Ikea malm als commode

17-06-2011 18:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

hebben jullie ervaring met de ikea malm kast als commode ? Ben erachter gekomen dat het kamertje van mijn kleintje toch echt te klein is. Vooral de kledingkast hehe. Heb nu een grote schuifdeuren kast op het oog (dezelfde als wij er 2 van op onze kamer hebben) zodat alles ook in zijn eigen kast past, en niet de helft in mijn kast erbij wordt gepropt haha. Ja minder kleding kopen zou ook kunnen, maar dat is geen optie ;).

De commode en het bedje passen dan niet meer, bij de kast. Dus wilde ik een bedje van ikea en het malm kastje halen. Zijn later ook heel erg fijn te combineren.

Eventueel 2 van die kastjes naast elkaar ?

Ervaringen zijn welkom !!
Ik heb weinig verstand van baby's en commode's, maar wel van IKEA. Dus hierbij een tip voor de Malm (heb er zelf ook 2): veranker 'm aan de muur. Laatst zocht ik in een haastige bui iets, op het moment dat ik lade 4 opentrok (de eerste 3 stonden al open) van de Malm, kwam de hele kast naar voren!

Vastzetten aan de muur dus!
Hoe oud is je kindje? Indien wat ouder kun je je kind ook gewoon op jullie bed verschonen.
Wij hebben voor jongste (4 mnd) de malm met 4 laden als commode, en een malm met 3 laden er naast. Als jongste kan zitten/staan verplaatsen we het aankleedkussen naar de lage malm.

Oudste is 2,5 en op zijn kamer hebben we een malm met 3 laden staan. Ik vind ze praktisch, maar kan natuurlijk niet vergelijken met een "gewone" commode.

Verankeren is wel handig . Als je de laden vol pakt en je schuift ze allemaal uit dan is de kans behoorlijk dat het hele kastje omvalt.
quote:Ellein schreef op 17 juni 2011 @ 18:46:

Wij hebben voor jongste (4 mnd) de malm met 4 laden als commode, en een malm met 3 laden er naast. Als jongste kan zitten/staan verplaatsen we het aankleedkussen naar de lage malm.

Oudste is 2,5 en op zijn kamer hebben we een malm met 3 laden staan. Ik vind ze praktisch, maar kan natuurlijk niet vergelijken met een "gewone" commode.

Verankeren is wel handig . Als je de laden vol pakt en je schuift ze allemaal uit dan is de kans behoorlijk dat het hele kastje omvalt.

Dus het is wel aan te raden ? Wil eerst kijken of ik aan 1 kastje genoeg heb, en in het nieuwe huis (en grotere kamer) er 2 naast elkaar zetten.

goede tip over het verankeren !
Kun je niet zo'n inklapplank aan de wand monteren? Die je dus alleen uitklapt als je het gebruikt? Dan kun je daar het verschoonkussen op zetten.
Gebruik jij die met 4 lades als commode? Die heb ik ook, en ik ben toch best lang (1.80m), maar die met 4 lades zou voor mij te hoog zijn.... als er nog een aankleedkussen en baby op moest....
Wij gaan de malm met drie lades gebruiken als commode. Is precies even hoog als de commode die we nu gebruiken (maar die gaat naar de baby toe). De malm met 4 lades zou echt te hoog zijn voor ons.

Deze hebben we:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50214555
Yep, en ik ben slechts 1.61. had van mij iets lager mogen zijn maar ik vind het fijner dan voorover te moeten bukken bij de 3 laden (en lief al helemaal!). Als hij straks kan zitten dan gaat hij direct naar de 3 laden.

De twee ladenkasten naast elkaar vind ik ideaal zodat je op de andere je luiers, kleding, potjes en prutjes kwijt kunt.
...
Volgens mij is de nieuwe serie van de malm wat anders dan de oude serie. Bij de "oude" malm nooit gemerkt dat deze om ging door de laden, maar de nieuwe deed het laatst wel.
Ik vind een commode sowieso niet nodig. Ik heb er wel een, maar heb hem nauwelijks gebruikt voor mijn dochter. Verschonen doe ik altijd op de bank met een handdoek eronder, op bed kan ook heel goed. En ook na het badderen neem ik haar mee naar beneden om haar daar af te drogen en aan te kleden.
Ik gebruik de commode toch wel regelmatig. Maar was dit aan het bedenken omdat ik het kastje erna ook nog kan gebruik als opberging ruimte voor bijvoorbeeld speelgoed. Wil het gulliver babybedje erbij kopen omdat je deze kan 'ombouwen' tot dreumesbedje. Heb dan denk ik een leuk en praktisch kamertje. Moet wel aangekleed worden natuurlijk !

Ben op internet aan het zoeken voor voorbeelden om lief te laten zien wat ik bedoel. Hij heeft nu een heel vreemd idee voor ogen haha. Weten jullie misschien waar ik een foto kan vinden ? Sorry ben lastig vandaag ;)
quote:flip123456789 schreef op 17 juni 2011 @ 19:05:

Ik vind een commode sowieso niet nodig. Ik heb er wel een, maar heb hem nauwelijks gebruikt voor mijn dochter. Verschonen doe ik altijd op de bank met een handdoek eronder, op bed kan ook heel goed. En ook na het badderen neem ik haar mee naar beneden om haar daar af te drogen en aan te kleden.

hier ook handdoek op de bank

commode gebruik ik alleen om mn zaaigoed voor de moestuin te laten groeien voor het raam
Ik wil het zo ongeveer maken:

tof of niet ?
Wij hebben de Malm met 4 laden. Ik ben 1.80 m en man 1.88 m en voor ons is de hoogte perfect. Ook als dochter zit of staat gaat het prima.

Ik kan me voorstellen dat 'ie aan de hoge kant is als je klein(er) bent. Onze kraamhulp, die een kop kleiner was dan wij, moest zowat met haar armen omhoog om dochter destijds te verschonen/aan te kleden.

Leuk idee, met die gekleurde ladefronten! Ga ik onthouden.
quote:buddhagirlie schreef op 17 juni 2011 @ 18:58:

wij hebben bijna alles van malm en vinden het uitstekend materiaal. wij hebben heb niet verankerd en hij komt niet na voor.Wa?
quote:Des_ree schreef op 17 juni 2011 @ 19:35:

Ik wil het zo ongeveer maken:

[afbeelding]

tof of niet ?

Wauw...supermooi.

Wij hebben hier destijds ook de Malm gebruikt als commode. Ging heel goed. Kast is volgens mij alleen wat minder diep als een echte commode.
Ja lekker veel opbergruimte Wij hebben bij onze zoon 2 malms naast elkaar gezet en er een breder blad opgemaakt, zodat het aankleedkussen in de lengte kon en we ruimte achter de commode hadden om luiers, buggy, speelgoed etc op te bergen. Bij onze dochter 1 malm, weer bredere plank erop gemaakt met opbergruimte achter de kast en er een smal hangkastje naast gemaakt met een uittrekbaar kledingroede (ook van Ikea).

Boven de commode bij allebei een lack plank met een stang uit de keuken afdeling om de kleertjes aan te hangen. Onze kinderen hebben geen Zweedse namen verder hoor:)
Wij hadden een 2e aankleedkussen.

Lag altijd onder de bank, bij verschonen ging hij op de eettafel. Ideaal

En als we langer met de auto onderweg gingen, ging aankleedkussen mee achterin. Heel handig om te verschonen onderweg. Gewoon onder de achterklep
Hier staan ook nog wat ideetjes:

http://www.ikeahackers.ne ... -bastis-baby-dresser.html

http://www.ikeahackers.net/2011/04/malm ... table.html
Kun je je voeten wel kwijt onder deze kast?

Wij hebben niet de Malm (wel als bed, niet als kast), maar de Hemnes. De grote, met 8 lades. Er kan een hoop zooi in, naast en is behoorlijk zwaar en stevig.
quote:Des_ree schreef op 17 juni 2011 @ 18:39:

De commode en het bedje passen dan niet meer, bij de kast. Dus wilde ik een bedje van ikea en het malm kastje halen. Zijn later ook heel erg fijn te combineren.

Je meent het echt dat je een nieuw baby-bedje gaat kopen omdat hij niet bij de kast past???

quote:tieger schreef op 17 juni 2011 @ 20:36:

Kun je je voeten wel kwijt onder deze kast?

Wij hebben niet de Malm (wel als bed, niet als), maar de Hemnes. De grote, met 8 lades. Er kan een hoop zooi in, naast en is behoorlijk zwaar en stevig.We gaan er pootjes onder zetten. dus dan moet dat wel lukken !
quote:Ka32 schreef op 17 juni 2011 @ 20:36:

[...]

Je meent het echt dat je een nieuw baby-bedje gaat kopen omdat hij niet bij de kast past???

Ja want kan dan het huidige kamertje als set verkopen, dan krijg ik er meer voor dan als ik het los verkoop. En van het gillian bedje kan ik een dreumes bedje maken, dus heb ik er langer plezier van. Een bedje van ikea zijn de kosten ook niet hoor ! 68 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven