Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hoi allemaal!

Met mijn vriend gaat het weer redelijk goed hoor!

Hij is opgenomen vanwege een beklemde navelbreuk, dus een breuk in de navel waarbij er een stukje vetweefsel door de breuk is geschoten. In zijn geval door een niesbui..! het breukje was aangeboren.

Ze moeten dan snel opereren, zodat het weefsel niet afsterft.

Nu heeft ie nog een beetje pijn van de wond, maar gelukkig is ie lekker thuis! Kon helemaal niet alleen slapen!

@Nolleke: Hoe gaat het nu met je?

@Sofialala: Zwangerschapsyoga was iets waar ik me voor wilde inschrijven, maar in onze plaats word hget niet (meer) gegeven. Nu kan ik wel meedoen met de 'gewone' yogalessen, maar hoor her en der dat het vrij intensief moet zijn. Hoe ervaar jij dat?

Ik heb nu namelijk al vrij snel harde buiken als ik te druk ben.

@ Helena: Heel veel beterschap!

Morgen om 10:30 de echo!! Ik ben zo benieuwd of alles goed is! Ik moet zeggen dat ik door verhalen als dat van Nolleke wel met de neus op de feiten word gedrukt. Dat je niet alleen maar gaat voor het plezier en de geslachtsbepaling, maar dat er ook ernstige afwijkingen kunnen worden gevonden. Ben best zenuwachtig..

Laat morgen weten hoe het is gegaan en of het een jongetje of meisje word!
@Helena: schrikken voor je, zeg! Was je overstuur net na het ongeluk?

Balen, de zwangerschapscursus van de thuiszorg zit al vol in heel Eindhoven, meerdere locaties dus! En die cursus start pas in week 27 dus ik dacht dat ik wel op tijd zou zijn. Ik kan nog wel in een dorp in de buurt, misschien dat ik dat ga doen. Anders toch maar betalen voor duurdere lessen.

@Moontje, gewone yoga zou ik niet aanraden. Ik ben er zelf net mee gestopt omdat mijn buik me in de weg zat en ik bang was te veel druk te zetten op mijn buikspieren. Misschien niet zo erg, maar ik heb liever les van een instructrice die weet wat ik wel en niet mag, en dus de juiste oefeningen doet.

Heb echt weer superleuke lakentjes gezien, nu van Taftan. Ben er helemaal verliefd op. Ik ga binnenkort eerst maar eens behangshoppen.
He meiden,

Ben hier weer eventjes niet geweest en zie nu het ongelooflijke nare bericht van Nolleke.

Nolleke meid wat heb jij een hoop mee moeten maken. Wat zullen jullie een verdriet hebben.

Heel erg veel sterkte deze komende tijd. Doe rustig aan en hoop voor jullie dat er snel weer een kindje voor jullie gegund is. Dat kom je ons dan wel vertellen he.

Nogmaals heel veel sterkte.

Hier gaat het allemaal wel goed. Ben alleen zo druk op het moment en savonds plof ik op de bank omdat ik zo'n rugpijn en beenpijn. Gister bij de fysio geweest dus hopelijk kan die me beetje helpen. Heb een rij oefeningen gekregen en moet op mijn houding letten.

Ook zit ik nu te twijfelen welke zwangerschapscursus ik ga doen. Had me al opgegeven bij de thuiszorg (vitras) maar gister vertelde de fysio van een leuke cursus, zwanger in balans. Hierbij word er ook gesport. En ja nu moet ik kiezen. Moeilijk hoor. Hebben jullie hier al ervaring mee?

Ik zal als ik tijd heb alles eens even goed bij lezen. Sorry dat ik hier zo weinig ben, ga echt proberen om hier meer te zijn.
oh ja..mag ik ook in de tabel?

Naam: Moontje86

Lft: 24

Kindje:2e

Datum:26-01

Afspraken:07-09, 20 weken echo

Provincie: Dr

Overig: -

Straks de 20 weken echo..Eigenlijk om 10:30.. We zaten helemaal gespannen in de auto.. Horen we opeens een geluidje in de achterband, je raad t al, lekke band!!

Gelukkig kunnen we om 14:00 terecht, maar dan wel met een hoge bloeddruk denk ik! Pff..
hoi hoi,

gisteren toch maar een afspraak gemaakt voor een pretecho. Vlak voor mijn vakantie 13-08 kregen we te horen dat we een meisje krijgen. Aangezien er alleen maar jongens in mijn familie voorkomen is dit wel heel speciaal. Alleeen manlief wil het nog niet geloven en kan er niet met zijn pet bij dat er een meisje op komst is. hahaha hij wil perse nog een pretecho, En die heb ik nu staat voor 5 oktober. Ben dan 26 weken en dat zou een mooie tijd zijn om een 3 en 4 d echo te laten maken.

Zou gek zijn dat het nu ineens een jongen zou zijn, de echo die we hebben meegekregen was overduidelijk hahah maar ja ik ga graag naar de pretecho....
@helena: dat is wel schrikken zeg, met jouw ongeluk, hoe gaat het nu met je?

@sinojo: leuk hoor, een pretecho! Ik heb er ook nog wel aan zitten denken, vooral omdat ik de 20 weken echo toch wel heel medisch vond en onprettig omdat het kindje er zo slecht voorlag. Ze moest daardoor heel hard duwen. Maarja, dat kan met een pretecho misschien ook wel zo zijn. Ik denk dat wij het toch niet gaan doen. Het piemeltje was de vorige keer ook overduideljk te zien!

Wat een pech zeg moontje, een lekke band op weg naar de echo! Gelukkig kon je later terecht, als het goed is is het nu dus al achter de rug! Ik neem aan dat je nog even verslag komt uitbrengen?

@maliboo: ik ga hier op een zwangerschapscursus, dat is ook niet via thuiszorg, en dus iets duurder, 95 euro voor 10 lessen, waarvan 1 met partner. Een kennis van mij had er heel goede ervaringen mee, dus daar ben ik maar op afgegaan. Ik heb me ook al vrij vroeg opgegeven, rond de 12 weken ofzo. Het begint 25 oktober, dus ik ben dan rond de 28 weken al. Het gaat dan ook door tot na mijn uitgerekende datum, maarja, anders was het weer zo vroeg.

@mickey: ben net met mijn schoonmoeder bij de prenatal geweest, ze heeft een superlief dekentje met bijbehorend lakentje van nijntje gekocht, alvast voor mijn verjaardag. Volgens mij was het niet goedkoop, maar ik vind het nu al een supercadeau!

Zojuist heb ik de aanvullende echo gehad omdat ze bij de 20 weken echo niet alles goed konden zien vorige week. Gelukkig was het nu wel goed te zien. Vooral vanwege het betere apparaat, want ons knulletje wilde er weer niet lekker voor gaan liggen. Hij schijnt het allemaal erg lekker te vinden onderin mama's buik met de beentjes omhoog! Ik vond het toch wel een opluchting dat we nu een volledig positieve uitslag hadden! Wist je trouwens dat het hartje nog maar zo klein is als een 2 eurocent stuk? Echt indrukwekkend, want het pompt al wel bloed door het hele lijfje! Dat heeft zichzelf toch maar wonderbaarlijk mooi in elkaar geknutseld in mama's buik! Ik ben aansluitend met mijn schoonmoeder naar de prenatal geweest, waar we onze blijfschap eens goed hebben uitgedrukt in kleertjes, een slaapzakje (nu 25% korting!) en nog meer leuks!
@Nolleke, ik lees zo af en toe nog eens mee en zag nu het verschrikkelijke bericht van jou. Het moet toch wel helemaal niet te bevatten zijn zoiets! Ik vind het heel erg voor je, maar heb ook bewondering voor de kracht die je op brengt! Ik vind het heel mooi hoe je schrijft over jullie Sam en dat jullie zo trots op zijn op jullie vechtertje.

Houd die positieve instelling vast! Jullie komen er wel, en ik hoop dat jullie (als de tijd er daar voor is) een nieuwe zwangerschap gegund is!
.
Nou, we hebben de echo achter de rug en alles was prima! Wat een heerlijk gevoel! En...we krijgen weer een dochter!

Terwijl we allebei een sterk voorgevoel hadden dat we nu een jongetje zouden krijgen. Maar we zijn harstikke blij en nu moeten we het nog proberen voor ons te houden!

Mag ik vragen hoeveel kilo jullie al zijn aangekomen? Ik namelijk al 6 kilo ongeveer, lijkt me al veel..

Gewone yoga klinkt dan toch minder, jammer..Dan maar op zoek naar iets anders!
moontje86 gefeliciteerd met je dochter.......voor mij is het de eerste meid , maar bij jouw de tweede als ik het goed lees.. kaai leuk hoor
@Moontje: proficiat! Dat maakt onze balans tussen jongens en meisjes (het schema) weer wat meer in evenwicht. :-)

@Sofialala: ik wil tot vier weken van tevoren doorwerken, zodat ik daarna in elk geval 12 weken verlof heb. Dat betekent dat ik t/m 17 december moet werken. Omdat ik de kinderopvang pas vanaf half april heb opgegeven, plak ik er evt. nog een week verlof aan vast (ik zou natuurlijk ook alleen de kdv-dagen verlof kunnen nemen, maar een extra weekje lijkt me wel lekker). Ik heb trouwens tot 1 mei vervanging, dus evt. kan ik nog even verlof nemen.

Daarna ga ik 32 uur werken, ik werk nu 36 uur. Die vier uur wil ik in de vorm van ouderschapsverlof opnemen.
Hello ladies,

We zijn weer terug van vakantie en moet nog veel bijlezen maar zag wel het verdrietige nieuws van Nolleke. Wat rot meid, heel veel sterkte en vergeet niet dat jullie door Sam wel papa en mama zijn geworden. Hij zal altijd jullie stoere ventje blijven.

De rest moet ik nog bijlezen....zal er vanavond tijd voor proberen te maken.

We zijn een weekje eerder terug gekomen van vakantie. Het viel allemaal een beetje tegen en door het slechte bed kon ik haast niet meer lopen van de rugpijn.

En door de verveling daar kreeg ik een nesteldrang aanval waardoor we nu de hele woonkamer nog even gaan aanpakken. Arme manlief haha.

Vandaag lekker een dagje naar Speelstad oranje met Niek. Daarna lekker pannenkoeken eten. Heb er helemaal zin in!!!

Tot vanavond
Ik ben 1 van de stille meelezers maar moet hierbij reageren op Nolleke. Gecondoleerd met het overlijden van Sam........heel veel sterkte, ook met je gezondheid Nolleke, en ik wens jullie alle goeds voor de toekomst.
he meiden,

met nog een beetje spierpijn, gaat hier alles goed! Ik ben voornamelijk geschrokken. Je ziet dan maar weer hoe kwetsbaar je bent een ongeluk in klein hoekje zit. (vrouw van een verre collega heeft met 18 weken een ongeluk gehad en is daarbij hun kindje verloren vorige week)

@moontje ik ben 3 en halve kilo aangekomen. Maar gewicht zegt toch niet zo veel? En gefeliciteerd met jullie mooie echo!!

@ mamamuis Was jullie dagje uit leuk??

@ sofielala ik ga werken tot 17 december ( 4 weken voor de bevallingsdatum) en hoef pas 1 augustus 2011 weer te beginnen. Wat een luxe he? Dat zijn 12 weken verlof, 10 weken vakantie en de rest, ongeveer 5 weken, neem ik ouderschapsverlof op!
Nou ik ben ook weer goed gekeurd vandaag. Toch altijd weer fijn. Bloeddruk prima, gewicht goed....moontje ik ben ook al 6 kilo aangkomen. Schrik er ook steeds weer van. en het hartje klopte weer mooi. Ze voelde dat hij de doppler weg duwde. Nu al een eigenwijs mannetje

sofielala, ik werk tot 5 weken voor mijn uitgerekende datum. Dan stop ik precies de dag voor kerst. Leek me wel lekker om tussen kerst en oud en nieuw ook niet meer te hoeven werken.

Als het goed is begin ik dan begin mei weer.

mamamuis welkom thuis. En nu lekker aan het klussen dus Haha ik herken het maar al te goed.

Onze slaapkamer en woonkamer zijn nu helemaal klaar en nu kunnen we beginnen met het leeghalen van de babykamer. Nog een leuk klusje.

Voor de tabel: 6 oktober weer controle vk. Maar eerst nog volgende week de 20 weken echo. Vind het wel spannend hoor!
Hoi dames!

Bedankt voor de felicitaties! Ik vind het nu alleen maar nog leuker, nu kunnen we inslaan! Heb al een leuk idee voor een babykamer en we hebben nog heel veel van onze dochter wat natuurlijk super handig is! Alle kleertjes lekker wassen alvast en oude herinneringen opsnuiven! Heerlijk!

Hebben jullie ook al in mindere of meerdere mate 'last' van nesteldrang?

En die kilo's maken me ook niet zoveel uit, maar weet wel uit ervaring hoe moeilijk het er weer afgaat..Probeer nu de snoepjes/koekjes/chips een beetje te laten staan. Dat is toch nooit schadelijk voor de baby?
Nolleke, lees je nog mee hier? Ben benieuwd hoe het nu met je is .

Astrid, wat lief dat je nog even komt reageren op Nolleke. Hoe gaat het met jou nu? Ben je alweer begonnen met een nieuwe poging om zwanger te worden?

mamamuis, hier nog iemand met last van nesteldrang. Ik kan niet wachten tot de babykamer geleverd wordt over 2 weken, zodat ik lekker kan beginnen met inrichten. Sleep mijn vriend ook bijna ieder weekend mee naar een of andere babywinkel

Helena, wat schrikken van je ongeluk! Gelukkig is het allemaal meegevallen en gaat het met je uk goed.

Moontje, gefeliciteerd met jullie 2e meisje! En fijn dat het ook weer goed gaat met je vriend! Ik ben ook al 6 kilo aangekomen. Is ook niet verkeerd, want ik was een lichtgewichtje (nu nog steeds trouwens).

Teepje, fijn dat de 20weken echo helemaal goed was!

Mijn vriend heeft de baby ook erkend, hebben we met 12 weken zwangerschap al geregeld. Onze babykamer hebben we bij knuffelkamers: http://www.knuffelkamers.nl gehaald. Zij doen in 2ehands meubeltjes en er zit echt goed spul tussen! Ons kamertje staat er niet meer op, maar er komen tzt vast wel wat foto's op de Hyves!
Jeetje, Nolleke, ik ben er helemaal stil van. Wat een verhaal en wat een nare afloop. En wat klink je dan sterk!

Het is echt een nachtmerrie voor ons allemaal wat jou nu overkomen is. Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies en heel veel kracht voor de toekomst gewenst.

Ben ook weer terug van vakantie, heb bijgelezen maar heb verder nog totaal geen tijd.

Het gaat wel heel goed met mijn benen en de pijn in mijn bekken. Kon echt lekker rustig aan doen in Italie. We zaten in de baai van genua, heel erg mooi. Warm weer, 33 graden en camping aan zee.

Nu weer een paar dagen bij schoonouders om de camper schoon te maken en om te wassen, haha. Wat een berg hebben we dit jaar, komt echt door ons kleine manneke.

Voel de beeb nu vaker bewegen en man heeft hem/haar ook gevoeld in de vakantie! Dinsdag de 20 weken echo, wat spannend allemaal weer!!
@Mirre, toevallig heb ik vandaag weer een nieuwe inseminatie gehad (de eerste na de MK). Over twee weken dus hopelijk goed nieuws. Mocht ik weer opnieuw zwanger worden, dan kom ik dat zeker hier melden. Verder lees ik stilletjes op de achtergrond mee. Kan het toch niet nalaten om te lezen wat jullie allemaal bezighoudt en hoe ver ik ook zo ongeveer zou zijn geweest.
@nolleke: ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik kan me voorstellen dat je voorlopig ook geen zin hebt in onze verhalen. Nogmaals sterkte!

@mamamuis en floortje: welkom terug!

Ben nu ruim 5 kilo aangekomen en bijna 22 weken zwanger. Vind de kilo's ook helemaal geen probleem, hoor, dat komt waarschijnlijk pas na de bevalling .

Vanavond gaan we naar een ledikantje kijken dat we op Marktplaats hebben gezien. Een commode hebben we al (een oud kastje dat mijn man nu aan het opknappen is).

De gratis zwangerschapscursus van de thuiszorg, waar ik in week 27 aan zou mogen beginnen, zit in heel Eindhoven op alle locaties vol voor alle dagen! Woensdagmiddag belde ik daarom met één van de goedkopere zwangerschapsyogaklassen en diezelfde avond was de eerste les na de zomervakantie en mocht ik meteen beginnen. Het is een heel klein klasje van op dit moment vier vrouwen, waarvan één op dezelfde dag is uitgerekend als ik. En de yoga is echt heel wat minder intensief ook dan Bodybalance, wel lekker eigenlijk. Vooral veel focus op de ademhaling. Voelt wel goed om met al je aandacht dan bij je kindje te zijn. Op de één of andere manier voel ik me wel eens schuldig naar ons meisje toe als ik de hele dag haast geen aandacht voor haar heb
Dag dames, even kort, want ik heb niet zoveel tijd: ik ga voor een weekje op vakantie vandaag naar de belgische ardennen! Een goede week gewenst, en ik zal er dus over een weekje weer zijn!
Heb eventjes een vraagje aan jullie.

Voelen jullie ook zo'n druk in je onderbuik? Als ik er duw doet het ook gewoon pijn. Al urine laten controleren maar was geen blaasontsteking zeiden ze. De verloskundige zei dat het waarschijnlijk de banden waren of een groeiende baarmoeder. Voelen jullie dit ook?
Maliboo, ik wil ook nog steeds bellen met VK, want ik heb regelmatig steken/krampen. Vaak heb ik daarna een harde buik, maar niet altijd. Wil dus ook laten controleren op blaasontsteking.
@ maliboo en Mickey79 ik heb ook een paar keer per dag steken en krampen. Volgens de VK is dit normaal en als ik jullie zo hoor komen onze verhalen overeen en blijkbaar hoort het er gewoon bij... vervelend is het wel!
@ teepje: een hele fijne week toegewenst!

@ mickey en maliboo: ik zit al 2 weken met hetzelfde probleem: continu buikpijn, zeurend gevoel en ook nog eens flinke steken in de onderbuik. Vannacht werd ik er zelfs wakker van. Soms kan ik duidelijk voelen dat het mijn banden zijn, vooral de stekende pijn bij het opstaan.. En dat zeurend gevoel had ik aan het begin van de zwangerschap ook en toen zei de VK dat het mijn banden en groeiende baarmoeder waren. Afgelopen nacht had ik zoveel pijn dat ik op het punt stond de VK te bellen, maar ik durfde het toch niet te doen. En wat denk je.. nadat ik vanmorgen een flinke nummer twee in de pot had gelegd, was de pijn weer over.

Ik vind het moeilijk om niet ongerust te worden als ik pijn heb, maar toch denk ik dat het er blijkbaar gewoon bij hoort ofzo.. je hoort er alleen zo weinig van. Tenminste ik heb alleen maar roze wolk verhalen gehoord.. Niemand die een woord heeft gerept over buikpijn, jeukende tepels en veel afscheiding......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven