JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Dat was bij ons de eerste keer ook zo Helena. Ik wist al vanaf mijn negentiende ofzo wat de naam voor mijn dochter zou worden en gelukkig was mijn vriend het er mee eens. En inderdaad is het dus een meisje geworden!

Wij vonden het juist heerlijk om de baby al bij naam te noemen terwijl ze nog in mijn buik zat, ook omdat iedereen de namen al wist. Nu zal dat wel anders zijn omdat we de namen nu pas willen vertellen na de geboorte. (haha dat wordt echt nadenken bij wat je zegt). Of het een jongetje of een meisje wordt gaan we denk ik wel gewoon vertellen, ik ben zo'n flapuit, ik denk niet dat ik het zal klaarspelen om daar niets over te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
ja dat heb ik ook weleens gehoord helena. bij ons ging het alleen niet op, meisjesnaam staat al jaaaaren vast (min of meer haha) en jongensnaam bleef een issue totdat ik 34 weken zwanger was.

toch was het een jongen. nu zou ik echt echt echt geen leuke jongensnamen meer weten. een meisje zou dus handig zijn, anders hebben we hier nog veel onderhandelingsgesprekken over.... weerrrrrr
Voyager; leuk die 'gok' tablel! Ben erg benieuwd. Dus bij de eerst wist je ook al eerder wat het werd? Mij lijkt het nu wel leuk om het niet te weten maar denk dat als ik ooit een tweede mag krijgen, ik het wel eerder wil weten. Zou beide graag willen ervaren.

Sam; ik vind namen ook errruuggg moeilijk! Ik vind korte namen leuk maar met mij de rest van Nederland. En we willen perse geen naam uit een top 20.

Helena; wat grappig! Op basis daarvan wordt het ook een jongetje bij ons ;). En wat jij schrijft is precies waarom wij het nog niet willen weten. Maar door het forum hier wordt ik nieuwsgierig ;). Alles goed met je? Lekker aan het genieten? Geen kwaaltjes?

Ik heb al een tijdje echt een gevoelige buik. Bij alles wat ik doe voel ik 'iets'. Zouden het de darmen zijn? Bij het omdraaien in bed voelt het alsof er iets 'verschuift' heel vaag omschreven maar vind het moeilijk te omschrijven. Ook heb ik vaak een harde buik. Naja, hoop niet dat het vanaf nu zo blijft.

Fijn weekend alvast!
Belletje, leuk dat je ook komt schrijven.

Het blijft leuk he! Dat gissen naar jongen/meisje en de namen verzinnen. Al is dat laatste inderdaad vaak wel moeilijk. Ik had ook al jaren m'n favoriete meisjesnamen in m'n hoofd met van die prachtige betekenissen maar toen ik ze opnoemde werden ze een voor een door T van de tafel geveegd. Hij is leraar op een middelbare meisjesschool hier in Dublin en hij wilde niet dat ons kind dezelfde naam zou krijgen als een van de meisjes die hij lesgeeft! Gelukkig zijn we het vrij snel eens geworden over een andere meisjesnaam die we bij toeval (op vakantie) ontdekten.

Een jongensnaam blijft een punt van discussie.

Vanmorgen is m'n vriendin en collegaatje moeder geworden van een dochter. Ze was gisteren ingeleidt na maanden een te hoge bloeddruk gehad te hebben. De bevalling heeft uiteindelijk echter maar 4 uur geduurd. Ik ben zo blij voor haar. Vooral ook omdat ik weet hoeveel moeite het haar gekost heeft om zwanger te worden en de zwangerschap verliep dus ook niet vlekkeloos. Ze stuurde enkele uren na de geboorte al een foto via haar mobiele telefoon en toen ik dat zag kon ik haast niet wachten om onze baby in m'n armen te sluiten! Gelukkig schiet het op, we zijn al bijna halverwege!
hai, hai,

Belletje welkom!

Leuk al die gokjes. Maar waarom zoveel jongetjes? Omdat we zo'n btje rond dezelfde tijd zijn uitgerekend??

Mmm... Volgens een chinese voorspelling zou ik idd een jongetje krijgen. Maar ik vraag me af of dit klopt. Tijdens of kort op de eisprong kan idd de kans op een jongetje vergroten omdat ze sneller zwemmen? Maar aan de andere kant kan een man evt. toch meer meisjes zaad hebben of andersom??

Wat ik wel eens heb gehoord is dat het soms te horen is aan de hartslag v.h. kindje. Die van een meisje is geloof ik vaak wat sneller... Maar ja wat is sneller??

Zelf denk ik ook een jongetje... Maar gezien toch wel de verschillen in mijn zwschap t.o.v. de vorige misschien ook wel een meisje? O.a. meer pukkeltjes..

Controle was goed. Bloeddruk vond ik wat laag. Ik geloof iets van 97/73 o.i.d...

Hartje was goed te horen! Luisteren ze nu idd standaard. Dit was mijn 3e controle. Over 4 wk nog een keertje en dan waarschijnlijk alweer na 3 wk...

Maar dus eerste de 20wk echo..

Wel spannend hoor..

Vooral of alles echt goed is...

Groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Komende week veel controles! En Emms alweer de 20-weken echo. Spannend!

Kittycat, ik heb een foto van mezelf met de pasgeboren baby van een vriendin, zo'n raar idee dat ik daar straks met mijn eigen kind op sta!
Dag meiden!

Ik ben weer terug van vakantie, zie dat ik ruim 6 pagina's moet bijlezen, dus daar ben ik wel even mee bezig.

Maar ik wilde vast melden dat ik er weer ben!

Maandag gaan de meiden (eindelijk) weer naar school dus dan zal het allemaal wel weer wat rustiger worden...

Voyager, ik je had de pretecho van 18 augustus in de lijst gezet, maar ik zie hem er nu niet meer bij staan... Zou je hem er weer bij willen zetten? Super, dank je wel!!

Nou, nu ga ik een begin maken met bijlezen, denk niet dat ik het vandaag allemaal red, maar goed, jullie zien mij wel weer verschijnen!

Groeten Esther
Esther, ik heb de pretecho er weer uitgehaald omdat de tabel daar op de een of andere manier heel raar breed van werd. Als je heel graag wil dat ik hem weer terugzet zal ik het wel proberen.

Ik heb even heel weinig tijd, we moeten zo boodschappen doen, maar ik wil jullie deze nieuwe buikfoto niet onthouden.

18 weken en 2 dagen:

Echt groot toch? Hij is nog niet helemaal in proportie heb ik het idee, maar dat had ik de vorige keer ook, dat kwam vnzelf goed. Wel bizar dat ik met eze termijn al zo'n pens heb, maargoed.

Morgen (of heel misschien vanavond) kom ik nog even beter op jullie reageren.

Nog ff snel voordat ik klaar ben met mijn werk. De pc is helaas niet meer te maken dus we moeten een nieuwe kopen. Gaan we morgen dus maar doen... Maar zag de foto van Voyager; wauw wat een mooi buik al zeg! Jeetje, dan heb ik echt een heel klein buikje! Wel heel bijzonder hoor!

Esther; welkom terug. Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad.

Wen; ja een spannende week! Jij mag een daggie eerder dan ik ;).

Nikiet; waar kan je die Chinese voorspelling vinden?? Ben wel benieuwd wat die bij mij zegt. Fijn dat alles weer in orde was bij de verlos.

Kittycat; gebaseerd op de namen en de theorie van Helena krijg jij dus een meisje haha

Fijn weekend allemaal en hopelijk tot zondag vanaf een nieuw pc

xxx
Ik meld me af! Tot volgende week. Oh en Voyager: OMG die is gróóóóót. Als ik je op straat zou zien dan zou ik zeggen 'joh, die hoeft niet lang meer!'. Hoe groot ga je worden?

Ciao!
Fijne vakantie Lily!

Voyager, mén wat een buik heb jij al! Leuk hoor

Chili, wat vervelend dat de computer het niet meer gaat doen.
Ben weer bijgelezen, kostte wat tijd maar wat ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen, velen zo herkenbaar!

Welkom Belletje en Line!! Wat leuk dat jij een tweeling krijgt Line!

Wow, wat een buik heb jij al Voyager!

Het is niet erg hoor, dat het er niet op past, die geslachtsbepalingsecho. Zou pretecho wel passen? Als dat niet zo is, dan is het niet anders hoor. Donderdag moet ik weer naar de vk, dan kan die eraf, misschien dat het er daarna op past.

Ik heb trouwens ergens het gevoel dat het een jongen is, dus dat is mijn gokje! Bij de meiden had ik bij allebei heel sterk het gevoel dat het meisjes waren en dat klopte, maar misschien is het gevoel nu ergens ook gebasseerd op het idee dat het wel leuk zou zijn om nu een jongen te krijgen.

Volgens de chinese voorspelling krijgen wij gewoon weer een meisje en ik heb de eisprong gevoeld en die was bijna 3 volle dagen na de sex. Dus wat dat betreft zou het ook een meisje moeten zijn, het kan dus bijna niet dat mijn gevoel uitkomt... Maar wie weet???

Gelukkig trouwens dat je bloeddruk nu goed was Voyager!

Wen, hoe gaat het met de kakkerlakken?? Hopelijk zie je ze niet meer?

Goed dat je het alcohol drinken en roken tijdens de zwangerschap zo afraad. Ik weet (natuurlijk) dat het slecht is, maar ik wist niet dat de baby de alcohol daarna dan ook steeds blijft opdrinken, dat klinkt wel heel heftig zeg!

Ben blij dat ik helemaal niets gedronken heb tijdens de zwangerschap! En met roken ben ik gestopt toen ik wist dat ik zwanger was.

Doe jij trouwens dan speciale pilates voor zwangeren??

Ik heb ook een tijdje pilates gedaan, nu doe ik nog bodypump en high shape. Maar wilde weer pilates gaan doen nu ik zwanger ben. Dat werd mij alleen afgeraden...

Ik post deze vast even, moet ook even wat doen, ben zo terug met meer...
Het wordt allemaal wel erg lang zo, maar goed. Ben natuurlijk ook een tijdje weg geweest...

Sam, heb ik het nou goed gelezen en ga jij morgen spieken naar het geslacht van je kindje?? Als ik het goed heb, veel plezier! Ben benieuwd!

Wel grappig om te lezen trouwens dat er hier niet zo heel veel (goede) huisvrouwen zijn. Ik ben namelijk ook een erg slechte huisvrouw. Af en toe zou ik graag een wat betere willen zijn en het gaat ook wel redelijk nu ik kinderen heb maar echt spik en span zal het bij mij nooit worden.

Kan ook niet echt goed koken, dus wat dat betreft heeft mijn man niet zoveel aan mij. Zijn liefde gaat in ieder geval niet door de maag.

En borstvoeding heb ik bij mijn beide dochters geprobeerd te geven, bij mijn oudste ging het heel goed, alleen had ze zoveel last van krampjes, ze huilde echt heel veel, toen ben ik toch gestopt na 5 weken. Helaas bleef ze huilen en pas toen ik ben begonnen met inbakeren hield het op.

Bij mijn tweede wilde ik het gewoon volhouden (wist ondertussen ook dat krampjes niet erger worden door bv enzo) Maar bij haar deed het zo'n pijn (vooral 's nachts) dat ik het niet meer trok. Toen ben ik gaan kolven en dat heb ik nog wel een tijdje volgehouden, maar ik sloeg een beetje door. Ik kolfde veel te veel en stortte daardoor behoorlijk in. Was ook dubbel zoveel tijd kwijt, eerst kolven, dan voeden, of andersom. Toen ben ik gestopt, heb nog wel zo'n 4 weken bv kunnen geven uit de vriezer.

Maar goed, nu ben ik weer vol goede moed om er voor te gaan, zonder dat ik overdreven ga doen o.i.d...

De situatie nu leent zich er ook wat beter voor om het nu wel vol te houden. Het lijkt mij echt geweldig om mijn kindje minimaal een half jaar te voeden!

Nou, ik stop er maar even mee, had nog wel meer willen reageren, maar het wordt zo lang allemaal.

En ik wil op tijd op bed liggen! Al ben ik gelukkig ook niet meer zo moe als voorheen!

Groeten Esther
Je hebt dan ook heel wat in te halen Esther!

Haha, ik vrees het ergste als hier een kind rondkruipt, waarschijnlijk maakt die harder dingen vies dan ik het kan bijhouden om schoon te houden. Lukt nu al niet Misschien toch nog maar eens investeren in een schoonmaakster (de vorige is nogal naar geëindigd) tot een tijdje na de bevalling, als goede start.

In datzelfde kader: binnen hebben we geen kakkerlakken meer gezien. Er staan nu flink wat lokdoosjes door het huis, en die zijn allemaal nog leeg na een paar dagen. Over 4 weken kunnen er evt. gelegde eitjes uitkomen, dus dan moeten we nieuwe lokdoosjes uitzetten en heel hard hopen dat die dan ook leeg blijven.

Maar ik juichte iets te vroeg: vandaag zat ik in de auto, doe het zonneklepje naar beneden, en tadaa: daar zat nog zo'n monstertje. Dus ook de auto is nu voorzien van een lokdoosje. Het is nog even afwachten dus. Tip: als je op vakantie een kakkerlak spot in hotelkamer of tent, koop ter plekke een lokdoosje of spuitbus, zodat je ze niet meeneemt...

Over Pilates: voor ik zwanger werd deed ik 'gewone' Pilates, de grondversie. Nu heb ik een cursus zwangerschapspilates gevonden, redelijk in de buurt. Die worden volgens mij op de meeste plaatsen wel gegeven (of in de buurt). Ik kon de mijne via internet niet vinden, 't stond op een lijst van de verloskundige.

Pilates is in de normale versie niet zo geschikt voor zwangeren omdat je toch veel de rechte buikspieren inzet. Zwangerschapspilates is juist heel goed: voor controle over je bekkenbodem, training van de lage rugspieren enz.

Als je wilt weten wat ik precies ga doen moet je me maar even mailen (vivawen@live.nl), dan mail ik je de site door van de fysiotherapeut waar ik het ga doen. Misschien kun je daarmee iets in jouw buurt vinden, want je woont vast niet toevallig bij mij in de buurt
Ik heb je een mail gestuurd Wen, ben benieuwd naar de zwangerschapspilates!
jaaaaaa wij krijgen een meisje!!!

goed gegokt, wat heb ik gewonnen?

nee we zijn echt heel blij, straks van alles wat, jongen en meisje. verder, wat natuurlijk het belangrijkst is, alles zag er goed uit. hartje, ruggetje, niertjes, handjes, voetjes, sja en schaamlipjes dus. gek zeg....
Leuk zeg Sam, een meisje! Dan werkte die Chinese tabel bij jou dus wel! Zal ook 'ns kijken of ik die kan vinden alhoewel ik eigenlijk geen idee hebt hoe die werkt.

Wauw, wat een buik Voyager! Denk toch niet dat mijn buik al zo groot is als die van jou!

Wen, fijn dat die kakkerlakken in ieder geval het huis uit zijn (als er tenminste geen eitjes uitkomen, brrrrr....).

Man is weg dit weekend met vrienden. Heb vandaag dus niets gedaan alleen maar heeeel veeeel geslapen en aan de telefoon gehangen. Heerlijk!
Wat een buik al Voyager! Mijne is ongeveer 3 keer zo klein (en ik ben net zo ver...). Maar eindelijk wel zichtbaar voor de buitenwereld, dus i'm happy. Ik snap nu wel dat jouw spieren soms even klagen (bil enzo)!

Vandaag lekker veel zwangerschapskleren gekocht. We hebben hier een superleuke winkel met alle mooie merken Niet goedkoop, maar ach ik moet er nog 5 maanden continu in lopen. Kan alleen bijna geen gekleurde t-shirts vinden die een beetje strakker, maar wel lang zijn. Alles is al wintercollectie, maar wij gaan over 3 weken nog op vakantie! Iemand een idee?

Ik voel me opeens sinds 3 dagen weer veel energieker en vooral opgewekter. De fijne periode breekt aan (eindelijk, ik ben morgen al 19 weken, dus het werd tijd). Morgen ook naar de vlos voor een controle.

Leuk Sam! Een meid erbij. Leuk om te weten he? Kun je lekker al schattige meidenkleren kopen, En die zijn er veeeel!!

Die Chinese voorspelling staat op www.9maanden.com Je moet dan de datum van je laatste ongesteldheid invullen en die site rekent dan je uitgerekende datum uit en nog wat dingen. En je krijgt een echo en tekst over de week waar je in zit. Best leuk! Tenminste, ik heb het daar gelezen van die Chinese voorspelling. Bij ons stond er ook meisje (en vorige keer ook), dus tot nu toe klopt het allemaal nog!
Helena, bedankt voor de site. Inderdaad leuk om te zien. Maarre... ook volgens deze chinese voorspelling krijgen we een jongen! Toch maar snel eens worden over een naam dus!

Fijn trouwens dat je je steeds beter voelt Helena en dan ook nog een vakantie voor de boeg.....kan niet beter. Ik heb trouwens het tegenovergestelde probleem met het vinden van kleren. Ik zou graag winterkleren willen maar de nieuwe collectie in de winkels hier is allemaal met korte mouwen! Zal volgende maand maar 'ns in Nederland gaan shoppen dan!
Wat leuk Sam, een meisje! En wat fijn dat alles er goed uitzag, dat is het belangrijkste natuurlijk.

Evince, ik zal zo je mail even beantwoorden.

Volgens de Chinese voorspelling krijg ik een meisje, als ik mijn laatste menstruatiedatum invul en als ik de vastgestelde uitgerekende datum invul. Ik hou het voor de tabel wel op een jongetje

Vandaag gewinkeld: zowaar een leuke broek gevonden bij H&M, en iets te snel schoenen gekocht. Ze waren wat krap, maar de maat groter was echt veel te groot. En ja, 'ze lopen nog wel iets uit hoor'. Kom ik thuis, zie ik dat ze twee maten kleiner zijn dan die andere die ik gepast had. Stonden in het verkeerde rek blijkbaar, en het meisje dat de linkerschoen ophaalde heeft er niets over gezegd dat het niet 39 was, maar 38. Dus nu zitten er schoenspanners in, kijken of het helpt!
De Chinees (die van de voorspellingen, niet die van de babi pangang) zegt dat wij een jongen krijgen. Ik hoop zelf toch wel een beetje op een meisje, gewoon omdat ik het leuk vind om er van "allebei de soorten" eentje te hebben. De vorige keer had de Chinees het goed, maar ik ben deze keer wel anders zwanger (veel minder misselijk) dan de vorige keer. Nog eventjes wachten want woensdag weet ik het.

Voyager, wat ben je al lekker echt zwanger zeg! Het ziet er mooi uit. Je gaat het bij mij nu wel beter zien maar de meeste van mijn normale broeken passen nog steeds. Nou ben ik al (heel) wat flinker zonder zwanger te zijn dus valt het sowieso niet zo snel op als wanneer een mooie slanke den ineens een buikje krijgt.

V.w.b. die uitgebreide echo, ik heb niet gehoord dat ze ook met een dopler gaan testen (of hoe je dat ook zegt). Volgens de klinisch geneticus die we gesproken hebben als afronding van alle onderzoeken van onze zoon (conclusie: niets erfelijks, gewoon een klein weeffoutje) is het ook niets erfelijks en ik heb het idee dat de vk die uitgebreide echo vooral heeft aangevraagd ter geruststelling.

Verder vergeet ik vast om op allerlei mensen te reageren, ik heb dan wel al die tijd mee zitten gluren met jullie maar ik moet toch ook nog wel een beetje wennen. Volgende keer meer want ik heb vandaag gewerkt en nu ben ik best een beetje moe.
Lily fijne vakantie, tot over een week!

Welkom terug Esther! Haha je moest inderdaad aardig wat bijlezen he, maar da's ook leuk toch? Jij denkt dus een jongetje.. Ok ik zal het in het schema zetten. Ik krijg volgens de chinese geslachtskalender een meisje, maar dat denk ik zelf dus niet. Mijn vriend is daar trouwens wel van overtuigd, we zullen over anderhalve week zien wie er gelijk krijgt! Ik zal nog een keer proberen de pretecho erbij te zetten, sorry als het niet lukt!

Wat vervelend Wen dat je er nog steeds niet helemaal vanaf bent, van het kakkerlakkenprobleem. Gelukkig heb je uiteindelijk nog wel lokdoosjes kunnen vinden zeg!

Ik duim met je mee dat ze straks allemaal verdwenen zijn.En dat je schoenen nog willen oprekken!

Sam wat leuk joh, een meisje! Goed gegokt dus! En natuurlijk het allerfijnst dat alles goed was. Dit was toch een pretecho, of heb ik het verkeerd begrepen? Ik zal het in ieder geval in het schema zetten. Gefeliciteerd!

Kitty, geniet lekker van je weekendje. Klinkt wel goed, alleen maar slaaaaaaapen. Heerlijk!

Wat fijn dat je je steeds beter voelt Helena, dat mag nu inderdaad ook wel zeg. Zwangerschapskleding, ik vind het sowieso een een crime om te kopen, in mijn maat is het behoorlijk moeilijk om wat leuks te vinden, of het nou zomer of wintercollectie is!

Belletje je krijgt woensdag de uitslag van die uitgebreide testen he? Toch wel spannend lijkt me,al heb je de eerste al binnen. e hoopt een beetje op een meisje, maar denk je dat ook? (i.v.m. het "gokje?" )

Ik snap wel dat je nog even aan alle namen enzo moet wennen hoor, take your time!

Ik heb vannacht echt beroerd geslapen! Dat kwam omdat ik zo'n pijn in mijn bekken had. Elke keer als ik me een beetje te snel omdraaide knakte het hard, en ik kon gewoon geen houding vinden waarin ik geen pijn had. Ik heb het trouwens vorige week wel gemeld. De verpleegkundige die eerst altijd je bloeddruk opmeet en vraagt hoe het met je gaat enzo was heel meelevend, maar toen ik het aan de gynaecoloog probeerde te vertellen zei hij:"beter dan helemaal geen bekken hebben he... " Dus die moffelde het zo even onder het tapijt. Ik kreeg daardoor wel een beetje het gevoel dat ik me aanstelde. Ik vrees dat ik maar naar de huisarts moet gaan. maar ik ben nogal kop-in-het-zand-stekerig. Ik zie wel.
Emms deze week haar 20 weken echo.. Helena, Marianne, Marlee, Chili, Wen en Esther allemaal controle. Spannende week gaan we in dames. Succes!
Ik vind het nogal spannend, die controle morgen. Het is toch een beetje een rare tijd omdat ik nog niets voel, laatste teken van leven is alweer een maand geleden, buik groeit nog steeds niet. Het zal allemaal wel goed zijn, maar toch he? Hierna zal het allemaal wel wat zekerder voelen, dan kan ik het zelf ook voelen bewegen en komt de echo ook al snel. Maar ik baal er wel een klein beetje van dat ik nog geen roze wolk heb gesignaleerd! Niet dat ik die nou heel erg had verwacht of nodig heb.. toch had ik een iets langer euforisch gevoel verwacht. Het is ook meer weer die angst dat het misschien toch niet goed zit, al is die kans heel erg klein. Ik voel gewoon een beetje een remming om echt blij en zwanger te zijn.

Hopelijk kan ik na morgen ook gewoon onbezorgd blij zijn! Nu voel ik me zo'n zeur
Volgens mij is die roze wolk ook wel wat overschat Wen. Ik heb ook niet de hele dag een overheersend gevoel van blijdschap hoor, ik denk dat het (vooral bij de eerste) ook gewoon zo abstract en zo moeilijk voor te stellen is dat je ook niet helemaal weet wat je moet voelen. En zeker als je niet helemaal zeker van je zaak bent. En misschien ben jij ( en ik dus ook ) wel helemaal geen type die zuchtend van gelukzaligheid met een breiwerkje naar buiten zit te staren. Misschien zijn wij wel gewoon een beetje nuchterder. Geen zorgen over maken hoor, iedereen is anders en je kunt die roze wolk gewoon niet afdwingen. Helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven