JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou zal ik dat maar eens proberen dan? Geef me een paar minuten!
***poppetje gezien, kastje dicht!***

Op dringend verzoek wil ik hem wel mailen maar ey, het is en blijf een buik hé.
Nou hij is een beetje groot en met mijn telefoon gemaakt maar voila! Ik haal hem er morgen weer af hoor. Ben veel te bang dat iemadn me herkent ondanks mijn oranje spuitbus
Aha, gelukt zie ik! Ook al een aardige buik!
En dit is (in tegenstelling tot de mijne) wél een permanente buik?
haha uhm ja! Ik heb altijd een platte buik gehad. Wat er ook dik werd de buik bleef plat. Tot nu! En als ik er in prik dan gaan er geen vetje trillen haha, een stevige, permanente buik dus!

Ik ben lichtelijk jaloers, die van mij is dus niet permanent en prikken veroorzaakt een soort golfbeweging

Normaal is die van mij ook plat, maar nu dus alleen 's ochtends, de rest van de dag ziet het eruit alsof ik mezelf te vaak trakteer op patat. Wat ik nu wel ga doen overigens!
Lily da's een mooie buik man!

Enne... je hebt natuurlijk gelijk, het is korter dan een jaar. Ik rekende negen maanden, maar er zijn er al 3 om natuurlijk! Ik geloof dat ik tot zes weken na de bevalling moet spuiten dus dat is in totaal acht maanden ongeveer. Dat scheelt toch al gauw vier maanden! Maar het blijft wel lang!
he meiden! goedenavond!

bij mij begint de vermoeidheid te zakken en de misselijkheid met vlagen toe te nemen. hopen dat het alleen vandaag was... ben bijna 11 weken, zal toch niet alsnog misselijk worden..?

vandaag de verloskundige gesproken en een afspraak voor volgende week donderdag. handig eerst woensdag de echo en dan donderdag de intake, kan het even allemaal "echt" worden.

wie zei dat nou over dat winkelen enzo voor de tweede? zoooo herkenbaar! volgens mij had ik bij mijn eerste zwangerschap zo sterk de behoefte om van alles te kopen. zwangerschapskleding, kleertjes, babykamerspul. ik zat hele dagen op marktplaats. nu heb ik dat veeeeel minder. had ik niet verwacht, vond het altijd zo vreemd als mensen, die zwanger waren van de tweede vertelden dat ze er niet de hele dag mee bezig waren, kon me dat echt niet voorstellen. maar kijk nu...

wouw voyager, je voelt het al bewegen leuk!! ik denk het soms ook te voelen, maar dat kan volgens mij echt echt echt nog niet. schoppende darmen denk ik..

lily: mooi buikje zeg!!!
oh en ik wil niet zeuren maar "mag" ik een hartje bij mijn naam?
quote:sam79 schreef op 09 juli 2008 @ 19:11:

oh en ik wil niet zeuren maar "mag" ik een hartje bij mijn naam? Of course!
Ik vind het zó fijn dat het met iedereen die actief meeschrijft hier (van de paar anderen die niet meer zijn langsgeweest weet ik het natuurlijk niet) tot nu toe gewoon goed gaat! Zeker na de vele miskramen op het decembertopic had het toch ook anders kunnen lopen.
Dat ben ik nou helemaal met je eens Wen!
Hé meiden!! Wat leuk zeg, nog een foto!

Lily; wat een ontzettend mooie buik heb je zeg. Daar mag je heel TROTS op zijn. En wat fijn dat je nu al bij een peut terecht kan. Heb ook liever pijn dat de hele tijd misselijk zijn... hopelijk blijft de misselijkheid voorlopig weg!

Voyager; indeed balen dat je moet spuiten... maarrrr je weet waar je het voor doet. Lekker cliche maar toch... En wat ontzettend leuk dat je je kindje al voelt!! Kan niet wachten tot dat moment. Lijkt nog zover weg.

Wen; gezellig dat je er weer bent ;). Gelijk weer leven hierzo.

Helena; knap hoor hoe je met de situatie omgaat. Weet je dat als je positief blijft, je dat vaak ook terug krijgt.

Sam; goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Gaat het zeker meer leven. Vooral in deze periode.

Marlee, niet te onzeker zijn hoor. Je bent nu toch ook bijna 13 wkn? Kans op een miskraam is nu nog maar heel klein. Wat Wen ook schrijft. Zo fijn dat het met de meiden op dit topic zo goed gaat!

Hmmm wat dat winkelen betreft... het is mijn eerste maar heb nog niets gekocht... Ik neem aan dat ik die kriebels nog wel ga krijgen, toch? Verder net uit eten geweest met een vriendin. Had zo'n zin in uiensoep maar helaas moet het nu bekopen met zuurbranden, bah!
Hallo allemaal,

Het is zoals Wen zegt: je komt een dag of wat niet op het forum en er valt weer vanalles te lezen. Gelukkig over het algemeen veel positief nieuws.

Balen, Voyager, van het spuiten. Lijkt me niks, maar is idd beter dan trombose.

Jammer Wen, dat je buikje nog zo aan het schommelen is. Kan me voorstellen dat je wel iets permanenters wil. Nou, dat komt natuurlijk zeker wel een moment. Mijn buik ziet er ongeveer net zo uit als die van Lily. Begint er toch wel op te lijken he?

Tegen zuurbranden weet ik niets. Zelf drink ik dan altijd veel melk, dat helpt bij mij.

TIP:

Tegen niet goed kunnen poepen (zal het beestje maar gewoon bij de naam noemen) weet ik wel iets. Ik kan altijd heel slecht naar de wc (net als alle vrouwen bij mij in de familie) en ik gebruik daar lijnzaad voor. 's Ochtends anderhalf eetlepel door de yoghurt en 's avonds nog een keer. Ik kan bijna elke dag zonder al te veel moeite. Je kunt het gewoon in de supermarkt kopen bij de Zonnatura produkten. Probeer het maar eens een weekje. Ik ben benieuwd. Tis nog heel gezond ook, want er zitten de zelfde omegadingen in als in vette vis en het is cholestorolverlagend.

Bij mij wisselt de vermoeidheid nog wel eens. Vorige week had ik heel veel energie en deze week is het weer helemaal pet. Na het werk nog een uur geslapen in bed. Toen belde mn zusje, anders had ik nu nog wel geslapen :-)

Owja, volgens mij vroeg jij nog, Wen, of ik mn ex ook betrok bij het bedenken van een naam. Ik heb hem wel gevraagd of hij zijn leukste namen aan me door wil geven. Als we dan een zelfde naam leuk vinden, dan kies ik die. Uiteindelijk heb ik wel de beslissende stem. Ook omdat het kindje mijn achternaam krijgt en ik wel vind dat het een beetje goed moet klinken.

Heb trouwens woorden gehad met mn ex. Hij heeft er nogal moeite mee dat het uit is en begon stalkgedrag te tonen en werd erg vervelend in zijn taalgebruik. Dan ben je bij mij snel klaar. Heb nu gezegd voorlopig geen contact te willen. Hij moet het zelf eerst maar een plekje geven. Gelukkig accepteert hij dat wel. Gelukkig is hij ook geen agressief persoon en heeft hij ook zn verontschuldigingen aangeboden. Dat was dit weekend en zoiets kost ook best energie. Mss dat ik daardoor deze week ook vermoeider ben.

Verder gaat alles heel goed. Geen klachten. Ik heb trouwens een babydagboek gekocht. Hebben jullie ook zoiets?

Groetjes Marianne
Hallo!

Zeker weer een hoop geschreven zeg! Ik heb helaas geen tijd om op iedereen te reageren en alles goed bij te lezen.

Voor de meiden met een iets minder gunstige uitslag, de kans dat er iets mis is, is inderdaad heel erg klein! Komt vast allemaal helemaal goed.

Balen dat je moet gaan spuiten Voyager. Ik hoop voor je dat het een beetje mee gaat vallen.

Mooi buikie lily! De mijne is net zo als bij Wen, maar wij zijn dan ook zo'n beetje net zo ver.

Ik was inderdaad bij Mika. Was echt helemaal superleuk. Hij had er zo'n show van gemaakt! Heb er echt van genoten. En we hebben onwijs mazzel gehad met het weer. Tijdens het voorprogramma een klein buitje en toen we alweer richting de auto liepen begon pas de volgende bui!

Die lijnzaad tip ga ik maar eens uitproberen. Ook wel een idee om mee te nemen op vakantie, want met 3 weken wit brood wordt het natuurlijk alleen maar erger..

Morgen alweer m'n echo! Ik heb er zo'n zin in. Ik heb besloten dat als het dan allemaal goed is, ik me geen zorgen meer ga maken. Dan is het gewoon goed, klaar.

En daarna lekker op vakantie, voor 3 weken!

Ik zal morgen nog even laten weten hoe het was, en dan zien jullie me in augustus wel weer verschijnen!

groetjes, Lucia
Lijkt me een heel goed voornemen Lucia! Héél veel plezier bij de alvast echo die gewoon goed is straks! En oh wat heerlijk op vakantie!

Wen, het gaat hier idd goed hé. Maar procentueel gezien moest dat ook wel. Ik verbaas me daarover, hoe vaak statestieken kloppen. Ik schrijf ook op een andere topic en daar zijn ze ook perfect toe te passen. Zo raakte bijna iedereen daar heel vlot zwanger behalve drie en daarvan is het bij één 'onbegrepen' bij een lag het aan de vrouw (that would be me) en bij één ligt het aan de man en zij gaan voor IVF nu. Je hoopt nooit aan de verkeerde kant te zitten van de statestiek en dat heb ik al een keer gezeten dus daar haal ik volledig bizar rust uit.

Nou ik ben weer aan het *bla*bla*bla-en*. Even opruimen.
hai, hai dames,

Ik dacht dat ik gisteren al een berichtje had achtergelaten... Maar nee dus... Ik schrijf op nog een topic en heb het door elkaar gehaald... Hebben jullie dat ook dat jullie soms zo vergeetachtig zijn of ineens 'rare' en/of verstrooide dingen doen? Zo had ik eergisteren de schoenen van mijn zoontje verkeerd om aan gedaan haha... En zo zijn er nog wel veel meer dingen... Dingen ergens neerleggen waar het normaal niet ligt. Peuterpasta op mijn tandenborstel i.p.v. gewonen... Vergeetachtigheid...

Fijn idd dat het over het algemeen zo goed met iedereen gaat. Voyager wel lastig dat je moet spuiten. Maar wel goed dat ze geen risico nemen toch?

Ook ik ben minder bezig met dingen aanschaffen voor de 2e. Heeft ook wel een beetje met de situatie in mijn relatie te maken maar ook vooral omdat je alles bijna al hebt. Nu is dit vooral voor een jongetje dus stel ik krijg een meisje (over 6 wk weet ik het?!!) dan wil ik wel meer nieuwe dingetjes aanschaffen...

De meeste spullen staan op zolder en we hebben katten... Nu kwam ik er achter dat een kat in de maxicosi heeft gelegen... He bah... Allemaal haren! Dus ik heb de stof er nu met veel moeite afgehaald en ga de bekleding met de hand wassen. Kan overigens wel hoor. Al hoop ik dat ik straks alles weer in elkaar krijg. Hetzelfde geldt voor de reiswieg. Wil ik ook nog gaan wassen e.d... Maar daarvoor heb ik genoeg tijd nog!

Ook heb ik het speelgoed van mijn zoontje uitgezocht. Jee wat heeft hij eigenlijk veel. Alle rammelaars, knuffels en ander spul voor de eerste maanden in een aparte mand gedaan voor de 2e straks. En dan gaat het wel veel meer leven. Zo van. Straks gaat ons 2e kindje hier mee spelen?! Ik durf nog niet echt iets te kopen. Zo raar... Eerst maar die 20 weken echo..

Bij de verloskundige was alles goed. Wel lastig als je zoontje van 2 mee is en nauwelijks kan stil zitten. Hij zegt wel steeds mama baby in de buik en dat is zo lief. Het hartje luisteren vond hij heel interessant. Net een treintje zei de verloskundige. Ze had het hartje snel gevonden. Net iets boven mijn schaambeen. Ze liet ook voelen tot waar de baarmoeder reikt bij 14 wk. En dat is maar een klein stukje boven je schaambeen. Ze zei wel dat je nog niet echt dik kan zijn van het kleintje zelf maar dat het vooral je ingewanden zijn... Toch apart vind ik Voyager. Want jouw buik heeft wel echt de vorm van een zwangere buik vind ik. Al heel hoog. Bij mij is het bol af en toe en meer de vorm van opgezette darmen o.i.d...

Bloeddruk en bloedonderzoek was ook goed. Alles ging zo goed en snel en mijn zoontje was wat ongeduldig dus ik heb het niet verteld van mijn relatie. Misschien doe ik dat over 4 wk. Weet je ik stop het nu ook een beetje weg. Misschien ook niet goed maar het voorkomt stress. Ik bekijk het van dag tot dag en ga er een beetje vanuit dat mijn man mij voorlopig en zeker niet in de zwschap niet verlaat.. Alles moet alleen met beleid. Straks met een beetje beleid, klein beetje druk hoop ik hem te bewegen om de kamer voor de kleine te gaan vrij maken en de zolder op te ruimen. En anders begin ik gewoon en helpt hij denk ik vanzelf mee. Hoe dan ook moet er een kamer bij. Of we nu in de toekomst uit elkaar gaan of niet.

Ik voel me redelijk fit weer. Wel veel maagzuur. Rennie helpt.

Zaterdagavond gaan we naar Doe Maar in de Kuijp. Is dus een verrassing voor mijn man. Ik heb wel zitplaatsen omdat ik nu niet lang kan staan en ik hoop dat de wc's dichtbij zijn. Jee wat moet ik nu vaak zeg?! Ik moet deze week een afspraak maken voor de 20 wk echo. Moet je op tijd doen... Wordt ergens in de week van 18 - 22 augustus!

Later meer... Tis alweer een heel verhaal.

Liefs, Nikiet
Pluk de dag!
Lucia: heel veel succes morgen en ik hoop dat je na de echo ook wat meer rust krijgt.

Nikiet: het lijkt me een lastige situatie blijven. Gelukkig kun je er goed mee omgaan en ben je zelf ook lekker toekomstgericht ten aanzien van je kindje. Ik hoop dat je je man een beetje mee kan trekken in je positiviteit.

Ik moet 18 juli weer naar de VK en dan wil ik ook vast een afspraak laten maken voor de 20-weekse echo. Ben er heel benieuwd naar. Ik word steeds nieuwsgieriger naar het wezentje in mijn buik. Ben ook benieuwd naar het kloppend hartje, want die heb ik al wel gezien, maar nog niet gehoord.

Ik denk dat ik rond dezelfde datum als Kittycat de echo heb.

Bij mij is 's ochtends mn buik ook een stuk platter dan 's avonds, maar de bolling in de onderbuik is ook 's morgens goed zichtbaar. En wat zitten die zwangerschapsbroeken toch lekker.

Groetjes Marianne
Hee hoi,

Marianne... Ik heb nog een vraagje aan jou. Heb misschien er overheen gelezen of gemist of vergeten (tja hormonen haha...). Maar hoe zit het nu ook alweer bij jou? Je schrijft nl. over je ex...

Ben jij nu zwanger van je ex? En sta je dus 'alleen' in deze zwangerschap?

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Een paar weken nadat ik mn relatie had verbroken, bleek ik zwanger te zijn. Idd van mn ex. Hij was er blij mee, maar hij kreeg toen ook meteen de hoop dat we weer bij elkaar zouden komen, maar ik wist al dat dat er niet in zat. Dat wist ik al toen ik het uitmaakte. Op zich hadden we redelijk contact en kwam hij ook nog wel af en toe langs. Afgelopen weekend ging het dus niet goed en nu heb ik het contact voorlopig verbroken. Heb geen zin in die stress.

Ik wil wel dat het kindje later weet wie zn vader is en als hij/zij zelf contact wil met zn vader, zal ik dat nooit tegenhouden. En natuurlijk mag hij ook langskomen als het kindje geboren is. Het contact met hem (als de gemoederen weer wat bedaard zijn) zal alleen over het kindje gaan en verder niet. We zullen dus afspraken moeten maken over bezoekregeling of zo. Maar dat zal de toekomst uitwijzen. Hij heeft het er al over gehad om afstand te doen van het kindje, of eigenlijk vroeg hij aan mij of hij dat zou moeten doen. Ik heb gezegd dat hij dat zelf moet beslissen en dat ik dat niet kan. In ieder geval wil ik overtuigt zijn van zijn verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid voor ik het kindje aan hem toevertrouw. Want daar ben ik de laatste tijd wel aan gaan twijfelen.

Groetjes Marianne
Nikiet, maar dat is ook zo. Bovenin mijn buik zitten gewoon mijn ingewanden geperst, en onderin zit de baby. Nu is het wel zo dat mijn baarmoeder vrij hoog ligt voor deze termijn, toch al bij mijn navel in de buurt (gister gevraagd tijdens de echo). Maar ik geloof dat dit echt een uitzondering is.
Marianne jij zit ook in een moeilijke situatie zeg. maar ik vind dat je supersterk overkomt en alsof je het allemaal wel redt. Goed hoor!
He meiden,

Marianne en Nikiet, jullie zitten allebei inderdaad in een lastig parket. Maar ik vind het super dat jullie allebei overduidelijk het belang van het kindje in jullie buik voorop stellen! Sterkte meiden!

Ik kwam net tot een nare ontdekking. Ik had al een paar dagen last van mijn stuitje en ging daar eens op googelen (nooit doen natuurlijk). Nu las ik in een folder van de LUMC dat dat een klacht is die te maken heeft met bekkeninstabiliteit/bekkenpijn. En daar las ik ook dat de pijn in mijn liezen en pijn in mijn onderrug ook onder vallen.. Ik heb zo ongeveer alle symptomen! BAH!! Ik wist al wel dat ik meer kans maakte om dit te ontwikkelen ivm iets anders wat ik heb, maar dat ik er al met 11,5 week last van zou hebben?
hai, hai,

Jee Marianne. Dat is ook heftig zeg? Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het dus wel je eigen keuze is om én het kindje te houden én om niet meer verder te gaan met de vader? Je hoeft er natuurlijk niets over te zeggen. Maar weet je zeker dat het nooit meer iets kan worden tussen jullie? En hoe lang bij je bij hem geweest? En is er nu wel iemand die je steunt in je zwangerschap en weet je al wie je straks bij je bevalling wilt hebben?

Voor mij zou het dus niet mijn keuze zijn (vooralsnog) om uit elkaar te gaan. Ik hoop dat de twijfel bij mijn man toch grotendeels gaat verdwijnen en hij toch gelukkig genoeg wordt met mij en ons gezinnetje... Maar als het zo onzeker blijft en hij blijft afstandelijk tegen mij en als hij toch niet genoeg meer blijkt te voelen of wat dan ook dan wordt het misschien ook ooit mijn keuze....

Al zijn we nu wel getrouwd en wil ik ook zeker wel dat onze kinderen zijn naam dragen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij jou anders is. Qua afstand doen klinkt best zwaar zeg. Hij is toch immers wel de vader? Voelt hij wel iets heb je het idee? Wil hij straks graag een vader zijn die bijv. om de week zijn kindje een weekendje in huis neemt o.i.d? Ik denk dat ik het man wel zou erkennen... Dat hoeft niet meteen te betekenen dat het kindje zijn naam krijg toch? Maar is ook wel handig denk ik bij evt. erfenissen in de toekomst e.d. En lijkt me prettiger voor het kindje...

Sterkte ook in ieder geval! Je komt sterk over en heel zeker van je zaak!

Lucia. Wat vervelend die klachten. Maar ik herinner mij dat ik dat volgens mij bij de eerste ook had. Last van mijn stuitje. Volgens mij wordt dat wel minder. Het kindje zit nu nog erg laag en de baarmoeder drukt daarom vooral tegen dat gebied. Rugklachten kan je evt. ook voorkomen door al snel een ondersteunende buikband te dragen. Evt. een fysiotherapeut of mensendieck therapeut om raad vragen? Daarbij is het verstandig om zoveel mogelijk op platte schoenen te lopen en erg op je houding te letten. Ik heb dat nu ook al. Heel stom. Geen buik te zien maar toch al de neiging om mijn buik vooruit te steken en mijn rug hol te maken. Dat is dus niet goed.

Ook ik heb nu al vrij veel last van mijn benen en onderrug... Volgens mij komt dat ook door hormonen helaas.

Net even naar de H&M geweest en een zwrokje en broek gekocht. Ik koop wel strakkere broeken en kleding met van die niet te grote banden want dat wijde gedoe vind ik echt niets! Wel moeilijk hoor vind ik om leuke kleding te vinden. Maar ik moet nu echt aan zwkleding geloven. Niet zozeer qua buikomvang maar wel omdat andere kleding me zeer doet aan de buik. Vooral als er knopen aanzitten.

lfs,Nikiet
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven