Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Allemaal ff op F5 drukken, als het goed is is die nu voor iedereen goed zichtbaar
Jeej! Goed gedaan Nala! Hij is helemaal goed zichbaar en leuk enzo!!

Kunnen we ook nog een leuk kleurtje doen? Of ben ik nu aan het zeuren ;)

Wel grappig dat bijna iedereen heel veel testen gedaan heeft! Hoezo onzekerheid!

Hebben jullie het al tegen mensen vertelt? En hoe reageert iedereen?

Ik heb het vanochtend aan mijn moeder vertelt en die was echt super enthousiast! Kreeg ook gelijk allemaal tips over dat ik voorzichtig moest zijn enzo. wel grappig!

En hoe vinden jullie mannen het?

En zijn jullie zelf alleen maar blij? Ik ben ook wel een beetje bang enzo. Gister had ik zelfs een wat paniek erover dat alles gaat veranderen enzo... hoe vinden jullie dat?
Ik was al aan het proberen om een kleurtje erin te krijgen, maar lukt tot nu toe nog niet.

Maar ben hier al erg blij mee. Probeer het later ff verder. Iedere keer weer wat

Heb het nog ff nagevraagd, maar je hoeft geen F5 te drukken om de verbetering te zien. (als het goed is)

Wij hebben het alleen aan 2 vrienden verteld. Zij hebben een dochter via ICSI, dus hebben veel aan hun gehad en wisten ieder stapje die we namen. Verder weet nog niemand het.

Willen we pas doen na de 1e echo. Ben zo vaak teleurgesteld geweest, dat we nog ff niet durven.

Mijn man is ook helemaal happy de peppie. Al eerder dan ik, maar ik was nog erg bang, maar dat wordt steeds minder.

Ik heb nog niet echt een paniek aanval gehad over de toekomst of zo. Zijn hier nu al 4,5 jaar mee bezig, dus ben er al zo lang mee bezig in mijn hoofd, dat ik het niet meer zo eng vind. (misschien komt dat nog hihi)

Ga er steeds meer in geloven en aan andere dingen denken die ik moet doen. Zoals navragen of ik mijn medicatie (voor bijv allergie) door mag blijven slikken. Ga ik toch volgende week maar ff doen. Het voelt gewoon goed allemaal.

Ben ook errug moe en heb het idee misselijk te zijn.

Maar ben ook verkouden geworden, misschien voel ik me daar niet toppie door.
*breekt even in*

Wat geweldig Nala dat je nu ook bij een maandtopic kunt schrijven! Ben zo blij voor jullie. En natuurlijk ook voor alle andere dames die zwanger zijn!

Veel plezier

*sluipt weer weg*
Hé ladies,

Nala, de tabel ziet er super uit!! Ennuhh die kleurtjes lukken ook nog wel. Ons eerste kindje is trouwens een zoon, Nick, hij is 16 maanden nu.

Vandaag hebben we het mijn vader en z'n vrouw verteld (ouders zijn gescheiden en beide opnieuw getrouwd) dmv deze foto:

Ze vonden het helemaal leuk en waren wederom kei enthousiast! M'n schoonouders reageerde vorige week zondag iets minder enthousiast; die waren een beetje overdonderd. Die hadden voorlopig nog geen 2de verwacht. Ach komt nog wel (hoop ik!)

Later meer, manlief roept dat het eten klaar is, en ik heb honger voor 2

Groetjes Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
wow, mooie tabel geworden!!! Ik heb trouwens een dochter.

Moe?! Check..daar lijkt geen einde aan te komen.

Nala; ik kan me voorstellen dat je even wilt wachten. Wel fijn dat het goed voelt voor je!! We zullen heel hard duimen voor een hartje!

Nadine, wat gaaf zo die foto! Ik zit nog te denken hoe we het gaan vertellen.
Ja kan me heel goed voorstellen dat je nog even wilt wachten. Het is ook wel spannend. Ik duim hard voor jou (en ons allemaal natuurlijk) dat alles goed blijft gaan!!

@ Nadine: gave foto!! Wij gaan het vrijdag aan iedereen vertellen. Dan zien we mijn vader + vrouw en mijn schoonouders. Heb er nu al zin in!
Thx Hera!

Nadine, wat een leuke foto!

Ik weet het zeker, ben errug moe. Hihi. (niet erg hoor, is alleen maar een goed teken) En was ook kotsmisselijk. Maarre... kan dat al zo snel? Of verbeeld ik me dit maar?

Ik ga lekker mijn bedje opzoeken.
* breekt even in*

Hier even de felicitaties voor Lala. Hopelijk heb je een super zwangerschap en gaat alles van een leien dakje Ik ga voor je duimen hoor.

* sluipt weer weg*
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik en test gedaan en jaaaaa hartstikke positief! Kan het nog bijna niet geloven. Ik zou graag met jullie mee willen schrijven. Ik heb eerst wat op het september topic zitten lezen, maar zag daar dat er een nieuwe geopend was. Dus k meldme maar hier aan

Nog wat over mezelf. Ben 33, wordt onze eerste en volgens mijn eigen berekenig ben ik 7 september uitgerekent.

Jullie trouwens ook allemaal gefeliciteerd. Er zijn er wel veel hier die al kinderen hebben. Is het dan ook nog net zo spannend? Verder hebbben we het nog niemand verteld (moeten eerst zelf even aan het idee wennen) Qua kwaaltjes voel ik druk op ijn blaas, vooral als ik in bed lig en moet vaak naar de wc. Af en toe komt er een misselijksheidsvlaag langs, maar dat is de hele dag door en niet perse 's morgens. Mijn gevoel is wat wisselend van ontzettend blij tot een beetje van o jee , wat moet er nog allemaal geregeld worden, hoe moeten we het gaan doen qua werk enz. Maar goed we hebben nog even om het allemaaal te bedenken.
Hallo,

Wij hebben het onze ouders verteld op 1 januari leuke dag vonden wij wel heel erg vroeg maar ik kan mijn mond er niet over houden. Vind het zo leuk maar ook zo spannend heb de 1ste paar dagen ook bijna niet geslapen omdat ik alleen maar zat te denken. Komt ook misshien omdat het de 1ste is en we toch ook al even bezig waren dus ook nog beetje onwerkelijk.

Ik heb tot nu toe helemaal nergens last van alleen beetje pijnlijke borsten en s'avonds eerder moe maar als dat alles is dan teken ik er voor.

Ga morgen ook maar eens bellen voor een echo.... Spannend.....
Pipi, welkom! Ik zal je erbij zetten in de tabel

Hier nog steeds alles goed.

Heb ook echt van die misselijkheidsvlagen, net zoals jij Pipi.

Gaan straks naar mijn ouders, maar ga proberen me in te houden en nog niets te vertellen. Wil het liefste de echo afwachten...

Wat vinden jullie, moet ik het topic nog 1 maal opnieuw openen met het jaartal erbij, of zo laten? Want heb nog niets gehoord van de Viva angel...
@ Nala, gewoon de Angel nog een keer benaderen, komt vast wel goed!

@ Pipi, welkom hier! Ook al wordt het ons tweede kindje, het blijft spannend. Ik vind wel dat ik er nu wat ontspannener mee omga als met de eerste. En je hebt er natuurlijk nog eentje rondlopen dus je denkt er ook minder vaak aan als bij nr. 1. Maar ook voor nr. 2 is er genoeg te regelen, dus werk genoeg!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Zal ik morgen ff doen dan, als ik nog niets heb gehoord.

Ga er nu vandoor! Doei!!!
Hallo meiden,

@ Pipi: welkom! En gefeliciteerd. 7 september is een mooie datum (is mijn trouwdag!)

Ik heb vandaag ook last van misselijkheidsvlagen. De hele dag al. En vandaag moest ik heel hard huilen om een liedje van Marco Bosato. hihi... Maar verder voel ik me helemaal prima! Heb net het boek 'veilig zwanger' gekocht en ben begonnen met lezen! Leuk!

Ik ga morgen de verloskundige bellen voor een afspraak. Ook al zo leuk (hihi ik ben echt een muts met al mijn leuk leuk leuk ;))
Jippie weer nieuwe zwangeren; gefeliciteerd!!!

Aapje; haha...leuk leuk leuk...maar het is toch ook leuk leuk leuk?!

Nala; als je toevallig nog een keer tijd besteed aan de tabel, zou je dan de namen misschien in volgorde van uitgerekende datum kunnen zetten? Vind ik altijd makkelijk, want bij kwaaltjes, écho's en vk bezoeken ga ik altijd even terugkijken of mensen verder of minder ver zijn dan ik..hihi...Maar als het veel werk ik laat maar hoor!

Ik vind de 2e eigenlijk spannender als ik destijds onze eerste vond. Misschien wel omdat ik beter van alles op de hoogte ben en weet hoe mijn vorige zwangerschap was. Wat het voor mij ook spannend maakt is dat ik mijn vorige zwangerschap zwanger was van een tweeling, waarvan 1 eitje nooit een hartje heeft gekregen (dus maar 1 kindje gekregen) en heeeeeeeel ziek ben geweest. Ik zit nu steeds een beetje te kijken of het nu weer zo zal zijn en ben de dagen aan het aftellen tot de echo. Destijds was ik er veel minder mee bezig als nu.
@nensje, haha ik heb de eerste nacht na het testen ook bijna niet geslapen, om dezelfde reden als jij (zat alleen maar te denken en vond het ook onwerkelijk) Ik dacht dat het juist kwam omdat ik zo snel zwanger was (ronde 3) en eigenlijk in mijn hoofd had toen ik stopte met de pil dat het wel ff zou duren.

@Nala, fijn dat je me hebt toegevoegd in de tabel

@Nadine, ja je zal voor nr 2 ook wel net zoveel moeten regelen, maar ik weet nietzo goed waten wannneer ik moet regelen. Dan schieten er weer dingen in mijn hoofd van ohh een creche moet dit nu al. en kraamzorg, wanneer moet dat enz enz

@Aapje, misschien beval je zelf wel op je trouwdag, zal kunnen...

@Lala, kan me voorstellen dat je het extra spannnend vind als je eerste zwangerschap niet helemaal vlekkeloos verliep. Ja ik sta er denk ik inderdaad wel neutraler in. Ik zie wel hoe het komt. Maar ik vind ook de tijd na de zwangerschap wel heel spannend. Wat veranderd er allemaal in mijn leven. Ik kan me voorstellen dat jou leven al op een kind is ingesteld en dan kan een tweede er ook wel bij. Hoewel een baby dadelijk natuurlijk wel voor drukker is als je nog een kleine hebt rondlopen
Pipi, welkom en GEFELICITEERD met je zwangerschap!

Ik vind deze zwangerschap heel spannend, maar om weer andere redenen dan de vorige twee. Ben nu vooral héél benieuwd wat onze mannetjes er van zullen vinden. We hebben het ze nog niet verteld; we wachten tot de 12 weken. Niemand weet het nog verder (behalve jullie dan ) , onze kinderen hebben het eerste recht

Ze zijn 5 en 4 jaar oud, en zullen het dus al heel bewust mee gaan maken! We willen ze gaan voorbereiden op de komst van de baby met een leuk boek: 'Een baby'tje op komst'

Daarnaast sta ik ook nog eens extra stil bij het feit dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn. Na dit kindje is ons gezin compleet. De tweede zwangerschap is eigenlijk aan me voorbij gevlogen; vooral omdat ik al zo'n kleine dreumes had rondlopen! Hij was anderhalf toen zijn broertje werd geboren.

ff heel kort (zit op mijn werk heel stiekem te forummen)

Ik heb net de verloskundige gebeld en mag 3 feb om 8.30uur voor het eerste gesprek komen. Heel fijn!

Nu begint het al wat echter te worden, gewoon omdat ik de afspraak heb gemaakt. Jeej!

Verder ben ik met vlagen misselijk. Voelt een beetje als wagenziek... nog niet hoeven overgeven.

Nu moet ik snel weer aan het werk.
Lala, ik had nu juist de namen zo op alfabet, maar mag ook op uitgerekende datum hoor.

Maar dan wacht ik dan ff mee. Want dit zijn alle zelf uitgerekende data en dat gaat echt nog wel veranderen denk als we bij de vk of IVF arts zijn geweest...

Leuk Aapje, de afspraak bij de vk gemaakt! Spannend!

Lees later ff bij, heb nog een hoop te doen.
Nala; dat kan natuurlijk ook. Doe wat jij wilt hoor, jij bent degene die het bijhoud!

Aapje wat fijn dat je ook een afspraak hebt!

Ik heb eigenlijk niet veel te melden nu; bij vlagen ben ik misselijk. Maar met goed en regelmatig eten trekt dat weer weg. Deze week wel 's avonds een etentje met het werk, daar zie ik wel wat tegenop, want dan moet ik wachten tot het eten opgedient word..zal maar wat snacken van tevoren.
Hoi meiden,

Nou, volgens mij heb ik de primeur hier: ik heb mijn eerste echo erop zitten. Ben vanochtend naar de vk geweest voor de intake en daar hebben ze gelijk een (inwendige) echo gemaakt. Alles was gelukkig goed. Je kon het hartje duidelijk zien bewegen en we hebben het ook gehoord. Ook erg gelachen om ons zoontje. Hij heeft een boekje van kikker die verliefd is en een gedeelte daarvan gaat er over dat zijn hartje zo tekeer gaat. Zijn reactie op het hartje van de baby was dan ook: KIKKER!! De vk keek wel even raar, hahaha.

Verder is de datum bijgesteld van 22 naar 24 augustus, maar aangezien mijn zoontje 3 weken te laat was is de kans erg groot dat ik dit keer ook weer flink over tijd zal zijn.

Vanochtend ook gelijk de afspraken voor bloedprikken en nekplooimeting gemaakt. Laten jullie dat trouwens doen, een nekplooimeting?

Verder weinig nieuws, nog steeds wat moe en heel soms misselijk (gisteren ook overgegeven met de kleine ernaast die heel hard MAMA BAH roept, heel fijn...), de gewone kwaaltjes dus.

@ doperwtje: denk je dat dat boekje dat je voor je kinderen gekocht hebt ook geschikt is voor wat kleinere kinderen? Ik zoek voor mijn zoontje namelijk ook nog iets om het allemaal wat duidelijker te maken, dus tips zijn welkom.
Hoi allemaal,

Welkom Pipi, gefeliciteerd! Je vroeg of het bij een 2e net zo spannend is, nou ben wel zeker net zo blij en nieuwsgierig. En spannend... tja, dat is het natuurlijk altijd. Maar ben niet iemand die snel onzeker is als ze zwanger is geloof ik, ook al ging het de vorige keer mis bij 11 weken. Je kunt je wel heel druk maken, maar het duurt ten 1e nog ongeveer 7-8 maanden en je kunt er weinig invloed op uitoefenen. Dus ik bekijk het maar nuchter en wacht wel af hoe het allemaal gaat. Nou heb ik makkelijk praten omdat ik tot nu toe geen kwaaltjes heb. Maar ook daar ben ik nu dus niet mee bezig.

Manouk, fijn dat je eerste echo goed was! Echt gaaf dat je het hartje al kon horen en zien. Dat boek van Kikker ken ik, grappig dat je zoontje de connectie zo snel legde.

Wat ik een leuk boek vind voor broertjes/zusjes is Za-za's babybroertje van Lucy Cousins. Dat kan ook wel voor kleine kindertjes, want de tekeningen zijn erg beeldend. Het gaat ook over de tijd als de baby er net is en dat is in de meeste boeken niet. Of Wat zit er in je buik mama? van Sam Lloyd. Daarin zitten allemaal flapjes met wat er in mama's buik zou kunnen zitten, waardoor haar buik zo dik wordt. Maar er zijn nog veel meer van dit soort boeken.

De tabel ziet er goed uit, ga zo door Nala!

Ik ga 19 jan naar de vk en moet voor die tijd een echo laten maken bij diagnostisch centrum. Denk dat ik voor volgende week een afspraak laat maken, dan zit ik in de 8e week en is er weer meer te zien dan bij 7 weken, vind ik wel leuk.

Succes allemaal, beetje extra voor de misselijke mama's (2be).
@ alle nieuwe zwangeren; proficiat!

@Manouk; een kloppend hartje! Dat willen wij allemaal wel! Geweldig die reacties van jouw zoontje! Mijn dochtertje zou dat ook klaar krijgen.

Wij gaan waarschijnlijk geen nekplooimeting doen. Mocht er iets mis zijn, dan kan ik het toch niet weg laten halen(qua gevoel).

Ik voel me vandaag ziek, zwak en misselijk! Heel fijn zwanger zijn... zeker met mijn dame van 20 mnd die ook lekker lastig was. En helemaal fijn dat je dan vandaag niet goed naar buiten kan. Ik weet namelijk niet hoe het bij jullie zit, maar hier ligt zeker 10 cm sneeuw! Die dame dan met haar laarsjes aan tot haar knieën in de sneeuw in de achtertuin is dan wel weer erg schattig.

Wij zijn trouwens gisteren stiekem gaan shoppen oftewel oriënteren. Bij mijn dochtertje heb ik namelijk veel gekregen van schoonzus. En toen hebben we onszelf beloofd dat we bij de volgende een nieuwe kinderwagen mochten kopen. Ik heb nu een Bugaboo en dat vind ik een lelijk ding (hoezo verwend?!) Hebben jullie al ideeën over wat jullie willen gaan kopen? Wij zijn nu aan het denken over de Maxi Cosi Mura. Iemand ervaringen mee?
quote:doperwtje schreef op 04 januari 2009 @ 22:28:

Pipi, welkom en GEFELICITEERD met je zwangerschap!

Ik vind deze zwangerschap heel spannend, maar om weer andere redenen dan de vorige twee. Ben nu vooral héél benieuwd wat onze mannetjes er van zullen vinden. We hebben het ze nog niet verteld; we wachten tot de 12 weken. Niemand weet het nog verder (behalve jullie dan ) , onze kinderen hebben het eerste recht

Ze zijn 5 en 4 jaar oud, en zullen het dus al heel bewust mee gaan maken! We willen ze gaan voorbereiden op de komst van de baby met een leuk boek: 'Een baby'tje op komst'

Daarnaast sta ik ook nog eens extra stil bij het feit dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn. Na dit kindje is ons gezin compleet. De tweede zwangerschap is eigenlijk aan me voorbij gevlogen; vooral omdat ik al zo'n kleine dreumes had rondlopen! Hij was anderhalf toen zijn broertje werd geboren.

Wil hier even op reageren.

Lees met jullie mee, omdat ik ook net zwanger ben en half augustus ben uitgerekend.

Tussen mijn oudste en middelste zit ook anderhalf jaar. Had precies hetzelfde gevoel over de 2e zwangerschap, namelijk dat die aan me voorbij is gegaan. De babytijd van de 2e trouwens ook.

Hier hebben we inmiddels een derde van bijna twee en ik ben er lange tijd van uit gegaan, dat de 3e zwangerschap de laatste was, dus onze jongste, de jongste zou blijven.

En kijk mij nou, zwanger en wel van de 4e.

Zeg dus nooit, nooit

Ik wens je een superzwangerschap (alle meiden hier!) toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven