infacol; iemand ervaring?

29-12-2008 20:54 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is net twee weken oud, maar de kramp-fase is al aangebroken. Nu las ik iets over een nieuw middel dat uit England over is gekomen: Infacol. Het zou de kleine luchtbelletjes in de darmen samenvoegen, zodat het er makkelijker uit kan (scheetjes of boeren).

Heeft iemand al ervaring hiermee?
Doggy, waarom ben je met 10 weken gestopt? Hoe kon je merken dat je mannetje het niet meer nodig had? Ik geef het mijn dochtertje namelijk ook en vind het super werken, maar heb geen idee, hoe ik erachter kom dat ze het niet meer nodig heeft.
Hier ook een Infacolgebruiker, maar niet zo'n superenthousiaste. Ik merk wel dat de krampjes minder worden, maar ja, mijn dochtertje is inmiddels bijna elf weken en dan zou het dus sowieso moeten afnemen. Dus of het nu door de Infacol komt?

Ben daar ook wel benieuwd naar, Doggie. Ik wil eigenlijk wel gaan stoppen met de Infacol, maar ben bang dat ze dan toch weer meer krampjes gaat krijgen.
wij hebben het bij de 2e ook gebruikt en man wat baalde ik dat ze dat niet eerder hier hadden. het werkt als een trein! Mevrouw liet wel flinke scheten en boeren maar alles beter dan een wurmend kind dat last heeft van kramp!

Wij zijn ook bij 10 weken gestopt, gewoon een dag of 2 proberen zonder en kijken wat er gebeurd, als ze nog last hebben gewoon weer een nieuw flesje kopen en weer geven tot die leeg is en dan nog een keer kijken....
Lees mijn postings maar even...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb vanwege deze enthousiaste verhalen alvast maar een flesje in huis gehaald. Ben zwanger van de tweede. Mijn oudste zoon had niet zoveel en vaak last van krampjes, maar je zal er maar om verlegen zitten.
Schabolleke en Carpe Ciem, ben het rond die tijd een paar keer vergeten en merkte toen geen verschil meer. Vergat ik het voor die tijd een keer, nou dan merkte je het gelijk.
Hier een niet zo enthousiaste Infacol-gebruiker. Ik had mijn hoop er wel op gevestigd want ons ventje heeft er heel veel last van, maar met Infacol helaas nog steeds. Gebruik sinds vandaag SabSimplex, maar ik lees net dat de werkzame stof hetzelfde is . Iemand eervaring dat het een niet werkte en het ander wel? Duim, duim, duim .
Hoi, dank voor de reacties.

Tweede flesje maar aangebroken, want ook hier leek het stoppen met Infacol meteen weer te leiden tot meer huilen.

Maar ik ben nog steeds niet helemaal zeker of dit nu de oplossing is (we zullen het zien). Net als dat ik niet zeker ben of de oorzaak van zijn huilen ligt in krampjes/luchtbellen. Hij kan het me ook niet zeggen helaas

In het zoeken naar een ritme probeer je zoveel verschillende dingen (ook tegelijk) zoals bakeren, niet in wieg maar in ledikant te slapen leggen, een tijdje laten huilen of juist niet en bij je dragen in een draagdoek... etc etc

Op den duur weet je niet wat welk effect heeft gehad.

Nou ja, ik hoop gewoon dat die sessies van 2 à 3 uur achter elkaar huilen die hij dagelijks wel een keer heeft heel snel stoppen want het is heel frustrerend om hem zo te zien en niet te weten wat je verder nog kan doen...

Petra
Ik vond het Infacol niet te doen voor mijn kleintje, soms vraagt hij wel 10x voor een voeding en om dan steeds van dat spul in zijn mondje te moeten doen, waarvan de geur mij niet aanstond en ook wat er allemaal aan geuren uit hem kwam....bleghh!!!!

Alleen ik was ook vastbesloten niet meer de babytijd te laten verpesten door krampjes, bij mijn eerste heb ik dat dus wel laten gebeuren, omdat ik toen absoluut geen medicijnen wilde gebruiken, maar daar ben ik dus van teruggekomen.

Heb nu het ABC Dophilus en ik moet zeggen, het werkt als een trein. Op zich is de aankoop van zo'n potje duur, maar met die Infacol deden wij hier ook nog geen week per potje.....

Al na 1 dag merkte ik verbetering en heb ik een heerlijk goedlachs mannetje! Voordeel is dat ik alleen maar in de ochtend een beetje geef op zijn speentje, voor mij de ideale oplossing!
Hoi Tonia,

Infacol ruikt, net als Cinababy, naar sinaasappel. Tja persoonsafhankelijk of dat je aanstaat. Maar geur of geen geur: feit blijft dat we als leken niet goed weten wat er in een middeltje zit. Dat geldt dus voor Cinababy, Infacol, maar net zo goed voor ABC Dolphius. Google leert mij dat er in ABC Dolphius bacteriën zitten (zoals bij Yakult) voor de darmflora. Daar ben ik zelf voor zo'n baby'tje net zo huiverig voor als Infacol. Cinababy is homeopathisch (en betekent dat dan ook 'onschuldig???!) maar werkte niet bij ons. Mocht Infacol nu toch ook niet werken (ik weet het namelijk niet zeker), dan zou ik ABC Dolhius overwegen. Ik ga het wel voorleggen aan het consultatiebureau; ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Massage ofzo en verder wachten tot hij 3 maanden is? Ik weet het dinsdag...
Hoi Peet,

Ik kan niet anders zeggen, als dat ik het volledig met je eens ben!!!

Het liefst zou ik ook helemaal niks gebruikt hebben, want dat is ook de reden waarom ik het bij nummer 1 nooit gedaan heb.

Maar het heeft ook veel verpest bij ons die krampjes, ik kon echt niet genieten van nummer 1 en dat heeft wel tot 4 maanden geduurd.

Toen het bij nummer 2 kwam opzetten, kreeg ik ineens weer flash backs en dat is ook de reden waarom ik allerlei spul ben uit gaan proberen.....

Het CB bij ons adviseerde mij om mijn zoontje te troosten met kramp, maar niet te veel op te pakken....jammer genoeg werkte dat niet bij ons....

Toen ik van de week bekende ABC te gebruiken, waren ze er niet voor, maar ook niet tegen....

En eerlijk gezegd, al waren ze ertegen geweest.....vette pech....

Maar uiteindelijk zou ik dus ook het liefst nietst behalve borstvoeding geven hoor!!!!!
Hoi Tonia,

helemaal begrijpelijk en herkenbaar!

Ik zou trouwens ook het liefst alleen borstvoeding geven, maar dat gaf zoveel problemen dat we nu flesvoeding geven. Dat is dus ook nog zoiets; ligt het daar aan en moeten we een andere variant daarvan proberen? Maar te snel of te veel switchen zou nu júist krampjes veroorzaken, dus daar ga ik liever nog niet toe over.

Overigens gaat het nu twee dagen al best goed. hij heeft wel zijn 'huiluurtjes' maar als ik de ervaringen overal zo lees zijn deze niet extreem (al denk je op dat moment van wel...).Ben nu bezig in het boek Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom, en er staan wel nuttige tips in hoor (ook zonder inbakeren).

Petra
Hier ook nog even een reactie: Wij gebruiken ook ABC Dophilus poeder en zijn daar erg tevreden over! Werkt veel beter dan Cinababy of Infacol en hoeft maar 1 keer per dag gegeven te worden.

En homeopatisch betekend volgens mij niet altijd beter... Ik het spul waar ze makkelijker van poepen (weet de naam even niet) zitten bestanddelen die ook in kauwgom zitten en daarom werkt het laxererend... Lijkt me ook niet goed om lang te geven, maar dat staat ook nergens!
Geef je BV of FV 080808? Ik ben namelijk ook op zoek naar iets dat werkt , maar heb gehoord dat ABC Dophilus niet zoveel zin heeft als je BV geeft.
Flesvoeding, maar een collega van mij heeft het naar tevredenheid gebruikt naast de borstvoeding bij 2 kindjes, zij adviseerde het aan mij....
Ik geef ook borstvoeding en de ABC werkt geweldig hoor!

Ik heb de tip van een vriendin, die overigens ook BV geeft!

En Peet? Hoe gaat ie bij jou? Wat gaven ze je voor advies bij het CB?
Terug van weg geweest. Sorry dat het zo lang duurde.

Bij het CB vond men Infacol prima. 'Ga maar door als het helpt, het kan geen kwaad'. Ik zag zelfs een reclameposterhangen op de kamer van de arts. (Wel apart eigenlijk, had ik nou niet echt verwacht).

Omdat het huilen toch doorging en ik vanuit verschillende hoeken het advies kreeg om eens naar een osteopaat te gaan ben ik daar vorige week geweest. Het is duidelijk dat het een pittige bevalling is geweest, ook voor de kleine! Vacuumverlossing en het hele circus... De osteopaat vond een blokkade op de overgang van nek en schedel en heeft hem behandeld. Sindsdien slaapt hij veel beter, hoef ik niet meer strak in te bakeren en is 's nachts een Puckababy meer dan voldoende (bakerzak). Natuurlijk huilt hij nog wel hoor, maar naar mijn idee veel minder en hij weet nu toe te geven aan het in slaap VALLEN, wat eerst niet lukte.

Infacol nog niet gestopt,maar ik twijfel of ik doorga. Hij heeft veel minder poepluiers, en als ie er dan een heeft is het gelijk een ontploffing!

Misschien kijk ik eens hoe het gaat als ik stop en als het niet werkt dat ik alsnog ABC Dophilus ga halen. Want los van de osteopatische behandeling kan hij ok 'gewone' darmkrampjes hebben natuurlijk.

Petra
Ik heb ook infacol gebruikt voor mijn dochtertje. Op aanraden van de kraamverzorgster (die had wat tips achtergelaten voor als ze weg was). Nou, ik vond het een drama. De krampjes werden wel minder, maar ze kreeg ook een beetje last van obstipatie. Dus met de infacol zijn we snel gestopt...
Ik ben nu 1,5 week gestopt met Infacol en ik merk geen verschil.

Dus het huilen is niet erger geworden, hij boert net zo goed als mét Infacol, maar ik denk niet dat de obstipatie door Infacol kwam, want er zitten nog steeds even veel dagen tussen de poepluiers.
Ook ik gebruik sinds gisteren infacol voor mijn dochter (7 weken). Lijkt goed te helpen. Wat ik me wel afvraag: volgens de bijsluiter moet je de substantie achter op de tong druppelen. Dat lijkt me bij veel jonge baby's onmogelijk. Mijn dochter wordt vaak wakker van de honger en is dan niet zo geduldig dat ze rustig haar mond opendoet zodat ik de druppels achter op haar tong kan doen. Maar goed, ze krijgt het wel binnen. Bij het geven van dat spul komt de pipet alleen wel in aanraking met haar mondje. Ik vraag mij af of je die pipet dan ook schoon moet maken en zo ja, hoe (kan het wel afdoen met een doekje, maar daar wordt het natuurlijk niet echt schoon van). Bij de druppels vitamine D en K staat namelijk uitdrukkelijk in de bijsluiter dat ze niet met de mond in aanraking mogen komen, vandaar dat ik daarover ging nadenken. Nou ja, misschien een beetje een erg suffe vraag, maar ik vraag me af hoe jullie daarmee omgaan.
Goede vraag Isa. Hier raakt het pipetje ook altijd zijn mond. Infacol werkt hier wel goed maar we gebruiken ook friso speciaal voor krampjes én ik geeft borstvoeding. Dus wat wat doet? Maar ik merk innderdaad wel dat hij last heeft van spuitluiers.
Klopt het dat de eerste dagen alle pijn erger wordt (krampen/winden) ? Hoe snel gaat het daarna de goede kant op?
nee; hier werd niets erger.

Wat ook heel goed hielp (vooral in bed om door te slapen): een baby kersenpittenzakje. Is echt formaat babybuikje en het was een zegen: als hij veel te vroeg in bed al weer begon te huilen geed ik dat ding 10 seconden ofzo in de magnetron, hup op zijn buikje, en dan had ik nog een half uurtje slaap voor de volgende voeding
Hier werd het veeeeeeel erger. Ben na een week gestopt omdat zoontje nog harder gilde dan voor het gebruik van dat spul. En winden; nooit geweten dat dat uit een baby kon komen. Bij ons hielp het niet, maar ik ken ook mensen waarbij het juist wel goed hielp. Zal voor iedereen anders werken.
Heb ook een tijdje (van week 2 tot 9) infacol gebruikt, maar had t idee dat het op een gegeven moment niets meer deed. Ben nu overgestapt naar Cinababy. Ik heb het idee dat dit beter werkt en hij heeft minder last van spugen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven