Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
quote:Floortje_7 schreef op 07 augustus 2010 @ 08:45:

Mickey, wat gaaf dat je ook naar Lowlands gaat! Haha, je moeder maakt zich bezorgt. Ga je alleen of met vrienden?

Ik ga met 4 mannen en 2 vrouwen (vrienden en mijn man dus), ze gaan me dik verwennen en in de watten leggen dus ik maak me niet zo druk. Ik ga dit jaar voor de 10e keer! Heb er onwijs veel zin in. Ik loop nu al met 5 LL-bandjes om van voorgaande jaren. Ik hoop je daar irl te zien en even te kletsen, even info uitwisselen via hyves?

Lijkt me een leuk plan! Ik zal straks Hyves eens checken! Ik ben sinds 2006 niet meer geweest, maar het wordt denk ik mijn negende of tiende Lowlands. Ik ga met twee vriendinnen.
Haha Mickey, die dromen van jou! Ik droomde ook een keer dat mijn kind een kopie was van een jongen op wie ik tijdens onze relatie even verliefd ben geweest (ver voor het kindje hoor). Er is nooit wat gebeurd, maar toch zo'n droom! Schijnbaar zit ik daar nog wel mee ofzo. Gek hoor, dat dat nu allemaal naar boven komt.

Ik heb trouwens nog een positief effect bij mezelf ontdekt: ik ben altijd een behoorlijke pleaser en vind het enorm belangrijk dat iedereen me aardig vindt. Maar sinds ik zwanger ben is dat ineens een stuk minder. Ik vind vooral het kind belangrijk en het kan me eigenlijk geen bal schelen wat andere mensen daarvan vinden, of hoe anderen over dingen denken. Ik merk dat ik daardoor wel wat onafhankelijker in het leven sta. Misschien een beetje vaag verhaal, maargoed! Ik weet ook niet echt of het met de zwangerschap te maken heeft of misschien ben ik gewoon volwassener geworden, eindelijk!
Het is weer rustig meiden!
haha, eindelijk volwassen Teepje!

Ik wil het ook altijd anderen naar het zin maken maar sinds ik een kindje heb en zeker nu ik zwanger ben kan het gewoon niet. Dus vandaag kwam er familie ipv dat wij daar naar toe reden. Vond ik wel erg fijn! Gisteren kwamen er ook allemaal vriendinnen speciaal naar mij toe omdat ik het niet zag zitten om ver te rijden.

Lekker van genieten dus dat iedereen ons nu wil helpen.

MvM: ben nu klaar met de inzameling. Zoon heeft er een mooie beker en bord en kom aan over gehouden. Ben ook ergens wel blij dat ik weer van de flessen af ben. Vooral als ik nodig moet.

Ik voel me wel beter maar voel me nog steeds duizelig vanwege de lage bloeddruk. De fysio helpt wel goed tegen de bekkenpijn!
Ik ben de afgelopen dagen een beetje ziek geweest. Constant misselijk en diarree....bah.

Stonden gistermiddag ineens een vriendin met haar man en 2 kinderen binnen. (hier gebruikelijk om achterom te gaan).

Het huis zag eruit als een waar slagveld, vaatwasser was ook kapot gegaan dus zo ongeveer al het servies stond vies op het aanrecht. Ik schaamde me dood maar ja.

Manlief heeft vaatwasser gelukkig weer gemaakt en het huis heel netjes opgeruimd. Heerlijk om een keertje 'zielig' te zijn. Maar soms heb ik wel het gevoel of die misselijkheid weer erger wordt, bijna net zo erg als in het begin. Hebben de andere hier ook last van? Moet nog steeds wennen aan kwaaltjes, heb bij Niek nergens last van gehad tot het einde en het allemaal wat lastiger en zwaarder werd....

Vandaag ook eindelijk een opt 5 van namen gemaakt haha. Nu nog gaan kiezen uit die 5 en afwachten wat het wordt maar vind het nu al helemaal leuk.
@Mamamuis, fijn dat het nu wat beter met je gaat. Misselijk ben ik helemaal niet meer. Neemt niet weg dat ik nog steeds niet hou van een in boter of olie gebakken lapje vlees.

Wel wat pijn in de onderbuik (de banden volgens VK).

@Floor: Ja, 'lastig' was het af en toe wel, met die flessen. Als ik van mijn werk wegging ging ik niet naar de wc, zodat ik het thuis kon doen. En urine ophouden is natuurlijk niet zo slim als je zwanger bent vanwege de kans op een blaasontsteking. Maar volgens mij heb ik die niet gekregen. Gisteren naar de Efteling geweest met de hele familie en telkens als er iemand naar de wc ging, ging ik ook maar. Ik denk dat ik wel tien keer ben geweest, haha. Helaas moet ik 's nachts ook steeds vaker...

O ja, schoonzus die nog geen kaartje of wat dan ook had gestuurd, was wel heel geïnteresseerd gisteren. Ik denk dat veel mensen gewoon niet doorhebben dat het heel speciaal is voor een zwangere, en gewoon niet zo attent zijn in die dingen, maar er niks kwaads mee bedoelen.

Hmm, beetje vaag opgeschreven..
@efteling: ik mocht dus echt nergens in... Ben wel in de piranha gegaan (mocht eigenlijk ook niet, maar vond dat met vier maanden nog niet echt spannend, uiteraard wel goed vastgehouden). Alsof het zo moest zijn, omdat ik iets 'illegaals' deed, werd ik natuurlijk zeiknat...
@mickey.....god straft meteen haha.

Nog even over de hyves. Laatst werd er al gezegd om mensen te verwijderen. Nu weet ik niet iedereen de namen hoe ze op het forum heten....maar ik zal kijken wie ik kan ontcijferen haha.

En datzelfde geldt ook voor de tabel, staan nog een aantal mensen in die nooit meer schrijven terwijl ze wel net een afspraak hadden staan, dus dan is de kans klein dat ze op vakantie zijn.
Heerlijk he, als je 'klaar' bent met die moeders voor moeders flessen. Ik heb vorige week mijn laatste krat ingeleverd, en het voelde als een bevrijding!

Ik ben niet meer echt misselijk, maar ik heb nog steeds wel erg specifieke voorkeuren en afkeuren met betrekking tot eten. Gekookte groente gaat er bij mij nog steeds niet echt in!

Wat jammer dat je nergens in mag in de Efteling. Had ik eerder moeten weten, dan had ik nog een keertje gegaan met manlief. Met dat kleintje straks komt het er natuurlijk ook weer niet van. Nouja, over een paar jaar dan maar weer, het sprookjesbos is echt heel leuk voor kleutertjes ;) . Een gek idee trouwens, ik zie mezelf in de toekomst vooral met een baby, en sta er maar weinig bij stil dat het natuurlijk ook een groter kind wordt. Daar groei je dan neem ik aan vanzelf in!

Soms denk ik inderdaad nog wel eens aan wat mensen die ooit meeschreven, zoals Nolleke, die toen op vakantie ging. Gek dat je er nooit meer iets van hoort, dan vraag ik me toch af of het nog goed gaat enzo?

Ik heb sinds een paar dagen wel last van rugpijn, laag in de rug. Ik las in het boek dat dat bekkenpijn kon zijn of wellicht een te zacht matras. Dat laaste zou wel eens waar kunnen zijn, we zijn erg toe aan een nieuwe. Maar eerst het huis in orde maken voor de baby hoor, dan gaan we daarna weer eens even kijken voor een nieuw matras. Ik ben vandaag al goed bezig geweest met het leegruimen van de studeerkamer. Maar tot nu toe is het vooral het verschuiven van de troep, in plaats van weggooien wat wellicht beter zou zijn.... Volgende week gaan we in ieder geval wat extra kastruimte kopen bij IKEA, dan kan daar weer wat meer in!

Dames, een fijne dag gewenst, ik ga weer verder met de puin-ruim!
In de V&D van Utrecht heb je wel kleding van Noppies alleen dat kost geen noppie.

Bij de Hunkemoller verkopen ze geen kleding voor zwangere vrouwen. Zij richten zich waarschijnlijk op de periode voor zwangerschappen. Kan tegoed op Hunkemollerkaart wel aan mijn zus geven.

@Teepje Voel mij ook wel een ander mens sinds ik zwanger ben: assertiever, brutaler en spontaner. Gisteren hoorde ik ook van iemand dat hij mij anders/vlotter vond geworden.

Ik voel mij ook mooier. Misschien dan toch een jongetje. Het bakerpraatje is dat je als vrouw mooier wordt als je een jongetje krijgt. Volgens andere bakerpraatje van mijn moeder krijg ik ook jongetje omdat mijn buik zo naar voren groeit ipv naar opzij. Maar een kennisje van oma van vriend heeft er gevoel voor en dacht dat ik een meisje zou krijgen. Wil gewoon graag weten wat het wordt!! Denk er ook best veel over. Wachten tot eind aug... hoop dan meer te weten.
Hoi!

Ik las dat Teepje zich afvroeg hoe het met me ging en waarom ik niet meer mee schreef.

Ik heb inderdaad voor de vakantie geschreven dat ik daarna weer actief mee zou schrijven, maar toen ik terugkwam van vakantie was ik uit de tabel. Niet dat dat iets uitmaakt, want ik had ook gewoon kunnen zeggen dat ik er weer in wilde, maar ik had gevoel dat jullie al zoveel met elkaar deelde en dat ik gewoon te weinig schreef en dat vond ik niet eerlijk tegenover jullie. Vandaar dat ik me maar terug heb getrokken.

Maar ik lees nog steeds met jullie mee en vind het super om te lezen dat het allemaal zo goed met jullie en de kleintjes gaat!

Met mij gaat het ook supergoed, ben inmiddels 17 weken en we weten sinds donderdag dat we een zoontje krijgen.

Heel veel geluk verder met jullie zwangerschappen!
Hoi dames,

Zo net terug van een weekendje Den Haag/Scheveningen. We hebben heerlijk genoten van het mooie weer daar en lekker in het zonnetje op een terrasje gezeten. Ja nu miste ik mijn wijntje wel hoor.

Ik heb de zwangerschapsbroeken bij de H&M gekocht. Ik vind ze echt heerlijk zitten en zijn helemaal niet zo duur. Ook hadden ze andere leuke shirtjes, dus denk dat ik voorlopig bij de H&M kom.

@ Nolleke, fijn dat het goed met je gaat! Als je wil mag je gewoon weer meeschrijven hoor. We zijn op een gegeven moment gaan schrappen omdat de lijst zo lang werd en er een heleboel waren die niets meer lieten horen. Waarschijnlijk is er in jouw berichtje niet gelezen dat je op vakantie was. Maar je bent gewoon welkom hoor!

@ teepje, ik heb ook veel last van mijn rug. Sochtends word ik al wakker met pijn. Als ik dan eenmaal de gang heb dan gaat het wel maar als ik weer ga zitten en daarna weer bezig ga kan ik amper lopen. Gister hele dag in Den Haag gelopen, proberen loop tempo van vriend bij te houden maar savonds stond ik op en zakte ik weer bijna door mijn benen van de pijn.

Ga morgen naar een osteopaat. Nog nooit geweest maar zwanger vriendinnetje van mij heeft het goed geholpen.

@ mamamuis, fijn dat je je beter voelt! Kijk maar wat je met de hyves kunt doen. Of iedereen die dit leest en erbij wil blijven moet zich even melden?

@ mickey, haha lekker nat dus in de efteling. Vriendlief zei hier ook laatst heel leuk, we gaan binnekort een keer naar de efteling. Toen zei ik al...zullen we dat maar mooi in 2011 gaan doen
@ Nolleke: Ik zet je graag weer in de tabel hoor. Geen probleem! Zoals gezegd zijn we gaan schrappen, omdat er een aantal niet meer gereageed hadden.

Ik heb ook wat zwangerschapsbroeken besteld (bij Bonprix, daar hebben ze namelijk ook grote maten zwangerschapskleding). Mijn gewone broeken zitten niet lekker meer als ik zit.

Ik had nog iets raars net: liep even bij die collega binnen (die toen gevoeld had en mijn bloeddruk had gemeten): bij het meten had ik net weer een prima bloeddruk. Terwijl de gynaecoloog medicatie heeft voorgeschreven (waar ik wel behoorlijk suf van wordt volgens mij). Ze wil me morgen weer meten en als het weer goed is, moet ik van haar contact opnemen met het ziekenhuis. Heb ik weer... En ik zit al vaak genoeg te tobben of ik het wel allemaal goed doe en het allemaal goed gaat...
@Nolleke, je bent hartelijk welkom om weer mee te schrijven. en dan mag je ook weer in de tabel natuurlijk.

@Mojitolise, vrienden van ons zeiden ook dat wij een jongetje krijgen omdat die goed voor je zorgen en je van meisjes juist lelijker wordt...(dus voor mij een leuk compliment). En toch denk ik dat we een meisje krijgen. Over 2,5 week hopen we het te weten.

Worden jullie ook elke keer zo blij als jullie dit topic openen en de eerste zin van streepjescode zien in de openingspost?
@Nolleke: wat leuk om weer iets van je te horen, ik vroeg me de laatste tijd ineens af hoe het ging, omdat ik je natuurlijk ook al uit het 'stoppen met anticonceptie' topic kende! Leuk om te horen dat het goed gaat en dat je al weet dat je een jongetje krijgt. Dan wordt het wel een stuk echter he? ik ben ook wel steeds nieuwsgieriger!

@mojtolise: als je van een meisje lelijker wordt, dan denk ik dat ik een meisje krijg..... ik voel me namelijk alles behalve aantrekkelijk! mijn hele buikzone is gewoon flink aan het uitdijen (waar is mijn taille ook al weer), mijn borsten knappen bijna uit elkaar en mijn gezicht zit onder de pukkeltjes...

@mickey grappig zeg, ik denk dat inderdaad ook als ik het openingstopic zie. Vooral omdat ik dan zie dat het allemaal eind april al is begonnen, en dat het nu alweer augustus is. En als ik dan zie dat er nu alweer een april 2011 topic is, ben ik helemaal blij omdat ik dan besef hoe het al opschiet!

Ik ben net weer wezen zwemmen, wel lekker, maar ik moet mezelf er wel erg toe zetten, de bank zit toch lekkerder... Maargoed, ben wel trots als ik dan weer geweest ben. Nu ga ik lekker bobotie klaarmaken!
Ik word vooral blij dat het al minder mooi weer wordt. Ik kan niet wachten tot het koud wordt haha......dan is het namelijk ook bijna januari. Kan alleen mijn kerstboom dit jaar niet zo lang laten staan want op die plek moet ook de box komen te staan. En hoewel we bij Niek eigenlijk de box niet gebruikt hebben denk ik hem nu harder nodig te hebben.

Verder een actief dagje hier. Ramen gewassen, planten verzet en keuken gepoetst. Heerlijk die vroege nesteldrang haha. Helaas heb ik geen strijkdrang haha.

Voor mij voelt het sinds gister ineens allemaal heel echt. We hebben eindelijk een namenlijstje gemaakt en nu heeft ons beebje ineens een naam.....hetzij een jongens of een meisjes naam. Leuk leuk leuk.....!!!! En vrijdag weet ik misschien wel welke naam er op het kaartje komt te staan.
O haha dan krijg ik ook een meisje, ik zie er echt niet uit namelijk (vaal, bleek, wallen tot op de kin, dor haar, puistjes :p). Ik hoop het eigenlijk niet want we zijn er net uit met de jongensnaam, voor een meisje wil het nog niet zo opschieten. Jongensnaam was ook al een heel drama, vriend had maar 1 naam en die moest het per se worden (maar dat vond ik niks) en al mijn namen vond hij maar lelijk. Dus ik was al zooo opgelucht dat we het eindelijk eens konden worden!

@maliboo; die zwangerschapsbroeken van H&M zijn mooi he! Heb vandaag al even gepast maar ik heb ze nog niet echt nodig, wel een legging en 2 panty's en een hemd aangeschaft.

Ben nu echt de dagen aan het aftellen tot de 20 weken echo zeg, ben zoooo benieuwd of alles goed is en of het een jongen of meisje is! Zou het liefste even de tijd versnellen tot het alvast zover is, haha!
Ik zal onze top 5 op hyves zetten.....wie weet kan je inspiratie opdoen qua meisjesnamen hihi
@ Mamamuis: Ik doe gewoon net als bij de jongensnamen; lijst van 5/6 namen opstellen, onder zijn neus drukken en dwingen om er één te kiezen, haha :p
anoniem_107129 wijzigde dit bericht op 09-08-2010 19:41
Reden: namen weggehaald
% gewijzigd
@little green....zou je de namen alsjeblieft weg willen halen. Er lezen ook bekenden mee....en de naam is het enige wat 'geheim' blijft
quote:mamamuis schreef op 09 augustus 2010 @ 19:40:

@little green....zou je de namen alsjeblieft weg willen halen. Er lezen ook bekenden mee....en de naam is het enige wat 'geheim' blijftOops sorry, niet bij nagedacht!
Ik houd de namen nog even voor me, we zijn er voor een meisjesnaam wel uit, en voor een jongen eigenlijk ook, maar ik blijf zelf twijfelen over de jongensnaam.

Daar zeg je wat over de kerstboom! Die staat bij ons ook altijd op de plek waar de box moet komen! moeten we dit jaar maar even kijken of we dat gaan doen. Op zich ben ik pas de 17de uitgerekend dus ik kan hem na de jaarwisseling waarschijnlijk nog wel opruimen, maar ik zie wel hoe ik me tegen die tijd voel. Anders worden het gewoon andere leuke kerstaccesoires!
Geeft niet maar een oud collegaatje leest ook wel eens mee en die heeft weer veel contact met andere oud collega's/vriendinnen haha.

maar L. vonden we vooral leuk omdat het wat anders is dan normaal. Vandaar dat het ook Niek is geworden....een gewone hollandse naam maar niet zo heel veel voorkomend.....totdat ik overal opeens Niek hoorde haha.

Maar ik vind de eerste 2 meisjesnamen ook het mooiste en de eerste jongensnaam.....de rest ook wel maar dit past toch het beste bij ons, Ik vond Mees ook altijd superleuk maar daar vind manlief teveel 'poepchinees varianten' op te verzinnen haha.
@Mamamuis: ja daar houd ik ook van, niet té apart maar ook niet zo überstandaard. En sowieso vooral van Hollandse namen, vind het ook een beetje raar om ons (waarschijnlijk hoogblonde, bleke, blauwogige) kind iets van Justin of Terrence ofzo te noemen. En dat met die grapjes is wel iets om over na te denken, ik vond Jonas bijvoorbeeld wel een mooie naam maar echt iedereen waartegen ik die naam zeg begint "Jonas in de wallevis" te zingen. Dat wil ik mijn kind dan ook weer niet aandoen eigenlijk.

@Teepje: of zo'n minikerstboompje, die kan vast nog wel ergens op een kastje oid. Om trouwens nog ff laat te reageren op een andere post van je: volgens mij is het ook wel een soort van 'instinctief' dat je als zwangere vrouw meer aan jezelf en aan je kindje denkt dan aan andere mensen, dat is nu ook gewoon het allerbelangrijkst!
Ik had altijd bedacht dat ik bij een blond jongetje Mees leuk vond en bij donkerhaar Niek. Toen Niek geboren werd had hij pikzwart haar en hele donkere ogen....

Nu is hij inmiddels hoogblond maar heeft nog steeds bruine ogen. Om jaloers op te zijn haha.

Ohhhh ben zo benieuwd naar het geslacht. Hoop echt dat ze het vrijdag kunnen zien. Anders ga ik waarschijnlijk de week erna voor een pretecho. Ik wil het weten!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven