JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Ik heb trouwens ook een branderige pijn onderin zeg maar. Zou dat er bij horen? Ik heb soms het idee dat het weleens blaasontsteking kan zijn, dat het daarom ook zo rommelt.. Morgen maar even de HA bellen.

Woensdag inderdaad weer naar de gyn, ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Nikiet, ik ga ook zeker weer borstvoeding geven. Bij dochter was het begin dramatisch en het liep pas goed na 2,5 maand maar uiteindelijk heb ik wel bijna 1,5 jaar borstvoeding gegeven.

Ik merk aan mezelf dat ik wat te veel denk dat het nu ook weer zo moeilijk zal gaan, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Er zijn genoeg vrouwen bij wie het gelijk prima loopt, en het is nu de tweede. De vorige keer had ik bijvoorbeeld ook geen idee wanneer ze eenmaal goed hapte, er goed aan lag en door dronk. Dat zijn allemaal dingen die je nu wel herkent. Ik hoop echt dat het scheelt, want zoals het de vorige keer ging was vrij rampzalig.

Lastig is dat he, dat je totaal geen idee hebt wanneer er iets begint. Het kan binnen enkele dagen, maar ja het kunnen ook nog weken worden. Fijn dat het verder nog wel goed gaat en je je rust lekker kan pakken!

Lily, goed hoor dat je er zo voor gaat. Ook zeker op tijd hulp vragen als het niet lekker loopt met de borstvoeding, soms zijn er zulke relatief makkelijke oplossingen.

Jeetje dat jij zo weinig bent aangekomen, poeh! Heb je dan straks wel een goed gewicht als je afvalt wanneer de baby er is?
Voyager, hoe gaat dat straks als de baby er eenmaal is voor jou? Kan je dan al vlot weer normaal eten of zal dat zich heel langzaam herstellen?

Poeh toch te hopen dat het geen waterpokken zijn, of zou het zoiets als die vijfde, zesde ziekte kunnen zijn?
Ja hoor Melloo, ik had wat reserves voor de zwangerschap en denk dat ik straks als de buik weer weg is gewoon maatje 40 ben.Maar ik ben 1.80 lang dus gewoon 'normaal'.

Ik heb trouwens zo'n zin om weer mijn mooie schoenen aan te trekken! Ik loop het liefste op mooie pumps met hoge hakken, mooie spijkerbroek, mooie jasje aan en kláár! Als ik straks weer enigzins in shape ben ga ik zo belachelijk winkelen, whoohoo!

Voy, een échte goede wee ontneemt je de adem, je kunt dan niet praten. So they say.

En ik hoop niet dat het waterpokken zijn want das voor nieuwe baby vast niet goed!
Ik mag in principe gelijk na de bevalling alles weer eten, en dat ga ik ook doen. Maar zodra alles weer een beetje normaal is stop ik daar ook weer mee, want ik kom dan geloof ik wel nog terug bij de diabetesarts om me te laten testen.

En sowieso heb ik nu 50% kans om binnen 10 jaar diabetes te krijgen. Dus ik zal nu echt moeten gaan afvallen om dat risico te beperken. Zolang ik borstvoeding geef kan dat niet al te streng natuurlijk, maar dan eet ik gewoon gezond en zal het snoepen beperken..

Goed dat je weer borstvoeding gaat proberen Melloo, zeker als het bij de eerste niet van een leien dakje ging!
quote:lily_lamb schreef op 21 december 2008 @ 12:49:

Voy, een échte goede wee ontneemt je de adem, je kunt dan niet praten. So they say.

Dat had ik steeds gisteravond. Nu is dat weer minder heftig!
Ik ga nog even onder de douche, tot later!
baby! baby! baby! baby! en het begint meestal rustig hé Voy! Ik zeg baby!

Werkelijk ik wil gewoon dat iemand bevalt, projectie ofzo
Lily, daar heb ik ook zin in! Lekker winkelen, nieuwe kleren aan en me weer een beetje hipper voelen. Ben op al die zwangerschapskleding zo uitgekeken!

Dat is wel heftig dan voyager, 50% binnen 10 jaar. Ik heb tijdens de borstvoedingperiode trouwens totaal niet goed op mijn eten gelet en ik viel eerder af dan dat ik aankwam. Dus als je dan wel goed oplet, kan het misschien best hard gaan. Al verschilt dat natuurlijk ook persoon.
Och meiden toch, wat schrijven jullie ontzettend veel. Ik had me voorgenomen om tijdens mijn verlof alles bij te lezen maar ik heb nu al werk genoeg om alles wat er nieuw bijkomt te lezen. En reageren... pffff, daar komt het bijna helemaal niet van.

Ik vind het wel heel spannend, vooral voor Lily en Voy. Wat een ellende als je al zo lang last hebt. Ik hoop dat de pijn minder wordt of dat er anders snel een little-lily of een mini-voy komt. Misschein is het wel zo dat bij zoveel pijn vooraf de werkelijke bevalling mee valt.

Ondanks dat ik hier al een kleintje heb lopen valt deze zwangerschap me niet zwaarder. Het is eerder makkelijker, ik heb minder kwaaltjes en ik ben minder dan toen aangekomen zodat ik ook minder mee hoef te sjouwen. Ik hoop dan ook dat de kleine hier nog netjes op z'n plaats blijft zitten. Na Drie Koningen is vroeg genoeg, alle kersttroep het huis uit en dan de baby erin. Nu ja, we wachten het maar af.

Kitty wij hadden dinsdag j.l. nog een echo om te checken of de baby nog/weer goed lag. Dit was (gelukkig) inderdaad het geval. Toen hebben ze ook een schatting gemaakt van het gewicht, op dit moment schatten ze dat hij zo'n 3500 gram is en uitgaande van een gelijkblijvende groei zou dat uitkomen op 4200 gram bij 40 weken. Hier konden ze dat dus blijkbaar nog goed zien. Overigens heb ik ook goede dingen gehoord over voetrefexologie om te proberen een baby in stuit uit zichzelf te laten draaien. Ik heb heel wat info verslonden toen baby hier ook in stuit lag maar ik ben toch wel heel blij dat die kleine hier uit zichzelf heeft besloten dat het toch handiger is om met het koppie naar onderen te gaan liggen.

Ik twijfewl nog steeds heel erg over borstvoeding geven, de vorige keer heeft het veel stress gegeven. Melk genoeg maar een kind wat nooit goed heeft gehapt. Uiteindelijk toch bijna 3 maanden een combi van gekolfde melk in een flesje en bv gegeven maar het was een opluchting toen ik besloot over te stappen op kunstvoeding. Omdat ik wel zie dat de omstandigheden hierop van invloed zijn geweest (pas 3 uur na de geboorte voor de eerste keer aan kunnen leggen en vervolgens 2 dagen oud geopereerd en vervolgens aan een sonde gelegen) ben ik wel bereid om het weer te proberen gewoon omdat ik weet dat bv het beste is voor een kindje maar ik blijf nu niet zolang tobben.

Meiden, ik zal (wederom) proberen jullie een beetje bij te houden en wat vaker te posten. Ik hou jullie in ieder geval in de gaten want het wordt wel spannend.
Jemig wat schrijven jullie veel!

Lily en Voyager, of jullie baby's nu snel komen of niet, ik duim dat de pijn in ieder geval snel ophoudt. 't Zijn wel echt de laatste loodjes voor jullie he?

Lily, is het een goed boek? Ik heb er ook naar gekeken, maar nog niet gekocht. Wel heb ik het borstvoedingspakket aangevraagd, da's een aantal consulten van een lactatiekundige en onbeperkt telefonisch contact. En over twee weken een uitgebreide informatieavond. Hopelijk komt het dan helemaal goed, want ik wil ook heel graag borstvoeding gaan geven. Vriend al overladen met instructies voor direct na de bevalling

Maar als het bij de eerste heel moeilijk liep allemaal, vind ik het echt super als je het nog eens wil proberen, wat een drempel moet je dan over lijkt me.
Wen, tis een prima boek. Man heeft ook eea gelezen en we zijn ook samen naar een voorlichting geweest dus die weet ook wat en hoe. Het is fijn om een naslag werk te hebben al is het ook een 'fine read'.

Er staat alleen één discrepantie in. Namelijk dat pijnstilling bij de geboorte een negatief effect kan hebben bij het het opgang komen van de bv bij moeder en/of kind. Een alinea daaronder staat dat een keizersnee geen énkél negatief effect heeft op de bv. Huh?!

Maar buiten dat wil ik altijd graag weten how stuff works dus yep, een aanrader.

Het is vandaag 'Yule' een heidens winterfeest (en winterrrr!) , zo'n mooie dag om geboren te worden. Ik had met man afgesproken dat als ze vandaag zou komen ze ook de naam Yule zou krijgen. Tenzij hier NU een stort bevalling gaan beginnen gaat dat hem niet worden.
Nou, er is inderdaad erg veel geschreven weer!

Borstvoeding geven heb ik bij mijn meiden allebei een maand gedaan. Op zich kwam de voeding goed op gang en ik heb ook nooit kloven of borstontstekingen gehad o.i.d. maar ik voelde mij er gewoon helemaal niet lekker bij. Bij mijn jongste deed het (vooral 's nachts) vaak pijn. Het vergt gewoon ontzettend veel energie vond ik en toen ik bij de meiden besloot om te stoppen gaf mij dat ontzettend veel rust en kon ik meteen veel meer genieten. Deze zwangerschap zijn mijn gevoelens daarover een beetje heen en weer gegaan. Eigenlijk wil ik dolgraag minimaal 6 maanden borstvoeding geven maar dus niet ten koste van van alles. Heb nu voor mijzelf het besluit genomen om er in ieder geval een maand voor te gaan, zodat ons ventje in ieder geval die eerste (zo ontzettende belangrijke) voeding binnen krijgt. Daarna zie ik het wel, mocht het goed gaan blijf ik het geven, anders niet.

Kitty, kan mij voorstellen dat je de ks zo dicht mogelijk bij je uitgerekende datum wilt plannen. Al lijkt het mij dan toch ook wel weer lastig om je dan ineens weer helemaal om te schakelen mocht je baby toch nog gedraaid zijn. Wel spannend hoor!

Voyager, heerst er waterpokken op de speelzaal bij jullie? Als je helemaal niemand kent in je omgeving met de waterpokken is het (dacht ik) onwaarschijnlijk dat ze dat dan heeft toch? Maar je moet er niet aan denken dat ze dat heeft als je baby net geboren wordt, dat schijnt best gevaarlijk te zijn hoorde ik laatst...

Wat een weeënactiviteit bij jou zeg, zou het nu echt zijn? Ben heel benieuwd!

Bij mijzelf heb ik nooit getwijfeld moet ik zeggen. Ik werd gewoon wakker (om half drie 's nachts) met weeën en heb er zelfs nooit aan gedacht dat het misschien wel voorweeën waren eigenlijk. Ik ben gaan douchen, heb zelfs mijn haren nog gewassen en ben toen het forum opgegaan om te melden dat ik weeën had. Daarna op de bank gaan liggen (op mijn linkerzij) Heb mijn man laten slapen (die kon nog wel wat rust gebruiken dacht ik) Die kwam om half acht zijn bed uit toen en vroeg zich af waar ik was. Toen heb ik zelfs nog gezegd dat ie nog wel even kon gaan slapen. Dat heeft ie niet gedaan, hij is gaan douchen en daarna heeft hij (op mijn verzoek) de vk gebeld. Die was er om 9 uur en toen had ik al 7 cm ontsluiting! Wow, wat was ik toen blij! Toen mijn moeder en zus gebeld, de vk ging nog even een visite rijden maar ik kreeg al heel snel persdrang en om 10 uur mocht ik persen (toen had mijn man de vk alweer gebeld, die had mij weer getoucheerd en heeft het laatste randje weggemasseerd terwijl ik zachtjes mee mocht persen) Om 10:55u is onze oudste toen geboren (die van de 4880 gram dus) Wel heeft zij er een gebroken sleutelbeen aan overgehouden...

Weet eigenlijk niet waarom ik dit nu allemaal opschrijf, moet zeggen dat het best fijn is om het weer eens op te schrijven. Het is ook zo speciaal zo'n bevalling!

Chili, meteen jouw vraag beantwoord, ik heb dus alleen bij mijn tweede een ks gehad. Omdat de eerste dus haar sleutelbeen gebroken had en dat nogal veel risico met zich mee brengt. Daar kunnen ze beschadigde zenuwen aan overhouden. Gelukkig heeft mijn oudste nergens last van!

En je andere vraag. De echoscopiste kon de grootte redelijk meten zei ze. Wel lastiger al omdat de baby alweer een stuk groter was inderdaad. Maar nog wel redelijk betrouwbaar zei ze.

Volgende week maandag doet de gyn de meting, ben benieuwd hoe goed zij het kan meten dan...

Melloo, 39 weken morgen! Wow, spannend hoor! Het wordt voor jou vast een kerstkindje! Kan bijna niet missen dat er deze week in ieder geval wat gebeurd toch?

Lily, morgen weer naar de gyn dus. Hopelijk heeft ie weer van die lekkere doorslaappillen voor je! Of misschien wilt ie wel gaan inleiden! Spannend!

Marianne, ik ben ook best wel een beetje jaloers op dat jij gewoon afgevallen bent. Dat zit er bij mij echt niet in.

Ik ben ondertussen al 25 (!) kilo aangekomen en ben bang dat het dus weer tegen de 30 gaat lopen, net als bij mijn andere zwangerschappen...

Ben ook verslaafd aan chocolade trouwens en kan mij helemaal niet meer inhouden. Eet nu dus ook dagelijks veel te veel chocola. Kerst onderweg zal ook niet veel gaan helpen om het binnen de perken te houden.

Maar gelukkig weet ik dat ik na de bevalling weinig eetlust heb en al helemaal geen zin heb in snoep enzo. Dus ga er maar vanuit dat ik het allemaal weer snel kwijt ben, net als (bijna) 5 jaar geleden. Maar goed, ik ben dus wel bijna 5 jaar ouder nu, dus we zullen zien...

Nou, ik moet maar even stoppen geloof ik, wordt wel een erg lang bericht zo hè?
Haha, Evince, je doet een goede duit in het zakje qua leesvoer

Lily, joh, je hebt nog de halve dag de tijd, béétje doorwerken he? Ik ga dat boek ook maar bestellen dan, over dat soort pijnstillingsgedoe heb ik toch zo mijn eigen ideeën (als in: 't kind moet er wel eerst uit he, voor je met die borstvoeding kan starten) dus dat negeer ik wel.
Ik wil deze week wel bevallen hoor, dus wat dat betreft zou ik graag aan jullie wens voor nieuwe baby's willen voldoen. Het is echter nog steeds heel erg rustig in de buik. De baby niet hoor, die is erg aan het bewegen en ook een paar keer per dag de hik.

Melloo. waarom had je een rotnacht? Heb je pijn/kramp of andere pijnen?

Kitty, jij moet echt veel mee naar het ziekenhuis. 3 tassen zeg. Dat wordt sjouwen voor man. Wel spannend of de baby idd nog gaat draaien. Zou het ook kunnen dat een baby van "normale" ligging nog naar een stuit gaat op het laatst?

Chili, dat je toch best wel vaak wakker wordt. Moet je dan plassen of zo? Ik word trouwens de laatste paar nachten ook tegen een uur of 6 wakker, maar val meestal toch nog wel weer in slaap.

Lily, kun je niet bellen met de gyn? Mag je nog weer nieuwe pillen?

Voy, spannend hoor. Hopelijk heb je geen blaasonsteking. En hopelijk heeft dochter geen waterpokjes. Dat zou wel heel slecht uitkomen.

Melloo, niet te veel meer doen hoor. Schoon is schoon. Bij zag ik wat pluizebolletjes over de grond waaieren, maar ik laat ze nog maar even waaieren. Mss dat ik morgen nog even met de stofzuiger door het huis ga, maar verder doe ik ook niet zo veel meer. Vind het ook heel onhandig met zo'n dikke buik.

O, Nikiet dat heb ik ook. Aan de ene kant zit ie nog lekker, maar aan de andere kant ben ik liever wat vroeger met bevallen dan overtijd.

Om de praktische reden die jij noemt, neig ik ook heel erg naar flesje geven. Ik denk dat regelmaat en ook de rust die je met flesje meer en sneller hebt voor mij wel belangrijk is. Ook omdat ik er voor de rest alleen voor sta. Ik bedoel de huishoudelijke dingen enzo, komen straks gewoon voor mijn rekening. Ik heb wat voorbeelden om me heen van flesvoeding en borstvoeding en ik moet zeggen dat flesvoeding me meer aanspreekt. Maar goed, ik hoef er nog niet over te beslissen.

Ik zie het geven van borstvoeding trouwens niet als iets wat ik verplicht ben aan de baby, omdat ik denk dat hij zelf ook gebaat is bij rust en regelmaat en een rustige, redelijk uitgerustte, niet heel gestresste, maar redelijk blije moeder.

Lily, dat jij zoveel afgevallen bent zeg. In verhouding dan he, bedoel ik. Toch wel verschil de een met de ander.
Lily, daar heb ik ook echt weer zin in. Hoge hakken aan, leuke ondergoed en leuke truitjes. Hoewel ik ook best tevreden ben over mn zwangerschapskleren zou ik mezelf toch ook wel weer graag zien zonder buik.

Trouwens, heb steeds meer respect voor jou en Voy. Petje af hoor. Ik had het bijltje er denk ik al lang bij neer gegooid. Mss heb je ook geen keuze, maar ik weet niet wat ik in jullie positie zou doen. En eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat ik er op dit manier voor kom te staan. Jullie zitten gewoon al 2 weken in de weeen.

Evince, dan is het bij jou fijner gegaan. 7 cm zonder al te veel lasten. Hopelijk gebeurt het deze keer weer (maar dan zonder het gebroken sleutelbeentje.)

De vk was niet zo blij met die kilo minder als ik was. Terwijl ik al met al toch wel zo'n 12 kilo ben aangekomen, denk ik. Dus eigenlijk valt -1 kilo dan wel mee, toch? Ik hoop dat ik de kilo's na de bevalling ook wel weer redelijk snel kwijt ben hoor. Ze zeggen dat je van borstvoeding vaak wel sneller afvalt. Een vriendin moest trouwens extra vet enzo eten tijdens de borstvoeding, omdat haar voeding nogal mager was en de baby niet voldoende aankwam. Dus zij moest echt aan de slagroom en volle melkproducten enzo. Ze heeft nog haar oude gewicht niet terug. Haar baby is nu 11 maanden.

Groetjes Marianne
Marianne, ik lees overal dat je door borstvoeding te geven, veel dieper en gemakkelijker slaapt, en (als het goed gaat natuurlijk) ontspannener bent. Misschien iets om mee te nemen in je beslissing? Al kan ik het me ook heel goed voorstellen dat je met een flesje inderdaad sneller de regelmaat erin krijgt, en dat dat best handig is als je er alleen voorstaat.
Marianne, ik zou wel sowiezo de baby de eerste week bv (proberen) te geven ivm de superstoot aan goede dingen die er in zitten (even héééél globaal beschreven). Ik zou een poging wagen en je hebt je borsten natuurlijk altijd bij de hand én op temperatuur :D

Er respect voor moi? Er is geen andere keus dan dit te 'doorstaan' dus tsja.

Ik hoop minimaal 6maanden bv te geven en hopelijk langer maar hey je weet niet of het werkt en hoe het werkt. De intentie is er iig.

Oooh Evince wat klinkt die bevalling goed! Was het geen shocker voor je man dat de baby er voor zijn gevoel al zó snel was?! Lijkt me heerlijk! Misschien deze nacht maar eens doen dan (oh I wish!).

Naast hoge hakken heb ik ook een bijna onbedwingbare behoefte aan champagne. Echt, ik ga ervan kwijlen als ik er aan denk. Man heeft vanmiddag een goede fles koud gezet, die gaat zékér open als baby er is (ff goed timen met de bv dan hé). En zin in prosecco en en en en en en en zin in slápen. Al gaat dat sowiezo niet gebeuren denk ik.

Wat is Voy stil! (die ligt vast niet de hele dag lame te hangen op de bank met de laptop bij de hand). Of of of of?!
Hihi, nee hoor...ik lig het grootste deel van de dag in bed, ik probeer wat bij te slapen!

De regelmaat is weer helemaal uit de krampen, maar de menstruatiepijn/branderigheid is nog nooit zo heftig geweest. ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd. Kom, of kom niet. Maar dit is zo ertussenin!

Daarbij komt dat ik elke dag twee keer de beslissing moet maken om wel of geen antistolling te spuiten, want na zo'n spuit "mag" ik dus 10 uur niet bevallen. Dus moet ik zelf inschatten of ik binnen 10 uur ga bevallen. Hoe doe je dat??

Ik ben moe en ik ben het zat, vandaar deze klaagpost even. Ik zie straks wel weer het licht hoor, maar af en toe heb ik het even gehad met 24-7 pijn hebben. En al vanaf week 14. Met dat bekken. En ik heb ook zo'n trek! HUUUUUUUUUUUUU!!!!

Jij snapt heel goed wat ik bedoel he Lil..
voor jullie allebei!

Voyager, dat lijkt me inderdaad hartstikke lastig. Hoe weet je nou of je niet gaat bevallen?

Klagen mag hoor!
Wen en Lily, ik heb juist voorbeelden dat het in de eerste week (en langer) niet lukt en de moeder steeds meer gestresst raakte en de baby ook steeds meer overstuur, omdat die zo'n honger had. En dat er van ellende dus over werd gegaan op de fles. En een paar voorbeelden dat het uiteindelijk wel lukte, maar de vraag zo onregelmatig en vaak was, dat de baby en de moeder op een gegeven moment oververmoeid waren. En daar was dan wel een partner. En ik heb een aantal voorbeelden van baby's die meteen de fles kregen: regelmaat, voldoende slaap (en al heel snel 's nachts van de voeding af) en geen honger. Deze kindertjes hebben nergens last van: bijna nooit ziek, geen allergie etc. En de borstvoedingkinderen die ik ken (de kleintjes dan) Vaak 's nachts wakker, vaak ziek en allergie. Mss heb ik dan ook niet de goede voorbeelden gezien. Ik weet niet. Ik heb er ook best veel over gelezen. Mijn voorkeur is dus flesvoeding, maar kan best zijn dat als de baby er is, dat ik er toch anders over ga denken. Beide opties staan in die zin wel open.

Lily, champagne, mmmm. Ik heb zelf de wijn klaarstaan. Daar heb ik wel zin in...

Je mag een eind weg klagen hoor Voy, daar zijn wij voor. Lastig idd om zelf te moeten beslissen of je denkt dat je binnen 10 uur bevalt. Bah, niks aan.
Och Voy! Wat een drama hé. En dat timen van de bevalling is toch helemaal niet te doen?! Hoe kán dat nou?!

Je mag gerust klagen hoor! Op het andere topic waar ik schrijf vertelde iemand dat ze een vriendin had die ook zo vroeg en zoveel rommelde die tot 42wk zo heeft doorgelopen! Argh! Gelukkig heb ik een toezegging dat we dit niet zó lang laten duren maar ja hoe lang is lang?! Wisten we maar hoe lang nog dan kun je je daar op instellen.

Dikke knuffel voor jou, partner in pain!

Marianne, ik denk dat het vooral belangrijk is om te doen waar jij je goed bij voelt maar je keuze baseren op kennis is m.i beter dan deze baseren op verhalen. Ga anders eens lezen op borstvoeding.com
ahhhh Voy je mag hier zoveel klagen als je wil! Ik vind echt dat je dat weinig doet hoor. Je hebt idd al sinds week 14 van alles en nog wat te verduren gehad en volgens mij is dit je 2e berichtje om te vertellen dat je er ff doorheen zit. En het is nog terecht ook! Duim echt, echt voor je dat het of snel doorzet of dat je ff rust krijgt!

Zo ook voor jou Lily! Hopelijk kan de gyn morgen 'iets' voor je doen. Kunnen ze je niet gaan strippen? Meisje bij mij op gym is 9 maanden misselijk geweest (met braken) en zij is vorige week gestript. Ruim 3 weken te vroeg. De baby is nu geboren en alles gaat goed, ook met haar. Eindelijk niet meer misselijk schreef ze!

Marianne; ik hoef echt niet telkens te plassen maar ga toch maar omdat ik anders bang ben dat ik nog een keer wakker wordt omdat ik wel moet plassen. Vaak is het omdat ik kramp heb ik mijn linker bil en dus weer moet omdraaien naar mijn rechter ;) Dit zijn de enige twee houdingen die nog kunnen. En ja, je moet doen waarbij jij je goed voelt. Ik denk ook net als jij dat een baby het meest gebaat is bij een rustige, relaxte en inderdaad blije moeder.

Evince; wauw jou eerst bevalling klinkt goed. Waar kan ik tekenen? Wat betreft bv, ik sta er wel in net zoals jij. Ga het zeker proberen maar lukt het niet, dan lukt het niet. Maar hoop wel heel erg dat het lukt, de eerst voeding schijnt toch wel erg belangrijk te zijn.

Belletje; leuk om van je te horen. Heb hetzelfde als jij: kerst troep er straks weer uit, baby erin en lekker genieten.

Melloo; knap zeg! Dat je het ander half jaar hebt volgehouden en dat na een moeilijke periode van 2 en een halve maand. Hoe heb je dat volgehouden. Denk dat er heel veel mensen het al lang hadden opgegeven.

Vriend heeft nachtdienst en normaal lig ik rond deze tijd al in bed maar moest nog even hier lezen om mijn gedachten af te leiden. Een ex-collega stuurde vanmiddag een sms dat ze is bevallen van een dochtertje vandaag. Bevalling allemaal goed, snel en thuis. Maar helaas heeft ze een open gehemelte dus zijn nu beide in het ziekenhuis. Ben er best onderste boven van.
Nikiet; hahaha zie nu je berichtje. Zucht met je mee... chocolade, zoete snoep. Niks is veilig hier. Probeer net als jij daarnaast voor de baby iig overdag gezond te eten. Hier is het snoepen vooral 's avonds. Enne, over bv is dus alweer veel geschreven. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Vaak als je al iets ziet als een verplichting, dan lukt het juist niet. Hoor je niet meer over je relatie. Gaat het nog tussen jullie? En kan je man je helpen, steunen tijdens het voeden?

Ohw en kleding: heb ook zin om weer mijn oude kleding aan te kunnen EN uitgebreid te gaan shoppen! Is het al opruiming bij de Vanilia? Kan geen genoeg krijgen van een lekker spijkerbroek met een leuk jasje ;). Al zal ik straks mijn buik toch ook wel gaan missen denk ik...
Hier Toos Werkeloos! . Gek idee hoor, vandaag mijn eerste dag verlof. Natuurlijk was ik in het weekend ook al vrij,maar ja, dat ben ik normaal ook. Mijn laatste werkweek was enorm druk, iedereen moest opeens vanalles nog met me bespreken en allerlei eindejaars verslagen / vergaderingen etc gingen natuurlijk ook gewoon door. Maar ik ben op mijn laatste dag door mijn enorm verwend met allerlei cadeautje voor mezelf en voor de baby, erg leuk! Nu zit ik alweer zo vroeg achter de pc, omdat manlief natuurlijk gewoon moet werken. Ik word toch wakker als hij op staat, dus ben ik gezellig met hem gaan ontbijten. Vandaag heb ik alweer allerlei plannen: geboortekaartje bestellen, vriendinnetje komt langs, naar de stad om wat dingen te kopen en alvast bedenken wat ik woensdagavond ga koken, we krijgen eters namelijk. Morgen ga ik die boodschappen wel doen.

Haha, het echte afkicken van het werken en het rustig aan doen moet duidelijk beginnen..

Ik kan het amper bijhouden qua schrijven, maar even reageren op de laatste onderwerpen.

Borstvoeding: ga ik mijn best voor doen! Heb er alleen nog niks over gelezen of zo, moet ik me nog in gaan verdiepen.

Kleren kopen: veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zin in!! Ik heb best leuke positiekleding en probeer me ook nog steeds leuk te kleden, maar als ik zie wat er allemaal voor leuks in de winkels hangt..

Eten: ben ook helemaal van de zoetigheid.. Niet best hoogzwanger zijn in december! Van chocola krijg ik alleen enorm last van maagzuur, dus daarmee doe ik rustig aan.

Rommelen: nog weinig aan de hand. Ik voel wel dat de druk op mijn bekken en banden toeneemt, maar dat is ook alles. Maar goed, ik moet natuurlijk ook nog een week of 4/5!

Kitty, ik hoop voor je dat je beebje alsnog draait. Ik hoorde een verhaal van een collega, die vertelde dat haar baby enorm overtijd kwam en de dag voordat ze ingeleid zou worden met 42 weken is ie alsnog in een stuit gedraaid! Kon ze meteen een keizersnee..

Wen, succes met de laatste loodjes van je werk!!

Nou meiden, ik hou jullie in de gaten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven