ik wil niet!!!!

15-06-2012 09:21 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
6 maanden geleden werd onze mooie dochter geboren. 6 maanden zorg ik nu voor haar, voed ik haar, bewonder haar, volg iedere stap.. 6 heel bijzondere maanden.

mijn mooie meisje die zo lief naar me lacht, die het liefst aan mijn borst ligt.

en nu moet ik over een paar uur aan het werk. Ik heb het mooiste vak ter wereld (verloskundige) en ik mis het heus. Vooraf dacht ik dat ik zou staan te springen om weer te gaan werken...

Maar nu het zover ik kan ik alleen maar janken, ik wil niet, ik wil echt niet. Hoe kan ik haar nou achterlaten????

Ze blijft bij papa dus vertrouwd maar toch...

Ik heb recht op 1,5 jaar verlof maar de harde werkelijkheid is dat ik als ik werk 3x zoveel verdien als wanneer ik thuis zit. Geld dat we heel goed kunnen gebruiken omdat ik door administratieve fouten bij de uitkeringsinstantie nagenoeg geen geld uitgekeerd krijg als verlof (hier loopt een bezwaarprocedure tegen, maar dat duurt lang, heel lang). 3 dagen werken levert gewoon zoveel meer op..

En nee ik mag niet klagen, ik hoef alleen de zomer te werken en kan daarna alsnog weer verlof opnemen.

Maar mijn hart breekt, ik vind het echt vreselijk.

Ik heb echt even een hart onder de riem nodig, of een schop onder mijn kont...
Die eerste dag is echt heel lastig, maar het wordt beter...

Geef het even de tijd en verwacht vandaag niet te veel van jezelf.

dank je bertje!!
Tjongejonge de hormonen gieren om mijn oren. Raap je bij elkaar joh en ga gewoon werken...
De eerste dag dat ik mijn dochter naar de opvang bracht heb ik de tranen echt weg moeten slikken waar ze bij was. Daarna de tranen de vrije loop gelaten. Toen ik eenmaal weer aan het werk was ging het steeds beter en werd het gemis die uurtjes ook steeds minder.

Maar geef het de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie.
Je kind naar het kinderdagverblijf brengen, dat is nog veel erger! Ik zou enorm blij zijn geweest als ik mijn kind bij papa had kunnen achterlaten.
het is hier binnen beter dan buiten
Lieve Floortje,

Allereerst gefeliciteerd met je dochter!

Ik ken je gevoel ook heel goed, ik liep grienend bij het KDV weg toen ik zoonlief ging brengen voor zijn wenochtendje.

Maar het went, echt.

En je man zal ook goed voor je meisje zorgen (misschien wel op zijn manier).

Kom op, je kunt het!

Ben je in al die 6 maanden nog nooit zonder haar geweest? Heb je niet vantevoren even 'proefgedraaid'? Ik bedoel daarmee even een half dagje of dagje zonder haar?

Ik heb dat destijds bewust gedaan, zodat ik al wist hoe het was zonder haar, en niet in zak en as op het werk zou zitten op de eerste dag dat ik weer begon.

Heb haar naar mijn schoonouders gebracht. Voelde erg onwennig, maar na een uur ofzo vond ik het heerlijk dat ik mijn handen vrij had. Kon weer een paar uur gaan en staan waar ik wilde.

Komt vast goed!
Betty helemaal gelijk heb je hoor! Kdv kan hier pas vanaf 1 jaar dus dat is niet eens een optie (ik woon in Zweden). Ik ken ook niemand die nu alweer gaat werken, misschien speelt dat mee?

Sartan, het is vast ook hormonaal dat snap ik hoor... Maar ja die hormonen kan ik natuurlijk weinig aan doen.
Ik heb een account aangemaakt voor een hart onder de riem en schop onder de kont...

Ik kan me voorstellen dat het nogal tegenvalt om weer te moeten beginnen. Natuurlijk wil je lekker bij je kleintje blijven. Zie het positief, misschien is het straks nog wel veel leuker om haar terug te zien en ze is in goede handen! Eenmaal aan het werk is dat vast ook wel weer leuk, ook al kun je je daar niets bij voorstellen.

Zet hem op!
Baudolino, ik ben wel alleen boodschappen gaan doen, of samen met mijn moeder zo'n 2 uur weg ongeveer en ik ben een avond uit eten geweest met vriendinnen dat was zo'n 3,5 uur geloof ik. Langer dan dat idd niet.

Misschien had ik dat achteraf wel moeten doen, maar ja daar heb ik nu niet zoveel aan...
*overweegt verhuizing naar zweden, jee 1,5 jaar verlof*

En een dikke : hug: want t lijkt me echt super lastig.
Ohh zo herkenbaar. Ben zelf een paar weken geleden weer aan de slag gegaan na mijn verlof. Heb de avond van tevoren ook flink gehuild. Wilde mijn kindje helemaal niet achter laten. Bleek toch alles mee te vallen toen ik eenmaal aan het werk was! Veel succes, komt allemaal goed.
beemee dank je! Werk is vast ook heel leuk hoor, dat is het niet hoor. Mijn werk is geweldig, echt super, maar dat is het over 6 maanden ook nog hihi..
jaa, kindje bij papa thuis, beter kun je het niet hebben. en dat is goed voor de band.

zo ging het bij ons ook, nu krijg ik mijn 3e en ben gestopt met werken (maar ik weet zeker dat ik er straks toch stiekem naar terug verlang om op het werk te kunnen zijn)
Wow, wat lekker dat je pas na 6 maanden weer aan het werk moet, hier in NL is dat veel eerder.

Het is even wennen, een dag zonder kind, Maar ze is toch bij pappa?

Je zult zien, als je eenmaal weer in het ritme van het werk zit dat het steeds makkelijker gaat.
Lekker gaan werken, de dag zal snel voorbij vliegen en dan ga je aan het einde van de dag naar huis en dan zul je de allerliefste glimlach van je dochter krijgen omdat ze blij is om je weer te zien!

Werkze!
Papa's willen hun mooie meisje ook wel eens helemaal voor zichzelf..... Dus ga lekker zorgeloos werken, de mensen om je heen zorgen voor afleiding. Voor je het weet ben je weer thuis en heeft het meisje een echte vader-dochter-dag gehad. Top toch..?

Kop op meid....
Ha Floortje,

Hoe is het met je? Ik weet niet of je je het nog herinnertvmaar ook ik had het zo moeilijk om mijn kind bij het kdv achter te laten

Verschrikkelijk vond ik het.

En guess what, al die angsten en pijn bij het afscheid nemenen, daar is nu helemaal niets meer van over. Echt, alles went en ik kijk er nu zelfs naar uit, naar die 3 dagen kdv. Heerlijk, tijd voor mijzelf!

Dus je moet er even doorheen maar het duurt echt niet ang voordat je ook weer aan die situatie bent gewend .

Sterkte!
ja ik weet ook dat ze het goed zal hebben bij papa en dat het voor hem ook heel bijzonder en leuk zal zijn! Voor de band tussen hun is het natuurlijk ook super, al is die al super omdat ik 2 weken na de bevalling heel erg ziek geweest ben en hij toen zo goed al fulltime voor haar gezorgd heeft. Ik kon alleen het voeden doen en verder niets.
Herkenbaar al is het tijdje geleden, sterkte!
Vond het ook alles behalve fijn om weer aan de slag te gaan. Heb me groot gehouden, totdat mijn vriendin (die gastouder voor onze zoon was) vroeg of het wel ging. Dat werd brullen. Maar achteraf was ik verbazend snel gewend aan de nieuwe situatie. Het is absoluut even wennen, maar voor je het weet heb je weer een goed ritme te pakken.

Succes ermee
Hier ook een hart onder de riem en een schop onder je kont. Je kind blijft bij papa. Dat is voor je man ook erg leuk; qualitytime met zijn kind zonder jou er de hele tijd omheen. Even eenzijdig besluiten dat je wel even thuis blijft is behalve egoïstisch ook nog eens dom gezien de financiële consequenties. Raap jezelf bij elkaar en bekijk het eens niet alleen met je hormonen.

Voordelen van wel gaan werken: Man en kind gezellig samen, financiële ruimte.

Voordelen van niet gaan werken: Jij voelt je beter.

Tja.
Ja, dat lijkt mij ook moeilijk. Ik zou niet gaan en iets aan huis beginnen. Een kinderopvang of online shop?
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven