Inspiratie positiemode
maandag 11 oktober 2010 om 17:51
maandag 11 oktober 2010 om 18:01
Ik kijk naar het gewone modebeeld, en maak daar de pregoversie van.
De jeansbroeken van mamalicious vind ik tot dusver het beste zitten (en gaan ook echt mee tot in die laatste weken) en laten zich makkelijk combineren. Met beginnende buik zie je niet eens dat het positiebroeken zijn.
Voor bovenkleding: shirtjes van de h & m. Goedkoop, simpel en makkelijk op te fleuren met sjaaltjes en leuke vesten. Bovenkleding heb ik niet gekocht voor zwangerschap. Wel twee neutraal gekleurde buikbanden die ik dan onder een shirt frutsel voor de laagjeslook (en ter voorkoming van blote buik rand).
In het begin heb ik wel een aantal outfits gekregen van mijn moeder van esprit maternity (complete sets), maar die draag ik amper. Onder jurken (wederom gewone tunieken van stretch) gaan mijn oude vertrouwde leggings/treggings (van die laatste sla ik de band om naar beneden).
Een en ander is wel afhankelijk van de grootte van je buik. Ik heb in het begin veel geld uitgegeven aan positiekleding die ik nu niet meer draag (veels te 'lieflijk'). Beste investering waren de 3/4 stretch jeans van eerder genoemd merk. Zomers dagje combineren met hakken of juist ballerina's. Herfstdagje met mooie laarzen. Maar dat hangt natuurlijk ook van je eigen smaak af.
De jeansbroeken van mamalicious vind ik tot dusver het beste zitten (en gaan ook echt mee tot in die laatste weken) en laten zich makkelijk combineren. Met beginnende buik zie je niet eens dat het positiebroeken zijn.
Voor bovenkleding: shirtjes van de h & m. Goedkoop, simpel en makkelijk op te fleuren met sjaaltjes en leuke vesten. Bovenkleding heb ik niet gekocht voor zwangerschap. Wel twee neutraal gekleurde buikbanden die ik dan onder een shirt frutsel voor de laagjeslook (en ter voorkoming van blote buik rand).
In het begin heb ik wel een aantal outfits gekregen van mijn moeder van esprit maternity (complete sets), maar die draag ik amper. Onder jurken (wederom gewone tunieken van stretch) gaan mijn oude vertrouwde leggings/treggings (van die laatste sla ik de band om naar beneden).
Een en ander is wel afhankelijk van de grootte van je buik. Ik heb in het begin veel geld uitgegeven aan positiekleding die ik nu niet meer draag (veels te 'lieflijk'). Beste investering waren de 3/4 stretch jeans van eerder genoemd merk. Zomers dagje combineren met hakken of juist ballerina's. Herfstdagje met mooie laarzen. Maar dat hangt natuurlijk ook van je eigen smaak af.
maandag 11 oktober 2010 om 18:11
Ik had twee positie spijkerbroeken van de H&M. Die had ik aan vanaf een week of 24 tot aan het eind. Verder nog een paar positieshirtjes van de HEMA. En dat was het. Ik vond dat ik er best hip uitzag Jurkjes had ik ook wel aan tot een week of 35. Gewoon 'normale'. En leggings en panty's paste ik gewoon. Dus geen positiedingen van gekocht.
maandag 11 oktober 2010 om 18:13
O, nog een tip: google op mamalicious en goedkoop/uitverkoop e.d.
M.n. die standaard stretchjeans verschillen toch nauwelijks per jaar. In de winkels kostte mijn jeans over de 50 euro, via internet voor 16,95 per stuk (seizoen 2009). Ik zag het verschil echt niet. Maar het verschil in prijs was aanzienlijk (kun je leuk weer babyshoppen!)
M.n. die standaard stretchjeans verschillen toch nauwelijks per jaar. In de winkels kostte mijn jeans over de 50 euro, via internet voor 16,95 per stuk (seizoen 2009). Ik zag het verschil echt niet. Maar het verschil in prijs was aanzienlijk (kun je leuk weer babyshoppen!)
maandag 11 oktober 2010 om 18:14
Ik heb positiespijkerbroek, positiejurk van Prenatal, wat shirts van H&M en 'gewoon een grote broek', legging en wat andere grote dingen in de uitverkoop gekocht/ Het meeste combineer ik. Zie er normaal uit.
Mijn gewone kleren waren altijd strak en paste ik vanaf week 20 niet meer (strakke bloesjes en truitjes), maar vesten en tunieks en een paar jurken die ik al had zo zijn goed te combineren.
Het dragen van een legging is trouwens een compleet nieuwe ervaring voor me, maar we handig in combi met de tunieks, positieshirts en vesten.
Spijkerbroeken van Prenatal vind ik trouwens niet goed zitten, geen aanrader dus. De positiejurk die ik van Prenatal heb is samen met de shirts van H&M mijn beste aanschaf.
Mijn gewone kleren waren altijd strak en paste ik vanaf week 20 niet meer (strakke bloesjes en truitjes), maar vesten en tunieks en een paar jurken die ik al had zo zijn goed te combineren.
Het dragen van een legging is trouwens een compleet nieuwe ervaring voor me, maar we handig in combi met de tunieks, positieshirts en vesten.
Spijkerbroeken van Prenatal vind ik trouwens niet goed zitten, geen aanrader dus. De positiejurk die ik van Prenatal heb is samen met de shirts van H&M mijn beste aanschaf.
maandag 11 oktober 2010 om 18:16
Ik kleed me ook niet heel anders dan normaal nu ik zwanger ben.
Dus spijkerbroek met shirtje, of jurkje met legging.
Tot nu toe: grijze spijkerbroek en spijkerrok en nette feestelijke rok van Miss Etam, een spijkerboek van de H&M, een jurkje en een paar basisshirtjes van de Prenatal. Twee shirts met leuke print resp. Noppies en Future Maman
Het is soms even zoeken, maar oubollig hoeft echt niet meer tegenwoordig.
Dus spijkerbroek met shirtje, of jurkje met legging.
Tot nu toe: grijze spijkerbroek en spijkerrok en nette feestelijke rok van Miss Etam, een spijkerboek van de H&M, een jurkje en een paar basisshirtjes van de Prenatal. Twee shirts met leuke print resp. Noppies en Future Maman
Het is soms even zoeken, maar oubollig hoeft echt niet meer tegenwoordig.
maandag 11 oktober 2010 om 18:20
maandag 11 oktober 2010 om 18:20
Ik ben gewoon gaan winkelen bij een aantal zaken waar ze verschillende merken verkopen en gaan passen. Ik heb geen gemakkelijke maat dus ik pas veel dingen niet (maat 46/48). Ik heb dingen van Noppies, Mamalicious, Queenmum en MissEtam. Ook heb ik nog (zomer)broeken en hemdjes van Didi die ik nog gewoon pas hoewel ik wel een grote buik heb nu. Ik vind positieshirtjes wel veel mooier zitten dan mijn eigen shirts en dan vind ik de positieshirtjes van MissEtam het minst mooi. bij bijvoorbeeld Mamalicious zitten er rimpeltjes bij de buik zodat het mooier valt. Bij MissEtam worden ze onderaan alleen maar wijder en zijn ze al lang niet meer lang genoeg. Jurkjes en rokjes wel van MissEtam. En leggings van Mamalicious! Die zitten echt heerlijk, veel lekkerder dan mijn eigen leggings. Ik heb net nog een nieuwe gekocht omdat ze zo lekker zitten.
Om te relaxen thuis pas ik nog wel in een oude joggingbroek of een pyjamabroek. Pas nog een nieuwe gewone pyjamabroek gekocht bij de Hema, zit prima.
Ik zou naar een zaak gaan waar ze meedere merken verkopen en dan eens wat dingen combineren.
Om te relaxen thuis pas ik nog wel in een oude joggingbroek of een pyjamabroek. Pas nog een nieuwe gewone pyjamabroek gekocht bij de Hema, zit prima.
Ik zou naar een zaak gaan waar ze meedere merken verkopen en dan eens wat dingen combineren.
maandag 11 oktober 2010 om 18:26
Ik draag nog zoveel mogelijk mijn gewone kleren, veel rokjes, jurken met laarzen en lange shirts op een broek. Heb een paar leggings in een maat groter gekocht en wat ondergoed en een positiebroek. Echte positiemode vind ik vaak niet zo leuk en zonde van het geld. Maar als ik wat ronder word heb ik misschien wel wat meer nodig.
Ik heb zo'n soort top als de groene gekregen in het zwart maar die is nu nog veel te groot en ik voel me niet lekker in wijde kleding.
Ik heb zo'n soort top als de groene gekregen in het zwart maar die is nu nog veel te groot en ik voel me niet lekker in wijde kleding.
maandag 11 oktober 2010 om 18:27
quote:Kastanjez schreef op 11 oktober 2010 @ 18:20:
Ik zit nu in week 9 en krijg al geen broek meer dicht...
Kan/moet ik nu al een positiebroek gaan kopen, of heeft iemand andere tips? (ga as weekend in ieder geval de stad in)Nee, hoor, gewoon je knoop openlaten en zorgen dat je iets draagt dat erover valt. Elastiekje gebruiken kan ook helpen.
Kan/moet ik nu al een positiebroek gaan kopen, of heeft iemand andere tips? (ga as weekend in ieder geval de stad in)Nee, hoor, gewoon je knoop openlaten en zorgen dat je iets draagt dat erover valt. Elastiekje gebruiken kan ook helpen.
maandag 11 oktober 2010 om 18:30
quote:Kastanjez schreef op 11 oktober 2010 @ 18:20:
Kan/moet ik nu al een positiebroek gaan kopen, of heeft iemand andere tips? (ga as weekend in ieder geval de stad in)Ik vond de eerste keer dat ik een positiebroek aan trok echt een verademing. Ga gewoon eens wat passen, dan merk je snel genoeg wat voor jou fijn is.
Kan/moet ik nu al een positiebroek gaan kopen, of heeft iemand andere tips? (ga as weekend in ieder geval de stad in)Ik vond de eerste keer dat ik een positiebroek aan trok echt een verademing. Ga gewoon eens wat passen, dan merk je snel genoeg wat voor jou fijn is.
anoniem_31941 wijzigde dit bericht op 11-10-2010 18:43
Reden: typfout
Reden: typfout
% gewijzigd
maandag 11 oktober 2010 om 18:31
maandag 11 oktober 2010 om 18:36
Ik vond het ook heeeeerlijk zitten, mijn eerste positiebroek! Alleen pas ik hem nu niet meer. Het was een lange zwarte broek en toen ik hem kocht was het winter (maart) de hele zomer andere kleding gedragen en deze week de zwarte broek weer eens gepast en hij is te klein! Op mijn buik zit hij goed maar bij mijn benen zit hij veel te strak. Heel zonde want hij kostte 80 of 90 euro en ik heb hem maar relatief kort gedragen.
Ik zou je wel aanraden om een positiebroek/rokje te kopen, alleen niet zo'n dure
Ik zou je wel aanraden om een positiebroek/rokje te kopen, alleen niet zo'n dure
maandag 11 oktober 2010 om 18:44
Ik kon al vrij snel niks straks meer op mijn buik verdragen, dus ik ben redelijk snel aan de positiemodekleding gegaan. Mijn normale stijl is namelijk meer kokerrokken en jurken met strakke bovenlijfjes, dat kreeg ik al heel snel niet meer dicht (heb van de borstenfee inmiddels een 70I toebedeeld gekregen, dat maakt het ook niet makkelijker). Ik vond het aanbod positiekleding ook bedroevend. Ik ben normaal dol op felle kleuren, maar in de positiekleding is alles veelal zo grauw. Dat begrijp ik echt niet. Dit hoort zo'n mooie tijd te zijn, waarom zou ik me dan in het zwart / spijker / bedekte kleuren / pasteltinten willen hullen voor 9 maanden?
Ik heb het 'probleem' deels met gewone kleding op gelost. KL jurkjes zitten inderdaad nog steeds super. Ook had ik altijd al lange t-shirts en truien van de WE en rokjes met een zachte tailleband van WE en Didi. De shirts en truien draag ik gewoon door op (positie)jeans en leggings. De rokjes kunnen nu eigenlijk niet meer omdat ze onder de buik zakken en voor dan langer hangen dan achter, vind ik geen gezicht. Ik heb ook wat 'gewone' vesten de niet met knopen dicht gaan maar met een speld of lint onder de borsten. En vesten met knopen die ik onder de borsten dicht maak en verder open laat over mijn KL jurken.
Aan officiële positiekleding heb ik nu:
- een positie jeans legging van Noppies (die inderdaad afzakt, enorm irritant)
- een zwarte hoodie met rits van Esprit Maternity (voornamelijk omdat mijn 'eigen' hoodie supergetailleerd is en al snel niet meer over mijn borsten dicht ging)
- een zwart vest van HEMA Mamabasics
- een sportbroek van H&M mama
- wat maillots en panty's van H&M
- een zwart overslag jurkje van Noppies, gekocht voor een bruiloft en houd ik nu voor 'net'. Ik heb af en toe gelegenheden waar ik op sjiek moet, en een LBD kan altijd, en ziet er met andere schoenen en accesoires ook steeds anders uit.
Daar hoop ik het eigenlijk verder mee te doen
Oh, en ik heb laarzen zonder hoge hakken gekocht, want die had ik niet in mijn kast en moet op last van de fysio op platte schoenen gaan lopen
Had ik ook nooit gedaan als ik niet zwanger was geweest.
Ik heb het 'probleem' deels met gewone kleding op gelost. KL jurkjes zitten inderdaad nog steeds super. Ook had ik altijd al lange t-shirts en truien van de WE en rokjes met een zachte tailleband van WE en Didi. De shirts en truien draag ik gewoon door op (positie)jeans en leggings. De rokjes kunnen nu eigenlijk niet meer omdat ze onder de buik zakken en voor dan langer hangen dan achter, vind ik geen gezicht. Ik heb ook wat 'gewone' vesten de niet met knopen dicht gaan maar met een speld of lint onder de borsten. En vesten met knopen die ik onder de borsten dicht maak en verder open laat over mijn KL jurken.
Aan officiële positiekleding heb ik nu:
- een positie jeans legging van Noppies (die inderdaad afzakt, enorm irritant)
- een zwarte hoodie met rits van Esprit Maternity (voornamelijk omdat mijn 'eigen' hoodie supergetailleerd is en al snel niet meer over mijn borsten dicht ging)
- een zwart vest van HEMA Mamabasics
- een sportbroek van H&M mama
- wat maillots en panty's van H&M
- een zwart overslag jurkje van Noppies, gekocht voor een bruiloft en houd ik nu voor 'net'. Ik heb af en toe gelegenheden waar ik op sjiek moet, en een LBD kan altijd, en ziet er met andere schoenen en accesoires ook steeds anders uit.
Daar hoop ik het eigenlijk verder mee te doen
Oh, en ik heb laarzen zonder hoge hakken gekocht, want die had ik niet in mijn kast en moet op last van de fysio op platte schoenen gaan lopen
maandag 11 oktober 2010 om 19:38
quote:mandje29 schreef op 11 oktober 2010 @ 18:20:
[...]
Ik draag gewoon een riem. Past nu (met 21 weken) nog onder m'n buik. En als ik zit en ik heb er toch last van, dan gaat ie een gaatje losser.Ik vind riemen vaak niet lekker zitten, zeker niet als ie gedragen wordt omdat je broek anders afzakt. Vond het trouwens ook niet mooi staan, zo'n broek die van achter duidelijk te ruim zit, helpt geen riem tegen.
[...]
Ik draag gewoon een riem. Past nu (met 21 weken) nog onder m'n buik. En als ik zit en ik heb er toch last van, dan gaat ie een gaatje losser.Ik vind riemen vaak niet lekker zitten, zeker niet als ie gedragen wordt omdat je broek anders afzakt. Vond het trouwens ook niet mooi staan, zo'n broek die van achter duidelijk te ruim zit, helpt geen riem tegen.
maandag 11 oktober 2010 om 20:42
Ik vind dat het met de kleuren ook wel mee valt. Ik moet zeggen dat het me sowieso mee valt ik had niet gedacht dat ik nog zo veel leuke, goed zittende en betaalbare positiekleding zou kunnen vinden. In zwart en grijs maar ook in roze, paars, blauw etc. Zo lang er maar niet van die walgelijke teksten op staan zoals "let me out". Maar goed, een ander zal het wel leuk vinden, anders hing het niet met rekken vol in de winkels.