Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

quote:Star schreef op 23 September 2009 @ 21:30:

Reply: No it's not

Ja of:

Dear Doctor,

My daughter gains 425 grams per hour. This means that she will be 75 kg by next week. Should I stop breastfeeding?

De LLL ook al bijeenkomsten? Als ik daar ook nog naartoe ga zijn we straks nooit meer thuis, maar full time aan het public breastfeeden

Die Chica, grappig zo'n primaire jaloerse reactie. Kan ze zich nog herinneren dat je haar borstvoeding gaf?
Inderdaad Nala al een tijd niet gespot!?

Vis ; Super dat Mima zo lekker is aangekomen.

Ik ga zo aan de buikspieroef. beginnen. Vind mezelf erg knap...

Al 2 avonden achter elkaar poeh, poeh..

Bloed bij naveltje is niet prettig. Moppie had een hele dikke navel, was beetje bang dat het nooit goed zou komen. Is nu een prachtige navel..

Hier eerste mr-vergadering van de school van Kaatje en Wimpie gehad. Is erg leuk om een keer aan de andere kant van de tafel te zitten.
quote:Visotsky schreef op 23 september 2009 @ 21:51:

[...]

Ja of:

Dear Doctor,

My daughter gains 425 grams per hour. This means that she will be 75 kg by next week. Should I stop breastfeeding?

De LLL ook al bijeenkomsten? Als ik daar ook nog naartoe ga zijn we straks nooit meer thuis, maar full time aan het public breastfeeden

Bluf die mail
Met Nala gaat het goed hoor. Ze heeft het begreep ik gewoon erg druk met bezoek en vooral met genieten.
quote:Visotsky schreef op 23 september 2009 @ 21:51:

[...]

Dear Doctor,

whaha

die moet je echt sturen!!

niet echt herinneren denk ik, chica, maar ze weet het wel.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Pauwie, wat goed in de MR. Ik wil wel maar niet dit jaar. vriendin gaat nu gelukkig en is haar vakgebied.

fijn van naveltje ook bij jullie dus!
quote:Star schreef op 23 September 2009 @ 22:12:

[...]

Bluf die mail Euh.... Ja
Hey meiden,

Voor wie het hele verhaal over mijn bevalling wilt weten, heb een blog geplaatst op Hyves.

Hier gaat verder alles super en hoop de komende dagen beetje bij te kunnen lezen.

Dikke kus!

Truste!
Zo dan, even up
Iedereen druk met de babies

Ik doe lekker een koppiepeest want net heel verhaal zitten typen.

Hier lekker dagje, Miertje slaapt heel redelijk, eerst steeds twee uur ertussen, dus bijv. 22.00, 0.00 en 2.00 en dan ineens tot tegen 6en. Voor Ier extra fijn want wekker gaat om 6.00. Hij heeft 3 weken vrij genomen, maar Chica moet wel naar school en zo en hij houdt van langzaam opstarten en eerst een half uur gitaar spelen. Daar staat ie graag half uur eerder voor op.

Weer tussen de middag geslapen, hmmm.

We houden t lekker rustig en heb dus een heeerlijk kraamweekje. We hebben nu alle familie gehad en paar hele goede vrienden van Ier en van mij en de rest moet wachten. Bij Chica kwamen collega's van ex al in eerste week zelfs, was toen echt gekkenhuis en achteraf heel stom geweest en ook niet genoeg gerust en zo en die fout maak ik dus niet weer Geboortekaartje gaat morgen op de post dus die is er dan net binnen de week. Ook al zo lekker, want dan komen alle telefoontjes en zo ook pas in dat weekend. IErenouders komen zaterdag aan. Ier en ik tutten allebei heel veel met hem en huidhongermonstertje vindt dat heerlijk

Vanmorgen is de navelstrengdingus eraf gevallen en was hij al boven zijn geboortegewicht, namelijk 3600. En hij was 3540. Slagroomvoeding dus

En we zijn voor het eerst naar buiten geweest met zijn vieren

Had ik trouwens al verteld hoe mooi Kabbalistisch zijn geboortetijdstip was?

1.09 op 19-09-09

Beide kinders liggen nu te slapen. Ik heb vandaag ook lekker spelletjes kunnen doen met Chica en haar klaargemaakt voor bed enzo. Heeft ze zo nodig. Miertje werkte mee door te slapen bij t Chica naar bed brengen dus Ier en ik hebben allebei bij haar op bed een boekje voorgelezen. Vandaag mag morgen weer zeg maar
Star aan de up. Ons forum aan de up, het is wat

Nala super dat je zo geniet. Heb je verhaal gelezen, heftig hoor. Maar nu dus weer aardig bij, fijn.

Inad je klinkt heerlijk gelukkig met je gezin. Lekker hoor en geweldig tijdstip :-) Ier zelfs sochtends aan de gitaar, wat grappig. Mijn kerel moet ook altijd half uur eerder opstaan maar die relaxt altijd op de wc

Probeer al een half uur, niet charmante foto's up te loaden op onze hyves maar helaas Internet werkt mij tegen. Of zou het een teken zijn van het universum? Plaats die hangtieten en dikke dijbenen niet?

Vandaag eerste dag met de 2 kleine mannen. Viel mij reuze mee maar Diereman gaat toch zorgverlof opnemen voor de twee dagen dat ik alleen met ze ben. Hij begint dan de aankomende 3 weken wat later en eerder naar huis. Het is toch lastiger dan gedacht het niet tillen etc. Wel ideaal zo! Voor de rest nog steeds een veelvraat maar hij heeft moeders vannacht wel 2 keer 3 uur laten doorslapen ja ja

Iedereen klinkt trouwens goed hier! Ga nu weer verder met mijn charmante ik ben geen yummiemummie foto's.
Getsie nu moet ik hem uppen!!
Getsie ben ongesteld geworden! Verder ook geen tijd eigenlijk, maar heb wel jullie schrijfsels gelezen.
Jeumig, da's snel Rebbel!
Oh das rot Rebbel!

Dier, om foto's en geweldig fijn van Dierenman! Ja, je moet echt uitkijken met tillen nu

Ier is 3 weken vrij en dat is ook wel nodig, omdat Chica's school zo ver weg is ivm verhuizen straks. Ik zie mezelf nu even NIET fietsen

Hier goed nieuws, vannacht en vandaag tot nu toe geen vloeien gezien. Gisteren vond ik het al heel weinig. Zou het? Gewoon binnen een week dan, niet te geloven. Verloskundige was er vanmorgen en heeft een hechting die niet vanzelf oploste verwijderd. Zij was ook verbaasd over niet vloeien en zei dat het met fitheid te maken zal hebben. Ik voel me ook echt heel goed, dus dat vele fietsen was niet voor niets. Miertje slaapt nu in de box op zijn buikje. Hij vindt buikslapen lekker en omdat het overdag als je erbij ben wel mag doe ik dat vaak. Hij maakt zachte slaapgeluidjes

Geboortekaartje is gedrukt, we krijgen het omdat ik Ier niet nog meer op pad wil sturen dan ie al is morgen per post, dus maandag bij de meeste mensen. Ik ga niet alle enveloppen in een keer doen

IErenouders komen morgen

Ik vind mijn kraamweek echt een feestje Ik ga nooit meer zoveel mensen laten komen als bij Chica. De meeste mensen komen nu in week 2 en 3. Hmmmmmmmmmmmmm
En kraamverzorgster is vanmorgen voor het laatst geweest en net vertrokken met een enorme bos bloemen. Wat een supervrouw was dat, hele goede adviezen en verder heel erg relaxed en op de achtergrond. Zo kan het dus ook na neuroot die ik bij Chica had.
Inad, je klinkt bent zo blij
Klink en ben Dit keer echt beetje roze wolk. Nog geen krampjes gezien trouwens ook. denk dat dat bij Chica erger was om verschillende redenen:

Chica meer van t harde huilen = veel lucht

Ik legde haar aan en hem laat ik het zelf doen en dat gaat vaak in een keer, veel minder gefrut.

Ik legde haar bij elke piep aan en bij hem nu vaak pink want niet altijd honger maar ook weleens alleen zuigreflex.

Krampjes zuigen zo.

*klopt flink af nu*
Inad, wat heerlijk dat je zo geniet! Kan me voorstellen dat het geluksgevoel nog veel groter is omdat je weet hoe anders het kan zijn in een minder babyvriendelijke relatie enzo. Het is je van harte gegund! En nu al bijna geen bloedverlies meer! Geluksvogel! Ik heb juist weer iets meer bloedverlies sinds ik weer iedere dag een eindje ga wandelen met Mima en wat actiever ben. Volgens de WV is dat normaal. Het is niet echt superveel, maar heb niet het gevoel dat het al aan het afnemen is.

Rebbel, nu al weer ongesteld! BV geven 'helpt' dus niet echt bij jou... jammer!

Dier- Lekker dat man zorgverlof neemt. Is wel heel goed denk ik, want je overschat jezelf heel gemakkelijk in deze tijd is mijn ervaring.

Wijkverpleegkundige is net geweest. Ze snapte niks van de HA. Extra controles gaan dus ook niet door Volgens haar is het normaalgesproken juist een hele goede huisarts voor baby's... Nou ja, wie weet had ze woensdag gewoon een off day. Mima was al weer gegroeid sinds woensdag. 3920 gram nu. Verbaast me niets, want sinds gisterochtend hangt ze bijna constant aan mijn borst. Ik dacht dat we de regeldagen al gehad hadden, maar het is nu veel frequenter dan ooit, dus daar kom ik op terug . Wijkverpleegkundige had trouwens nooit van regeldagen gehoord. Volgens haar bestaat er ook geen Engels woord voor . Ze drong er extra op aan dat ik naar de BV club kom, omdat ze de ervaring heeft dat vrouwen uit landen waar de BV rates zo hoog zijn vaak veel praktische dingen weten, zelfs als ze first time mums zijn... Aan de hand van de vragen die Ierse vrouwen stelden tijdens de BV les in het ziekenhuis denk ik wel dat het waar is. Vind het wel grappig om te merken dat je onbewust zo veel kennis meekrijgt doordat je als kind ziet hoe je moeder je broertje of zusje de borst geeft en later van vriendinnen, schoonzussen etc. In NL zou ik daar nooit bij stil gestaan hebben.

Krampjes hebben heeft ze sinds een dag of 2 veel minder last van, doordat ze nu door heeft hoe ze moet boeren en scheten laten

Ah, de Tesco bezorgdienst staat voor de deur.... We hebben dus weer chocola in huis!
Chocola

En, heel goed als je inderdaad naar BV club gaat. Lekker beetje van te voren nog wat artikelen lezen. jij als wetenschapster kan echt groot verschil maken. Krijgen we straks onevenredig groot aantal succesvolle langvoedsters in County Galway

Fijn van minder krampjes

Oja, dat wilde ik nog zeggen in reactie op Rebbel en Pauwie, ik geloof wel echt in boeren, ook voor bv-kinderen. Want die happen echt niet altijd in 1x goed aan, zeker als je voor t eerst geeft en nog even moet wennen. Ook als de melk wat hard stroomt kunnen ze zich verslikken en teveel lucht binnen krijgen. Die moet er op een of andere manier uit. Als t niet in een boer is worden het misschien pijnlijke krampen en dan poep en scheten.

En we moeten nog eten zo
Oja, ik mag voor werk een kado uitkiezen voor de baby. Ze vragen om input. Heb ongeveer 130 a 140 of zo zei collega dus ik ga voor een Trip Trap stoel

De plastic Ikeastoel van Chica mag dan in de schuur voor als er andere kindjes komen eten
Wauw Inad , wat klink jij lekker opgeruimd en opgewekt!

Vis ; Kun je alweer een berg op? In ieder geval rustig aan de wandel!
Wow, dat is een flink kado van werk Inad, leuk hoor!
Hey meiden, ga een start maken met bijlezen en tussendoor de tabel bijwerken.

Zal wel een klus worden, maar iedere dag wat...

Ten eerste de laatst bevallen mama's; GEFELICITEERD MET JULLIE BABY'S!!!

Heb op Hyves gereageerd op iedereen.

Vanmorgen intake van consultatieburo gehad. Vond ik wel prettig.

Ze heeft meegekeken met voeding geven en dat vond ze er goed uitzien.

Wel vond ze het wat minder dat Essie (Nick voor dochter) geen volle plasluiers heeft en nog steeds niet heeft gepoept.

Op aanraden van haar nu even om de 2 uur voeding geven (behalve 's nachts) en dan hopen dat het allemaal een beetje gaat lopen.

Denk dat ze wel snel gaat poepen. Want stinken doet ze soms goed.

Ze gaat nu weer wat huileriger worden, maar das laat voor haar doen.

Heeft de hele tijd om zich heen zitten kijken.

Merk ook dat ze je steeds meer echt aan gaat kijken.

Ik ga mevrouw weer ff eten geven. Dikke kus voor jullie allemaal!
Nog niet gepoept? Jee Nala, hoop dat ze dat snel doet. Heeft ze last van krampen daardoor? Ja, veel aanleggen dus, daar gaat je productie goed van omhoog, en hoe meer ze binnen krijgt, hoe meer het allemaal gaat lopen daar binnen in dat lijfje.

Ier is naar Schiphol met Chica om Ierenouders op te halen. Miertje slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven