IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
je mag mij door strepen ik ben net ongie geworden

vreemd allemaal helemaal geen buikpijn of niks en nu ineens uit het niets nou op naar onde 3 dan maar weer dan zal het niet zwanger 2011 in gaan zijn maar ja op naar de volgende ronde en dan maar weer afwachten hoe die gaat verlopen en of die wel pakt.

de film was heel leuk hoor gisteren we hebben echt genoten
@Girly, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :'( nu zit ik serieus te janken, ik had zooo gehoopt voor je dat het raak was en dat we goed nieuws hadden deze maand! Wat een kut zooi zeg :( Het zit ons hier echt allemaal niet mee zeg...

Zat al in mega dip maar nu helemaal...

Dikke knuffel girly en ben wel blij te horen dat de film leuk was en je genoten hebt, wij gaan er denk ook nog wel heen want mijn man vind dat zo grappig.

Sterkte en hoop dat je wel posi kan worden voor de volgende ronde!!! Kus
@Roos ja het is ff shitzooi , maar ja wat doe je eraan we hebben het zelf niet voor het zeggen he . Maandag weer naar het ziekenhuis bellen voor een nieuwe afspraak te maken voor FM, en ik ga vragen voor clomid om mijn eitjes meer te stimuleren aangezien ik er altijd maar 1 heb , het zou wel eens fijn zijn als er meer waren zodat je meer kans maakt op een zwangerschap . Zometeen nog even naar de kerstmarkt hier op het dorp en dan gaan we weer ronde 3 in begint op te schieten met de IUI's ronde 3 alweer . Ik ga het er gewoon eens over hebben voor extra stimulerende hormonen ofzo want volgens mij doet die pregnyl ook niet echt wonderbaarlijk veel .Ik wou vanmiddag nog gaan testen en dan ga je paar uur later naar het toilet en dan ben je ongi

de rest die nog in de wacht dagen zit heel erg veel succes en de dames die de nieuwe ronde in gaan ook heel erg veel succes en probeer positief te blijven ookal is het niet altijd even makkenlijk
@Girly,Ik heb ook eerst 3x zonder hormonen gehad en nu 1x met maar toch maar 1 eitje nog:( als ik nu ongi wordt moet ik meer hormonen gaan spuiten... en ze gaan ook nog dicht dus misschien maand overslaan... maargoed zien we dan wel weer... t wordt een leuke kerst of niet hier... mijn nod is met kerst...

Ja hoe doen we dat elke keer weer he positief worden weer, keer op keer? Ik vind het nu het moeilijkste...

Het zou helpen als 1 van ons goed nieuws heeft he? Dat zou echt een opsteker zijn!!! We wachten af... Kus
@Roos; mijn kraamvisites waren ok hoor.. Lief dat je er naar vraagt.. Tuurlijk denk ik dan vaak; Zullen wij ook ooit zo ons kindje aan andere kunnen laten zien? Maar emotioneel viel het mee.. Tuurlijk eindigde een van de kraamvisites; 'de volgende keer bij jullie?'....

Dat pessimistische had ik de laatste maand ook echt last van.. Ik was meer bezig met mijn slijmvlies dat het niet te snel afgebroken ging worden.. Deze maand slik ik weer als vanouds Clomid en ik heb a.s. donderdag follikelmeting op CD 11, dus nog afwachten..

@Botsauto+@Girly; Knuffel!
Hi meiden, ik ben weer even boven water...

Maar he SJIPS dat hier nog steeds geen leuk nieuws is!! Girly en Botsauto, een hele dikke knuf van mij!! Wat een schrik hè, ineens ongesteld zijn terwijl je geen voortekenen hebt gehad! Herkenbaar ook, want ook ik voelde het de laatste keer totaal niet aankomen en ineens was m'n wcpapiertje rood.

Bah bah. Laten we 2010 snel afsluiten en met z'n allen zwanger worden in 2011!

En ook jij Roos, hou er nog wel een beetje moed in hè!! Heb je enig idee waarom jullie er dit keer geen vertrouwen in hebben, ging het anders dan anders? Voelde jij je anders?

Pff i31, wat een rotvraag is het toch altijd; wat antwoord jij dan?

We gaan trouwens weer gelijk op hè : allebei as donderdag de eerste FM?!

Ik ben trouwens een beetje nieuwsgierig in welk ziekenhuis iedereen hier loopt, of willen jullie dat liever niet kwijt?
@Jemie

Ik moet 23 December weer voor me nieuwe FM ronde, en ik denk dat ik in januari me nieuwe IUI behandeling zit, en van mij mag je best weten in welk ziekenhuis ik loop hoor. Ik zit namelijk in Ziekenhuis de Honte te Terneuzen Zeeuws-Vlaanderen dus haha nou iedereen kop op en geef de moed niet op!!!!!!
@i31, gelukkig dat de kraamvisites meevielen! Ja lastig als dat gevraagt wordt he, maar we duimen gewoon mega hard dat het de volgende keer bij jou is!!! Succes donderdag bij de FM!

@Jemie, heftig zeg met je pa! Gelukkig dat er nu een stijgende lijn inzit, hoop dat alles goed blijft gaan zeg! Ja ik probeer alle beetjes moed wel te verzamelen maar dat gaat niet echt deze keer :( nee er is niets anders gegaan deze keer dan de andere 3x maar had zoveel vetrouwen in de eerste 3x en nu de 4e keer kunnen we het bijna niet meer opbrengen weer zo positief te zijn, het gevoel dat het wel weer zou mislukken overheerst erg en ook de teleurstelling van maar 1 eitje ondanks puregon spuiten overheerste ook erg... hoopte onze kansen te vergoten ermee, mocht niet zo zijn deze ronde helaas. Maargoed we doen ons best...

Ik zit in Drenthe in een zh maar fertiliteitscentrum is appart van het zh maar hoort er wel bij natuurlijk. En jij Jemie?

@Girly, ben jij al wel weer positief ingesteld voor volgende ronde?

@Diana, en en en????????

@Stephanie, Hoe is het bij jou? Wanneer is jou NOD?

Please Diana of Stephanie goed nieuws? Ik duim nog!!!
@Roos achja positief ik weet het nog niet, aangezien we hier ook nog niet echt veel positieve berichten lezen, en de kansen met iui elke maand steeds negatief uikomen, begin ik toch ook wel eens mijn bedenkingen te krijgen over de kansen op positief nieuws met iui. Ik weet dat er een aantal zwanger zijn geworden met iui Jill 2de iui Puck 1ste iui Vechtertje 3de iui en me nichtje 5de iui, het is niet dat ik de moed opgeef wij gaan gewoon door en dan zullen we wel zien hoelang het nog gaat duren, voordat het eens een keer zover is dat ook ik een klein wondertje op de wereld mag gaan zetten. Ik laat voor de rest gewoon alles zijn beloop, het zou ook fijn zijn als er meerdere eitjes waren met de iui i.p.v elke keer maar 1 eitje, ik hoop ook gewoon dat mijn gyneacoloog dat ook begrijpt en dat hij mij iets wil voor schrijven zodat er meer kans is op een zwangerschap. Ik moet 23 December weer voor een FM en weer bij een andere gyneacoloog 1 die ik helemaal nog niet ken bah daar heb ik zo'n hekel aan, mijn gyneacoloog is met vakantie en de gyneacoloog die mijn 2de iui heeft gedaan die heeft geen dienst, maar volgens me nichtje is de gyneacoloog waar ik nu heen moet ook heel erg goed dat stelt me dan wel weer een beetje gerust. Op naar ronde 3 dan maar weer
heej meiden, wat een ellende allemaal hier op het forum. echt balen joh! maar we geven de moed inderdaad niet op! kom op we kunnen het!!

ikzelf heb inmiddels de vrede gevonden met het eventueel overstappen naar ivf. het is wel ontzettend ingrijpend, maar ik zie het als een sprongetje vooruit i.p.v. nog aanmodderen met iui behandelingen. 1 ding staat dan al vast nl en dat is dat er eenbevrucht eitje terug geplaatst wordt en dat er alleen nog een innestelling moet plaatsvinden. terwijl ik zelf het gevoel heb dat het iedere keer bij de bevruchting mis gaat, vanwege de slechte zaadkwaliteit. dus wat dat betreft ben ik weer positief.

en wie weet komen we er op eigen kracht ook nog! deze maand even lekker geen vervelende hormonen in mijn lijf, heerlijk! even niet nadenken over wanneer naar het ziekenhuis en hoe doen we dat met mijn werk. en wanneer wel of geen seks. echt ff genieten hier. en heel toevallig heb ik in het weekend van de 18e en de 19e mijn ovulatie en zijn we een weekend weg in een superluxe hotelletje! nou laat het zaad maar stromen!! hahahahahaha

heej meiden kom op! blijf positief, ook al is dat soms super moeilijk. ik kan je wel vertellen dat ik precies weet hoe jullie je allemaal voelen (echt kut gewoon af en toe). ik weet nu ook dat een heleboel van die negatieve gevoelens voortkomen uit de hormonen die we allemaal in ons lijf spuiten en slikken. want ik merk echt ineens een mega verschil met de afgelopen maanden ineens! echt heel vreemd allemaal.

nou dikke knuffels allemaal!
ow en ik loop bij het haga ziekenhuis aan de sportlaan in denhaag, voorheen heette dat het Rode Kruis ziekenhuis.

knuff
Nog steeds aan het wachten op wat komen gaat...

Heb wel erg het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar nog niks op dit moment...

Voel me ook helemaal niet zwanger en dat had ik de vorige keer wel... spannend!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Diana
@Girly, ja dat is ook zo er worden wel mensen zwanger met iui ook ik heb dat gehoord en laatst toen ik in het fertiliteitscentrum zat te wachten belde er iemand naar de assistente en die was 2 weken overtijd na de nod na iui en die mocht dan komen voor een echo :D ik kreeg wel tranen in me ogen maar liet het niet merken hoor... dat willen wij ook zo graag meemaken he dames? En misschien komt het indd door de hormonen zoals Rhona zei, ik weet het niet maar die spuit ik nu niet meer... hoop dat diana of stephanie nog goed nieuws hebben, dat zou echt een opsteker zijn he!

@Rhona, eventueel naa ivf, weetje het nog niet zeker? Of ligt het aan wat je gyna zegt? Ik denk indd ook dat bij ivf de kans veel groter is maar wil daar nog niet over nadenken, weten jullie hoe groot de kans is met ivf? Ik vind iui al aardig erin hakken, laat staan ivf maargoed het geeft indd wel weer nieuwe hoop!

Moest lachen op je stukje van je weekend weg, geniet ervan he!

Blijf je wel hier meeschrijven ook al zou je met ivf beginnen? Ik zou het wel fijn vinden om van je te horen hoe het met jullie gaat!

@iedereen die ook puregon spuit, Als je ongi wordt moeten jullie dan elke cyclus dag 2/3 komen voor FM? Of mag je gewoon beginnen met puregon spuiten als je ongi bent geworden? Het fert.centrum gaat 2 weken dicht met kerst en oud en nieuw en vroeg hoe ik het dan moest doen aan de gyna maar die gaaf btje vaag antwoord... moest eigenlijk wel komen dag 2/3 voor controle van de eitjes en moest dan geloof 75 gaan spuiten maar heb niet veel meer 300 ofsow dus dat zou sowiso maar voor 4 dagen zijn en aangezien het misschien zo is dat ik pas dag 7 weer heen kan als ze open zijn weet ik niet zo goed wat nou slim is als ik wel ongi wordt...

Maar ik bel dan gewoon anders naar het zh zelf maar dacht misschien weten jullie wel hoe dat werkt, ook al is het verschillend per zh... Wil echt geen maand overslaan en de gyna zei ook, dat is zonde dus anders begin je gewoon met spuiten zei die... maarja moet ik wel een recept hebben anders heb ik maar voor 4 dagen genoeg maar op dat moment dacht ik daar natuurlijk weer niet aan, zeef af en toe... Maargoed als ik mezelf zo hoor ga ik er alweer vanuit dat ik ongi ga worden... niet goed he? Zucht...
@Diana, GOED OM TE HOREN TOT ZO VER!

ik duim echt megaaaa hard voor je!!!!!!!!! Hoop zoooo dat je NIET ongi wordt!!!! wat is het toch spannend he!
@Diana; Ik zeg testen!!!! Spannend zeg!!! Het gevoel dat je ongesteld gaat worden omdat het hoort of omdat je buikpijn hebt

@Roos; Ik heb hier nog Puregon liggen.. Heb al aan de apotheek gevraagd of ik het terug kan geven, maar ze nemen het niet terug, omdat ze geen garantie kunnen geven naar andere mensen dat het gekoeld bewaard is gebleven... Maar ja, volgens mij woon je niet in Brabant... en via de post weet ik ook niet of dat werkt?? Wel zonde van zo'n dure ampul...

Ik moest altijd op CD 3 beginnen met spuiten (50eh) en dan ging ik altijd rond CD11 op controle en dan aan de hand van hoe het eitje groeide maakte ik afspraken..

@Girly; ik vind het helemaal niet vervelend om bij verschillende gynaecologen langs te moeten.. Alleen weet je eigen gynaecoloog beter welk pad je bewandeld en de rest leest zich in.. En ik ken ze allemaal persoonlijk, misschien dat dat scheelt?!
En uit het niets is het er opeens...

ongesteld geworden! Flink balen, want hoe langer het duurde, hoe meer ik ging hopen dat ik misschien zwanger was....

Wij lopen trouwens in het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam.

Deze maand even rust...

Volgende week woensdag hebben we wel intake voor IVF, omdat we al vanuit een icsi traject komen.
Hey,

Even weer een berichtje van mij. Ben afgelopen donderdag ongesteld geworden, helaas...!!! :(

Heb vrijdag een uitgangsecho gehad (krijg ik altijd op dag 1,2 of 3 van cyclus) om te kijken of er cycstes. Eitjes groeien dan nog niet, althans je kan dan nog niet wat zien. is dus geen FM mar uitgangsecho om te kijken of er geen onregelmatigheden zijn.

Op dag 3 begin ik met puregon spuiten.

Heb as vrijdag FM meting, dan gaan we weer kijken wanneer IUI nummer 4 plaatsvindt... succes allemaal!!
@Diana & Maggyo Dikke knuffel van deze kant en geef de moed niet op he!!! op een dag zijn wij allemaal heel erg gelukkig alleen de vraag blijft steeds waneer is die dag???

@Roos & Stephanie Heel erg veel succes in de komende wacht weken!!!!

@Alle dames hier op het forum heel erg veel succes toegewenst met de komende IUI/IVF behandelingen!!!!!!!!!

Wij gaan ook gewoon door met de IUI en we laten alles op ons afkomen en we laten alles zijn gang gaan, we gaan nergenst meer op hopen en we gaan nergenst meer vanuit, want op een zwangerschap kun je ookal niet meer hopen als je geen buikpijn hebt, dat is hier wel weer duidelijk geworden zowel bij mij als bij de andere dames hier op het forum.
@i31, nee inderdaad haha woon in Drenthe, ja erg zonde is dat he, gooi je ook niet zomaar weg nee :( Owja bij ons werkt dat dus weer anders ik moet dag 2 of 3 sowiso komen nu met puregon voor zoiets als uitgangsecho ja wat Maggyo ook heeft.

Ook voor eveltuele cystes de laatste keer ja, maar of ze dat elke keer bekijken weer ik nog niet. Maar de gyna zei wel dat als het viel als ze dicht waren ik wel kon beginnen met spuiten omdat het anders zo zonde was van de maand... maarja moet wel een recept hebben dan... maargoed zien we dan wel weer he... Laatste keer moest ik op dag 2 meteen beginnen met spuiten van puregon en toen cd 7 komen om te kijke of de eitjes groeien... maarja ik had nu al dag 10 me eisprong... dus moet nu toch echt eerder met meer beginnen anders is het er weer maar 1 :(

Ik vind het indd ook niet vervelend elke keer een andere gyna te hebben, het is bij ons niet anders, is al vanaf begin zo alleen er zijn 2 speciaal in het fert.centrum dat wel maar voor de inseminatie heb ik elke keer een ander gehad... het went he maar is voor iedereen anders natuurlijk.

@Diana en Maggyoo, flink balen!!!! Dikke knuffel van mij allebei!

@Diana succes bij de intake van IVF, ga je daar sowiso nu aan beginnen of misschien eerst nog iui?

@Iedereen, hoeveel keer krijgen jullie iui totaal? Bepaalt jullie gyna dat of jullie zelf?
@Rhona; wanneer weet je iets meer dan?? Wanneer ga je door met IVF en hoelang duurt het voordat je daadwerkelijk zover bent??

@Maggyo+@Diana; Knuffel.. wat balen.. Kan me voorstellen dat het helemaal tegenvalt doordat in eerste instantie de hoop groot wordt aangezien je dan nog niet aangesteld bent in de ochtend...

Wie kunnen de komende cyclus niet verder ivm kerst?

@Roos; wij hebben het nog niet echt over totale hoeveelheid gehad van IUI's.. We kijken wel is besproken.. Maar ja, kan me voorstellen dat ik nu pas begin te tellen, aangezien de andere keren niet geslaagd hadden kunnen zijn ivm progesteron wat te laag was..
@i31, ja ik wordt wel of niet ongi tijdens kerst of net na... dusja ik weet niet op ik verder kan of 1 maand moet overslaan... bel gewoon het zh na kerst dan en kijken of er n plekje is ofdat ik alvast recept kan krijgen maar wil niet het risico lopen dat als ik dan maandag 3 januari kom dat mn eisprong al is geweest snapje? dus dilemma denk ik... dus liefst maar geen ongi dan maar he :P scheelt weer twijfelen en daar ben ik al zo goed in!

Over de hoeveelheid iui's ik vind het wel raar dat bij mij progesteron maar 1x getest is in het begin... en nu nooit meer... wie weet is die van mij ook steeds te laag toch? Hoe weet je dat door progesteron je dan tot nu toe geen kans heb gehad trouwens? Zei de gyna dat? Is toch raar dat andere gyna's dat helemaal niet testen verder?

Ik heb 3x gehad zonder hormonen, dus in eigen cyclus en nu hebben we nog 6x met hormonen zei de gyna... dus 9x totaal... wordt er eigenlijk ook 9x vergoed of 6x? Moet dat echt eens vragen want in de polisvoorwaarden staat dat echt niet duidelijk...
@Roos.. Bij mij werd voor ik Puregon en Pregnyl gebruikte ook maar 2x progesteron bepaald, meer om uit te sluiten dat ie niet te laag is (gewoon dus bij de standaardonderzoeken), ik had toen ook nooit last van een korte luteale fase.. Nu blijkt dat ik sinds de Puregon na 10 of 11 dagen ongesteld werd, ik had dit aangegeven en toen zeiden ze dat ik misschien mijn slijmvlies te snel afbreek nu, dus vandaar dat Progesteron was geprikt.. Deze bleek nu ineens wel te laag te zijn (maar ze kennen het niet als bijwerking van Puregon, ik moet zeggen dat hier meer mensen het hebben met Puregon, dus ik dacht dat het normaal was, maar de gynaecoloog kent het niet als bijwerking). Ik heb daarom de vorige keer Pregnyl na de IUI bijgespoten, maar dit hielp ook te weinig.. Als je slijmvlies snel afbreekt, heeft een vruchtje ook weinig kans om in te nestelen..

Deze maand weer terug naar Clomid en kijken of het iets met mijn Progesteron doet.. Als deze dan weer te laag blijkt te zijn zou ik Progestan gaan gebruiken, maar goed, dat zien we straks wel weer.. Ik wil eigenlijk gewoon na 6x IUI, IVF.. Ik heb na de IVF, natuurlijk evt. nog kans om zwanger te worden, anders zou ik de weg ook zo lang mogelijk maken...

Over de voorwaarde van CZ heb ik al eens gemaild, daar krijg je alles vergoedt. Izz vergoedt ip maar 6 IUI behandelingen, maar meer omdat het er meestal 6 zijn. Volgens mij moet je gewoon ff bellen?

Dat dillemma wat jij hebt heb ik in september gehad met mijn vakantie.. Ik zat me al 2 maanden op te winden over het feit dat ik september zou gaan missen, maar ja, op een gegeven moment toch maar bij neergelegd.. En plots had ik ineens een wel heel korte cyclus en druk gemaakt om niks...

Donderdag FM voor mij! Ben benieuwd, heb altijd wel een kortere cyclus met Clomid als met Puregon, dus hoop begin volgende week mijn 4e IUI te hebben!
Oja en uitgangecho's voor cystes?? Ik heb nooit cystes?? Jullie wel dan?
@i31, ja nu begrijp ik het beter inderdaad, dus waarschijnlijk omdat ik (tot nu toe) gewoon een 27 dagen cyslus heb en geen kortere fase ofsow, hoef ik dat niet elke maand te testen dat progesteron... duidelijk ja

Ja je moet wel he op een gegeven moment erbei neerleggen en keuze maken wat je doet ja... zie het dan wel indd.

Ja bij de 3x in mn eigen cyclus hoefde dat niet en nu ik puregon gebruik moest ik dus dag 2 of 3 na ongi meteen komen en toen zei de fert.gyna dat hij ook moest kijken of er cystes waren nu... Gewoon tijdens de inwendige echo deed hij dat... maar ik had geen cystes dus ik vroeg er verder niet naar... weet ook niet of dat nu weer moet hoor trouwens maar moet wel liefst dag 2 of 3 komen weer zei de andere fert.gyna dusja we zullen het wel zien he... zo zien we maar weer hoe verschillend ze werken allemaal he, verwarrend soms!

Succes donderdag bij de FM!
Hoi allemaal, tijdje geleden voor mij! Ik probeer er niet zoveel mee bezig te zijn en lees ook niet zo vaak mee daarom. Maar ik denk wel vaak aan jullie hoor!

Wat vervelend dat er nog steeds geen goed nieuws is, wat is dat toch???

Ik heb nog helemaal geen nieuws helaas, nog aan het afwachten..

Heel veel sterkte allemaal!

Xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven