ik wil niet!!!!

15-06-2012 09:21 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
6 maanden geleden werd onze mooie dochter geboren. 6 maanden zorg ik nu voor haar, voed ik haar, bewonder haar, volg iedere stap.. 6 heel bijzondere maanden.

mijn mooie meisje die zo lief naar me lacht, die het liefst aan mijn borst ligt.

en nu moet ik over een paar uur aan het werk. Ik heb het mooiste vak ter wereld (verloskundige) en ik mis het heus. Vooraf dacht ik dat ik zou staan te springen om weer te gaan werken...

Maar nu het zover ik kan ik alleen maar janken, ik wil niet, ik wil echt niet. Hoe kan ik haar nou achterlaten????

Ze blijft bij papa dus vertrouwd maar toch...

Ik heb recht op 1,5 jaar verlof maar de harde werkelijkheid is dat ik als ik werk 3x zoveel verdien als wanneer ik thuis zit. Geld dat we heel goed kunnen gebruiken omdat ik door administratieve fouten bij de uitkeringsinstantie nagenoeg geen geld uitgekeerd krijg als verlof (hier loopt een bezwaarprocedure tegen, maar dat duurt lang, heel lang). 3 dagen werken levert gewoon zoveel meer op..

En nee ik mag niet klagen, ik hoef alleen de zomer te werken en kan daarna alsnog weer verlof opnemen.

Maar mijn hart breekt, ik vind het echt vreselijk.

Ik heb echt even een hart onder de riem nodig, of een schop onder mijn kont...
voor floortje

Even een aanmoediging! Komt helemaal goed
Bedenk je hoe moeilijk het is na anderhalf jaar verlof!! Ik ben na 10 weken weer begonnen. Moeilijk, maar onze kinderen vonden het niet erg op het Kdv. Met anderhalf zijn ze eenkennig, weten ze wat er gebeurt. Dan hebben ze er echt last van.

Misschien helpt dit? Jouw kindje blijft zelfs gewoon lekker bij pappa, dus die hoeft helemaal,niet te wennen. Heerlijk!
Vrouw, je mag straks als eerst je werk uitvoeren als moeder, weet jij wel hoe anders je straks aan dat bed staat?

Tenminste dat denk ik, wat denk jij zelf?

Het is ook moeilijk, vond ik ook
Ik herken het gevoel dat je echt niet wil, heb ik ook gehad met mini bubbels, maar echt het went, en eigenlijk best snel al, en idd als ik toevallig eerder vrij ben, kan ik echt genieten van een paar uur voor mijzelf.

Dus ga lekker werken, het komt echt, echt goed!!!

* vind anderhalf jaar betaald verlof echt heerlijk, zouden ze hier ook moeten invoeren *
IS er ook de mogelijkheid om gefaseerd je werk te kunnen oppakken? Dat je met een paar uur begint (bijvoorbeeld wat administratie dingetjes) en dit langzaam opbouwt.

Het lijkt me zo bijzonder om als moeder een andere vrouw te kunnen helpen om moeder te worden.

Ik wens je heel veel succes met je eerste werkdag en geloof me het komt allemaal helemaal goed.
Je moet er even doorheen en het went best snel, dat is mijn ervaring althans.

Ik zou het overigens ook niet gekund/gewild hebben, 6 maanden lang zo weinig tijd doorbrengen zonder kind. Misschien ben je straks blij dat je weer wat tijd aan/met alleen jezelf hebt kunnen besteden
voor wie denkt dat ik niet zal gaan, natuurlijk ga ik wel hoor!!

dat zou ik toch ook gewoon niet kunnen maken tegenover collega's, ze rekenen op mij hoor! Dus ik ga zeker!

de tip thuis te gaan werken dat is ook niet wat ik wil, ik hou van mijn vak! crèche oid is echt niet mijn ding..

bedankt voor alle lieve woorden en aanmoediging!
Veel sterkte, Floortje. En als alles goed gaat, zal je snel eraan wennen. Mijn hart brak ook toen ik mijn dochter naar de bso 4 dagen in de week moest brengen. Ik werk nu minder en ze gaat maar 1 dag. En wat blijkt? De overige dagen gaat ze daar spelen (het is tegenover ons huis), omdat ze haar vriendinnen mist (en het zo leuk is). Zo zie je, dat het vaak tussen onze oren zit. Het is goed voor jou, omdat je even geen mama van bent, maar Floortje. Het is goed voor je man, want dat helpt hem een betere band met je dochter op te bouwen en voor zijn zelfvertrouwen. Het is goed voor je dochter, omdat ze een zelfstandig mens zal worden en ze ook recht op een papadag heeft (papadag is bij ons zeer populair )
oh en ik denk idd dat het heel bijzonder is om mijn vak weer op te pakken nu ik zelf bevallen ben. Ik vond het altijd al het mooiste vak ter wereld en nu alleen nog maar meer, het is en blijft zo bijzonder!
Komt helemaal goed, en nu ben je óók nog ervaringsdeskundige.

Ga maar fijn werken, en geniet na je werk nog even extra van je dochter !

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Succes op je eerste werkdag vandaag Floortje het komt vast goed! (en wat heerlijk dat je na de zomer verder kunt verloffen!)
Aantal weken geleden plaatste ik een soort gelijk topic, en ik kreeg reacties als, je went eraan, het komt goed, als je de eerste dag maar eenmaal hebt gehad.

Toen dacht ik daar kan ik toch niks mee, want ik wil niet !!

Maar nu een maand later moet ik zeggen dat die reacties helemaal klopten, ik ben eraan gewend nu dochterlief heeft het uitstekend naar haar zin bij de opvang (3 mnd was ze toen ik aan het werk moest) dus geloof me je went er echt aan.

De eerste dag heb ik bij mijn werkgever op het toilet zitten huilen. En nu breng ik haar lachend naar de opvang en haal ik haar lachend op.
nanoe, wat fijn dat is een hele opluchting om te lezen.

Het zal vast ook wel goedkomen, alleen is het gewoon moeilijk nu.

Ik zie het al wel wat zonniger in...
Ik kan me het wel voorstellen..

Doordat ik zelfstandige ben (en mede door de crisis) kunnen wij ons /ik mij financieel niet langer dan 12 weken verlof (in totaal) veroorloven (ik ben nu bijna 6 maanden zwanger, dus het duurt nog even tot verlof). Erg kort en ik zal ook vast niet blij naar mijn werk sprinten. Ben dus stiekem wel een beetje jaloers op jouw 6 maanden (al heb ik zelf voor dat zelfstandige werk gekozen natuurlijk).

De opvang is goed geregeld (mijn vriend, mijn ouders enzovoorts) en dat vind ik wel geruststellend. Bovendien moet er gewoon brood op de plank, zoals ook bij jullie. Ik vind dat zelf wel een 'krachtig' idee, zo zorg ik ook voor mijn (aanstaande) kindje. Misschien voor jou ook een troostende gedachte waar je steun aan hebt?
Wijndop dank je! Jeetje wat moeilijk voor je maar idd een dappere keuze hoor! Zo had ik er nog niet over nagedacht maar ik word idd wel blij dat we straks financieel wat lucht hebben, dat ik niet meer over alles na hoef te denken.

Jij heel veel succes met de laatste loodjes en daarna, ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan voor jullie!

En nee ik mag niet klagen met mijn 6 maanden verlof en straks nog een tijdje, dat doe ik dus ook niet. Ik ben dolblij dat ik 6 maanden bij haar heb kunnen zijn!
Meen je dit nu?

Het kind blijft bij haar vader!

Beter kun je het niet hebben.

Vind dat jij je enorm aanstelt om eerlijk te zijn.

Laat je het kind achter bij een kdv kan ik het mij nog voorstellen, maar ze blijft gewoon thuis.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Met het gevaar hier te worden afgemaakt, zeg ik 't toch. Ik krijg hier altijd een beetje jeuk van....

Je wereld is toch hopelijk groter dan je baby alleen? Je bent meer dan alleen moeder.Geef je zelf een schop onder je kont, je kindje kan het niet beter treffen dan met z'n vader.

En tja, dit is nu precies de reden waarom werkgevers nooit staan te springen om vrouwen in de vruchtbare leeftijd aan te nemen, ook al hebben ze vaak geen keuze en mogen ze hier niet om discrimineren.
registreerjenu, natuurlijk is mijn wereld groter dan alleen mijn baby, ik ben helemaal niet iemand die alleen maar over haar kind kan praten of die de hele dag zit te koetsjiekoetsjieen tegen haar.

Maar dat wil niet zeggen dat zo'n eerste dag moeilijk is, moeilijk om weg te gaan, wetende dat zij liever heeft dat ik bij haar ben (al is het maar vanwege mijn tieten). En ja ze is bij haar vader dat kan niet beter dat snap ik ook wel.

Alleen ik vind het gewoon moeilijk om weg te gaan.

Oh en mijn werkgever is dolblij met mij, ik kom om de nood in de zomer op te vangen, er is nagenoeg geen zweedse die dit zou doen hoor! Die zitten allemaal echt 1 jaar thuis en al helemaal in de zomer. Ik werk nog net zo flexibel als voorheen, weekenden, avonden, ik doe het allemaal!
Helemaal eens met Registreerjenu.

Ik vind het bijna ongezond om niet zonder je kind te kunnen voor een paar uur of een dag/nacht.

Je bent meer dan moeder en ook zonder jouw aanwezigheid zal ze groot worden.
Volgens mij gaat dit topic nou juist over het verschil tussen verstand (ik ga weer werken, dat vind ik ook leuk en het is financieel nodig en mijn kind blijft goed verzorgd achter bij haar vader) en gevoel (maar waarom voel ik mij dan zo rot)...
Ik word er ook kriegel van hoor registreerjenu. Zeker in dit geval. Alsof de enige die voor het kindje kan zorgen de moeder is. Daar sta je dan als vader. Ik zou echt not amused zijn. En het kindje merkt er he-le-maal niets van. Ja, dat de moeder gestresst is.
Het is een zelf-gecreeërd drama, nergens op gebaseerd.

Kind zal het prima hebben bij papa en voor hem is het ook fijn om eens alleen voor haar te zorgen.

Mijn man zou echt gekwetst zijn als ik zo zou doen.
Nessemeisje, pardon waar schrijf ik dat ik alleen voor haar kan zorgen???? Ik schrijf juist ook over dat mijn man de zorg zo goed op zich nam toen ik zo ziek was, dat hij een super band heeft met onze dochter. Het is namelijk onze dochter en niet alleen mijn dochter! Ik schrijf ook dat meisje nergens beter af kan zijn.

Maar ja ze merkt er wel wat van, want ipv live uit de borst drinken krijgt ze nu een fles en dat is anders. En ja ze zal merken dat mama er niet is. Is dat schadelijk voor haar, nee natuurlijk niet! Maar is het emotioneel voor mij nu even moeilijk ja!

lezen is ook een kunst....

Wijndop, dank je dat is idd precies wat ik bedoel!
Ik hoop dat jij je emoties een beetje kunt bedwingen als je straks de deur uitgaat.

Een moeder die overstuur is, is ook niet goed voor het kindje
Het lijkt mij 10x 'erger' als je je kind voor het eerst naar een opvang of gastouder moet brengen dan in het geval van TO. Je kindje is al 6 maanden. In die tijd was ik echt al wel een keer een dagje wezen shoppen met een vriendin ofzo. Ik was dan echt niet constant bij haar. Je kindje blijft in haar eigen huis met haar eigen vader. Beter kan je het niet hebben. Ze kan in haar eigen bedje slapen.

Ik zou juist lekker genieten van wat tijd zonder je kindje (ik vond het ook heerlijk om naast moeder te zijn, ook gewoon even IK te zijn en mijn eigen ding te doen).

Toen ik voor het eerst ging werken ging dochter naar mn moeder en schoonmoeder. Ook heel vertrouwd natuurlijk, maar ik was vooral 'bang' of ze wel bij een 'vreemde' wilde drinken (ze dronk thuis goed uit de fles maar bij een vreemde ging het niet altijd goed) en of ze wel goed wilde slapen in een vreemde omgeving. Ze was voordat ik ging werken nog nooit zo lang bij mn (schoon)moeder geweest. Dus uiteraard heb ik die eerste week/2 weken naar (schoon)moeder gebeld of alles goed ging. En het ging allemaal goed, dus de weken erna heb ik niet meer gebeld.

Maar bij jou is ze gewoon bij haar vader dus wat kan er mis gaan. Niet te groot drama van maken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven