Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Aapje, ik wacht nog even af. Als ze vanavond weer luide muziek gaan draaien ga ik er wel wat van zeggen. Gisteravond was het met de ramen dicht wel goed te doen, maar ik slaap niet zo lekker als ik geen frisse lucht heb .

Dat huilbaby-idee is wel een goede Babykamer grenst wel aan hun huis iig.

@ Lala Hoop ook dat de baby voorlopig nog even blijft zitten.. Door spanning kun je ook harde buiken krijgen... Hoop dat je je een beetje goed weet te houden deze week .
Hoe was de hachee Star? Dat laat ik onder nesteldrang vallen haha. Balen van fototoestel, snel op zoek naar andere dus...

Aapje hou je jezelf een beetje in de gaten? Met die hormonen is het inderdaad een extra gevaar en thuis zitten. Zoals je misschien wel een beetje gemerkt hebt of niet maar ik heb er ook wel wat last van tijdens mijn zwangerschap en mijn vk houdt mij wat extra in de gaten. Dat is wel prettig! Misschien eens bespreken met vk als je dat nog niet gedaan had? Jij snapt mij, respect voor elkaar .

Rebbel was vannacht een regelrechte hit als het om dromen gaat dus haha.

Balen Vis van buren, inderdaad hopen dat ze een weekje blijven en dan weg zijn. Italianen houden toch van mooi weer? Zijn vast zo weg bij de eerst volgende regenbui. Haha leuk die stevige wandeling die eigenlijk als buggyroute door mag. Wel lekker he om blijven te bewegen.

Pauwie wat balen van kraamzorg. Kun je niet overstappen naar een andere ide misschien stiekem wel wat ruimte heeft? Bij mij werd ook wel aangegeven dat ze daar problemen meehadden. Hoop ook niet dat wij dat krijgen want lijkt mij inderdaad pittig. Hopelijk komt er oplossing voor probleem.

Nala succes morgen..hopelijk ligt meisje gewoon goed en blijft ze zitten waar ze zit. Zal duimen voor je!
De babykleertjes heb ik wel gestreken, indien nodig, want dat doe ik met mij eigen kleding ook. Maar aangezien ik ons eigen dekbedovertrek niet strijk, heb ik die van de baby ook niet gestreken. Ik vind het ook niet nodig, want zodra het op het bed ligt, valt het echt niet op dat het niet gestreken is, maar ja mijn moeder vind het zo zielig voor de baby als hij onder niet gestreken lakentjes moet slapen... Alsof hij het merkt... Maar goed als zij ze wil strijken, houd ik haar niet tegen.

De rompertjes strijk ik verder ook niet, want die zitten onder zijn kleren en dat valt dus niet op als het een beetje gekreukeld is.

We zullen trouwens niet de zelfde moeder hebben, maar het zal wel aan de leeftijd liggen en het feit dat mijn moeder altijd huisvrouw is geweest. Zij heeft dus alle tijd om te strijken, terwijl ik het naast mijn werk moet doen en dus er voor kies om alleen het hoognodige te strijken. Daarnaast moet ik ook eerlijk toegeven dat ik niet zo'n huishoudelijk wonder ben... Die genen heb ik niet van mijn moeder geerfd, terwijl ik uiterlijk wel erg op haar lijk.

Ik moet trouwens nog wel even andere klussen bedenken die me moeder kan doen, want ze kan de komende weken elke woensdag komen om te helpen, dus daar kan ik dan maar beter goed gebruik van maken. Ik heb in ieder geval al aangegeven dat de ramen boven nog gelapt moeten worden. Misschien kan ze ook de badkamer eens een goede beurt geven, want daar kom ik ook nooit aan toe, dan doe ik zelf de keuken nog wel een keer. Oh ja, voordat iedereen denkt dat ik zelf helemaal niets doe... Gisteren heb ik de ramen beneden gelapt...
Haha, was dus niet de enige die lekker aan het dromen was over bevallingen. For your information, Aruba, het waren dus foto's van Star zelf, het kind is er in mijn droom niet eens uitgekomen...

Hachee maken met deze temperaturen is iets om je voor te schamen, en zeker niet om op een openbaar forum te zetten. Getverdemme!

De afspraak van Dier lijkt me heel fair, zullen we er een sanctie opzetten als er toch bepaalde personen (Inad) uitspraken gaan doen??

Las dat je op de fiets naar super ging, Dier. Ik doe ook nog alles op de fiets, maar moet zeggen dat ik dat de vorige keer nog fluitend deed, maar nu soms bijna vloekend. Vind het geen pretje meer om te fietsen. Doen jullie dat nog wel?

Inad, het is niet echt twijfel over meisjesnaam, maar meer dat we het gewoon niet weten. Nou ja, komt goed. Dochter heette eerst uur ook baby X in zh. Jij vertrouwt er ook wel op dat het goed komt of niet?

Pauw, heir zelfde verhaal met kraamzorg. Vanwege vakantietijd hebben ze minder bezetting ofzo, dus zou kunnen dat er minder uren zijn. Maar als het echt noodzakelijk is, krijg je je uren wel. Dus maak ik me niet druk, als alles goed gaat bij ons en er is te weinig personeel, mogen ze van mij ergens anders mensen redden.

Aap, je droomt in ieder geval wel leuk! Nu overdag nog leuke dingen doen. Ik heb vorige keer bij de Makro de Evelien-serie op dvd gehaald en die lekker zitten kijken. Misschien zoiets? Of gewoon lekker erop uit in de stad? Hier zijn zomers altijd veel leuke dingen te doen, en met dit weer is terras ook leuk. Maar moet je wel puf voor hebben natuurlijk.

Vis, herken je verhaal over zak aardappels, hier ligt kind soms ook erg in de weg down under. En dochter een naam laten kiezen, dat gaat nog niet lukken... Is ze nog te jong voor, wordt deze maand 2. Maar probeer soms wel of ze een naam kan uitspreken. Dat lukt bij de meeste wel aardig.

Nala, duim voor je! Zou toch wel heel fijn zijn als je zelf mag bevallen ipv keizersnee, lijkt mij.
Aapje, ik heb volgens mij nog niets gevoeld dat ze is gedraaid. Schoppen en bewegingen zijn nog steeds op dezelfde plekjes.

Maar om eerlijk te zijn ga ik steeds meer tegen een bevalling opzien en zie ik een keizersnee steeds meer zitten. Moet ik mee uitkijken, want straks moet ik wel bevallen.

Maar zo voelt het nu eenmaal.

Ik moet om 14.50 uur.

De fysio gaf aan mij de tip om toch dingen te plannen in de week. Zodat je toch een beetje een ritme hebt. Zo heb ik bijna iedere dag wel 1 (klein) dingetje op de kalender staan.

Zo heb je misschien niet het lamlendige gevoel.

Ga morgen op zoek naar voedingsbh’s. Maar moet je de maat kopen die je nu hebt, of moet je echt al 1 of 2 maten groter kopen?

Visotsky, zag net je foto’s. Zag er sjiek uit hoor!

Vind het nog stoer dat je een “stevig” eind bent gaan wandelen. Doe ik je niet na hoor. Ff de laan op en neer met de doggies en kan al niet meer.

Rebbel, mijn vriendin is ruim 37 weken zwanger en kreeg toevallig vandaag van de vlos te horen dat ze toch maar moet stoppen met fietsen. Zo helemaal aan het eind is denk toch niet zo goed meer. Ik heb alleen zaterdag op de fiets gezeten (sinds maanden) en ga dat de komende maanden ook niet meer doen. Auwie!

Yoga was net erg gezellig. Ook wel weer confronterend, want de bevalling zit er nu wel echt aan te komen.

Werden er allemaal een beetje giebelig van.

De yoga juf vertelde over oefenweeën, blijkt dus dat ik er vanmiddag met het stofzuigen eentje had.

Was echt 1 pijnscheut. En was daarna weer weg.

Wel apart dat we het er vanaaf nog over hadden.

Ga nu lekker mijn bedje in. Bis morgen!
Nala, voedingsbh's gewoon in je maat nu. Meeste modellen kunnen wel een beetje meerekken, maar stuwing is maar tijdelijk, dus echt veel groter worden ze niet meer. Wens je veel succes, de meeste modellen zijn echt zo saai, eigenlijk gewoon lelijk. Ik heb vorige keer na paar maanden paar mooie modellen van Belabumbum in VS besteld (want daar veel goedkoper) en via een vriendin daar op laten sturen. Heb nu mijn zinnen gezet op Agathe et ses princes, maar moet nog even sparen...

Raar hè, die oefenweeën... Had ik de vorige keer helemaal niet, nu elke dag wel.
Nala, ik heb 2 voedings BH's gekocht van Bravado. Heb ze hier gekocht: http://www.nursingbra.co.uk/bravado.htm . Net als Rebbel gebruik gemaakt van de lage wisselkoers, maar dan van de Pond . Ze vroegen zelfs geen verzendkosten, dus dat scheelt echt lekker.

Voordeel is dat je ze hebt in maat S t/m XL en ze een paar cups mee kunnen groeien. Ik draag ze nu al en ze zitten heerlijk. Echt elegant zijn ze niet... meer type sportbh , maar eerlijk gezegd boeit me dat voor nu niet zo.
Inderdaad Rebbel we zetten er gewoon een sanctie op haha! Het gaat nog wel redelijk op de fiets alleen langere afstanden is met name lastig omdat ik continu het gevoel heb dat ik heeeeeeel nodig moet plassen. Fietst heel irri. Wil graag nog een beetje in beweging/conditie blijven en lopen gaat zo moeizaam dat fietsen een uitkomst is. Klopt wel bij Nesta hield ik het ook beter vol dan nu! Waarom mag vriendin niet meer fietsen dan?

Heb trouwens hele mooie voedingsbh gekregen van Diereman tijdens de zwangerschap van Nesta. Gewoon van de Hunkemoller maar een mooie zwarte met wat kant. Misschien daar nog eens loeren?

Nala als het zo voelt dan voelt het zo. Je gaat het straks gewoon meemaken en dan zie je wel hoe je reageert. Voor hetzelfde geld ga je met je gehele instinct de bevalling op je klompen doen. Ik ben benieuwd morgen.

Ik kan gewoon niet slapen! Ben er na 2 uur maar uit gestapt want kreeg het veel te warm..en overal pijn omdat ik te lang op een zij lig. Als ik slaap merk ik dat blijkbaar niet zo. Sinds baby is ingedaald merk ik trouwens echt dat als hij beweegt er wat pijn in mijn kruis ontstaat. NIets ernstigs maar ik denk toch dat dit een baby met groot hoofd wordt
Ik had trouwens extra comfy goedzittende zachte bh's gekocht omdat ik gelezen had dat ze ook in bed lekker moeten zitten, ivm lekkage als je geen bh + zoogcompressen draagt. Ook wel iets om rekening mee te houden bij het uitzoeken van een geschikt exemplaar misschien. Persoonlijk lijken BH's met kant me niet echt lekker om in te slapen. (Of beschouwen de ervaren voedingbhdragers dit als grote onzin? )
Hé Dier, hoop dat je de slaap zo wat kunt vatten. Ik ga 't zo eens proberen. Heb vanmiddag iets langer geslapen dan gepland, dus was een half uur geleden nog niet moe genoeg (tis 23.40 uur nu hier)
Klopt hoor Vis vond kant niet altijd prettig om in te slapen al moet ik zeggen dat de kant van deze bh niet zo stijf is. Ik doe hem ook met name overdag om, ook met bezoek, ziet er wat gezelliger uit :-)

Ik ga het zo ook eens proberen, moet gewoon beetje slapen. Gelukkig is Nesta morgen op kdv dus kan bijslapen!

Jij ook slaap lekker \!
Tja, het oog wil ook wat natuurlijk

Ik had er zelf overigens niet bij stil estaan dat ik ook 's nachts een BH zal moeten dragen. Ben blij dat ik dat nog ergens las .

Denk dat ik nog wel 1 of 2 of 3 bh's ga kopen als de baby er eenmaal is en de BV goed werkt. Wil dan ook wat BV-t-shirts aanschaffen (waarin 'luikjes' zitten bij je borst/tepel), zodat ik hier een beetje relaxed kan voeden in koffiebarretjes e.d.. Hoe meer ik er op let, hoe meer vrouwen ik zie voeden in het openbaar. Doordat ze BV-kleding dragen 'zie je er alleen niets van' en lijkt het net of de baby ligt te slapen of dat ze hem troosten ofzo. De Horse Race vriendin hield zaterdag bij hoog en bij laag vol dat ze nog nooit een Ierse vrouw had zien voeden in het openbaar. Maar sinds ik er op let zie ik het heel vaak, dus denk dat ze niet goed weet hoe het er uit ziet . Of het is in Dublin heel anders dan in mijn hippiestad .
Nou, als Vis 's nachts post, dan mag ik het ook! Zo, nu denken jullie allemaal dat ik al begonnen ben... Maar ik moest alleen maar ff naar beneden om wc-papier te halen en lag toch al een tijdje wakker, dus kon het niet laten hier even te spieken. Verder weinig te melden

Het is niet per se nodig om 's nachts een bh te dragen, hoor Vis. Ligt eraan hoe erg het lekken is. Ik heb het maar een heel klein poosje gedaan, toen was het niet meer nodig.
quote:gympy77 schreef op 04 augustus 2009 @ 20:33:

De babykleertjes heb ik wel gestreken, indien nodig, want dat doe ik met mij eigen kleding ook. Maar aangezien ik ons eigen dekbedovertrek niet strijk, heb ik die van de baby ook niet gestreken. Ik vind het ook niet nodig, want zodra het op het bed ligt, valt het echt niet op dat het niet gestreken is, maar ja mijn moeder vind het zo zielig voor de baby als hij onder niet gestreken lakentjes moet slapen... Alsof hij het merkt... Maar goed als zij ze wil strijken, houd ik haar niet tegen.

De rompertjes strijk ik verder ook niet, want die zitten onder zijn kleren en dat valt dus niet op als het een beetje gekreukeld is.

We zullen trouwens niet de zelfde moeder hebben, maar het zal wel aan de leeftijd liggen en het feit dat mijn moeder altijd huisvrouw is geweest. Zij heeft dus alle tijd om te strijken, terwijl ik het naast mijn werk moet doen en dus er voor kies om alleen het hoognodige te strijken. Daarnaast moet ik ook eerlijk toegeven dat ik niet zo'n huishoudelijk wonder ben... Die genen heb ik niet van mijn moeder geerfd, terwijl ik uiterlijk wel erg op haar lijk.

Geweldig, da's net mijn moeder
Zo maar even twee schermen open want ik zie hele lappen tekst

Hachée was erg lekker, buik rustig gebleven

Rebbel, ik fiets nog wel maar vind het de laatste paar dagen ook niet echt leuk meer. Merk dat de baby beduidend lager zit en zeker tijdens het fietsen lijkt het of ik op een koppie zit

Daarnaast komt al het gewicht op mijn blaas, dus ook ongemakkelijk gevoel. Maar goed, lopen schiet ook niet op en Ceetje moet toch naar het kdv gebracht.

Kraamzorg zou mij in week 35 nog bellen over uren, maar nog niks gehoord. Zal wel. Starman is na de geboorte twee weken vrij, dus merk het allemaal wel.

Nala, ik had vorige keer voedingsbh's gekocht in de maat die ik had, maar moest na een paar dagen mijn moeder voor een grotere maat sturen

Succes in het ziekenhuis vanmiddag!

Voor mooie voedingsbh's: www.borstvoedingswinkel.nl

Die van de Hema zitten trouwens wel erg lekker.

Ja dat van die bh's met kant is grote onzin

Kant zit toch niet aan de binnenkant
Murning!

Hier helaas niet zo lekker geslapen en ook nog eens vroeg wakker.

Ging met koppijn naar bed en werd vannacht wakker van de pijn in mijn maag en een beetje misselijk.

Denk toch een beetje zenuwen voor de vlos vandaag.

Echt gek, is voor het eerst. Maar ben zooo benieuwd hoe mevrouw ligt en of mijn gevoel nog steeds klopt, dat ze overdwars ligt.

Ga denk nog maar ff enveloppies schrijven.

Vanmiddag eerst lunchen met mijn mams en ff winkelen, dan naar de vlos.

Zag dat ik niet de enige was met een onrustige nacht.

Ik heb er alleen nooit zin in om helemaal uit te gaan. Ga ff naar de wc en duik dan toch weer trug.

Iedereen daarna nog wel ff kunnen slapen?

Rebbel, vriendin van mij heeft leuke gekocht bij de Hema. Zijn ook nog eens betaalbaar.

Ik was er idd al achter gekomen dat de meeste voedingsbh’s spuuglelijk zijn.

Had er trouwens ook ff niet bij stil gestaan dat je je bh’s straks ook ’s nachts draagt. Is dat altijd zo met BV?

Dierewier, ik begreep van mijn vriendin dat dat gevoel dat je moet plassen tijdens het fietsen de beeb is, die nu natuurlijk onder in je buik loopt te drukken.

Maar een reden heeft die vrouw niet gegeven. (of althans, heb ik niet gehoord van die vriendin, zal het vrijdag eens vragen)

Zij heeft eigenlijk nergens last van of zo, maar toch vond onze vlos het beter als ze niet meer zou gaan fietsen.
Rebbel, ik fiets ook nog gewoon hoor. Fiets nog iedere dag nog 10 km naar werk en weer 10 terug, maar dat vindt ik wel zwaar worden en ben blij dat het volgende week niet meer hoeft. (en ja heb ook best vaak dat ik moet plassen, maar drang wordt meestal niet erger) Had nog nooit gehoord dat het niet verstandig zou zijn (maar ben ook nog geen 37 weken zwanger)

Ik heb nu ook een paar niet charmante voedingsbh's gekocht, maar kan me nu net als Visotsky niet zo veel schelen. En ze zitten wel lekker. Misschien ga ik toch maar kijke of ik ook nog een paar leuke kan scoren. Had me ook nooit bedacht dat je 's nachts BH aan moet. Lijkt me heel irritant.

Haha, moeder van Star lijkt ook alop die van Gympy en mij. JA zal inderdaad wel door de leeftijd en de vroegere dagtaak die onze moeders van het huishouden maakten komen. Strijk zelf ook bijna nooit kleren, alleen wel eens een blouse of zo. Vriend strijkt nog vaker dan ik (zjn overhemden) maar gaat soms ook met niet gestreken overhemden de deur uit. Mijn moeder vind het ook zielig dat ik hem zelf laat strijken, want daar hebben mannen een hekel aan. Ik niet dan.

Nala hoop voor je dat baby goed ligt. Keizersnee klinkt misschien wel relax, maar toch redelijk grote operatie en herstel duurt over het algemeen wel een stuk langer
***Breekt even in***

Nala, een bh 's nachts aan is niet fijn, maar het is wel een must vind ik. Ten eerste beginnen je borsten vaak al te lekken als je frummeltje hoort. Dan is het toch handig als je bh en zoogkompressen draagt anders komt je bed steeds vol te zitten met vlekken. En ten tweede heb je vaak stuwing, voor een voeding. Een beetje steun is dan wel zo lekker.

Het wordt er allemaal niet charmanter op na zo'n bevalling. Als je hechtingen hebt wordt je vaak aangeraden om die 's nachts te laten luchten... Dat betekend dus met blote billen op een kraammatrasje of handdoek... Daarnaast heb je dan wel een bh aan. Zie je het voor je?
Aaahhhh!!! Nu word ik wel gek!

Makelaar belde net. Hebben vrijdag opeens een bezichtiging in ons oude huis!!!

Begin maart was dat voor het laatst!

Gaan dus vanaaf en morgenochtend met de hulptroepen het maar eventjes kijkerproof maken.

Ik weet het Pipi, dat het herstel van een keizersnee heftig is. Heb vorig jaar een buikoperatie gehad en mijn 2 schoonzussen een keizersnee. Zij vertelden mij dat dit qua herstel heel erg op elkaar leek.

Tuurlijk is een bevalling beter. Maar zie er gewoon onwijs tegenop.

Haha Ring, thx voor de uitleg. Zie het helemaal voor me. Zal Vent alvast inlichten. Hihi.
hihi sexy! Ja ik verheug me echt op de periode na de bevalling. Voel me nu al zo ontzettend vrouwelijk en aantrekkelijk, toch fijn om dan te weten dat het nog erger wordt

Maar veel meiden met een onrustige nacht dus.

Ik heb eigenlijk wel goed geslapen (na een heftige huilbui gisteravond; het moest er blijkbaar uit ), en ben nu dus best wel fit.

Ik doe alles nog op de fiets. Fiets elke dag dus nog naar de stad, de bouwmarkt, de super. Heb nog nooit gehoord dat dat niet goed zou zijn, maar ik ben idd ook nog geen 37 weken.

@ Pipi: bijna verlof!! Jeej! Hoe gaat het op je werk? Laatste loodjes zwaar of valt het mee?

@ Nala: balen van je slechte nacht en je hoofdpijn. Voor het eerst zenuwachtig. Is ook wel een belangrijk moment. Straks weet je hoe het ervoor staat en of het een keizersnee gaat worden. Spannend!

@ VIs: hoe waren je buren gisteren? NOg kunnen slapen?

@ Dier: bedankt voor je bericht. Ik moet het idd in de gaten houden. Heb het al een paar keer met de verlos besproken, maar er zijn 5 verschilldende in de praktijk en dat maakt het soms wel wat ingewikkeld. De laatste vertelde dat er helemaal niets over in de computer staat en dat terwijl ik al een aantal keren heb aangegeven dat ik vroeger een depressie gehad heb... Vond ik wat sloderig. Merk jij trouwens ook dat het nu in het laatste trimester labieler bent?

Kraamzorg heb ik deze week ook maar eens gebeld, had nog niets van ze gehoord. Nu hebben we maandag een intake. Ben benieuwd hoeveel uren we krijgen.

Vanavond info-avond over de bevalling. Gezellige kost. En volgende week partner-avond bij pufklasje... nou en dan zouden we toch helemaal klaar moeten zijn voor het bevallings-verhaal.

Oh ja mijn juf van het pufklasje heeft ons geadviseerd om ook een geboorteplan te maken. Schijnt steeds meer te gebeuren in NL. Wij gaan er dus ook eens over na denken.

Zo nu maar een rustig uit bed komen, douchen en straks misschien naar de bios voor de nieuwe Harry Potter. Heb hem nog niet gezien en wil dat wel heel graag EN ik moet natuurlijk een dagtaak hebben
Spannend Nala. Zou wel lekker zijn als het nog eventjes verkocht kan worden voor je bevalling toch?

Nala, jij hebt toch ook een kijkoperatie (+snijden) gehad? Bedoel je dat met je buikoperatie?
Oeh Nala spannend!! Dus het huis moet nog in orde gemaakt worden voor vrijdag. Moet je er veel aan doen. Ik duim voor je dat de kijkders gewoon de kopers worden/zijn!!
quote:Ring1981 schreef op 05 augustus 2009 @ 10:10:

***Breekt even in***

Nala, een bh 's nachts aan is niet fijn, maar het is wel een must vind ik. Ten eerste beginnen je borsten vaak al te lekken als je frummeltje hoort. Dan is het toch handig als je bh en zoogkompressen draagt anders komt je bed steeds vol te zitten met vlekken. En ten tweede heb je vaak stuwing, voor een voeding. Een beetje steun is dan wel zo lekker.

Het wordt er allemaal niet charmanter op na zo'n bevalling. Als je hechtingen hebt wordt je vaak aangeraden om die 's nachts te laten luchten... Dat betekend dus met blote billen op een kraammatrasje of handdoek... Daarnaast heb je dan wel een bh aan. Zie je het voor je? Had nou even je mond gehouden over die hechtingen enzo, mijn kop zat nog lekker in het zand
Bezichtiging, spannend!
Gheghe! Zal ik dan ook maar niet schrijven dat ik nu 6,5 week na de komst van Miep nog steeds pijn heb bij het plassen?

Nee, dat is lullig, dat doe ik niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven