IUI, wie ook?

20-08-2010 14:03 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die ook in het IUI traject zitten:

NaamPogingZwangerReden van IUIJill2JAAAA onbegrepen infertilitietVechtertje3JAAAA Sbanini3Puck1JAAAA Roos2Rhona2i312Piplilly5Stephanietje1Ignormagirl1

Wil degene d]ie in de tabel wil dit aangegeven
Ben ook zooo benieuwd naar Tazzle.. Zou het zo mogen zijn voor d'r?? Spannend!
i31 Ik heb ook iui gehad op 2 oktober en werd op woensdag ongesteld. Eigenlijk te vroeg dus.... Moet morgen voor echo. Ga maar weer eens wat vragen stellen.

Puck spannend hoor dat wachten. Hopelijk krijg je over een tijdje geweldig nieuws!! Dat ze het hartje zien kloppen en dat alles goed is!

Vandaag was nog een rotdag, behoorlijk heftige ongesteldheid. Chagerijnig/verdrietig. Morgen moet de knop maar weer om, op naar de volgende behandeling! Nu mét hormonen, wie weet helpt t???

Positief denken is heel lastig, zeker op een dag als vandaag, bah!

Maar wij hebben een gynaecoloog die ons heeft gezegd dat we ons moeten focussen op het krijgen van een kind ipv het focussen op het krijgen van géén kind. Ik zat me eerst vooral in te dekken: "Het zal wel weer niet zo zijn deze maand" Nu probeer ik tot het laatst toe te geloven dat ik zwanger ben. Verdrietig ben je toch wel als het misgaat. Positieve energie is gewoon beter voor je gesteldheid dan negatieve... Ook mag je er zoveel aan denken als je wilt. Je kunt het toch niet uitschakelen. Als je er maar op een positieve manier mee bezig bent.

Lekker makkelijk hè? Dit gesprek heeft mijn man en mij wel weer een beetje vertrouwen gegeven!! Hopelijk heeft iemand er een beetje wat aan...

Maarja nu maar weer op naar de 5e behandeling... (van de 6)
Hoi Dames,

Wat ontzettend balen dat het voor jullie deze maand niet raak is. Ik begrijp jullie verdriet helemaal. Nu weer richten op de nieuwe poging, erg vermoeiend. Maar hou jullie taai!

Puck; heb je toch een beetje kunnen genieten van je echo? Toen ik de echo kreeg, was ik 6 weken en 1 dag. Bij ons zag je duidelijk t hartje kloppen. De verpleegkundige gaf wel aan dat je het meestal met deze tijd, nog niet kan zien. Wij hebben dus ontzettend veel geluk gehad maar het was echt piepklein. Je zag een soort knipperlichtje. Ik zou je dus nog niet te veel zorgen maken. Je hoort het heel vaak. Daarnaast denkt ze wel iets te hebben gezien. Ik heb er vertrouwen in. Mag je nu volgende week weer terug komen?

Wij mogen pas weer op 4 nov. Dan ben ik 10 weken zwanger. Als alles dan goed is mogen we hoogwaarschijnlijk gewoon naar de verloskundige. Ook nu blijft het spannend hoor. Van de week wat bruine afscheiding gehad. Natuurlijk meteen in de stress. Nu is het weer minder. Zou dat normaal zijn? Ik heb het wel eens vaker gehoord, en jullie?

Dames, ik denk aan jullie. Ben ook erg benieuwd hoe het bij Tazzle gaat.
@vechtertje; kan innestelingsbloeding zijn.. Zolang je geen buikpijn hebt hoeft het niet zoveel te betekenen..

@Piplilly; ik zie op mijn werk bijna alleen maar mensen bevallen die na jaren toch nog bevallen.. Ook als ze het traject IVF en ICSI gehad hebben.. Dat geeft hoop..

Ook de gynaecoloog zegt dat de kans zo ontzettend klein is dat we nooit kinderen zullen krijgen...

En daarbij zegt de chinees ook nog dat bijna iedereen kinderen krijgt, waarom wij niet?!

Toch allemaal mensen die er verstand van hebben..

Daar denk ik aan als het weer niet is gelukt of ik geen vertrouwen heb.. (alleen jammer dat je soms zo ontzettend met de realiteit te maken hebt en het andere wel zo lukt)
@Jill: ja echt mega spannend! probeer echt super positief te blijven, maar das af en toe best lastig....daarentegen is mijn vriend al helemaal klaar voor de baby...hij heeft zelfs al over namen lopen nadenken....dat durf ik dan nog niet hoor....al ben ik nu wel zover dat ik gewoon tegen mezelf zeg: je bent gewoon zwanger joh! hoe maf is dat?!

tis toch wat je zegt...de domper komt toch hard aan, of je nou positief bent of negatief....

zondag testen kan ook, alleen komen mijn schoonouders die dag (bijna de hele dag) op visite....en de reden om dus zaterdag te testen is eigenlijk een heel egoistische...ik probeer positief te denken en ga er helemaal vanuit dat ik gewoon vet zwanger ben! en dan wil ik samen met mijn hubbie die ene dag genieten van het idee, zonder de constante arm van mijn schoonmoeder om me heen...haha....andere reden: heb geen geduld meer en wat maakt die ene dag nou eigenlijk uit? lol....misschien ga ik zaterdag wel keihard op mijn gezicht, maar goed....dat mag mijn happy manie nu niet drukken....

tis wel zo dat ik vandaag een wat kramperig gevoel had....maar of dat nou van mijn aankomende ongi is weet ik niet, want zo heeft het nog nooit gevoelt....

hoe weet je eigenlijk of je ei gaat springen? ik bedoel ik heb een echo gehad op donderdag, moest dan zaterdag een pregnylinjectie halen en maandag was de inseminatie....er is toen niet gekeken of iets gesprongen was....of zou ik dat zelf moeten voelen?

@i31: die chinese dude klinkt interessant...ik gebruik zelf Gin Seng creme voor mijn psoriases en dat werkt echt super! weet niet wat die mensen allemaal uitspoken met kruiden, maar ik geloof er heilig in!

misschien dat ik ook maar eens een kijkje gaat nemen daarzo. wat je zegt: baat het niet dan schaadt het niet ;) we moeten alle kansen benutten!

@piplilly: ik herken jou gevoel zo onwijs goed dat ik echt letterlijk met je meevoel....ik ben nu 4 jaar bezig om vanzelf zwanger te worden en iedere maand denk ik weer..ja ja ja...ow..nee...echt een emotionele achtbaan! vreselijk!

sterkte in ieder geval meis.

@vechtertje: bruine afscheiding is niet erg geloof ik. mijn zusje is net 4 weken geleden bevallen van een zoontje en die heeft dat ook een weekje gehad ofzo. alleen iets eerder dacht ik, maar goed der was niets aan de hand....was oud bloed ofzo had haar gyno gezegd. maar ik snap je spanning, logisch!

zo mijn hele riedel is er weer uit....lol....
@Piplilly; ga je vragen hoe het kan dat je op dag 12 al menstrueerde?? Ben benieuwd naar het antwoord.. Ik wil dat ook vragen, maar ik hoef pas volgende week vrijdag voor een echo (dag 10).. Begin morgen weer met Puregon.. Moet elke dag rond hetzelfde tijdstip en voel je amper..

@Rhona; ben je niet bang dat doordat je zo positief bent, het straks extra tegenvalt?? Zou zo zonde zijn als het dal dan dieper wordt.. Ik hoop met je mee!! Sommige mensen voelen het aan hun buik als het eitje springt.. Bij mij is ook geen echo gemaakt met insemineren en daar heb je denk ik ook niet veel aan.. Als je Pregnyl hebt gespoten, weet je dat hij 24-36u later springt...

Ik probeer echt positief te denken anders wordt het traject echt veel te zwaar...
Heey Meiden

heb vanmorgen het ziekenhuis aan de telefoon gehad. Ik moest gisteren progesteron prikken en de uitslag was negatief, er is geen eisprong geconstateerd maar heb nog wel steeds bloedverlies dus een innsetelings bloeding lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Ik dacht gistermiddag het is over maar gisteravond begon het weer heel vreemd allemaal, me gynocoloog wil toch een echo maken op dag 8 dus ik moet Dinsdag weer om 15:30 uur naar het ziekenhuis voor een nieuwe FM dus ik ben benieuwd over het hoe en wat er nu aan de hand is
heej i31 (en anderen uiteraard ook ;) )

ja misschien ga ik aankomende week wel keihard op mijn snufferd, maar na 4 jaar, iedere maand weer teleurgesteld te worden, denk ik niet dat ik in een nog dieper dal kan komen dan dat.....

@ignoramagirl: wat een toestand allemaal! sterkte.
Dussuh Rhona nog steeds niet ongesteld nu .. Nu is het wel echt aftellen dan!! Hoop het voor je hoor! Hoeveelste poging is het?
Ik las dat een aantal nieuwsgierig zijn hoe de stand bij mij is, nou ook niet best, gisteren ongesteld geworden...

Dus vandaag een dikke vette dip-dag..

Dikke knuf voor iedereen die ook ongesteld is geworden..

En zwaai naar de rest.
Getverderrie Tazzle, niet leuk.......

Kan me die vette dip-dag heel goed voorstellen.

Geen nieuws van deze kant.
Ook nog geen bruin bloedverlies Jill?? Gaat de goede kant op dus?
Nee, nog niet. Maar het duurde nu een stuk langer voordat mijn ei er was, dus ga er van uit dat het daarna ook langer duurt en dus niet op de tiende dag al ongesteld ben. Dat zou anders morgen zijn.

Als ik naar mijn lichaam luister, denk ik niet dat het raak is.
dikke knuffel voor tazzle kop op meid de moed niet opgeven hoor eens komt er voor ons allemaal een positieve dag alleen niemand weet waneer
Heej meiden,

@i31: nee nog niet ongi, wel wat kramperig maar dan wat hoger dan normaal. En wat pijn in mijn onderrug (dat past wel binnen mijn normale patroon...)

Dit is trouwens mijn eerste iui poging. We hebben het 4 jaar op de normale manier geprobeert onder het mom van: gebeurt het wel, hartstikke leuk!! Gebeurt het niet, jammer dan. Maar het laatste jaar hebben we het echt serieus geprobeert, maar helaas zonder ook maar enig resultaat....

@tazzle: jeetje die duo dag kan ik me goed voorstellen.... Sterkte meis.

Allemaal een dikke knuffel.
Tazzle: Wat ontzettend jammer voor je! Sterkte!

i31: Ik heb gevraagd hoe dat nu kan, na 12 dagen al ongesteld... Het kan zijn, ondanks pregnyl, dat de eisprong al geweest is voor de iui-behandeling. Mooi is dat... Dat gevoel heb ik dus al bij poging 3 en 4. Nu gaan ze beter monitoren. Hopelijk lukt dit. Vandaag voor t eerst puregon gespoten. Vind t toch nog steeds spannend om mezelf te spuiten.

Rhona: Hoop zo voor je dat het raak mag zijn!!

Hopelijk mag 2011 voor ons allemaal een heel wonderlijk jaar worden. Dat er veel mooie jongetjes en meisjes geboren gaan worden!

Drink er nu een wijntje op (mag nu weer eventjes hè)

Liefs Pip
helaas, mijn test was negatief. en ben ook nog steeds niet ongi....

op naar de volgende ronde....nog ff flink lijnen tussendoor in de hoop zo nog wat kilo`s kwijt te raken die er misschien wel voor zorgen dat het juist niet lukt....
Rhona
thanks ;)
@Rhona; je hebt dus het idee dat je ongesteld gaat worden?? Bedoel een negatieve test kan natuurlijk ook omdat je te vroeg hebt getest.. toch? ik weet dat je hcg waarde heeel snel stijgt, dus kan wel op die 2 dagen aankomen... Ik duim gewoon nog!

@Piplilly: ik heb mijn eisprong niet eerder gehad dan die 24-36uur na de pregnyl.. Ik voel hem wel als ik weet wanneer hij ongeveer springt.. Aankomende week heb ik niet mijn eigen gyn, maar die maandag erop wel..zal het dan eens vragen!

@Ignoramagirl: Ik hoop dat die dag ooit komt.. Als ik maar niet net die ene ben, die nooit zwanger wordt....
@i31 kop op meis dat zal toch niet je moet proberen positief te blijven dat doe ik ook al is het soms wel eens moeilijk en vooral als je weer iemand ziet lopen met de kinderwagen of met een dikke buik maar voor ons komt allemaal een keer die positieve dag en dan zijn we dit alles snel weer vergeten
Rhona heb je de hoop voor deze ronde opgegeven of zou het misschien toch nog kunnen?

Vorige ronde zou ik vandaag ongesteld zijn geworden. Dat was op dag 9 en zover ben ik nu ook. Alleen nu nog niet ongi. Wel rare darmen. Kan dus alle kanten op gaan nog. Misschien is het morgen wel zover. Misschien ook wel niet hihi. Wie zal het zeggen. Mijn man heeft het gevoel dat ik zwanger ben, maar kan het niet onderbouwen. Ik heb geen voorgevoel. Moeten gewoon nog maar afwachten.

Tazzle. Jij veel succes weer bij de volgende ronde. Hopen op beter nieuws straks...

Verder iedereen alles rustig?
quote:Jill81 schreef op 20 augustus 2010 @ 16:43:

Nog meer meiden die bezig zijn met IUI en hun verhaal hier willen delen?Ja! Bij ons is er ook niets gevonden. De 4e IUI-poging was raak! En ik ben nu de trotse moeder van een dochter! Kom anders eens kletsen bij 'Kaetje & de prikbitches'. Je bent van harte welkom! Daar zitten heel veel meiden in hetzelfde schuitje. Ik heb er iig veel aan gehad en nog steeds want wij gaan binnenkort voor nummer 2!
O sorry, ik lees nu pas dat ik op een vrij oud bericht reageerde en dat je al lotgenoten hebt gevonden. Laat maar.... En veel succes allemaal!
Einde ronde twee.... Voelde het vannacht al aankomen. Net aan tien dagen na iui. Toch niet normaal zo snel? Heb nu een cyclus van 23 dagen ipv 30. Er is gewoon een week verdwenen.

Ga toch nog maar vragen of daar iets aan te doen is of waar dat door komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven