Jaaa...Eind aug/begin sept 2009
vrijdag 7 augustus 2009 om 14:09
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids
Elyane Zootje (geb. datum)
Zeefje (geb. datum)
Dochter (geb. datum)
ZEMMIE (12-08-09)
Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)
Kaatje (07-07-05)
MOPPIE (16-08-09)
Mmomo 32 Zeun (geb. datum)
BOBBIE (26-08-09)
Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)
MATTIE (13-08-09)
Aruba 23 SABA 05-09-09
Dierewier 27 Nesta (2007)
CESAR (08-09-09)
Visotsky 31 MIMA (09-09-09)
Star 29 Ceetje (geb. datum)
EETJE (12-09-09)
Lala1979 30 Dochter (eind 2007)
ZOMERELFJE (20-08-09)
Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)
Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)
Nala24 28 ESSIE (14-09-09)
Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)
MIER (19-09-09)
Elyane Zootje (geb. datum)
Zeefje (geb. datum)
Dochter (geb. datum)
ZEMMIE (12-08-09)
Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)
Kaatje (07-07-05)
MOPPIE (16-08-09)
Mmomo 32 Zeun (geb. datum)
BOBBIE (26-08-09)
Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)
MATTIE (13-08-09)
Aruba 23 SABA 05-09-09
Dierewier 27 Nesta (2007)
CESAR (08-09-09)
Visotsky 31 MIMA (09-09-09)
Star 29 Ceetje (geb. datum)
EETJE (12-09-09)
Lala1979 30 Dochter (eind 2007)
ZOMERELFJE (20-08-09)
Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)
Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)
Nala24 28 ESSIE (14-09-09)
Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)
MIER (19-09-09)
woensdag 23 september 2009 om 17:28
Mima is van de BV tussen HA en lactatiedeskundige 850 gram gegroeid . Ze klede haar uit en zei meteen: die is veel zwaarder dan 2,9 kg, daar heb ik geen weegschaal voor nodig . Ze bleek dus 3,75 kg, 400 gram boven haar geboortegewicht, dus prima voor een baby van 2 weken... Duidelijk iets mis met de weegschaal van de HA. Stom dat ik me er zo door liet opjutten, ondanks dat ik eigenlijk wel wist dat het niet kon kloppen. Vraag me onderhand af of hier wel goede HA's zijn. Ik had deze praktijk gekozen omdat de andere arts een degree in kindergeneeskunde. Zal de volgende keer zorgen dat ik een afspraak met hem heb.
Lactatiedeskundige was trouwens not amused dat de HA meteen met FV op de proppen kwam, zonder vragen te stellen over mijn productie. Ze heeft me nog even goed leren handmatig kolven (weet even niet hoe je dat in het NL zegt) en ried me aan om alleen op deze manier de druk van mijn borsten te halen en niet met een kolf. Volgens haar kan het overigens geen kwaad om Mima aan te leggen als ze krampjes heeft en aangeeft aan de borst te willen.
Lactatiedeskundige was trouwens not amused dat de HA meteen met FV op de proppen kwam, zonder vragen te stellen over mijn productie. Ze heeft me nog even goed leren handmatig kolven (weet even niet hoe je dat in het NL zegt) en ried me aan om alleen op deze manier de druk van mijn borsten te halen en niet met een kolf. Volgens haar kan het overigens geen kwaad om Mima aan te leggen als ze krampjes heeft en aangeeft aan de borst te willen.
woensdag 23 september 2009 om 18:06
Nee, als mijn productie nog groter wordt zullen we er nog een tweeling bij moeten adopteren... zonde anders
Krijg nu wel versneld de wijkverpleegkundige weer op de stoep, maar gelukkig is dat een leuk mens met een goede weegschaal . Heb de HA even een mailtje gestuurd dat haar weegschaal geijkt moet worden... Tis wel lullig als er ècht foute beslissingen genomen worden. 850 gram is behoorlijk wat op een baby gewicht. Ben benieuwd of ik iets terug hoor...
Krijg nu wel versneld de wijkverpleegkundige weer op de stoep, maar gelukkig is dat een leuk mens met een goede weegschaal . Heb de HA even een mailtje gestuurd dat haar weegschaal geijkt moet worden... Tis wel lullig als er ècht foute beslissingen genomen worden. 850 gram is behoorlijk wat op een baby gewicht. Ben benieuwd of ik iets terug hoor...
woensdag 23 september 2009 om 18:21
woensdag 23 september 2009 om 21:14
Ik kaan wel nachtelijk, meestal ontbijtkoek. Bijkomend voordeel is geen ge.. eh.. pers meer, zeg maar
Geweldige dialoog tussen Vis & Star
Wat volkomen belachelijk van die huisarts met haar kapotte weegschaal. Ga je schamen mens. Fijn dat lactatiekundige er is.
En ja, gewoon La Leche Legue Ireland beginnen, ik ken nog wel een paar hippievrouwen, ook in Cork, die je wel willen helpen. Zo'n draagdoekmoeder die haar 1jarige nog in t openbaar voedt
Wat volkomen belachelijk van die huisarts met haar kapotte weegschaal. Ga je schamen mens. Fijn dat lactatiekundige er is.
En ja, gewoon La Leche Legue Ireland beginnen, ik ken nog wel een paar hippievrouwen, ook in Cork, die je wel willen helpen. Zo'n draagdoekmoeder die haar 1jarige nog in t openbaar voedt
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
woensdag 23 september 2009 om 21:16
quote:Inad schreef op 23 september 2009 @ 21:14:
Ik kaan wel nachtelijk, meestal ontbijtkoek. Bijkomend voordeel is geen ge.. eh.. pers meer, zeg maar
En ja, gewoon La Leche Legue Ireland beginnen, ik ken nog wel een paar hippievrouwen, ook in Cork, die je wel willen helpen. Zo'n draagdoekmoeder die haar 1jarige nog in t openbaar voedt O die ken ik wel. Da's de dorpsgek van Cork
En ja, gewoon La Leche Legue Ireland beginnen, ik ken nog wel een paar hippievrouwen, ook in Cork, die je wel willen helpen. Zo'n draagdoekmoeder die haar 1jarige nog in t openbaar voedt O die ken ik wel. Da's de dorpsgek van Cork
woensdag 23 september 2009 om 21:18
Hier even een angstig moment. We verschoonden Miertje en zagen bloed bij de navelstrengstomp. Even in kraamboek gekeken en daarin stond:
De stomp mag NIET bloeden, bel meteen huisarts of verloskundige.
Dat bleek een beetje al te dramatisch, die tekst, want vk gebeld en die kwam langs. Ze stelde ons meteen gerust. Het kan best een beetje bloeden, moet niet heel veel zijn, want is toch levend materiaal en er liep bloed doorheen. Nu dus weer gerust. Wel even extra voorzichtig met verschonen en zo.
De stomp mag NIET bloeden, bel meteen huisarts of verloskundige.
Dat bleek een beetje al te dramatisch, die tekst, want vk gebeld en die kwam langs. Ze stelde ons meteen gerust. Het kan best een beetje bloeden, moet niet heel veel zijn, want is toch levend materiaal en er liep bloed doorheen. Nu dus weer gerust. Wel even extra voorzichtig met verschonen en zo.
woensdag 23 september 2009 om 21:26
Net een mailtje terug van de HA:
DEAR XXXXX I HAVE CHECKED OUR BABY SCALES AND WEIGHTS ARE ACCURATE,THANK YOU FOR BRINGING THIS TO MY ATTENTION
Ik ga de discussie maar niet aan . Heb meer vertrouwen in de lactatiedeskundige en haar weegschaal .
LLL bestaat hier trouwens wel. Weet niet wat ze precies doen hier.
DEAR XXXXX I HAVE CHECKED OUR BABY SCALES AND WEIGHTS ARE ACCURATE,THANK YOU FOR BRINGING THIS TO MY ATTENTION
Ik ga de discussie maar niet aan . Heb meer vertrouwen in de lactatiedeskundige en haar weegschaal .
LLL bestaat hier trouwens wel. Weet niet wat ze precies doen hier.
woensdag 23 september 2009 om 21:29
woensdag 23 september 2009 om 21:33
Luiers kunnen er gewoon onder met voorkant dubbel gevouwen.
Chica vindt em geweldig en vindt het leuk om te helpen. Aandacht delen gaat steeds beter. Eerste keer dat ik bv gaf met haar in de buurt ging ze op de grond liggen janken
Nu is t meer een kwestie van zorgen dat ze em niet te hard knuffelt en kust
Chica vindt em geweldig en vindt het leuk om te helpen. Aandacht delen gaat steeds beter. Eerste keer dat ik bv gaf met haar in de buurt ging ze op de grond liggen janken
Nu is t meer een kwestie van zorgen dat ze em niet te hard knuffelt en kust
woensdag 23 september 2009 om 21:38