Is het een kinderman?

18-07-2011 12:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft kinderen met een man (ex) die toch niet zo'n leuke vader was als je dacht? Als je achteraf aan de signalen die ze hebben afgegeven of het gedrag dat ze hebben getoond terugdenkt, had je dat dan kunnen voorzien?

Ik vraag me soms af of mijn vriend wel echt vader wil zijn (we hebben nog geen kinderen). Aan de ene kant is hij heel lief, zorgzaam, actief en hij heeft humor, maar aan de andere kant is het bijvoorbeeld een work-a-holic. Daarnaast krijg ik niet het idee dat hij uitkijkt naar kinderen: hij vindt het krijgen van kinderen belangrijk om van zichzelf een verantwoordelijker persoon te maken, maar over de fun van voetballen met zijn zoon heeft hij het bijvoorbeeld nooit. Verder is hij al 40, terwijl ik overal lees dat ook mannen een gevoel van urgentie zouden hebben, omdat zij geen oude vader zouden willen zijn. Zijn grootouders zijn natuurlijk ook redelijk oud, maar ook voor hen voelt hij niet de noodzaak om 'op te schieten'. Bovendien vindt hij het onzin dat zijn zus haar carriere heeft stopgezet voor haar kinderen, terwijl ook ik voor enige tijd thuis wil blijven met toekomstige kinderen.
quote:Thekla schreef op 18 juli 2011 @ 13:58:

Weet hij dat jij het plan hebt opgevat om thuisblijfmoeder te worden? Of neem je aan dat hij wel bijdraait als jij zwanger bent? Een goed gesprek lijkt me hier op z'n plaats.In zijn cultuur is dat niet zo vreemd of ouderwets. Hij weet dat ik dat wil, tenminste ik heb hem dat meermaals verteld, maar of hij het ook heeft gehoord (wil horen) is een tweede. Maar dat gaat natuurlijk alleen als hij genoeg verdient. Van zijn zus vindt hij het thuisblijven niet juist, ook omdat zij mishandeld wordt en haar man dat gebruikt om haar afhankelijk te houden.
quote:madille schreef op 18 juli 2011 @ 14:41:

[...]

In zijn cultuur is dat niet zo vreemd of ouderwets. Hij weet dat ik dat wil, tenminste ik heb hem dat meermaals verteld, maar of hij het ook heeft gehoord (wil horen) is een tweede. Maar dat gaat natuurlijk alleen als hij genoeg verdient. Van zijn zus vindt hij het thuisblijven niet juist, ook omdat zij mishandeld wordt en haar man dat gebruikt om haar afhankelijk te houden.

Dan hoop ik dat je bedoelt: Van zijn zwager vindt hij dat niet juist.

Je hebt het hem verteld maar hij doet net alsof ie het niet hoort, lekker dan.....voel je je uberhaupr wel gehoord of gelijkwaardig aan hem? Lijkt me wel een voorwaarde om samen ouders te worden en al helemaal als je thuisblijfmoeder wilt worden.
Ik weet niet wat het is, maar zodra het over babies of trouwen gaat voel ik een soort van barriere. Kan ook komen omdat ik het zelf vervelend vindt om het er steeds weer over te moeten hebben. Dat komt doordat ik hem niet wil opjagen (maar eigenlijk wil ik dat wel :P). Maar dat ie het er niet écht over wil hebben kan ermee te maken hebben dat hij wil wachten met die dingen tot we in een financieel stabielere situatie zitten.
quote:madille schreef op 18 juli 2011 @ 15:24:

Kan ook komen omdat ik het zelf vervelend vindt om het er steeds weer over te moeten hebben. Dat komt doordat ik hem niet wil opjagen (maar eigenlijk wil ik dat wel :P).En misschien voelt hij dat ook zo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:madille schreef op 18 juli 2011 @ 15:24:

Ik weet niet wat het is, maar zodra het over babies of trouwen gaat voel ik een soort van barriere. Kan ook komen omdat ik het zelf vervelend vindt om het er steeds weer over te moeten hebben. Dat komt doordat ik hem niet wil opjagen (maar eigenlijk wil ik dat wel :P). Maar dat ie het er niet écht over wil hebben kan ermee te maken hebben dat hij wil wachten met die dingen tot we in een financieel stabielere situatie zitten.Wanneer zitten jullie in een financieel stabielere situatie?
Of hij een leuke vader wordt hangt erg van jullie relatie af. En hoe jij het moederschap gaat invullen. En of hij uberhaupt een leuk mens is natuurlijk.

Hoe meer overstemming en harmonie, hoe leuker.

En jouw opvatting dat kinderen 'gezellig' zijn is minstens net zo eenzijdig als zijn mening dat het een hoop zorg geeft. Sterker nog, de zorg is 100% zeker, terwijl gezelligheid helemaal niet zo hoeft te zijn. Liefde wel hoor, maar gezelligheid? Geen term die ik ten aanzien van een baby ooit zou gebruiken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Hier een super papa gelukkig !!

Maar ik zie wel hele andere vaders om me heen. Gelukkig niks te klagen
Loat goan!!!
quote:Vl43inder schreef op 18 juli 2011 @ 15:29:

[...]Wanneer zitten jullie in een financieel stabielere situatie?Dat is niet te zeggen. Zijn project kan morgen slagen, over een jaar of gewoon nooit en dan moet hij wat anders gaan doen. We gaan het binnenkort meer gedetailleerd over onze tijdlijn hebben, want ik denk niet dat we na 3 jaar proberen zijn bedrijf van de grond te krijgen nog eens 3 jaar moeten doorgaan. Dat bedrijf opzetten lukt wel hoor, maar dan niet hier, maar in zijn eigen land. Ik heb er geen probleem mee te verhuizen, maar hij wel.
Wat een 'jeuk'vraag is de topic-titel trouwens.

Praat er over, samen.
quote:madille schreef op 18 juli 2011 @ 14:34:

[...]

Nee dat lijkt mij ook. Hij houdt ook niet zo van verantwoordelijkheden. Hij heeft zijn eigen bedrijf, maar papierwerk is niet iets waar hij zich graag mee bezig houdt; alleen het inhoudelijke werk spreekt hem aan. Ik ben als een soort secretaresse voor hem, naast mijn gewone baan. Ik heb dan ook het idee dat hij kinderen niet ziet als gezelligheid, maar als zorgen.

De vriend van mijn beste vriendin schreeuwt het hardst dat hij kinderen wil. Hij is al aan het bedenken wat hij met ze gaat doen. Het zou leuk zijn als mijn vriend zo was geweest, maar dat is dus niet zo. De vraag is: is dat erg? draait hij nog bij als hij eenmaal kinderen heeft?

Deze vraag kunnen wij niet beantwoorden. De ene man zal bijdraaien, de andere niet. Wij kunnen de toekomst niet voorspellen. Zoals je je relatie hier beschrijft weet ik niet of ik het slim vind om aan kinderen te beginnen. Je man is 40 zeg je. Ik heb het gevoel dat jij nog veel jonger bent maar ik weet niet of dat klopt. Hoe oud ben je?

Dat opa en oma er niet jonger op worden is trouwens geen reden om aan kinderen te beginnen. Je moet er zélf klaar voor zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven