Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Lala, wat leuk dat jullie zo plotseling langs mochten komen voor een echo... en gefeliciteerd met jullie kleine meid! Je dochtertje vind het vast leuk om een zusje te krijgen.

Pauwie, jij ook gefeliciteerd met de goede echo!
Jaaaaa wat leuk Lala, een meisje

Moet je me toch eens vertellen hoe dat gaat, 'totaal onverwacht' een echo krijgen. Ga ik ook eens proberen dan

Pauwie, gefeliciteerd met goede echo ook!
Wij hebben vandaag ons huurcontract getekend en ook al meteen de sleutel gekregen van het nieuwe huis (dat we per 25 april hebben gehuurd). Ging echt op z'n Iers... We hadden gevraagd om een contract, maar de eigenaresse van het huis had dit niet meegenomen, omdat ze tot nu toe altijd nog zonder contract had verhuurd en niet wist hoe ze het op moest stellen. We hadden het al voorzien en hadden gelukkig zelf een contract meegenomen met daarin de huurprijs, de minimumperiode dat we het wilden huren, de opzegtermijn etc. Voelde me wel even heel Hollands .

Het is wel een heerlijk huis hoor! 2 onder 1 kap, 4 redelijk grote slaapkamers met houten vloeren, een open haard, tuintje waar zon komt, 2 badkamers, een grote keuken, een bijkeuken met wasmachine + droger... Het is allemaal niet meer supernieuw, maar wel gewoon netjes... Alleen de plafonds zijn hier en daar lelijk: nep oud, met veel krullen enzo, terwijl het een nieuw huis is. Daar zou ik zelf niet voor kiezen.

Voor West-Ierse begrippen is het een heel normaal huis... maar voor ons is het echt super groot...
Lala , leuk een meisje! Onze dochter wil ook graag een zusje. Zoon wil een broertje.. Ze beseffen zich gelukkig heel goed dat je daar niets over te zeggen hebt.

Vis, lekker zo'n groot huis. Dat het dan niet helemaal je smaak is maakt dan even niet zo heel veel uit. Een tuintje met zon is ook helemaal geweldig. Wel rare gang van zaken zo zonder contract. Huur je in Ierland gewoon van een particulier?

Wij zitten ook al bijna 3 jaar in een (tijdelijk) huurhuis. Dit huis huren we van een vriend van ons die hoogstwaarschijnlijk niet meer terugkomt naar Nederland. Daar hebben we onderling ook een huurcontract voor opgesteld, om onduidelijkheden te voorkomen. We zijn nog steeds op zoek naar iets unieks om te kopen.

Onze zoon gaat vanavond voor twee nachten uit logeren bij oma. Hij heeft sinds gisteren de waterpokken en mag dus niet naar school. Ik hoop dat de bultjes snel indrogen, want donderdag hebben ze paasactiviteiten op school. Ik vind het wel erg sneu als hij dat moet missen. Ik ga er vanuit dat ons meisje ze dan ook wel snel zal krijgen. Liever ook maar even nu gelijk, dan hebben we dat gehad.

Nala , zie dat je maandag voor de 20 weken echo mag , ...
Klinkt zeker als een groot huis Visotsky! Gefeliciteerd!

Wat apart dat je nu al de sleutel hebt, terwijl je em pas vanaf de 25e huurt.

Pauwie, wat sneu dat je zoon de waterpokken hebt.

Ik ga maandag naar de vlos voor het eerst. Heb pas 23-4 de 20 wkn echo.
Voor de rest niet helemaal bijgelzen maar Lala gefeliciteerd met jullie meisje! Wat leuk!
Pauwie, gefeliciteerd met de goede echo, wat fijn!

En Lala, leuk een meisje!

Vis, ja huizen echt enorm daar. Lekker hoor!

Ja, hier ook lekker weer. tenminste, vandaag en vrijdag. Zaterdag was het ineens een stuk minder.

Nala, succes morgen. Leuk, voor het eerst naar de verloskundige

Ik heb vandaag wat zwangerschapskleding gehaad, maillots en ondergoed. Wil er eigenlijk echt niet aan, positiekleding, en ga het zo min mogelijk kopen, op leuke H&M jurkje na , maar dit was echt nodig.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Pauwie, de meeste huizen worden hier door particulieren verhuurd. Toen het in de afgelopen jaren economisch zo goed ging hebben heel veel mensen een huis gekocht of gebouwd als investering. En er wordt heel veel zonder contract verhuurd. Veel zaken gaan hier nu eenmaal vrij informeel. De sleutel kregen we al omdat de huiseigenaresse ver weg woont en ze geen zin had om nog eens naar onze stad af te reizen.

Sterkte voor je zoon met zijn waterpokken Pauwie! Kan me nog heel goed herinneren dat ik ze had als kind... Die jeuk!

Gisteren zijn we lekker wezen rijden en wandelen. Bedoeling was om lekker over een heel mooi strand te gaan banjeren (met uitzicht op heuvels en allemaal mooie eilandjes...) maar het water stond zo hoog dat er helemaal geen strand meer was! Het was wel heel helder weer en je kon zelfs de eilandjes nog zien die meestal achter de wolken liggen. Het was echt weer prachtig!
Klinkt mooi, Vis. Kun je zo blij van woorden, van mooie natuur. Merkte dat toen wij er in december waren.

Pauwie, bterschap voor je zoontje.

Ik kan nu vertellen wie we er bij willen hebben, bij de bevalling, want ik heb haar inmiddels gevraagd. Mijn oudere zus, die ook bij de bevalling van Chica was. Zoveel aan haar gehad. Ze is grappig en lief en iemand die je heel goed met beide benen op de grond kan zetten. ze laat je ook niet zwelgen, maar als er echt iets is regelt ze binnen no-time dingen voor je. Ik ben zo blij dat ze er weer bij is straks. Ook blij dat ze nog wilde na Chica's mrathon bevallig (van ongeveer 3 dagen, weeën ook nog echt getimed met vrouwenmarathon op tv )
Inad, waar heb je die maillots vandaan?

Prettig dat je zus bij de bevalling wil zijn!

Ben voor het eerst bij de vlos geweest. Alles was ok!

(hele verhaal staat op Hyves als je benieuwd bent)

Steken in mijn buik duiden idd op bandenpijn en heb ook veel last van rusteloze benen. Hoort er allemaal bij vertelde ze me.

Kan ik het iig een naampje geven.

Ze zei ook dat ik ws binnen 3 weken de baby wel ga voelen. Dat kon ze vertellen door de manier waarop de baby nu lag. (als ik het goed begreep) Dus we wachten geduldig af.
Ben zo benieuwd wanneer je de baby gaat voelen Nala. Gun het je namelijk zo! (omdat je er zo lang op hebt moeten wachten)
Nala, hier zelfde als Aruba. Hoop dat je het snel voelt en leuk van 1e keer Verloskundige

De maillots en ondergoed (hipsters) zijn van H&M.

En, ze zitten fijnnnnn! Heb vandaag meteen van beide een aan en gewoon zo lekker, niet meer steeds van alles omhoog moeten sjorren

Ik heb ook meteen minder buik lijkt het, want het valt er nu echt in ipv eroverheen
Lala, leuk een meisje (maar had ik bij een jngen ook gezegd hoor . Pauwie ook gefeliciteerd met goede echo.
Lala: Wat leuk dat jullie weer een meisje krijgen. Maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat het gezond is.

Nala: Vervelend he die klachten, maar goed het is voor het goede doel. Zelf heb ik vooral last van mijn stuitje, maar alleen op mijn werk (harde stoel) en als dat het enige is, dan teken ik er voor.

Star: Heb je al een wandelwagen uitgezocht. Wij gaan zaterdag kijken bij het Babyhuys.

Inad: Bedankt voor de tip over de maillots. Ik ga nog even op de site van de H&M kijken om te zien of het wat is. Waar ik woon heb je alleen een Miss Etam voor zwangerschapskleren en daar betaal je best veel voor een legging voor onder een rok en ik wil niet zo veel betalen, omdat het maar voor korte duur is, want de zomer dient zich al aan.

Verder alles goed met iedereen?
Nala... spannend de komende 3 weken... Ik vond het heel bijzonder toen ik voor het eerst beweging voelde. Werd meteen helemaal verliefd op het frummeltje in mijn buik. Klinkt cheesy en cliché, maar hat was echt zo . Gisteren had ik mijn hand op mijn buik en voelde ik hem/haar ineens tegen mijn had schoppen... heel lichtjes, zo lief .

Vertelde gisteren aan een Ierse vriendin over het fenomeen 'geboortekaartje'. Ze kende het niet (niet gebruikelijk kennelijk), maar vond het zelfs ongepast om geboortekaartjes te versturen. Ze vond het een soort 'show off', ongepast pronken met je baby. Ik ga nog wel even verder rond vragen of dat alleen haar idee is of dat mensen dat inderdaad zo zouden ervaren. Vind het gevoelsmatig raar om geen geboortekaartje te sturen aan Ierse vrienden en bekenden.

Hoe hebben jullie dat bij Ceetje gedaan Star? En heb jij het er al met je vriend over gehad Inad?
Vis, reageer net een tijdje terug op het namentopic over de kaartjes.

Wij hebben het wel gedaan, geen rare reacties gehad, alleen maar leuke. Ze zijn er overigens wel in IRL: http://www.babycards.ie/announcement-cards.html

We hadden het kaartje in twee talen.
Gymp, nog geen wagen uitgezocht, eerst echo vanavond en geslacht afwachten, dan ga ik los
Star, in de tabel staat je 20-weken echo gepland voor de 21ste. Is deze vervroegd of heb je nog een extra echo tussendoor?
Is ook nog de 21ste, maar dit is geslachtsbepalingspretecho
Hallo meiden,

Zo ik ben ook weer onder mijn steen vandaan gekropen. Moest erg bijkomen van het leren, tentamen en sollicitatiegesprek van vorige week. Maarrrrrr... nu ben ik er weer. Ik heb net alles bijgelezen en zal vanaf nu dus ook weer gewoon aanwezig zijn hiero!

En wat een hoop positieve berichten in de afgelopen tijd! Fijn meiden.

@ Lala: wat ontzettend leuk dat je een meisje krijgt!! Helemaal goed. Lijkt mij ineens zo echt voelen als je weet wat het is. Kun je nu helemaal losgaan op alle roze spulletjes!! Leuk!

@ Nala: wat fijn dat je bij de verloskundige bent geweest. Nu ben je helemaal 'normaal' zwanger. Wel jammer om iets achter te laten, maar ook wel fijn, omdat het betekent dat alles goed gaat. En ook heel goed dat ze heeft kunnen geruststellen over je klachten!

@ Pauwie: Jeej een goede echo! Helemaal goed. Was het erg spannend?

@ Vis: lekker zo een groot huis. Helemaal goed. Lijkt me heerlijk om zoveel ruimte te hebben. En ook lekker dat je er nu al in kunt, dan heb je nog tijd genoeg om alles helemaal in orde te maken voordat de baby komt. Wanneer wil je verhuizen? En ik word altijd enorm jaloers als ik je verhalen hoor over uitzichten en de natuur daar. Wat lijkt me dat genieten om daar te wonen.

Oh en vrienden van ons, waar de man ook Iers is, hadden ook geboortekaarten. In twee talen, ook voor zijn vrienden en familie. Het kan dus wel... joh ... gewoon doen wat je zelf leuk vindt.

@ star: wat cool dat je vanavond een 'geslachts-bepalings-echo' hebt. Ik mag dit weekend bij mijn vriendin ff spieken of het meisje of een jongen is. Spannend he! Laat je het ff weten?

@ Inad: het is ook zo jammer van het geld al die zwangerschapskleding he.. Ik wil ook zo min mogelijk kopen, maar sommige dingen zijn nu echt al nodig en zitten idd zoveel lekkerder!! Zoals leggings, onderbroeken, bh's en spijkerbroek.

Ik ben vast nog mensen vergeten, maar dit is ff hoe ver ik nu kom ;)

Hier gaat het goed. Ik voel de baby ook nog steeds niet, dus wat dat betreft ben ik even ver als Nala. Hoop dat het wel snel gaat gebeuren, lijkt mij zo fijn. Ben deze week al wel door 2 mensen die het nog niet wisten gevraagd of ik zwanger ben! Leuk joh dat mensen het nu echt kunnen zien!!

Verder ben ik een beetje ziekjes, niets ergs... gewoon grieperig. En ook ik heb steken in mijn onderbuik. Vandaag maakte ik me er wel echt zorgen over, dus ff de vk gebeld. Zij zegt: bandenpijn of blaasontsteking. Morgen dus urine inleveren en ff wat rustiger aan doen. Toch wel erg druk geweest vorige week. Tja.. het is een aseratief mensje dat ik in me draag!

Oh en op zondag heeft een vriendin van mij positief getest. Erg leuk, aangezien zij in de MM zat. Wij zijn dus super blij allemaal!!

En komend weekend gaan we naar ze toe en wil zij ook een echo maken (ze is VK) om te kijken wat het is! Jeej!!

En vorig weekend hebben we meubels opgehaald die we op marktplaats hebben gekocht. Was echt een super deal. Maar 125,- voor bedje en commodo, in super kwaliteit! Helemaal goed dus!

Zo en dat was het nu echt. Meiden tot snel weer!!
Wat apart Visotsky, geen geboortekaartjes. Zou gewoon doen wat je zelf wilt.

Spannend Star. Ben benieuwd!

Allemaal goede berichten lees ik Aapje. Alleen balen van die pijn in je buik.

Ik heb het nu ook, denk dan maar, het groeit goed.

Maar kan me er soms ook wel een beetje zenuwachtig om maken hoor.

Hier verder ook veel last van rusteloze benen. (herkennen jullie dit?) De vk zei dat dit ook een kwaaltje is. Nooit geweten.
Ik had dat bij Chica wel maar pas veel later in de zwangerschap, Nala. En ook: kuitkrampen. Zo naar. Vooral 's nachts. Stond ik echt naast het bed te springen om het weg te krijgen

Vis, Ier woont hier al zo lang dat hij het er wel meteen over had. Hij vindt het heel gebruikelijk. Ik zal hem straks als hij thuiskomt (nu gitaarles) vragen hoe hij denkt dat het in Ierland is.

Heeft die vriendin zelf kinderen? Scheelt denk ik ook namelijk.

Aapje, goede deal op MP. En naar van de pijn, maar lekker dat het verder goed gaat.

Heb je kinderwagen van Ceetje niet meer, Star?

Ik had het heel druk op werk vandaag en daarna buikpijn, soort van harde-buikachtig. Ik ga het dus lekker rustiger aan doen van nu af aan.
Raar van die kaartjes Vis maar blijkbaar gebeurd het dus wel soms!

Star wat spannend, ik ben benieuwd maar moet zeker wachten of ga je het melden. Weet het niet meer (ook kwaaltje he ).

Rusteloze benen een beetje bij Nesta gehad en inderdaad net als Inad ook kuitkrampen maar dat was later.

Aapje leuk van bedje en commode. Doe maar mooi rustig aan nu.

Hier geen bijzonderheden eigenlijk...gaat goed!
Hoe laat mag je eigenlijk Star? Of weet je al meer?
Inad, de betreffende vriendin heeft zelf geen kinderen. Goed Star, dat je positieve reacties heb gehad! Ainne die ook in Ierland woont en op het forum schrijft vertelde dat geen van haar Ierse (en Engelse) vrienden en kennisen gereageerd had op de geboortekaartjes van haar kinderen. Haar Engelse vriend vond het een vreemde onpersoonlijke gewoonte.

Wel grappig, die verschillen.

Ik heb er nog eens over nagedacht, maar denk dat ik ze inderdaad gewoon maar stuur. Tenslotte stuur ik ze niet aan wildvreemden en weten de mensen die ik er één stuur dat ik geen 'show off' geef. Een deel van mijn vrienden is überhaupt niet Iers, maar Nigeriaans, Kongolees of Engels. Zal het als ik mensen spreek wel gewoon eens laten vallen, bv dat we bezig zijn om birth anouncement cards uit te zoeken. Dan weten ze het te plaatsen.

Aapje: Leuk om je weer eens te lezen! Doe maar lekker een beetje rustig aan.

Ik kruip zo ook in bed. Ben bekaf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven