ik wil niet!!!!

15-06-2012 09:21 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
6 maanden geleden werd onze mooie dochter geboren. 6 maanden zorg ik nu voor haar, voed ik haar, bewonder haar, volg iedere stap.. 6 heel bijzondere maanden.

mijn mooie meisje die zo lief naar me lacht, die het liefst aan mijn borst ligt.

en nu moet ik over een paar uur aan het werk. Ik heb het mooiste vak ter wereld (verloskundige) en ik mis het heus. Vooraf dacht ik dat ik zou staan te springen om weer te gaan werken...

Maar nu het zover ik kan ik alleen maar janken, ik wil niet, ik wil echt niet. Hoe kan ik haar nou achterlaten????

Ze blijft bij papa dus vertrouwd maar toch...

Ik heb recht op 1,5 jaar verlof maar de harde werkelijkheid is dat ik als ik werk 3x zoveel verdien als wanneer ik thuis zit. Geld dat we heel goed kunnen gebruiken omdat ik door administratieve fouten bij de uitkeringsinstantie nagenoeg geen geld uitgekeerd krijg als verlof (hier loopt een bezwaarprocedure tegen, maar dat duurt lang, heel lang). 3 dagen werken levert gewoon zoveel meer op..

En nee ik mag niet klagen, ik hoef alleen de zomer te werken en kan daarna alsnog weer verlof opnemen.

Maar mijn hart breekt, ik vind het echt vreselijk.

Ik heb echt even een hart onder de riem nodig, of een schop onder mijn kont...
Maar ik snap ook gewoon echt niet dat je in al die 6 maanden nog nooit eerder je kind even losgelaten hebt. Dus je dochter even een nachtje hebt laten logeren bij iemand die je vertrouwt, zodat jij en je partner een gezellige avond samen kunnen hebben. Je bent toch niet alleen maar 'moeder'van.

Persoonlijk zou ik niet zonder dit soort momenten kunnen, dus even iets voor mezelf doen of samen iets met mijn vriend. Nonstop 24 uur met je baby bezig zijn, ik zou er echt gek van worden.
Ach iedereen is toch anders? Ik vond het ook moeilijk hoor om mijn kinderen voor het eerst een dag weg te brengen om weer te gaan werken.

Ben blij dat je eerste werkdag zo goed is verlopen Floor!

En logeren? Dat heeft die van mij alleen keer uit nood gedaan. En hij is ruim 3.
quote:mimpje schreef op 15 juni 2012 @ 22:15:

Ach iedereen is toch anders? Ik vond het ook moeilijk hoor om mijn kinderen voor het eerst een dag weg te brengen om weer te gaan werken.

Ben blij dat je eerste werkdag zo goed is verlopen Floor!

En logeren? Dat heeft die van mij alleen keer uit nood gedaan. En hij is ruim 3.Mimpje, oprechte vraag: ben je dan niet bang dat je kindje ontzettend eenkennig wordt? En daarnaast, heb je er dan geen behoefte aan om eens een keer alleen wat met je partner te doen?
To wordt niet uitgelachen, maar er zijn er die vindt dat ze een probleem/drama maakt om niets.
Frankly my dear, I don"t give a damn
@mimpje; 3 en pas 1x ergens gelogeerd. Nooit eens grootouders gelogeerd?
Zal wel een slechte moeder zijn, maar ik vind het heerlijk als mijn zoon er is, maar ook als hij er niet is.
sorry maar ik vind sommige echt zuur hier hoor.

Maar goed mijn avonddienst is prima gegaan, ik heb niet hoeven huilen oid, ik heb me vermaakt, meisje redelijk, ze wilde alleen slecht gaan slapen. Ik heb goed gekolfd.

Over het uit logeren, dat zal vast komen want ik heb heus behoefte aan een avond met manlief maar onze dochter slaapt niet door en wil vaak 1-2 keer per nacht de borst. Dat kan iemand anders niet van me overnemen, ja ik zou kunnen kolven oid maar ik vind het nogal wat om een ander met een nachtvoeding op te zadelen. Bovendien wonen wij in het buitenland en ken ik niemand hier aan wie ik onze dochter een hele nacht zou willen toevertrouwen. Alleen uit eten met mijn man is trouwens wel gebeurt en dat is ook heerlijk hoor.

Oh en sentimenteel over borstvoeding, ja ik wil haar graag een jaar voeden, misschien wel langer. Dat heeft niks met sentiment te maken, ik vind dat het beste voor mijn kind, voor haar gezondheid, voor die van mij, voor mijn gevoel, voor alles. En ja daar ga ik ver voor, maar dat is mijn keuze!
Oh en ik werk trouwens vanaf nu tot en met eind september sowieso, dus dat is wel wat meer dan 8 weken, hierna ben ik idd weer vrij tot december, ik kies ervoor om niet al mijn verlof op te maken. Maar goed waarom verdedig ik mezelf überhaupt?
Dochter is met haar 18 maanden nu 2 x uit logeren geweest. De eerste keer met 10 maanden en de tweede keer met 15 maanden. En we hebben genoeg leuke avonden samen, want dochter gaat gewoon om half acht naar bed

Iedereen gaat daar anders mee om, maar wat voor heel veel mensen gelijk is, is die eerste keer wegbrengen. En daar liep ook TO tegenaan. Het komt op mij over alsof TO het niet moeilijk mag hebben, want die heeft heel lang verlof gehad. Tsja, zo werkt het nou eenmaal niet...
Hallo?!
quote:calvijn1 schreef op 15 juni 2012 @ 22:27:

Zal wel een slechte moeder zijn, maar ik vind het heerlijk als mijn zoon er is, maar ook als hij er niet is.Eens
Doortje dank je!
Misschien he, ik probeer me even in te leven, is het juist wel moeilijker om je kind na zes maanden ipv na drie maanden weg te brengen of 'achter te laten'. Omdat het verschil dan nog groter is misschien.
Ja pas 1 keer gelogeerd. En nee eenkennig is hij absoluut niet. Mijn beide kinderen gaan graag dagjes weg met opa en oma, gaan met plezier naar het kdv en als de oppas komt is dat ook geen probleem.

Wij vinden het niet zo nodig dat ze gaan logeren en mijn ouders hebben er geen behoefte aan. Die vinden een dag meer dan genoeg.

En ik doe genoeg alleen met mijn partner. Af en toe uiteten, overdag leuke dingen doen samen. Nee geen gebrek aan tijd samen hier.
quote:mimpje schreef op 15 juni 2012 @ 22:41:

Ja pas 1 keer gelogeerd. En nee eenkennig is hij absoluut niet. Mijn beide kinderen gaan graag dagjes weg met opa en oma, gaan met plezier naar het kdv en als de oppas komt is dat ook geen probleem.

Wij vinden het niet zo nodig dat ze gaan logeren en mijn ouders hebben er geen behoefte aan. Die vinden een dag meer dan genoeg.

En ik doe genoeg alleen met mijn partner. Af en toe uiteten, overdag leuke dingen doen samen. Nee geen gebrek aan tijd samen hier.helder, ik snap het...dank voor je toelichting.
zomerkoninkje misschien wel, maar dat weet ik niet natuurlijk. Misschien speelt ook mee dat we samen een hele belabberde start hebben gehad. Ik ben heel ernstig ziek geweest na de bevalling en het heeft wel 2 maanden geduurd voordat ik weer een beetje boven jan was. Toen het psychisch heel zwaar gehad maar ook daar gaat het nu goed mee.

Zondag werk ik weer en daar zie ik nu al een stuk minder tegenop. Ik hoop wel dat het drukker is, ik wil wel weer eens een bevalling doen! Nu heb ik behalve wat ctg's beoordeelt weinig gedaan.
we zijn trouwens net op vakantie geweest en mijn ouders waren een deel van de tijd bij ons (wij waren in hun vakantiehuis) toen zijn we heerlijk samen wezen winkelen, lunchen, naar de markt en ook uit eten. En dat is heel leuk, natuurlijk is dat leuk. Ik vind het super om tijd met mijn man door te brengen, maar logeren nee dat doen we sowieso pas als ze doorslaapt en geen bv meer hoeft 's nachts!
quote:Floortje_1981 schreef op 15 juni 2012 @ 22:46:

we zijn trouwens net op vakantie geweest en mijn ouders waren een deel van de tijd bij ons (wij waren in hun vakantiehuis) toen zijn we heerlijk samen wezen winkelen, lunchen, naar de markt en ook uit eten. En dat is heel leuk, natuurlijk is dat leuk. Ik vind het super om tijd met mijn man door te brengen, maar logeren nee dat doen we sowieso pas als ze doorslaapt en geen bv meer hoeft 's nachts!

hmm, ja, dat is ook volkomen logisch natuurlijk dat ze dan nog niet uit logeren gaat. (Geef zelf flesvoeding, en vergeet dan wel eens dat je met BV niet zo mobiel bent, excuus)

Als je zo'n slechte start hebt gehad snap ik ook wel dat het nu misschien extra lastig is om haar los te laten.
ik vond het trouwens wel leuk om op mijn werk te zijn, iedereen te spreken, mijn hersens te gebruiken etc etc.
Floortje, wat fijn dat er in Zweden zo goed voor de moeders wordt gezorgd! En wat een stap is het om je baby even uit handen te geven al is het aan haar lieve papa.

Wens je een hele fijne start van je weer werkende moederschap, lijkt me fantastisch om met je nieuwe weten al die moeders bij te staan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Calvijn wat ben je toch een zure pruim geworden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Waarom Saaaaaar?
Lees je reacties eens terug Calvijn die zijn echt heel zuur!

Maar dat zal ik wel niet mogen zeggen..
Floortje, fijn dat het meeviel.

Het is echt zo'n hobbel die je even over moet. Ik merk dat ik er nu bij de tweede minder tegenop zie. Hoewel ik het ook dan waarschijnlijk weer even lastig zal vinden.

Het lijkt me wel heel erg bijzonder om nu je zelf moeder bent een bevalling te doen.
Ha Floor, fijn te lezen dat je je nachtdienst goed bent doorgekomen. En fijn ook dat je meisje het fijn heeft gehad bij haar vader.

Wat iemand al eerder zei, die eerste keer loslaten is gewoon ruk en doet pijn. Maar je zult merken dat het steeds beter gaat met het loslaten. Wat fijn oom dat je nog steeds bv geeft.

Ik ben er na 3 maanden mee gestopt en ik heb daar nu best veel spijt van. Dus sentimenteel over bv, dat begrijp ik helemaal.

Hier heeft ukje ook nog alleen maar thuis geslapen hoor. Hij is nog zo klein, kan later nog heel vaak.
Dus omdat ik vind (en ik ben niet de enige) dat jij je wat aanstelt/iets erger maakt dan het is, ben ik zuur? Dat mag je vinden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven