Ik weet het even niet meer
maandag 3 november 2008 om 12:46
Ha Meiden,
Ik zit er even doorheen, weet niet of ik denk voel of alles daar tussen.
Ik heb sinds 2.5 jaar een relatie, dat gaat af en aan goed, hij is heel anders dan ik en geloofd dat liefde eigenlijk het enige is wat nodig is in de wereld (kort door de bocht)
Ik denk dat respect, waardering en nog andere zaken ook heel belangrijk zijn in een relatie.
Enfin.. tijdje aangemodderd en besloten toch met de relatie te stoppen. het werkt gewoon niet lekker.
Echter wat blijkt..... ik ben zwanger, baanloos, binnenkort dus manloos en heb reeds 1 kind van een andere man.
Ja nee niet slim om zwanger te worden dat snap ik ook en helaas heb ik mogen kiezen voor een abortus al eerder in deze relatie.
Ik weet het niet.
Ben normaal geen impulsief iemand dus ik word erg onrustig van dit soort " akties"
Zelfverwijt is niet van de lucht dus dat helpt ook niet..
Ik weet niet of ik dit kindje moet houden, iets in mij wil het zo graag en iets in mij zegt dat het heel zwaar gaat worden in mijn eentje met 2 kids.
Ik weet het echt even niet meer en huil mijn ogen uit mijn hoofd.
Iemand een idee hoe ik dit op een rijtje kan krijgen?
Ik zit er even doorheen, weet niet of ik denk voel of alles daar tussen.
Ik heb sinds 2.5 jaar een relatie, dat gaat af en aan goed, hij is heel anders dan ik en geloofd dat liefde eigenlijk het enige is wat nodig is in de wereld (kort door de bocht)
Ik denk dat respect, waardering en nog andere zaken ook heel belangrijk zijn in een relatie.
Enfin.. tijdje aangemodderd en besloten toch met de relatie te stoppen. het werkt gewoon niet lekker.
Echter wat blijkt..... ik ben zwanger, baanloos, binnenkort dus manloos en heb reeds 1 kind van een andere man.
Ja nee niet slim om zwanger te worden dat snap ik ook en helaas heb ik mogen kiezen voor een abortus al eerder in deze relatie.
Ik weet het niet.
Ben normaal geen impulsief iemand dus ik word erg onrustig van dit soort " akties"
Zelfverwijt is niet van de lucht dus dat helpt ook niet..
Ik weet niet of ik dit kindje moet houden, iets in mij wil het zo graag en iets in mij zegt dat het heel zwaar gaat worden in mijn eentje met 2 kids.
Ik weet het echt even niet meer en huil mijn ogen uit mijn hoofd.
Iemand een idee hoe ik dit op een rijtje kan krijgen?
maandag 3 november 2008 om 16:52

maandag 3 november 2008 om 17:15
Ik heb even vluchtig alles doorgelezen en er is 1 ding:
soms kom je op een punt in je leven dat je je ideaalbeeld/droombeeld moet en kan aanpassen!
en ik vraag mij eigenlijk af waarom je de vorige abortus wel hebt gedaan en nu erg twijfelt of je wel een abortus zou willen doen?
en soms, als je zo twijfelt, moet je je gevoel volgen misschien?
maar of je het aan zou kunnen en wil gaan doen, alleen 2 kids grootbrengen, is aan jou! die keuze moet en kan alleen jij doen!
ik begrijp trouwens héél goed dat je het even niet meer weet.
héél veel sterkte!
soms kom je op een punt in je leven dat je je ideaalbeeld/droombeeld moet en kan aanpassen!
en ik vraag mij eigenlijk af waarom je de vorige abortus wel hebt gedaan en nu erg twijfelt of je wel een abortus zou willen doen?
en soms, als je zo twijfelt, moet je je gevoel volgen misschien?
maar of je het aan zou kunnen en wil gaan doen, alleen 2 kids grootbrengen, is aan jou! die keuze moet en kan alleen jij doen!
ik begrijp trouwens héél goed dat je het even niet meer weet.
héél veel sterkte!
maandag 3 november 2008 om 17:18
quote:__justme__ schreef op 03 november 2008 @ 16:52:
[...]
Ahum...
Niet impulsief? Eén kind dat opgroeit zonder zijn vader in huis, één abortus down, één abortus to go.
Klinkt allemaal niet heel weloverwegen, wel?
Ja Just-me en jouw leven gaat zeker helemaal volgens planning?
na 19 jaar huwelijk gescheiden vind ik niet impulsief jij wel
enne ik heb een geweldige band met ex die overigens co ouder is
dus even wachten voordat je met modder gaat gooien.
en denk ook eens aan al die verwaarloosde kinderen omdat geen van de ouders betrokken is.. soms is abortus wel een optie
en nee ik ben niet impulsief....!!
[...]
Ahum...
Niet impulsief? Eén kind dat opgroeit zonder zijn vader in huis, één abortus down, één abortus to go.
Klinkt allemaal niet heel weloverwegen, wel?
Ja Just-me en jouw leven gaat zeker helemaal volgens planning?
na 19 jaar huwelijk gescheiden vind ik niet impulsief jij wel
enne ik heb een geweldige band met ex die overigens co ouder is
dus even wachten voordat je met modder gaat gooien.
en denk ook eens aan al die verwaarloosde kinderen omdat geen van de ouders betrokken is.. soms is abortus wel een optie
en nee ik ben niet impulsief....!!
maandag 3 november 2008 om 17:49
quote:crucial schreef op 03 november 2008 @ 17:18:
[...]
soms is abortus wel een optie
Is zeker een goede optie in deze. Anticonceptie was nog beter geweest.
Na 19 jaar huwelijk en bijbehorende scheiding nog niets wijzer geworden over de liefde?
*edit* Naar aanleiding van je post kwam bij mij het idee op dat je begin 20 zou zijn. Na 19 jaar huwelijk lijkt me dat je stukken ouder bent. Gedraag je daar dan ook naar! Je klinkt als een tienermoeder in paniek die continu verkeerde keuzes maakt. Doe wat aan dat beeld.
[...]
soms is abortus wel een optie
Is zeker een goede optie in deze. Anticonceptie was nog beter geweest.
Na 19 jaar huwelijk en bijbehorende scheiding nog niets wijzer geworden over de liefde?
*edit* Naar aanleiding van je post kwam bij mij het idee op dat je begin 20 zou zijn. Na 19 jaar huwelijk lijkt me dat je stukken ouder bent. Gedraag je daar dan ook naar! Je klinkt als een tienermoeder in paniek die continu verkeerde keuzes maakt. Doe wat aan dat beeld.

maandag 3 november 2008 om 18:04
quote:__justme__ schreef op 03 november 2008 @ 17:57:
[...]
Niet de oplossing voor nu, maar zal problemen in de toekomst wel voorkomen.
Precies!
Je moet ergens mee beginnen om je leven weer op de rit te krijgen tenslotte en uit die neerwaartse spiraal zien te komen.
Hoe oud ben je eigenlijk? Een relatie van 19 jaar + nu eentje van 2,5 jaar, dan moet je toch al begin 40 zijn lijkt me.
[...]
Niet de oplossing voor nu, maar zal problemen in de toekomst wel voorkomen.
Precies!
Je moet ergens mee beginnen om je leven weer op de rit te krijgen tenslotte en uit die neerwaartse spiraal zien te komen.
Hoe oud ben je eigenlijk? Een relatie van 19 jaar + nu eentje van 2,5 jaar, dan moet je toch al begin 40 zijn lijkt me.
maandag 3 november 2008 om 18:10
quote:elninjoo schreef op 03 november 2008 @ 18:04:
[...]
En het gedrag van een bakvis. Wenselijke omgeving voor nog een kleintje.
Keus lijkt mij gemaakt. Of jij die wijste keus ook maakt betwijfel ik.
[...]
En het gedrag van een bakvis. Wenselijke omgeving voor nog een kleintje.
Keus lijkt mij gemaakt. Of jij die wijste keus ook maakt betwijfel ik.
maandag 3 november 2008 om 18:21
@ all,
Ik ben zo blij dat er sociaal wenselijk gedrag is wat gekoppeld is aan leeftijd. En dat er altijd mensen zijn die weten hoe je je MOET gedragen in dit soort situaties..
Fijn toch waar zou het anders heen gaan met de wereld, nergens denk ik...zucht
Ik bedank een ieder voor een bijdrage waar ik wat aan heb
Voor diegene die graag iemand de les lezen die midden in een emotie zit.
Ook bedankt.. het maakt het voor mij nog helderder dat er altijd mensen zijn die je graag zwart willen maken en je niet op weg helpen.
Allen een fijne avond!
Ik ben zo blij dat er sociaal wenselijk gedrag is wat gekoppeld is aan leeftijd. En dat er altijd mensen zijn die weten hoe je je MOET gedragen in dit soort situaties..
Fijn toch waar zou het anders heen gaan met de wereld, nergens denk ik...zucht
Ik bedank een ieder voor een bijdrage waar ik wat aan heb
Voor diegene die graag iemand de les lezen die midden in een emotie zit.
Ook bedankt.. het maakt het voor mij nog helderder dat er altijd mensen zijn die je graag zwart willen maken en je niet op weg helpen.
Allen een fijne avond!

maandag 3 november 2008 om 18:22
quote:lotje__ schreef op 03 november 2008 @ 18:00:
wat is iedereen weer lekker subtiel en meelevend zeg. daar schiet een mens wat mee op.
Misschien is iedereen in de omgeving van TO wel te meelevend. Qua geschiedenis en levenservaring van deze 40 jarige Crucial is een schop onder de kont meer wenselijk dan meehuilen!!
wat is iedereen weer lekker subtiel en meelevend zeg. daar schiet een mens wat mee op.
Misschien is iedereen in de omgeving van TO wel te meelevend. Qua geschiedenis en levenservaring van deze 40 jarige Crucial is een schop onder de kont meer wenselijk dan meehuilen!!

maandag 3 november 2008 om 18:24
quote:2Italy2 schreef op 03 november 2008 @ 13:29:
Als je bewust hebt gekozen om te sexen zonder rubber dan wéét je dat je zwanger kunt raken. Ik vind het dan ook bijzonder slap om ook maar een abortus te overwegen.
Dus, hup naar het arbeidsbureau en solliciteren met die handel.
Kun je voor jezelf en voor je kinderen zorgen zoals zo vele alleen staande moeders. Schouders eronder, vivaforum afsluiten en aan de gang!Helemaal mee eens. Abortus is geen vorm van anticonceptie.
Als je bewust hebt gekozen om te sexen zonder rubber dan wéét je dat je zwanger kunt raken. Ik vind het dan ook bijzonder slap om ook maar een abortus te overwegen.
Dus, hup naar het arbeidsbureau en solliciteren met die handel.
Kun je voor jezelf en voor je kinderen zorgen zoals zo vele alleen staande moeders. Schouders eronder, vivaforum afsluiten en aan de gang!Helemaal mee eens. Abortus is geen vorm van anticonceptie.

maandag 3 november 2008 om 18:43
maandag 3 november 2008 om 20:03
Ik hoop dat alle mensen die het nu zo goed weten, NOOIT vergissingen hebben gemaakt in het leven. Nu zal ik wel weer gepakt worden op het woord "vergissingen", maar dat moet dan maar. Gemakkelijk om zo te oordelen over een ander. Ik denk dat crucial niet op een oordeel zit te wachten maar meer op een advies. Volg je gevoel, probeer een beslissing te nemen en sta er dan achter. Wellicht zul je in de toekomst wel eens denken dat je de foute keuze hebt gemaakt, echter de keuze die je niet gemaakt hebt was waarschijnlijk niet beter geweest. Ik zou ervoor kiezen het kind te houden. Als je genoeg liefde hebt voor 1 kind heb je dat ook voor 2 kinderen !

maandag 3 november 2008 om 20:28
Vergissingen maakt iedereen natuurlijk, maar die moet je zo snel mogelijk recht zetten. Ze is waarschijnlijk al boven de 40 gezien haar relatiegeschiedenis, dus de kans is groot dat een kind van 'n vrouw op die leeftijd niet eens gezond is. Bovendien is het geen tiener meer en toch heeft ze haar leven verder ook niet op orde. Daar dan ook nog 'ns een extra kind aan toevoegen brengt haar van de wal in de sloot.
maandag 3 november 2008 om 20:38
Elninjoo er zijn genoeg vrouwen van rond de 40 die een gezond kind ter wereld brengen (er zijn overigens genoeg preventieve maatregelen om in redelijk vroeg staduim te ontdekken dat het kindje niet gezond is, maar daar gaat deze discussie niet over toch !). Ik bedoel te zeggen dat we er nu niet alles bij moeten gaan slepen (leeftijd, geen voorbehoedsmiddel etc) om tot een gezond advies te komen voor iemand die een probleem heeft.
maandag 3 november 2008 om 20:54
quote:carrie51 schreef op 03 november 2008 @ 20:38:
Elninjoo er zijn genoeg vrouwen van rond de 40 die een gezond kind ter wereld brengen (er zijn overigens genoeg preventieve maatregelen om in redelijk vroeg staduim te ontdekken dat het kindje niet gezond is, maar daar gaat deze discussie niet over toch !). Ik bedoel te zeggen dat we er nu niet alles bij moeten gaan slepen (leeftijd, geen voorbehoedsmiddel etc) om tot een gezond advies te komen voor iemand die een probleem heeft.
Er zijn ook genoeg mannetjes van 90 die altijd gerookt hebben en geen longkanker krijgen.
Get real!
Genoeg liefde voor twee zeg je? Dat ze dat dan in zichzelf steekt door een baan te nemen zodat ze voor zichzelf en kind zorgen kan in plaats van weer zo'n hummeltje te krijgen en zich vervolgens opnieuw in een hopeloze relatie te storten.
Er zijn ook genoeg mannetjes van 90 die altijd gerookt hebben en geen longkanker krijgen.
Get real!
Genoeg liefde voor twee zeg je? Dat ze dat dan in zichzelf steekt door een baan te nemen zodat ze voor zichzelf en kind zorgen kan in plaats van weer zo'n hummeltje te krijgen en zich vervolgens opnieuw in een hopeloze relatie te storten.