Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Ben gelukkig dus niet de enige. Ga maandag toch nog een keer urine laten controleren. Beter een keer te veel dan niet. net weer gegeten en voel mijn buik nu weer heel erg. Bah ik vind het erg vervelend en het maakt me ook zo onzeker.
Astrid, spannend dat jullie weer een inseminatie hebben gehad, nu dus weer die slopende wachtweken in. Ik zal voor je duimen, hopelijk is het direct raak!!

Teepje, fijne vakantie!

Littlegreen, de zwangercompleet cursus van de GGD zat inderdaad al vol (iig op de dag die ik wilde). Ik ga nu maar de zwangercompact cursus doen. Zal ook wel voldoende zijn denk ik.

Maliboo en anderen met buikklachten, heb ik ook! Vooral vaak een zeurend gevoel in rug en buik. Naar de wc gaan helpt idd. Denk dat het er ook mee te maken heeft dat de organen steeds meer in de verdrukking komen. Maak me er ook wel eens zorgen over, maar volgens mij is het het normaal, en om hier te lezen dat jullie er ook wel eens last van hebben stelt ook weer gerust!

Vandaag weer controle gehad bij de gyn, alles helemaal in orde! Ik blijf het echt een wonder vinden, ben nu al helemaal verliefd op ons kereltje! Volgende afspraak is 1 oktober.
quote:zoplotseling schreef op 10 september 2010 @ 13:26:

Ik vind het moeilijk om niet ongerust te worden als ik pijn heb, maar toch denk ik dat het er blijkbaar gewoon bij hoort ofzo.. je hoort er alleen zo weinig van. Tenminste ik heb alleen maar roze wolk verhalen gehoord.. Niemand die een woord heeft gerept over buikpijn, jeukende tepels en veel afscheiding......

Hihi, inderdaad, ik heb gelukkig haast geen last meer van jeukende tepels (wel gehad!) maar helaas wel van geurende afscheiding. De kleur is gelukkig normaal.

Zo te lezen heeft iedereen hier (weer) last van krampen en zo. Dat stelt mij ook wel gerust. Naar de wc gaan helpt inderdaad af en toe.

O ja, Teepje, fijne vakantie!
Ja inderdaad naar de wc gaan helpt af en toe. Heb nu ook weer mega last maar naar de wc gaan lukt niet. Erg vervelend dus. Vanavond maar met een warme kruik op de bank.
Hier is het ook niet altijd rozengeur en manenschijn hoor!!! Ook ik heb last van m'n darmen, oprispend maagzuur, jeukende tepels, afscheiding en nog het meest charmante: oncontroleerbare windjes...

Maandag gaan we wel naar een huisje kijken!!!

Groetjes!
Hier weer onwijs druk, niet eens tijd om achter een computer te gaan zitten om de tabel bij te werken.

Straks ook weer weg. Wilde wel weer eens wat van me laten horen.

Gisteren hebben wij de meubeltjes en het laminaat voor de babykamer gekocht bij Ikea. Eind van de maand wordt het bezorgd.

Hier trouwens ook wel wat last af en toe van krampjes in de buik. Meestal 's morgens bij het opstaan. Maar als ik naar de wc ben geweest is het een stuk minder.

Ik moet er weer vandoor, hoop morgen bij te lezen en te reageren op jullie.

Fijn weekend in ieder geval!
ja, dat hebben ze er inderdaad niet bijverteld al die 'fijne' kwaaltjes... stemmingswisselingen, vergeetachtigheid, vaak plassen enz kon ik nog wel bedenken, maar lichamelijke dingen als meer afscheiding, krampen, aambeien en idd jeukende tepels(??)

Maar wat ik me vooral nooit bedacht heb dat ik nu pas zorgen ken... ik maakte blijkbaar nooit echt ergens zorgen over, maar nu voel ik een enorme verantwoordelijkheid en onzekerheid. Dat ken de ik niet en had dat ook niet bedacht dat anderen dat ook hadden!
Gaap, kom net mijn bed uitgerold na een bruilofdsfeest van een goede vriend, gisteren waarbij ik pas om half 4 mijn bed in ging.

Heb nu wel buikpijn van al het staan en van het weinige eten maar verder voel ik me wel redelijk goed.

`tsja, die kwaaltjes die erbij horen; ik heb er ook een paar die heel vervelend zijn: pijn in het bekken, vermoeidheid, chagarijnigheid, ongeduld en de bezorgdheid. Ik ben zo bezorgd: men, als man rijd dan denk ik help, pas op ! Straks krijgen we een ongeluk en zijn we allemaal dood. Het wordt bij mij vast wel weer minder na de zwangerschap maar onbezorgd leven is er met kind niet meer bij. Die constante verantwoordelijkheid voel je gewoon drukken.

Ben trouwens nu wel voorzien van een mooie ronde buik! Waar vakantie allemaal wel goed voor is he?!

Steken in mijn buik: check! Baarmoederkantelingen noem ik het, het duurt even maar de pijn is behoorlijk scherp. Geen zorgen over proberen te maken dames, het hoort er echt bij. Van binnen gebeurt zo onwijs veel!

Ik weet nog niet of ik wel weer een zwangerschapscursus wil volgen. ~Ben nog niet op onderzoek geweest.

Ben deze zwangerschap soms wel zo zat dat ik nu al heel hard roep dat dit de laatste keer is. `En volgens mij is twee kids echt perfect dus als alles goed gaat ben ik straks ook echt klaar ermee.

Dat er een kindje groeit is heel fijn maar ik voel me liever gewoon goed dan zwanger. Al die beperkingen. Ik voel me dan al gauw een zeur.

Vanaf dinsdag, na de echo weer werken, vanmiddag peuterbedje ophalen, morgen weer naar ons eigen huis toe. En dan op naar december --> verlof! Ik kijk er ook al echt erg naar uit hoor!
@floor......heel herkenbaar ook hoor. Ik wilde altijd graag een groot gezin maar manlief vond 2 wel genoeg. En toen op de echo bleek dat we weer een jongen krijgen vreesde hij al dat ik net zo lang zou willen gaan tot we een meid erbij hadden maar na deze vind ik het wel mooi geweest haha.

Ik ben het nu helemaal met hem eens dat 2 kinderen (en vooral 2 zwangerschappen) meer dan genoeg is.

Ik voel me dan soms ook zo'n zeur en vooral schuldig naar mensen die heel graag zwanger zouden willen zijn.....

Maar stiekum kan ik niet wachten tot het januari is en we een hummeltje in de box hebben liggen en ik weer gewoon mezelf ben.

Net lekker een paar daagjes weg geboekt in januari naar zuid limburg. Manlief is een limburger en dan hebben we gelijk wat verjaardagen gecombineerd......
Was even niet geweest, maar wilde eerst even reageren op Nolleke: meid, ik wil je heel veel sterkte wensen en ik vind dat je je verhaal heel mooi verwoord hebt, het klinkt alsof je een sterke vrouw bent. Ik wens je alle goeds voor de toekomst!

@Mirre: jammer dat de zwangercompleetcursus vol zat, anders had je misschien wel bij me in de groep gezeten, haha! Maar met zwangercompact kun je het vast ook af. Ga je wel naar zo'n Informatieavond aanstaande ouders?

@Teepje: fijne vakantie!

@Mickey: haha, met je lakentjesgekte ;). Ik ben bij schoonmama op zolder wezen neuzen en die had nog wel 10 superschattige lakentjes, dus ik mag nu van mezelf er niets bijkopen. Ergens wel jammer!

@aankomen: de teller staat hier nog steeds maar op 2,5 kilo, terwijl ik nu toch echt al wel een flinke buik heb! Mijn maag zit denk ik wat in de verdrukking want ik zit supersnel vol, eet nu dus maar de hele dag kleine muizenbeetjes. Maar ik kom iig eindelijk aan, dat is al heel wat!

@kwaaltjes; ja hoor, afscheiding, jeukende tepels, boeren/winden, verstopping, check check check. Hoewel ik me ondanks dat verder wel echt prima voel, ben nu wel een heuse 'stralende zwangere'! Ben heel blij dat ik geen rug/bekken/buikpijn heb, hoop dat dat ook uitblijft! Zorgen heb ik ook wel, maar aangezien ik altijd al een piekeraar ben is het verschil niet zo groot, haha. En de blijdschap overwint het toch makkelijk

Onze babykamer is al zo goed als af, moeten alleen nog wat plankjes aan de muur. Ik zal binnenkort ook wel even foto's maken en op Hyves zetten!
Ik ben er even voor gaan zitten om jullie berichten te lezen, te reageren en de tabel bij te werken. En helaas Nolleke eruit te halen...

@ Mirre102: Ik had volgens mij nog niet gereageerd op jouw vraag over de pre-operatieve screening. Bij mij hebben ze zo’n screening gedaan. Dat is een gesprek met een anesthesist. Die bekijkt dan o.a. hoeveel je in gewicht bent aangekomen en of het mogelijk zou zijn om te verdoven. Niet teveel spek kweken op je rug. Maar bij mij was alles prima en ik kan donderdag aan mijn gynaecoloog doorgeven dat hij geen bezwaren ziet om gewoon in het ziekenhuis te bevallen (mits ik niet een groot aantal kilo’s aankom). Want dan moet je in Leiden of Rotterdam bevallen, daar zijn de ziekenhuizen beter berekend op zwangeren met overgewicht.

@ Helena81: Hoe gaat het nu met je? Nog last van de aanrijding? Kan me voorstellen dat dat onwijs schrikken is. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, doe ik mijn gordel hoger, zit nu boven mijn buik (net onder mijn borsten), misschien niet helemaal goed, maar voor mijn gevoel ontzie ik die kleine dan als er iets mocht gebeuren.

@ Mojitolise: Ik heb het gezien op tv, vroeg me nog achteraf nog af of ik jou ook heb gezien. Zou zomaar kunnen!

Afgelopen maandag nog naar de dietiste geweest. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, nog maar 1 ons aangekomen. Dus onwijs goed! Ze was trots op me, want de kleine mist niets, groeit prima en ik blijf mooi gelijk qua gewicht.

Voor wie benieuwd is: wij hebben de meubeltjes van Ikea gekocht (Leksvik-serie): ledikant, commode met knoppenrekje, kledingkast, speelgoedkist en hoge buffetkast. Ook het laminaat hebben we daar gekocht (de witte versie).

Ik vind het fijn om te lezen dat we allemaal wel last van dingetjes hebben, dan maak ik me toch minder zorgen als ik ook wat last van krampjes heb. We kunnen een hoop met elkaar delen op deze manier. Fijn!

Ik zal van mijzelf in de tabel het begin van mijn verlof zetten, misschien dat jullie dat er ook in willen hebben? En dat ik ga beginnen met yoga eind deze maand.
Ik heb bij de meiden die niet met jongen of meisje in de tabel staan, de kleur groen gemaakt. Dan hebben we straks allemaal een kleurtje!
Wij hebben gisteren een tweedehands Bopita ledikantje gekocht via marktplaats. 75 euro, maar wel een paar beschadigingen. Hopelijk zijn die een beetje onopvallend weg te werken. Anders moeten we alles schuren en opnieuw wit spuiten. Niet heel veel zin in.

@allemaal: we hebben nu heel veel kwaaltjes, maar we hebben in elk geval negen maanden geen gedoe met tampons of maandverband, da's weer een meevaller.

@Streepjescode: verlof gaat in op 20-12, zwangerschapsyoga gestart op 08-09
.
Start verlof 11-12

Verder erg moe vandaag, dus nu lekker op de bank met de benen omhoog, zoontje slaapt.

Vanmorgen alles ingepakt, we gaan vandaag terug naar huis na 3 weken vakantie. heerlijke tijd gehad en nu op naar november, dan heb ik nog 10 dagen vrij en dan het verlof.

En we kijken erg uit naar dinsdag: de echo. Kunnen we eindelijk ook meekleuren in de tabel.
Deze pc kan te goed verzenden, excuses dames
Twee keer gepost
@streepjescode.....wat een heisa maken ze over je gewicht zeg. Ik heb ook een behoorlijk overgewicht (BMI 40) en daar is niks over gezegd. Alleen dat het beter is om niet al teveel aan te komen omdat het dan op het einde alleen maar zwaarder wordt voor mijn gewrichten. Ik beval gewoon in het streekziekenhuis hier met een keizersnee.

Ik zou er denk ik heel erg gedipt van raken als ze meer bezig zijn met mijn gewicht dan met mijn zwangerschap....

Verder weinig te melden, ik zit in de WW dus geen verlof.....

Morgen is de vakantie van manlief weer voorbij en daar moet ik wel een beetje aan wennen, ben ik weer alleen met zoonlief. Dus denk dat ik volgende week maar nuttig ga besteden. Plinten schilderen en dan de woonkamer behangen....
Oe, ik heb ook nog wat info voor de tabel: Provincie: Groningen, 15-09 VK, begin verlof 10-12.

@Floortje: aah spannend zeg! Het staat nu 50/50 voor de jongens en meisjes, benieuwd wat het bij jou wordt!
we zijn zelf ook uitermate benieuwd.
start verlof 01-12-2010 en eindigd als het goed is op 21 mrt 2011 Wat een fijn vooruit zicht is dat toch...

Vraagje aan alle dames... wie heeft er ook last van bekken instabiliteit? Ik begin er nu helaas aan te geloven, bij de 2e was het met 15 wkn al en nu 21 wk (jammer genoeg tijdens mijn vakantie) Wie heeft er nog tips..zoals trappen achterste voren lopen, en niet te lang zitten en lopen. Ga vrijdag al wel naar een fysiotherapeut maar ja wat ik nu kan doen is mooi meegenomen uiteraard...

Zat net het schema te lezen van Streepjescode, maar wel confronterend hoor hahaha dat ik de oudste ben hier........
Floortje spannend morgen!

Streepjescode, mooi weer de tabel! En wat een gedoe met je overgewicht. Wist niet dat ze daar zo streng op waren. En jullie hebben het kamertje gekocht! Leuk leuk!

Mickey, ook het ledikantje gekocht. Begint zo wel echter te worden steeds he.

Little Green, wat fijn dat je je nog zo goed voelt. Hoop voor je dat dat zo blijft.

Ik ben vrijdag nog even naar de huisartsenpost geweest. had zo'n mega pijn in mijn buik. Was ook erg ongerust. Verloskundige gebeld en die raadde me aan toch even mijn urine te laten controleren. Dus ik naar de huisartsenpost. Gelukkig was het geen blaasontsteking. Hij heeft nog even gevoeld en volgens hem waren het echt mijn banden die ik voel. Poeh zeg wat geeft dat een pijn.

Thuis op de bank met een warme kruik. En toen trok de pijn echt weg.

Ik zei ook nog tegen vriend....weet niet wie mij ooit heeft verteld dat zwanger zijn leuk is.....ik vind er geen bal aan. Het gekriebel in mijn buik vind ik geweldig maar de rest. Bah. Wat hier al gezegd werd, ik wil weer alles kunnen doen zonder er over na te hoeven denken of mijn lichaam dat wel kan. Goh, ben op de helft en het nu al zat. Of is dit even een dip?!

TABEL: Start verlof 27 december en start zwangerschapscursus zwanger in Balans 4 oktober.
sinojo, Ik heb ook last van bekkeninstabiliteit. Vorige week voor het eerst bij de fysio geweest en mag vanmiddag weer.

Alvast wat tips en oefeningen die ik heb gekregen.

Bij het gaan zitten, en opstaan en bukken squatten. Dus bij het zitten kont naar achteren, navel intrekken en door de knieen. Misschien even googlen, ik kende het van het sporten.

Bij het zitten een kussentje in de rug. (zorg dat je de S vorm in je rug houd.

Tijdens het slapen een kussentje tussen de benen, zo krijgen je bekken rust.

En dan eventueel nog wat oefeningen:

Op je knieen en je armen gaan zitten (op z'n hondjes zeg maar) en dan je buik intrekken (navel naar je toe) en dan weer laten hangen. Dit een paar keer per dag.

Of gewoon zittend je navel intrekken en daarna weer uit.Zo train je je dwarse buikspieren waardoor je de kracht niet meer uit je bekken gaat halen.

Hoop dat je er iets aan hebt. Ik doe nu een week de oefeningen en heb eigenlijk geen last gehad deze week. Zo fijn!
Maliboo, het kussentje heb ik idd. heb een voedingskussen gekocht lekker groot ahahahah. die squat kende ik nog niet de andere idd wel, en je spieren aanspannen en loslaten. tis wel een opgave,

Het kussentje in de rug ga ik ook meteen meenemen. dank je voor de tips....
Hoi lieve meiden,

Ik heb me toch maar weer een keer ingelogd, maar wat confronterend om uit de tabel te zijn. Ik weet het, het moest toch, maar het is raar om te zien.

Als eerste ontzettend bedankt voor alle lieve berichtjes, ook van de stille meelezers. Al die lieve berichten hier en thuis, smsjes, telefoontjes, kaartjes en bezoekjes doen zo ontzettend goed.

Hier gaat het met ups en downs. Helaas vorige week nog flinke koorts gehad (40 graden) en ben ik nog 3x naar het ziekenhuis gemoeten voor een hoop onderzoeken. Gelukkig mocht ik steeds naar huis, omdat ik me niet ziek voelde (deed me wel een beetje zo voor, want ik wilde niet weer opgenomen worden, dat voelde als een stap terug in de verwerking).

Vorige week maandag is Sam gecremeerd en zijn as gaan we bijzetten bij zijn oma (de moeder van mijn vriend is overleden).

Lief ook dat jullie zeggen dat ik zo sterk ben, maar zo voel ik me ook echt over het algemeen genomen. En ik denk dat dat zo voelt, omdat ik me echt moeder voel.

Maar daarnaast zit ik nu in een fase dat ik het zo ontzettend oneerlijk vind! Afgelopen zaterdag liepen we in de stad en als ik dan moeders rokend achter hun kinderwagen zie lopen vind ik dat echt frustrerend. Ik heb er alles aan gedaan om gezond te zijn en alles perfect te doen voor mijn kindje, waarom heeft mijn lichaam me dan zo in de steek gelaten! Waarom, waarom, waarom.... die vragen blijven maar in me opkomen.

En in een winkel staan om kleren te shoppen, maar spontaan beginnen te huilen omdat ik geen 'gewone' kleren wil kopen, ik hoor nu positiekleding te kopen. Ik hoor nu zwanger te zijn en mijn buik te showen.

Hetzelfde afgelopen zaterdag.. We waren voor het eerst met vrienden naar een feest en ik dronk voor het eerst weer een biertje en toch ook maar een sigaret (ik ben gestopt toen we zwanger wilden worden) en aan de ene kant was het lekker, maar aan de andere kant wil ik helemaal niet dat dat weer mag!

Maar ondanks het vele en heftige verdriet merk ik dat mijn vriend en ik het zo goed aankunnen. Onze band is zo ontzettend sterk en dat voelt zo goed. En we kunnen ook (nog of alweer) genieten van de mooie dingen in ons leven; van elkaar, onze vrienden en familie en samen leuke dingen doen. En daar ben ik zo blij om, dat we positief in het leven blijven staan en in ons mooie en positieve leven heeft Sam nu een ereplekje en gaat er geen dag voorbij dat we elkaar er aan herinneren dat we papa en mama zijn van het mooiste kindje!

Ik zal af en toe wel een update geven hoe het met me gaat, als jullie dat willen.

Ik blijf zeker meelezen.

Geniet van alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven