IUI, wie ook?

20-08-2010 14:03 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die ook in het IUI traject zitten:

NaamPogingZwangerReden van IUIJill2JAAAA onbegrepen infertilitietVechtertje3JAAAA Sbanini3Puck1JAAAA Roos2Rhona2i312Piplilly5Stephanietje1Ignormagirl1

Wil degene d]ie in de tabel wil dit aangegeven
Hallo allemaal..

Ik ben van de wachtbank afgevallen :( :(... Vandaag dus gewoon ongesteld geworden (eerder als verwacht...).. Vandaag echt paar keer moeten huilen (ken ik niet van mezelf, denk snel weer aan een nieuwe ronde..) Komt ook beetje doordat ik nog geen half uur nadat ik zag dat ik ongesteld was geworden van een collega hoorde dat ze zwanger was (voor mij onverwacht) en dat een andere collega zei; ik denk dat I31 ook snel volgt.... Tja, en ikke maar slikken... Zo zei je maar, soms is het ook echt niet handig dat bijna niemand ervan weet...

Mijn afspraken bij de gynaecoloog staan weer en vanaf vrijdag gaan we maar weer starten met Puregon..
piplilly en i31 ik baal echt dat ook jullie ongesteld zijn geworden!!! Knuffel!!! Ook ik heb eergister veel gehuild toen ik ongi was geworden :( echt een rot gevoel he dames!

Ik heb me wel voorgenomen vanaf de dag erna meteen positief te denken en voor de volgende ronde te gaan, maar het blijft moeilijk. Sterkte dames en lekker veel knuffelen met jullie mannetjes! Volgende ronde moet het voor ons allemaal gewoon lukken!!!
ohnee i31 wat erg ik leef met jullie mee en idd op naar de volgende ronde het is altijd een zware tegenvaller maar toch moet je moed zien te houden voor de nieuwe kansen ookal is het heel moeilijk en tot nu toe vindt ik het wel fijn dat niemand het weet in mijn naaste omgeving dan heb ik ook al die vragen niet
Dank je wel! Jullie zijn echt allemaal lieverds!!
thanks voor alle opbeurende woorden!! Ik vind ook dat t bij iedereen de volgende keer gewoon moet lukken!!

Denk ook dat positief denken goed is om het vol te houden maar moeilijk is het zeker! Sterkte en succes allemaal.

Ik moet vrijdag naar het ziekenhuis. Krijg prikles voor puregon. Dat heb ik tot nu toe nog niet hoeven te gebruiken. Hopelijk helpt de verandering bij de 5e iui....
Jeetje pip en i31, wat een megadomper!! Heb even een flink potje met jullie mee zitten janken!!! Ja mijn emoties heb ik nog niet helemaal onder controle... Pfff... En positief blijven.... Jeetje... Petje af!!! Sterkte...
Roos, Piplilly en i31 allemaal ongesteld, boehoe!

Dat hadden we toch niet afgesproken!!!

Trouwens bij ons kunnen er wel 4 stellen per dag worden geïnsemineerd. Bij elk ziekenhuis zullen wel andere regels/ beleid gelden. Zo doen ze bij ons in het weekend geen eimetingen maar wel inseminatie.

Sbanini, wij lopen idd gelijk op. Ook hier voel ik nog niets anders dan anders.

Ik vind het wel heel moeilijk om positief te blijven. Hoe doen jullie dat?

Bij ons is zijn een aantal mensn op de hoogte. Wel fijn, ze zijn heel lief. Maar ik heb geen behoefte om het tegen iedereen te zeggen. Dan kan ik het helemaal niet met loslaten.
Hoi meiden, wat vervelend voor jullie, wat onwijs balen! Sterkte!

Wat ik zo vervelend vind, is dat je leven soort van ook stil staat. Je wilt er geen rekening mee houden en gewoon doorgaan en van alles plannen, maar toch denk je steeds "misschien ben ik dan wel zwanger" maar dat gebeurt steeds maar niet!

Ik zit op de 8ste dag na 1e iui, over 8 dagen zou ik ongesteld moeten worden..

Voel helemaal niets...
Hi allemaal, even kort berichtje van mij. Ik had vandaag de echo, er lijkt 1 vruchtje te zitten en het lijkt alsof er 1 hartje klopt, maar het was nog te klein en te pril om echt iets te kunnen zien en te meten. Ik moet dus over 2 weken nog een keer komen. Argh, wat een spanning! Vechtertje, als je nog meeleest, zagen ze bij jou met 6 weken al wel echt iets? Ik zit nu op 6 weken en 2 dagen.
Oh Puck wat spannend. Zag je wel een steepje dat flikkerde of zag je niets bewegen? Het blijft toch allemaal spannend he?! Dat blijft totdat je met de kleine veilig thuis bent en dan nog... Haha. Sterkte met wachten maar weer.
Mijn man en ik zagen niks, maar verpleegkundige zei dat ze dacht dat ze het hartje zag. Maar het was te klein en te onduidelijk, dus... weer wachten. Wat een slopende weken dit.
jeetje puck wat spannend allemaal! en weer wachten...gekmakend!

ikzelf ben nu ook erg zenuwachtig aan het worden....ik zit nu op dag 11. van een aantal meiden hoorde ik dat zij rond deze dag ineens ongesteld werden (van buiten het forum maar ook hier op het forum)...en nu voel ik ineens die maandelijkse krampjes (althans dat denk ik)......maar aan de andere kant voel ik me zo ongelofelijk emo elke keer, dat ik ook weer denk dat ik misschien wel last heb van zwangerschapshormonen (al vraag ik me af of dat wel kan zo vroeg al)....1001 vragen om mezelf gek mee te maken dus....heerlijk!!

ondertussen wachten we (on)rustig verder af...want zelfs al zou ik zaterdag een test gaan doen, dan weet je het nog niet zeker...dus dan moeten we verder wachten of ik eventueel ongi wordt....en dan moet je nog wachten tot je echt een bewijsje ziet dat er iets in je groeit.....dat had ik me van te voren even niet zo bedacht.....pfff....dat is echt slopend.....

zitten er nog anderen op de wachtbank?
@Puck; balen zeg!

@Rhona; heb jij ook de 2e oktober IUI gehad?? omdat je zaterdag gaat testen.. Dan liep je gelijk met mij... ik ben gister ongesteld geworden...dag 12...Ik weet ook niet of het normaal is met IUI?? Normaal werd ik vaak dag 14 ongesteld en 2 dagen daarvoor bruin bloedverlies.. Nu heb ik chinese kruiden en meteen helderrood bloedverlies.. Dus weet niet waar het doorkomt..
heej i31, ik heb de iui op 4 oktober gehad. dus ik loop 2 dagen achter op jou....

wat zouden de chinese kruiden moeten doen?
Rhona, wat spannend hè?

Waarom ga je niet zondag testen? Dan zat je toch op dag veertien?

Ik werd de eerste keer op de tiende dag ongesteld, had op de negende dag al flink wat bruine afscheiding.

Morgen zit ik op de negende dag dus ben benieuwd of dat deze maand weer zo is. Deze keer duurde het veel langer voordat mijn ei ging springen dus misschien duurt het ook langer voordat ik ongesteld wordt. Ik houd in eerste instantie gewoon de veertien dagen aan.

Wat duurt dat wachten lang lang lang!!!

Ben benieuwd naar Tazzle, die zit morgen toch op dag veertien?
Rhona, wat spannend hè?

Waarom ga je niet zondag testen? Dan zat je toch op dag veertien?

Ik werd de eerste keer op de tiende dag ongesteld, had op de negende dag al flink wat bruine afscheiding.

Morgen zit ik op de negende dag dus ben benieuwd of dat deze maand weer zo is. Deze keer duurde het veel langer voordat mijn ei ging springen dus misschien duurt het ook langer voordat ik ongesteld wordt. Ik houd in eerste instantie gewoon de veertien dagen aan.

Wat duurt dat wachten lang lang lang!!!

Ben benieuwd naar Tazzle, die zit morgen toch op dag veertien?
Ik heb niet alles gelezen. Heb een vraagje, bij mij is vervroegde overgang vastgesteld. Hormonen om eisprong op te wekken, hebben dus geen zin. De eisprongen die ik hopelijk nog wel spontaan krijg, wil ik zo goed mogelijk benutten. Ik heb begrepen dat IUI ook in normale cyclus kan, dus zonder hormoonpreparaten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zou zoiets kunnen? Dat ze mijn cyclus monitoren, en op het moment dat het eindelijk weer eens een keer gebeurt (eisprong bedoel ik) dat ze dan het zaad direct in mijn baarmoeder spuiten?
Wat die chinese kruiden moeten doen?? Mij zwanger maken ... Nou ja, het zou moeten zorgen voor het vasthouden van de vrucht, voor een betere innesteling..

Ik werk zelf als verpleegkundige op de kraamafdeling en verloskamers en heb regelmatig te maken met patiënten die moeilijk zwanger kunnen worden en die met chinese kruiden ineens zwanger zijn.. (helaas gaat het bij mij niet snel).. Wel merk ik dat dingen anders zijn.. Vocht afdrijven, meer zin in sex, helderrood bloedverlies ipv bruin bloedverlies voor menstruatie..en je cyclus regulair maken, lukt hem ook! Volgende keer ga ik vragen of ze mijn vriend ook nog iets kunnen geven aan chinese kruiden, wie weet kunnen ze daar ook nog allesoptimaler maken.. De chinees voelt bij mij dat alles goed is (en voelt ook wanneer je ongesteld bent of je eisprong hebt, heeeeel apart).. Hij voelt ook als je eitje net niet ver genoeg doorgroeit ofzo en kan daar dan voor zorgen.. maar dat heb ik dus niet..
pff draaiorgel.. heftig zeg..dat lijkt me ontzettend belastend.. Dan moet je elke 2-3 dagen voor een echo naar de gynaecoloog.. Is IVF niet een betere optie?? Wat zegt je gynaecoloog ervan?? Neem aan dat hij je hierin kan voorlichten? Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee
Draaiorgel, dat kan wel maar geloof ik. Maar waarom kan jij geen hormonen spuiten dan?

Ik heb wel eens gelezen dat je in je gewone cyclus dan ovulatietestrn gebruikt en zodra die positief is maak je een afspraak voor inseminatie.

Anders zul je heel vaak voor een eicheck naar het zh moeten denk ik. Lijkt me wel vervelend.
Voor IVF heb je toch ook een eitje nodig? En daar ligt het probleem. IUI, IVF, ICSI, kan me eigenlijk niet schelen.... Als we de weinig eitjes die ik heb maar ten volste benutten.

Met het probleem dat het er nooit meer dan 1 tegelijk zal zijn.

De eerste optie die arts gaf was eiceldonatie... Ik vind dat je dan een stap overslaat.... Ik wil alles op alles zetten om een kind met mijn eigen eitje te krijgen.

En ja, wekelijks, of nog vaker, echo is belastend, maar goed, opgeven vind ik nog veel te vroeg.
Waar haal je die Chinese kruiden en hoe gebruik je ze?
Ik kan geen hormonen spuiten omdat daar het probleem niet ligt. Ik ben in de overgang. Dus mijn lichaam maakt als een gek al fsh aan, omdat het geen signaal krijgt dat het er mee kan stoppen. Er zijn gewoon weinig tot geen eitjes meer. De hormonen om eieren te laten rijpen werken op dezelfde manier als mijn hypofyse nu, en hebben dus geen enkele zin.
Chinese kruiden haal ik bij een chinees die ook acupunctuur doet in Nijmegen. Dr Li Jie (http://www.lijietcm.com/). Dit is een adres dat ik van een inmiddels bevallen vrouw heb gekregen, maar er zijn er natuurlijk veel meer, waarschijnlijk ook bij jullie in de buurt..Als je binnenkomt hangen er heel veel geboortekaartjes en bedanktkaartjes van mensen die uiteindelijk ook zwanger zijn geworden met hulp van hem.. Het is een soort thee, die je 3x per dag in de vorm van 2 theelepels in een glas warm water gebruikt. Zijn consult krijgen we vergoedt bij de verzekering.. Baadt het niet dan schaad het niet..

@Draaiorgel.. sorry heb echt geen verstand van een te vroege overgang.. Dacht dat je ook al zit je in de overgang altijd heel veel eitjes blijft houden, maar dat ze niet meer rijpen...
Precies, ze rijpen niet meer omdat ze niet meer reageren op hormonen...

Hoeveel eitjes ik nog heb die wel reageren weet ik niet. Maar voor zover ik weet heeft hormoonkuur dus geen zin. Clomid 1 maand gehad, omdat gyn. toen nog niet aan overgang dacht. Na bloedtesten dus wel, en ook duidelijk dat Clomid niets had gedaan.

Gyn. begon na diagnose meteen over eiceldonatie.... Maar daar moet ik even nog niet aan denken.

Ik verlaat jullie topic weer, zal nog wel eens meelezen.

Veel succes allemaal in de molen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven