Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
wie wil me even knijpen,,, ik moet nog tot volgende week vrijdag wachten tot ik de 20 wkn echo krijgt,,,, oh wat wil ik toch graag weten wat het wordt..... en dan kan ik eindelijk gerichter gaan shoppen. Dan zondag lekker naar Zakyntos vliegen voor een wel verdiende vakantie... tot die tijd nog even volhouden en nog 3 dagen werken

Wat is het leven toch slecht af en toe.... als je geduld op de proef gesteld wordt
Ik moet ook nog een week wachten totdat ik weet wat het gaat worden. Dinsdag hebben we pretecho dus dan zullen we het zien. Kan ook niet wachten tot het zover is.

Namen hebben we nog niet, als ik iets hoor dan schrijf ik het wel op maar we zijn er nog niet uit. Vriend wil ook pas gaan nadenken als hij weet wat het word. Dus vanaf volgende week ga ik hem gek maken.
Fifty-fifty he?! Het maakt mij eigenlijk nog steeds niks uit wat het wordt als het maar gezond is. We hebben een geweldig lieve zoon en nog een zoon lijkt me prima maar een dochter lijkt me ook wel leuk. En zoals ik ws al eerder vertelde voorspelt iedereen ons een meisje en zie ik er niet uit: droog, uitvallend haar en overal puistjes en pukkeltjes, geen stralende huis, zwangerschapskasker erbij, blegh. Ik voel me echt niet aantrekkelijk. En dan die buik met al die strepen van de vorige keer, ik lijk net een zebra. Maar wij moeten nog 4 en een halve week wachten dus ik ben nog helemaal niet zo ongeduldig. We zien wel..... Als het maar gezond is, dat is mijn 1e prioriteit.

Namen zijn we min of meer uit. Goh, ging best makkelijk deze keer.
hey maliboo, je kan ook in de andere topic kijken over jongens en meisjes namen.... kan je veel inspiratie uithalen...

een meisjes naam hebben we al maar een jongens naam wil maar niet lukken. Aangezien we al twee jongens hebben. En een pretecho wil ik pas met 26 wkn ofzo laten maken,want met een 3d en 4d kan je het veel mooier zien is mijn ervaring. Want met mijn jongste had ik het ook met 22 wkn gedaan en achteraf toch wel spijt dat ik niet nog langer gewacht had, dan hadden we nog mooier resultaat...
Weer gezellig druk hier!

Heb net mijn namen-top-vijven ook in de poll gezet. Mag hier trouwens ook wel. Zal ze hier dan nog even aanvullen met de rest van onze top-10...

Meisjes:

Julia

Roos(marijn)

Fleur

Isa

Lola

Isis

Anna

Lotte

Vera

Sarah

Jongens:

Stijn

Stan

Juul (gewoon uitgesproken met een j, dus geen sjuul)

Cas(per)

Mick

Max

Moos

Tobias

Sebastiaan

Lucas

(Lars was lang mijn favoriet maar nichtje heeft haar zoontje al zo genoemd).
Hoi allemaal,

Even egoposten, want wij hebben gisteren de 20weken echo gehad en alles was goed! Kindje heeft 2 ogen, neus, lippen, armpjes en beentjes en alle bloedvaten en organen leken goed aangelegd. Echt fantastisch om weer even naar onze uk te kijken, hij lag weer vrolijk rond te spartelen. En ja, we hebben het bewijs gzien, het is een jongetje!

Wij zijn er al uit over de naam, maar omdat we die voor onszelf willen houden noemen we de uk nog steeds boontje. Zo verspreken we ons niet, ook al lijkt hij allang niet meer op een boontje!
Wat fijn dat alles goed is Mirre! Wel echt een goed gevoel zeker!
gefeliciteerd Mirre! Ik kan ook niet wachten tot de 20 weken echo, nog 17 nachtjes slapen......

Ik begin nu echt een buik te krijgen, het valt nu mensen op. Gisteren viel ik bijna in de Albert Heijn en toen zei een man: "wel voorzichtig doen he, met die kleine" En daar werd ik helemaal blij van. Stom he?

Ik heb nu tien jaar een relatie en we hebben al die tijd al een jongens en een meisjesnaam in gedachten, zowat al sinds de eerste date. Het leuke is dat we die namen nog steeds heel mooi vinden en dat we deze namen gewoon aanhouden!

En o ja... kennen jullie het gevoel dat je nog veeeeellll verliefder bent op je man. Ik vond hem al de liefste en knapste natuurlijk (haha), maar nu vind ik hem nog aantrekkelijker en kan ik niet wachten tot hij thuis komt! Tja, zal wel hormonaal bepaald zijn...

(net zoals ik gisteren moest huilen bij een liedje van Nick en Simon????????!!!!!!!!!)
gefeliciteerd Mirre, altijd fijn als de 20 wkn echo goed is afgelopen... en ook een jongen wow wat leuk..... geniet ervan zou ik zeggen en nu kan je lekker gerichter gaan shoppen
helena81: hahah dat zijn je hormonen die razen door je lijf, je weet dat de bloedsomloop nu hoger is dan normaal, en dan ook je lusten....... zal ik het zo maar netjes zeggen. je doorbloeding is hoger dus dat wekt meer gevoelens op.... mannen zul je daar niet over horen klagen hahahahahaha.
@snojo echt? Dat wist ik helemaal niet! Het is overigens niet zo dat ik meer zin in sex heb (sorry dat ik het zo maar gewoon zeg), maar ik vind hem gewoon veel mooier en liever enz haha. Maar hij klaagt zeker niet hoor. Hij vindt mij ook heel mooi, hihi is goed voor 't zelfvertrouwen!
Gefeliciteerd Mirre met de goede uitslagen van de echo! Een jongen, wat leuk! En boontje is een mooie werknaam hoor!

Hihi, Helena, wat grappig dat je zo blij wordt van een vreemde die iets vriendelijks over je buik zegt!

Wij hebben vandaag inkopen gedaan voor zoon, nieuwe pyama's sokken en eindelijk een klein onderbroekje gevonden.

Lastig hoor, hij is dun maar wel bijna zindelijk en er is niks in zijn maat te koop. (maat 80) Nou, ja nu 1 onderbroek gevonden die klein uit lijkt te vallen.

En man heeft mooie nieuwe schoenen gekocht.
Zo weer bij de vk geweest vandaag! Hebben het hartje weer gehoord! Alles was helemaal goed. Baarmoeder ligt nu nog zo'n 2 a 3 cm onder mijn navel.Bloeddruk was ook weer goed. Was alleen aardig wat aangekomen....pfff het is natuurlijk de bedoeling dat het groeit maar schrok toch wel eventjes. Hoeveel komen jullie ongeveer aan in 1 maand?

Bij mij was het nu 3,3 kilo.

Voor de tabel: 8-9 controle vk
@Mirre: gefeliciteerd! Weer een blauwe datum erbij :-)

@Maliboo: ik heb geen idee wat normaal is maar nu ben ik (17.4 wkn) in totaal 3 kilo aangekomen. Vind ik zelf wel netjes.

Van het weekend te horen gekregen dat er nog een kindje in de familie komt, wat gezellig!!!
Ik ben vandaag 16 weken en ben nu 1 kg aangekomen. Maar dat was ook mijn bedoeling....

Ik wil proberen onder de 10 kg te blijven maar of dat gaat lukken. Aankomen is niet zo erg alleen ben ik al zwaar genoeg haha, en ik heb bij Niek een hoge bloeddruk gehad dus moet ik zelfs tijdens mijn zwangerschap op mijn gewicht blijven letten haha
Hee Mirre, echt superfijn voor je! Het zal je maar gebeuren als bij de 20-weken echo blijkt dat er iets niet goed zit. Ik duim voor alle anderen (en mezelf) dat het ook goed zit!

Ik ben nu 17 1/2 week en volgens mijn weegschaal 2,8 kg aangekomen. Maar ik eet veeel meer chocola dan eerst dus vind het nog meevallen..
Helemaal overheen gelezen door mijn eigen enthousiasme! Mirre wat fijn dat alles goed was met de 20 weken echo. Toch wel weer heel erg spannend he! Maar nu helemaal gaan genieten! En het is nog steeds een jochie. gelukkig maar

Ik was van mezelf al vrij dun en kon eigenlijk alles eten wat ik maar wilde maar misschien moet ik daar toch een beetje mee oppassen nu. Binnen 4 weken 3,3 kilo vind ik wel heel veel. Ze zei dat het netjes was omdat ik in het begin helemaal niets aan kwam, dit is dus echt pas van de laatste 4 weken. Eens kijken hoe het over 4 weken weer is.
@mirre: gefeliciteerd met de mooie echo! Alweer een jongetje, ik ben benieuwd wat de stand in het hele topic wordt! moeten we nog een paar weken voor wachten natuurlijk!

@maliboo: fijn toch weer een kloppend hartje! Ik had vanmorgen ineens weer de zenuwen, zomaar uit het niets. Gek he, hoe dat ineens de kop kan opsteken. het blijft nog steeds een beetje onwerkelijk, dus de bevestiging blijft fijn! Ik ben nu ca 4 kilo aangekomen na 17.2 weken. ik hoop het onder de 15 kilo te houden, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Volgens mij groeit iedereen in een ander tempo, dus je kunt het niet echt met elkaar vergelijken. De een groeit eerst nauwelijks en komt dan ineens veel aan, of andersom. Dat las ik ooit ergens in een van de vele blaadjes die ik tegenwoordig verslind.....

@rituals: gefeliciteerd met nog een baby in de familie! Is het van je zus of broer ofzo? Leuk hoor, zo in dezelfde leeftijdscategorie!

Ik ben zojuist uit mijn werk komen fietsen met knallende hoofdpijn en in de stromende regen. Net op het moment dat ik me op mijn zieligst voelde, want helemaal doorweekt, moest ik ontzettend niezen. En dat is op zich niet zo erg, ware het niet dat ik ook enorm moest plassen...... ik kon het nog net ophouden, maar daar kreeg ik wel pijn van in mijn banden, niet normaal! Zo charmant, zwanger zijn!
Haha Teepje ik dacht even dat het verhaal kwam dat je in je broek had geplast maar het viel dus nog net mee. Ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik dacht, hooo voorzichtig anders gaat het fout.

Rituals, leuk nog een kleine in de familie! Mijn nichtje is ook zwanger, loopt 3 maanden voor op mij.
Hoi allemaal,

Ik vind het zeker gezellig om weer mee te kletsen. Dus ik wil graag weer in de tabel, mijn gegevens: Nolleke, 28 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 16-1 van een zoontje, 12-8 hartje luisteren, 25-8 controle vk, 2-9 20 weken echo.

Wij weten dus sinds donderdag dat we een zoontje krijgen. Echt super zeg, zo’n pretecho. Eigenlijk was het nog niet de bedoeling, we wilden pas bij 26-27 weken een 3D echo laten maken, maar we mochten nu voor dezelfde prijs al een echo laten maken. En er zijn al een hele boel dingen uitgesloten: het heeft geen open ruggetje, geen open gehemelte, geen klompvoetjes en alle organen waren goed te zien. Zelfs het maagje was gevuld en in het blaasje zat een plasje, haha. En het was ook heel duidelijk dat het een jongetje was, echt mooi om te zien. En we zijn voor 90% zeker over de naam en daar zijn we helemaal blij mee.

Bij jullie wordt het de komende week/weken ook allemaal duidelijk, echt super spannend.

Fijn he, Helena, als mensen gaan zien dat je zwanger bent. Ik vond dat mijn buik al begon te groeien, maar verder zei iedereen dat het nog niet opviel. Maar sinds gister heb ik al een aantal reacties gehad dat het nu echt goed zichtbaar wordt.

En wat je zegt over je man liever en mooier, enz, vinden herken ik wel. Ik droom bijna iedere nacht dat hij mij gaat verlaten, of dat ik hem nodig heb maar hem niet kan vinden. Ook gewoon overdag merk ik dat ik me nog meer verbonden voel met hem.

Ik ben nu bij 17 weken en 2 dagen 1,5 kg aangekomen. Maar ik ben te zwaar van mezelf, dus let heel erg op mijn eten, zodat het niet uit de hand loopt. Met deze 1,5 kg ben ik nog wel tevreden.

@Maliboo, ik ben erg benieuwd naar die broeken van de H&M, ik krijg die van mij als het goed is deze week binnen (via internet besteld). Maar bij jou klinkt het goed.

Wat fijn dat alles weer goed was bij de vk, weer een bevestiging.

@Streepjescode: hoe was je bloeddruk vandaag?

@Mickey, fijn he, dat wij bij die gelukkige zwangeren horen! Zo vaak meegelezen en gehoopt dat ik ooit ook mee zou kunnen schrijven met een forum over zwangeren en nu is het zover.

@Teepje, lekker he, dat zwemmen. Dat doe ik ook, ik zou vanavond gaan, maar mijn vriendin is helaas ziek. En alleen heb ik geen zin om te gaan.

@Mirre, super dat de 20 weken echo helemaal goed was, dat is een hele opluchting! En wat leuk, ook een jongetje. Nu kunnen we gaan shoppen.

Ik had trouwens ook sterk het gevoel dat het een meisje zou zijn, omdat mijn haar ontzettend dof is, haaruitval, wallen onder mijn ogen. Maar het is toch echt een jongen, dus die bakerpraatjes zijn echt maar praatjes blijkbaar.
@nolleke: de jongens zijn nog wel in de meerderheid in dit topic geloof ik. Is het nu al 3-1 ofzo? Wel leuk hoor, dat je het nu al weet, ik ben ook wel erg nieuwsgierig, maar we wachten toch echt tot de 20-weken echo! En we schelen inmiddels nog maar 1 dag in uitgerekende datum, ik ben een beetje op je ingelopen sinds de termijnecho ;)

@maliboo: ik dacht ook echt dat ik in mijn broek zou plassen, maar gelukkig lukte het nog net om het in te houden. Anders voel je je toch wel echt ongelukkig zeg! Maar ik ben bang dat het nog wel een keer zal misgaan... dat schijnt na de bevalling ook best erg te zijn, klopt dat, ervaringsdeskundige moeders onder ons?
@helena81: fijn toch, lekker zwijmelen als een tiener ;) Ik kan mijn vriend ook wel opvreten de hele tijd, het liefst hang ik de hele dag om zijn nek.

@nolleke:leuk dat je weer komt meekletsen en fijn dat je een goede echo had! Moest je erg omschakelen dat het een jongen bleek te zijn of viel het mee?

@gewicht: ik ben nu 18 w 3 d en minder dan 1 kg aangekomen. In het begin viel ik de hele tijd af (vanwege de misselijkheid) dus ik ben allang blij dat dat nu niet meer zo is!

Ik heb vandaag met mijn schoonmama gordijntjes gemaakt voor de babykamer en opgehangen, ziet er echt zo leuk uit! Fijn dat er iig iets van progressie in die kamer zit, voor de rest hebben we echt nog helemaal niks in huis namelijk! Ik heb ook nog helemaaaal geen nesteldrang, mijn hele huishouden is één grote puinzooi nu vriend een week weg is!
quote:teepje schreef op 10 augustus 2010 @ 20:15:

@nolleke: de jongens zijn nog wel in de meerderheid in dit topic geloof ik. Is het nu al 3-1 ofzo? Wel leuk hoor, dat je het nu al weet, ik ben ook wel erg nieuwsgierig, maar we wachten toch echt tot de 20-weken echo! En we schelen inmiddels nog maar 1 dag in uitgerekende datum, ik ben een beetje op je ingelopen sinds de termijnecho ;)

@maliboo: ik dacht ook echt dat ik in mijn broek zou plassen, maar gelukkig lukte het nog net om het in te houden. Anders voel je je toch wel echt ongelukkig zeg! Maar ik ben bang dat het nog wel een keer zal misgaan... dat schijnt na de bevalling ook best erg te zijn, klopt dat, ervaringsdeskundige moeders onder ons?

Volgens mij is het 2-1 voor the boys. Mirre wist nl. al (door een pretecho) dat ze een jongetje kreeg, maar dat is nu nog even bevestigd. En Nolleke krijgt een jongetje en Streepjescode een meisje. Nog twee weken en een dag en dan weet ik het als het goed is ook! Raar, tot nog geen drie weken geleden was ik ervan overtuigd dat ik niet wilde weten wat het zou worden!!!

Over incontinentie ná je zwangerschap gesproken. Een vriendin is bijna twee maanden geleden bevallen en heeft er nog last van...
Ik voel me raar.... Gisteren soort van 'inzinking' gehad, de tranen bleven maar komen. Weet niet waar het aan ligt, misschien toch de hormonen. Ik vind het eng, weet niet of ik het goed doe, enz. Ook zit ik nog met de combinatie bloeddruk-medicatie en multivitamine (of dat mag). Voel me erg onbestendig... Ik hoop dat ik snel die kleine duidelijk ga voelen, misschien dat dat gaat helpen. Morgen denk even naar de huisarts, mijn verhaal doen. Sorry voor het ego-bericht hoor. Zal snel alles van jullie weer lezen. Van de week stond mijn hoofd niet echt naar het forum, lijkt wel of het te vol zit met (onnodige) zorgen.
Net weer op mijn werk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven