JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, hai,

Wen... Balen zeg. Sterkte... En nee... het is niet alleen maar genieten. Een kind kan je soms echt tot 'wanhoop' drijven... Ik hoop dat je er snel achter komt wat er is. Heb je ook al een osteopaat (schrijf ik dit goed?) geprobeerd? Om te kijken of ze toch niet ergens pijn heeft in haar werveltjes bijvoorbeeld?

En Marianne. Jee zeg wat een verhaal. Gelukkig nemen ze het allemaal heel serieus. En super hoe melle het deed. Zelf ben je vaak veel bezorgder dan zo'n kleintje...

En Björn kwam vanacht voor de verandering weer pas om 4.45! Laatste voeding om 22.00 uur! Dus inderdaad wakker maken helpt niet. Hij gaf het nu helemaal zelf aan en sliep ineens weer 7 uur. Helaas kwam mijn oudste ineens weer 2 keer. keertje om 03.00 en een keertje om 3.30 geloof ik... Denk je weer eens langer te kunnen slapen aaaaaarghhhe.... Soms??

Björn huilt ook best veel op momenten dus Wen ik herken je wanhoop een klein beetje. Heb hem vandaag ook een beetje kunstvoeding gegeven in de hoop dat hij dan meer verzadigd is mocht dit de oorzaak van zijn huilen zijn. Maar nee hoor. Na 2,5 uur had hij weer honger... Zucht. en nu huilt hij ook omdat hij na een half uurtje slapen alweer wakker is geworden. Ik zit op zolder en hij helemaal beneden en de oudste slaapt nog. Ik laat hem maar even huilen hoor. Ik weet het ook even niet meer. Ik ben bang dat het toch ook een aandacht 'probleem' is.... Sorry voor de dames die hier misschien anders over denken?? Maar ik vertik het om de hele dag met hem rond te lopen en ik wil dat hij er ook aan went om even alleen te zijn. Dit vooral ook omdat ik weet dat straks de oppas hier ook geen tijd voor heeft.

Dus een half uurtje huilen en alleen zijn kan wat mij betreft best.

Golfje. Klinkt goed zeg van je werk. Ik baal er nog wel van. Je voelt je toch aan de kant gezet ondanks dat er waarschijnlijk wel iets anders passends komt wat al dan niet tijdelijk is. Ik ben nu aan het uitzoeken of het eigenlijk zomaar kan. Normaal heeft de werkgever een opzegtermijn van 4 maanden! En ik weet helemaal niet wat mijn rechten en plichten zijn. Ik wil iets op papier over hoe en wat en hoe lang ik tijd heb om te solliciteren etc....Ook zijn er mondelinge toezeggingen gedaan die nu niet worden nagekomen. Ik laat het er dus niet bij zitten en ben goed verzekerd in case of...

By the way! Hij is weer stil! Laten huilen heeft toch geholpen?!!

Ik ga zo wel even kijken hoor.

Was vandaag bij Ikea en moet me dan echt beheersen. Voor mijn oudste nog een onderdeel voor de houten trein gekocht...

En Golfje. Leuk inderdaad om 2 jongens te zeggen. Ik heb het altijd over de boys en mijn knulletjes.... Ben zo benieuwd hoe het is als Björn straks ook 2 is en de oudste 4 of bijna 5. Zal wel een drukke boel zijn. En zal Björn qua karakter op de oudsgte lijken en qua uiterlijk???

Maar het gaat sowieso veel te snel hoor. Laat hem nog maar even klein zijn. Al ben ik ook wel weer aan langere nachten en meer tijd overdag toe.

Tot later.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Voyager...

Ik hoop dat de rust snel een beetje terugkeerd... En dat van het huishouden herken ik heel erg!!

Je moest de stapels was hier eens zien.. Hoe hoger de stapel hoe minder ik me ertoe kan zetten. V.h. weekend samen met mijn man maar eens wegwerken... We hadden elk weekend wat en dit neemt nu af...

doei!
Pluk de dag!
Nikiet, mijn vriend en ik zijn allebei geen voorstander van osteopathie, dus dat wordt hem niet. Wel gaan we dus eens kijken of de fysio iets kan doen.

O ja, de was! Ligt hier al een tijdje in de machine, ik mag het er wel eens uithalen voor het gaat stinken
poeh heftig he, een baby. ik vind de tweede wel wat relaxter dan de eerste (hoor mij met mijn populaire taal ) maar toch. het is echt weer een eigen mensje, bizar vind ik dat soms.

ook nu, ik probeer even wat huishoudelijke dingen te doen, zodat samman straks niet ziet dat ik de hele dag al mijn favoriete serie aan het kijken ben (wie vroeg dat nou van het downloaden: scrubs. ge-wel-dig. kent iemand dat?), maargoed ik moet dus de hele tijd naar beneden lopen omdat sammie ligt te huilen. alsof ze voelt dat ik boven ben . zit ik weer beneden, nadat ik haar haar speen heb gegeven, wacht ik voor de vorm vijf tot tien minuten zodat ik weet dat ze echt diep slaapt, heb ik boven twee vierkante meter gedweild, begint ze weer te huilen. snap er niets van...

ik ga het nog eens proberen...

wen: goede tip om eens naar een osteopaat (schrijf je zeker niet zo?!) te gaan. ms een werveltje verkeerd? lijkt mij als ze zo ontevreden is, terwijl je zo je best doet. heel vervelend.

oops sammie is weer wakker...
oh geen osteopathie dus haha.
geez jullie schrijven veel! Onmogelijk om overal op te reageren maar

Voy; succes met de drukte lijkt me gekmakend!

Wen, klote zeg! Ik hoop dat je het ei van Columbus gaat vinden want dit is echt über klote. Hoera voor de draagdoek (ik voed in de ringsling maar op youtube is bij draagdoekmama te zien hoe je in een doek voed. In de ringsling is het gewoon de madonnahouding maar gebruik de doek als handen zeg maar).

Welke maat slaapzak heb je?! Ik wil dr ook an.

Marianne, Melle is echt een totale held! Zelf ík, een 'volwassen' vrouw was niet zo relaxed gebleven. En jij ook. Mijn man heeft het altijd over de 4e R : relaxedheid. Die hebben jullie onder controle!

En uhm... verder weet ik het ff niet.

Lola slaapt 2 dagen achter elkaar als een volgevreten bouwvakker overdag (echt 5/6 uur haha). Alleen! Wat een tijd heb ik op eens! En de nachten gaan ook nog steeds relaxed met 6 uur slaap achter elkaar en dan weer 3 uur (en soms nog 3, bonus!)
Ha, nee Sam, ik krijg van alle kanten die tip maar ga er dus geen gebruik van maken

Maar ik denk dat de fysiotherapeut problemen met het bewegingsapparaat prima op kan lossen, dus als dat het is moet het wel goed komen zo.

Lily, je gaat me toch niet vertellen dat ik ook nog een ringsling moet bestellen? Please! (mijn Hopp komt zaterdag of maandag! Whoei!)

Ik heb maat 70 gekocht, was in de aanbieding bij Prenatal, dus meteen maar twee gehaald. Beste koop voor mijn nachtrust denk ik! Maar eh, met zo'n slaapkopje als Lola heb jij het dáárvoor in ieder geval niet nodig. Heerlijk joh!

Wij doen hier weer 23 - 3.30 - 6.00 bij benadering. Wel jammer, die van 6 uur voelt als een midden-in-de-nachtvoeding. Als ze er nu 4.30 - 7.00 (of beter nog, 5.30 - 8.00) van maakt ben ik in ieder geval 's nachts een gelukkig mens.
Sam, Scrubs is mijn aller aller aller favorietste (he? Dat is toch geen woord? Meest favoriete??) serie aller tijden en ik heb ze allemaal al meerdere malen gezien. Er wordt nu een maand geen aflevering uitgezonden in de VS, dus downloaden kan ff niet. maar zodra er een nieuwe aflevering is hebben wij hem dezelfde dag nog!
O Wen, knuffel voor jou. Wat jammer dat het niet wat fijner gaat. Hopelijk is het een sprongetje en gaat het binnenkort echt beter met Bloem en met jou dan ook! En ik zal mezelf niet meer zo noemen

Nikiet, dat is wel balen: slaapt je babytje door, komt de oudste...

Ik denk net zo over het dragen als jou, trouwens, maar ik wil er nooit zoveel over zeggen. Ik merk dat Melle erg gebaat is bij de rust en de regelmaat en dat hij daarom zelf ook zo rustig en vol vertrouwen is. Dus bij mij slaapt hij gewoon in zn wiegje boven of in de wagen buiten. Om de 4 uur voeding, na de voeding knuffelen of een liedje en dan lekker zelf in de box spelen. Woezel en Pip gaan aan en die haal ik na 2 of 3x weg en dan zal hij zichzelf even moeten vermaken. En dat doet hij ook. Bij tekenen van vermoeidheid leg ik hem weer weg te slapen. Dan kan hij kiezen: slapen of niet slapen. Als hij begint te huilen, ga ik na een minuut of 10 naar hem toe. Dek hem toe, geef hem een kus en zeg tegen hem: Melle gaat nu slapen.

Heel veel kleintjes huilen als ze bijna in slaap vallen of vechten er tegen. Dus ik wil hem dan ook niet steeds storen of aandacht geven. En hier werkt het echt. Hij huilt echt bijna nooit voor het slapen gaan. Wel als hij wakker wordt en honger heeft. Dus voor mij ook geen doeken of andere draagapparatuur.

Melle heeft slaapzak maat 68 - 86 (bestaat 86?) In ieder geval in die buurt. Hij is nu toch te groot, maar onderste helft sla ik dubbel of onder matras.
Ohja, ik heb wel een draagding. Voor als je gaat wandelen. Die wil ik maandag meenemen als we weer naar ziekenhuis moeten. Ik had de maxicosi in de auto gelaten gisteren, want ik vind het zo'n gesleep met zo'n ding en hij zit er toch niet echt fijn in, tenminste niet zo'n lange periode. Was alleen lastig met parkeerbon betalen: Melle op de arm, portemonnee zoeken, geld eruit halen, parkeerbon in de automaat, Melle nog steeds op de arm, Kan hem toch moeilijk op de grond leggen. Geld in apparaat, bon er weer uit, portemonnee weer in de tas. Dus toen dacht ik: hee, ik heb zo'n (ik weet niet hoe die heet, maar ik kan Melle nu nog voor me dragen en als hij groter is op mn rug) draagding, die neem ik maandag mee.
Ik heb een hele domme vraag, maar wat is nou eigenlijk een regeldag? Ik heb er al zo vaak over gehoord en gelezen maar weet nog steeds niet precies wat dat is. Ik geloof ook niet dat er een vertaling voor in het Engels is. Ik heb hier alleen nog over de groeispurten gehoord.

Wen, man en ik zijn er het over eens dat slaapzakjes een van de beste uitvindingen zijn. Elena ligt er al in sinds ze 2 weken is. Wij hebben er 2 cadeau gekregen die geschikt zijn van 0 tot 6 maanden.

Ik vind het echt heel rot om te lezen dat het zo moeilijk gaat met Bloemetje. Het enige advies wat ik kan geven is om af te wachten tot het misschien over enkele weken ineens beter gaat als er lichamelijk tenminste niets aan de hand is. Ik heb vaak gehoord dat rond de 3 maanden babies rustiger worden en ook degenen hier met een tweede kind schrijven het regelmatig (Helena, Golfje) en ik begin er zelf nu ook voorzichtig in te geloven. Elena is morgen 10 weken en ik zie voorzichtig een verandering in haar gedrag. Ze boert gemakkelijker en huilt stukken minder en ze slaapt overdag langer en dieper en niet meer alleen maar in m'n armen maar ook in haar wipstoeltje en de kinderwagen. 's Nachts huilt ze ook niet maar helaas wordt ze wel weer vaker wakker om te drinken. Afgelopen nacht om de 3 uur terwijl er enkele weken geleden nog 6 uur tussen zat. Maar ik ben niet de enige lees ik hier wel. Dat is dan wel weer geruststellend. Gemiddeld zit ik nog steeds op 7 voedingen per dag. Ik heb het ook regelmatig gehad met die gebroken nachten en soms denk ik erover om de laatste voeding kv te gaan geven zodat ze misschien dan wel langer doorslaapt (en ik dus ook) maar ik stel het toch steeds maar weer uit. Als het over een maand nog niet beter gaat kan ik dat nog altijd proberen.
Voyager, sterkte met alles. Hier komt ook weinig van huishouden terecht hoor. Vanavond hebben we maar weer een keer pannekoeken gegeten en schoon kan ik het hier ook niet noemen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat we klein wonen anders zou het helemaal een ramp zijn. Ik krijg nu in ieder geval de was nog dagelijks gedaan want dat is echt noodzakelijk met een baby merk ik wel.

Lily, ben jaloers op jouw nachten! Ik hoop dat onze babies daar snel een voorbeeld aan gaan nemen.

Marianne, wat een verhaal zeg..... ik hoop dat je inderdaad bevestigd krijgt dat er niets aan de hand is maar ik denk wel dat je gevoel goed is.

Het is weer tijd voor een paar uurtjes broodnodige slaap. Welterusten.
Hier zitten we ook nog steeds op 7/8 voedingen per dag Kitty. Best vermoeiend begint het te worden, vooral als je er vroeg weer uit moet. (tja..oudste dochter wordt gewoon weer om 07.00 wakker, ook als je 2 nachtvoedingen hebt gedaan..)

Een regeldag is trouwens een of meer dagen waarop het vraag en aanbodsysteem van je borstvoeding zich opnieuw afstelt. Je kindje wil vaker drinken en drinkt volgens mij ook weinig op die momenten. Dat is althans hoe ik het altijd heb begrepen. Ik heb het overigens nog nooit echt als zodanig herkend bij Linde.

Wat voor slaapzakjes gebruiken jullie dan eigenlijk? Van die hele dure? Ik heb daar nooit echt het geld voor (over) gehad. Linde slaapt in goedkope mouwloze slaapzakjes van de hema met daaroverheen een lakentje en dekentje. Het is vrij fris bij ons in de kamer maar dit houdt haar best goed warm. Wat is er precies handiger aan een slaapzakje zonder dekentje eroverheen?
Nou, ik denk dat ik een wonderkind heb... Ze kan namelijk nu al lezen.. Elke keer als ik schrijf dat ze zo rustig is, is ze de dag daarna niet te genieten!

Gisteren had ze echt een regeldag. Volgens mij hoort ie met 6 weken te komen en zij is 7 weken, maar goed. De hele ochtend mekkeren en willen drinken. Daarna pitten van 1 tot half 5 en vervolgens weer elke 1,5-2 uur willen drinken.. Vannacht kwam ze ook om de 3 uur, terwijl ze dat de afgelopen weken niet doet.

Nu vanochtend lijkt het weer over te zijn. Nadat ze eerst een enorme poepluier heeft geproduceerd, waardoor het zelfs door de slaapzak heen kwam ( en ik heb ook zo'n dikke van de prenatal..) zit ze nu al de hele tijd een beetje te kletsen in de wipper.

Marianne, wat een verhaal zeg, wat een dapper jochie die Melle!

Wen, echt balen joh, dat het zo moeizaam gaat. Hoe bloemetje drinkt (ik las je post op het bvtopic), dat kan Chica ook doen, inclusief smakken. Ze kan dan ook vreselijk chagrijnig worden. Boeren kan ze op zich wel, al lukt het hier ook niet als ik haar over mijn schouder leg. Bij mij boert ze alleen als ze op mijn schoot zit en voorover hangt, over mijn arm heen. Hopelijk gaan de tips van de lactactiekundige helpen!

Hier ook nog ongeveer 7 voedingen per dag hoor, en gisteren dus 12 ofzo..

Vandaag ga ik met Chica winkelen, shoppen moet ze tenslotte al vroeg leren, essentieel onderdeel van de opvoeding, hahaha.

Ik vind het knap dat sommigen van jullie er zo'n regelmaat in hebben.. Ik ga teveel op pad om dat te kunnen doen. Soms gaan we na een voeding weg en slaapt ze in de maxicosi of de wandelwagen. Als we thuis zijn is ze soms ook gewoon de hele tijd wakker tussen 2 voedingen door, of ze slaapt echt de hele tijd. Dan is er geen tijd om te spelen oid. Maar Chica lijkt er geen last van te hebben, ze slaapt overal.
@wen: lief dat je bij Maart kwam posten! De draagdoek is heerlijk idd. Wil je veel sterkte wensen met Bloem, het valt niet mee zo te lezen. Wij leggen een warme kruik op Loesje's slaapplek als ze wakker is zodat ze altijd in een warm bedje komt. Misschien ook een idee, naast de slaapzak?
hai, hai,

Ik lees veel over slaapzakjes. Björn slaapt er al een tijdje in 's nachts. Ik had er nog een paar van mijn zoontje. Met ca. 4 weken (geloof ik?) heb ik hem een slaapzakje maat 50/56 aangedaan v.d. Hema. Het is van belang dat de gaten bij de armpjes niet te wijd zijn als het een mouwloze is. Omdat het dunne slaapzakjes zijn ligt hij vervolgens in de nacht nog onder een laken en 2 katoenen dekens die ik dan heel strak onder het matras stop. Voetjes tegen het uiteinde aan en het laken met dekens tot op z'n kinnetje. Slaapt hij heel goed op die vastigheid en warmte.

Wat ik in de avond vaak doe als hij onrustig is dan wikkel ik hem heel strak in een doek met z'n armpjes strak langs z'n lijfje zodat hij niet meer kan bewegen en lekker warm is. Dan leg ik hem in mijn arm alsof ik ga voeden met z'n hoofdje op m'n arm en buik tegen buik. Ik houd hem dan heel stevig vast en wieg hem en zo valt hij al heel snel in slaap.

Het regelmaat principe werkt hier erg goed. Toen ik gisteren typte dat hij huilde en ik er niet meteen heen zou gaan hielp dat. Hij sliep gewoon weer in beneden. Zelfs nog meer dan een half uur. Was ik erheen gegaan dan was hij weer geprikkeld en wakker geworden denk ik.

Ik heb gelezen dat meer slapen en meer rust (en dus ook regelmaat) kan zorgen voor nog meer slapen... Hier gaat dat zeker op. Hoe beter Björn overdag en in de nacht slaapt hoe beter het ook de opvolgende nacht gaat etc... Is hij overdag veel wakker of zijn we weggeweest met veel prikkels e.d. Dan komt hij weer eerder in de nacht. Dit is echt een tendens.

Gisteren heeft hij ook goed overdag geslapen en de nacht was daarom ook weer super! Laatste voeding om 22.00 uur en hij kwam pas weer om 4.30 uur! Dus weer 7 uur ertussen.

Helaas kwam mijn oudste weer om 4.00 uur zucht...

Ik sprak gisteren iemand die al heel lang bv geeft. Aan al haar 3 kids. De jongste is nu 10 maanden en komt nog steeds elke nacht om de 3 of 4 uur! Gelukkig dat Björn er nu toch steeds vaker 7 uur tussen laat.

Hij ligt nu in de reiswieg maar toch in de rust van zijn kamertje en is al stil. Dit terwijl hij al een hele lange nacht gemaakt heeft. Van 22.45 tot 4.30 en van 5.00 tot 8.30 uur...

Ik ga dus nu proberen of hij in de reiswieg boven wil slapen overdag omdat mijn jongste beneden speelt.

En oh ja! Ik heb de babygym van stal gehaald en hij tikt er zelfs af en toe al tegen aan! Op de doos staat 3 maand +.

Het is er 1 van kunstof met beestjes eraan (olifantje, girafje e.d.). Deze kun je stellen. Ik zette hem boven de wipstoel en hij was helemaal enthousiast. Mijn oudste was ook gek op dat ding. Ook in de box leg ik hem er nu onder.

Weer een mijlpaaltje dus.

Veel succes allemaal weer.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
hai,

ik zet straks wel ff foto's op hyves v.d. babygym..

doei
Pluk de dag!
hai, hai,

Sorry... voor dit egopostje weer.

maar ik blijft het toch apart vinden.

Hij heeft dus een lange nacht en ochtend geslapen. Komt voor een voeding om 09.00 uur en drinkt 1 borst en amper de 2e... (die heb ik dus maar leger gekolfd). Rond 9.30 uur wordt hij al slaperig... om ca. 10.15 leg ik hem wakker in zijn reiswiegje. Hij kirt wat. Ik leg hem boven op z'n kamertje. In zijn reiswieg in zijn ledikantje... Hij geeft geen kick en slaapt zo in?!!

En 2 dagen geleden was hij bijvoorbeeld heel onrustig... (wat dus te maken had denk ik met prikkels, zie boven)...

Ik hoop dat hij dit gaat vasthouden.

Nu wil ik alleen ga douchen en mijn oudste ook maar stel dit maar uit om Björn niet wakker te maken.

Dat vind ik wel lastig hoor. Hoe je dat doet met 2.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Ik douche dus als mijn vriend thuis is Nikiet. Lastig is dat he, zo loop ik ook steeds tegen dingetjes aan. M. wil nu ook steeds juist aandacht als ik Linde aan het voeden ben en dat kan dus dan niet. En ze moeten ook steeds allebei tegelijk eten/huilen/verschonen enz. Soms word ik er best wel eens wanhopig van moet ik zeggen.

babygym hebben we hier nog niet tevoorschijn gehaald, vanmiddag maar eens doen. Ik merk wel dat ze nu inderdaad tegen dingetjes aan begint te meppen, leuk he!
Jaloers op mijn nachten? Vannacht kwam ze OM DE 2 UUR! Ben geradbraakt nu want doosje wilde ook niet gelijk slapen maar lag dan steeds 45 min te emmeren dus steeds maar 45min geslapen?!

Maarrrrrr ik relativeer het want dit is de eerste echte echte gebroken nacht sinds haar geboorte. Dus zeuren mag is niet.

Ik taai af!

(oh ja Marianne ik was gister ook in het ziekenhuis en had Lola in de ringsling, handig hoor je handen vrij. Ik zou het dus zeker doen Melle mee in je draagding)
Arme Lily! Zeuren mag best hoor, na zo'n nacht.

Hier gisteren kennis gemaakt met het fenomeen projectielspugen. Holy crap, ik was blij dat mijn laptop aan de andere kant van mijn schoot stond, want ze kwam minstens een halve meter ver! Het deed me denken aan die dame in Little Britain Het slabbetje dat ze al standaard omheeft tegen het spugen was amper nat, de grootste schade was haar broek (en die van mij, doorweekt tot op mijn onderbroek, lol) En vanochtend heeft ze haar papa hélemaal ondergepoept op weg van de douche naar het aankleedkussen. Kijk, dan begint míjn dag vast goed
he wen, even meedenkend hoor, maar heeft ze geen reflux? is ze wel stil als je haar vasthebt, zegmaar rechtop? ms is er allang al naar gekeken hoor en ben ik spuit elf. maar mijn zoontje had ook reflux en die spuugde niet, maar had wel dat zuur wat hem erg veel zeer deed.

wij hebben hem continu rondgesjouwd in de baby bjorn omdat ie daar gewoon rechtop in zat. verder medicijnen en zijn bed omhoog aan 1 kant. toen hij overging op de fles gaf ik hem omneo en was het over. probeer even mee te denken hoor, want je zal wel gek worden van alle goedbedoelde adviezen en tips...
ja voy, scrubs is echt hilarisch! ben nu door seizoen 2 heen, balen! nu 3 en 4 aan het downloaden. had gisteren niet gezien dat ik er bijna doorheen was anders had ik vannacht wel gedownload... hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk?

weet al een tijd dat het echt een superserie was, had alleen nooit tijd om te kijken. nu wel. sammie op de arm en kijken maar!

andere goede series: six feet under, sopranos, nip tuck..

maargoed jij hebt minder tijd dan ik. ik heb de oudste hier eigenlijk alleen op maandag en vrijdag en vrijdag gaat hij sochtends naar mijn ouders... erg luux he.. natuurlijk is hij hier woensdag, zaterdag en zondag maar dan zijn wij ook met zijn tweeen. scheelt toch..
Ha Sam, nee hoor, fijn juist als er mee wordt gedacht. We gaan straks even langs de huisarts met een lijst van alle dingetjes die ze heeft. Misschien is het ook gewoon wel pech, zijn het allemaal losstaande dingetjes of zo, maar hij kan er vast meer over zeggen. (we moeten er toch naartoe om te bekijken of het spruw kan zijn, doen we meteen maar alles). Reflux zat ik gister ook al aan te denken. Ik hou haar rechtop zittend voor me voor het boertje (zwááár om haar een kwartier over de schouder te houden), en dan spuugt ze net zo goed, dus dat zou er dan niet op wijzen toch?

Series: leuke series! Wij zijn alleen al druk zat met het bekijken van alle House-afleveringen die op onze hd-recorder staan, ze zenden er meer uit dan wij kunnen bekijken

Net gewogen: 4940 gram, da's bijna 500 gram in twee weken Dat doet ze nog steeds goed! Sneu, er was op het inloopspreekuur ook een vrouw met kleine baby, en ik zei: goh, twee weken oud gok ik? Maar het kindje was 6 weken dat voelde wel even lullig.

En er liep een vrouw rond die er twee weken geleden ook was. Toen begon ze tegen mij over de puurheid van een baby'tje (ok, tot daar aan toe), en daarna over de energie, dat ze zo'n andere energie uitstraalt dan een volwassene. Het werd steeds zweveriger. Blijkt het de maatschappelijk werkster te zijn
Nou, Chica en ik hebben allebei nieuwe kleren en we hebben een cadeautje gescoord voor een vriendin waar we morgen heen gaan. Ook nog gezellig koffiegedronken in de stad, ik kan er weer even tegen na die dag van gisteren. Echt gek, in je eentje koffie drinken is toch anders, als je zo'n ukkepuk bij je hebt. Voelt een stuk minder ongezellig!

Chica is weer de oude na gisteren, en heeft van 10 tot 1 in de wandelwagen liggen pitten. Nu ligt ze vanaf half 2 ook alweer te slapen..

Wen, fijn dat ze wel goed groeit! Ze krijgt dus blijkbaar meer dan genoeg binnen! Hihi, ik krijg ook altijd een beetje jeuk van die zweverige types..

Klinkt heerlijk Sam, al die series kijken!

O Lily, lekkere nacht had je.. Hopelijk kan je een beetje bijslapen overdag..

Volgens mij zou Chica zo'n babygym ook erg leuk vinden, ga er binnenkort eens voor kijken. Zijn die dingen duur?

Bij de hema hadden ze een speelkleed in de aanbieding, voor 15 euro. Vinden baby's dat leuk?

Voyager, nee hoor, zo'n dikke slaapzak met mouwen is echt niet veel beter dan zo een van de hema. Ik heb ze allebei en Chica slaapt er hetzelfde mee! Hoef je dus niet in te investeren. Overigens zijn ze niet zo duur hoor, ongeveer 20 euro bij de prenatal.

Ik ga zo effe naar de supermarkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven