intake voor icsi behandeling

23-12-2009 16:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen. Komende dinsdag hebben mijn man en ik een intake gesprek in het ziekenhuis voor een icsi behandeling. Eigenlijk vraag ik me af wat er die dag op ons afkomt. In de ochtend moet mijn man eerst zijn sperma inleveren en dan later op de dag hebben we allebei een afspraak.

We zijn nu zo'n 3 jaar getrouwd en mijn man heeft al een huwelijk achter de rug en heeft al 2 dochters. Hij had nooit gedacht ooit nog kinderen te willen en heeft zich dus laten opereren. Nu sinds 2 jaar willen we heel graag een kindje van ons twee en zijn herstel operatie is helaas mislukt. Eigenlijk wilde hij zijn herstel operatie overslaan, maar ik had het romatische idee dat ik het wel graag wilde proberen zodat als het ons gegund zou zijn ons kindje op de natuurlijke manier verwekt zou worden. Nu voel ik me zo naief!!! Hoezo romantisch??? Is er iemand die ons iets meer over die intake kan vertellen?
Hallo meissie.

de intake is een gesprek waarin jullie van alles wordt gevraagd over je medische geschiedenis. Bijvoorbeeld of er ziektes in je familie voorkomen of bij jezelf.

Verder wordt er eea uitgelegd over de icsi behandeling en hoor je hoe het verder gaat met aanmelden.

Tenminste, zo ging het bij ons.

Maak je je er druk om, om het gesprek?

Succes in ieder geval!

O, ja, en als de uitslag van je man al binnen is, dan zul je die ook wel horen. En er wordt soms gelijk bloed geprikt voor hepatitis en hiv testen.
eiram wijzigde dit bericht op 23-12-2009 17:11
Reden: toevoeging..
% gewijzigd
Ik heb toevallig maandag zo'n gesprek gehad voor IVF/ICSI. Verschil is (denk ik) dat het met de arts was waar we al zeker 2 jaar lopen en waar we ook IUI hebben gedaan.

We kregen uitleg over de medicatie en het schema werd met ons doorgenomen. De pil, Decapeptyl, Puregon, Progesteronbolletjes etc. Dit was voor mij gesneden koek, prikken heb ik voor IUI ook al gedaan en de bolletjes heb ik ook al eens gebruikt. We kregen uitleg over hoe ze de eicellen gaan aanprikken en over het transport (wij doen IVF in ons eigen streekziekenhuis en man moet dan met de eicellen zelf naar het universitair ziekenhuis rijden). Ook over de pijnstilling etc. kregen we uitleg.

Eigenlijk over het hele traject van de pil tot en met de zwangerschapstest.

Ik kreeg ook 2 recepten. Eentje voor de pil en eentje voor alle andere medicatie. We konden het meteen ophalen. De pil heb ik meegenomen, de rest nog niet. En schrik niet want je krijgt echt heel erg veel medicatie mee! Een hele tas vol of zelfs 2. Daar mag je wel een plank voor uitruimen in de koelkast. (En dan moet je oppassen dat het niet tegen de achterwand komt want dat is te koud voor veel medicatie.)

En dan nog de vraag of ze eicellen, zaadcellen en embryo's die overblijven voor onderzoek mogen gebruiken. Ze heeft het uitgelegd en daarna hebben we het formulier meteen ingevuld. Ik wist al meteen wat ik wel en niet wilde maar je mag het ook thuis beslissen. Je kan de keus ook altijd aanpassen.

Heel spannend allemaal. Laat het een beetje op je af komen en praat er veel over met je man.

Heel veel succes!
Wat we weten is eigenlijk wat ons verteld is door de huisarts. En ja ik maak me druk om het gesprek. Ben zo bang dat we niet aan het programma mogen gaan deelnemen. En hoe lang zullen de wachtlijsten zijn. We laten het idd maar op ons afkomen en wat jij al zegt kaetje we praten er heel veel over. We proberen het niet ons leven te laten beheersen, maar nu het dichterbij komt is het wel moeilijk. Ook omdat we het de omgeving verteld hebben en mensen dus graag willen weten hoe of wat. Ik vindt het gewoon heel erg eng. Ben echt bang dat we afgewezen worden.
Hoi Meissie,

Mijn verhaal is vrijwel identiek. Mijn partner heeft uit een vorige relatie ook twee kinderen, heeft zich laten steriliseren, hersteloperatie ook helaas mislukt. Net als jij heb ik een tijdje na de hersteloperatie de stille hoop gehad dat ik misschien op de natuurlijk manier zwanger zou worden. Naief? Nee, je hebt een kinderwens en natuurlijk zie je die het liefst op een natuurlijke manier in vervulling gaan.

Je wordt echt niet zomaar afgewezen voor ICSI hoor, probeer je daar niet te druk over te maken. Wij hebben uiteindelijk PESA-ICSI behandelingen gehad in Nijmegen. Naar welk ziekenhuis gaan jullie?

Probeer je niet te druk te maken. Laat het op je af komen en schrijf al je vragen op, vaak vergeet je door de spanning belangrijke dingen.

Succes!
Waarom zou je afgewezen worden Meissie? Ben je bang dat je man (of jij?) te oud is? Verder zijn er niet heel veel redenen waarom je afgewezen kan worden hoor. Als je veel te zwaar bent zou het kunnen maar dan kan je proberen af te vallen (ik weet het uit ervaring). Maar definitief afgewezen worden gebeurt je echt niet zo maar.

De wachtlijsten vallen vaak wel mee. Er zijn ziekenhuizen waar je meteen aan de beurt bent.

Je zou ook eens kunnen kijken op www.freya.nl de patientenvereniging voor subfertiliteit. Daar is heel veel info te vinden.

En als je het vervelend vindt dat je steeds vragen krijgt kan je ook gewoon zeggen dat je er niet steeds over wilt praten. Of zeggen dat je geen nieuws hebt maar dat je het wel verteld als je wel nieuws hebt. Of het allemaal wat vaag houden. Wij willen ook niet dat iedereen weet wanneer we precies beginnen met IVF. Veel mensen weten alleen dat we binnenkort gaan beginnen en dat vind ik genoeg.
We hebben afgelopen week dus dat intake gesprek gehad en in de ochtend moest mijn man dus eerst zijn sperma inleveren. Blijken er wel zaadcellen in te zitten!!! Hij heeft na zijn hersteloperatie ook sperma ingeleverd en niks tijdje erna weer en ook weer niks. Niet gelukt werd ons verteld en ook geen verdere onderzoeken. Nu blijkt het dus wel te zijn. We werden er beiden stil van. Eigenlijk gewoon goed nieuws, maar het kwam net over alsof we niet blij waren. later op de dag hadden we mijn afspraak en kregen we heel veel vragen en ook de vraag of ik zwanger zou kunnen zijn. Nu u man zaad produceert is de mogelijkheid er natuurlijk. ja dat zou kunnen ja. ik was overtijd, maar dacht zelf dat het kwam door spanningen. daar heb ik wel vaker last van. dus eerst zwangerschapstest gedaan. En daar zit je dan. Zo vreemd als het voelde en ongemakkelijk. we waren echt helemaal beduusd van alles. dan de uitslag. Gefeliciteerd meneer en mevrouw. Blijk ik gewoon 9 weken zwanger te zijn. Dan loop je naar buiten en dat is zo gek. We hebben echt even 2 dagen nodig gehad om het te verwerken. We waren beiden echt in de war, maar we zijn nu zo blij. We hebben een geweldig kado gekregen en vanacht hebben we de familie ingelicht en vreugde allom. Zwanger zijn is echt een wonder.
Jeej!

Gefeliciteerd
Whaaaa Meissie!!! Geweldig toch! Toch nog op de romantische manier. Van harte gefeliciteerd!!! Geniet er van.
Wow wat een verhaal! Heel erg bijzonder! Gefeliciteerd!
Proficiat !
Wow, dat is wel heel bijzonder! Gefeliciteerd hoor!

Heb je al een echo gehad?
Dank jullie voor de felicitatie's. Een echo heb ik die dag zelf al gehad. Een inwendige echo dan. Hier was ik wel even ongerust over dat het schadelijk voor de baby kan zijn, maar we werden gerust gesteld dat ze dat wel vaker doen en dat het geen kwaad kon. Mooi moment, maar ik had dacht altijd dat als je voor de eerste keer dat wondertje in je buik zag ik erg emotioneel zou zijn, maar dat had ik niet. Waarschijnlijk doordat we overdondert waren. Mijn volgende echo is als ik 12 weken ben en die staat gepland op 23 januari. 2 augustus 2010 ben ik uitgerekend. Zwangerschapskwaaltjes heb ik nauwelijks. Enige waar ik nu last van heb is dat ik geen vlees kan bakken, want als ik het ruik draait mijn maag 3 keer rond. Vind het zo'n raar idee dat ik een baby in mijn buik heb. Op een fijne manier dan. Ik merk dat als ik alleen ben ik hele verhalen aan het vertellen ben. Mama gaat nu even dit of dat doen. En dat mama klinkt zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven