Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@streepjescode. http://januari-2011.hyves.nl/
Ik word gek van dat inloggen de hele tijd haha.

Hier een druk dagje gehad. Mocht vanmorgen uitslapen maar had zo'n energie en wervelwind in mijn hoofd dat ik om 8 uur er al uit was en een hele lijst van to-do dingen heb gedaan.

Niek is heel erg ziek dus manlief kon zich daarover ontfermen. Hij heeft 40 graden koorts en huilt en jammert de hele tijd omdat alles zeer doet....zo zielig. Ik kan dan zo mee gaan huilen met hem. Dus was het lekker een papa-knuffel dagje.

Heb na het berichtje van Mirre toch maar mijn ziekenhuistas klaargemaakt haha.
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon, Mirre! Gaat alles goed met jou en de baby?
Bedankt voor het doorgeven van de Hyves!

Ik heb me net aangemeld!
Vergeten jullie je slippers niet in de ziekenhuistas te doen? Die had ik niet bij me toen ik plotseling een nachtje moest blijven in het ziekenhuis en de volgende ochtend was het wel lekker geweest met douchen (hygiene en een erg gladde vloer met die nog een beetje natte voetjes).
streepjescode: voor jou ook spannend, half gedraaid! Hopelijk draait ze verder maar het belangrijkste is dat je vliezen niet breken. Ik duim er voor!

Mirre: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!! Hoe groot is ie? Hoe is het nu thuis? Heb je ook kraamzorg?

Ik lig nog steeds in de lappenmand, heb al sinds vrijdag ondraaglijke buikpijnen waarmee ik met een kruik in bed lig.

Vandaag in ziekenhuis 2 uur aan ctg gelegen, hartslag beeb was erg hoog.

Urine, bloed, bloeddruk; alles was goed. maar de pijn bleef. Had geen verweekte baarmoeder en ook geen ontsluiting. Wel samentrekkingen van de baarmoeder. gisteren ook even om de 10 minuten. Sinojo hoe gaat het nu bij jou?

Ik ga weer naar bed, zwaai,morgen weer om 10 uur naar het ziekenhuis.
@streepjescode.....ik heb je al toegevoegd. En goede tip trouwens van de slippers....die was ik ook vast vergeten haha. Was eigenlijk nog niet verder dan een hele berg kleren haha.

@floortje.....wat vervelend dat je je zo voelt. Gelukkig houden ze je goed in de gaten.
@ Mirre:

Wow meid gefeliciteerd met jullie zoon!! En de primeur

Ik wens jullie heel veel liefde & geluk toe!!
@ Floortje: veel succes in het ziekenhuis!!

@ Streepjescode: ik duim mee voor je!
@floortje,, ik heb de verjaardag overleefd. de baby zit nog mooi op haar plek. Maar vanochtend weer rond de klok van half 5 wakker met pijn in de onderrug en in de bovenbenen, noem het menstruatiepijn maar. Ook te vergelijken met weeen, ik had met de jongste been en rug weeen, en dit kwam heel bekend voor... laten we het er maar op houden dat het voor weeen zijn.

Succes in het zkh Floortje, hopelijk ben je snel weer thuis en gaat het goed met de baby en jouw

@slippers check. Wat ik gisteren ook nog in me tas gepropt heb ik shampoo en cremespoeling,die was ik de vorige keer vergeten, en dan is het wel heeel lastig haren wassen...

En een leesboekje ook erbij... boeketreeks hahaha

Ga nu maar weer verder met opruimen van de verjaardag in huis en de vloer schoonmaken... hoognodig.....
Onderweg naar huis en jullie meeduimen heeft geholpen: de kleine meid ligt met haar koppie naar beneden! Mooi op tijd, want morgen zou ze gedraaid worden. Dus die afspraak kon afgezegd worden. Ben er blij mee, want het draaien vond ik toch wel een eng idee (met de navelstreng en eventueel terugdraaien enzo).

Ze ligt nog niet heel erg diep, maar volgens de gynaecoloog wel een beetje in het bekken. Ik hoop dat ze niet weer terug draait, maar ze is nu natuurlijk een stuk groter dan de vorige keer (toen ze terug draaide). Haar plek wordt ook steeds beperkter.
@streepjescode... oohhh wat fijn dat ze uit zichzelf is teruggedraaid, scheelt weer een hoop narigheid idd met de versie. en nu op haar plek blijven zitten.. spreek ze maar goed toe... hahah

Wat denk je wat mijn jongste gisteravond zei toen hij naar bed ging... of ik mijn mond even open wilde doen. Dus ik nog zo gek dat ik me mond open doe, komt hij dichterbij en gilt letterlijk in mijn mond.... baby zusje je mag nu wel komen hoor maar ook na het vuurwerk.... kijk maar hahahahah schattig op of niet... net alsof dat helpt hahahahha maar het was goed bedoeld.....
Whahahaha Sinojo... wat zijn kinderen toch heerlijk!! Ik zie het hem al helemaal doen!

@ streeptjescode: Wat fijn voor je zeg!! Het lijkt mij ook niets dat draaien in het ziekenhuis dus ik ben heel blij voor je dat ze het vanzelf gedaan heeft!
Streepjescode: wat goed dat ie gedraaid is!! Zou het dan toch door de moxa komen?

Sinojo: ik moest echt keihard lachen om de actie van je jongste! Wat een humor!! Super.

Alles is nu rustiger in mijn buik. Geen samentrekkingen meer, geen hoge hartslag meer. Dus ik mocht naar huis. Fijn!

Nog steeds dezelfde pijn in mijn buik maar die wordt nu verklaard door de kindbewegingen. Binnen in mijn buik is het "bont en blauw en beurs" Daar komt de pijn vandaan.

Donderdag weer naar de gyn.

Verder even niks bijzonders, man is thuis, even de puntjes op de i zetten en dan maar weer rusten.
Streepjescode: super dat ze is gedraaid, hopen dat ze nu lekker zo blijft liggen.

Sinojo, wat lief van je jongste! Leuk die interactie!

Floortje: fin dat het weer wat rustiger in je buik is.. Rustig aan doen, en succes donderdag bij de gyn.
succes bij de VK sofia!

Ik hield eerst ook vocht vast maar dat is nu juist minder geworden. Ik ben echt benieuwd hoe het met Mirre en zoontje gaat!

Lukt het met voeden en verzorgen en hoe voel je je zelf?

Hier gaat het nog niet echt lekker. Vannacht en vandaag weer erge buikpijn. Ik word er echt chagrijnig van! Vanmorgen met zoontje naar consultatiebureau geweest, alles in orde en daarna naar de kapper. Ik zag er echt niet uit.

Straks maar even enkele babykleertjes maat 50 aanschaffen. Begin zo zenuwachtig te worden, bah.

Verder niks nieuws, jullie allemaal succes!!
@floor.....wat vervelend dat je je zo rot voelt. Wel leuk om even te gaan shoppen. Even een leuke afleiding.

@sofia....mooi dat jullie weer een bewijs van goed gedrag hebben gekregen haha. Is toch altijd weer prettig.

@sinojo.....leuk dat je zoontje er zo mee bezig is. Hier begint dat nu iets minder te worden. Eerst moest alles verteld worden aan mijn buik en nu niet meer zo.

Hier een drukke dag. Morgen komt er een installatie bedrijf om verwarming te maken op de bovenverdieping. Dus daar kijk ik erg naar uit, Het was nu altijd wel heel koud. Daar wen je aan maar met een kleintje dat in de winter wordt geboren is een warme kamer toch wel lekker. Alleen moesten dus vandaag alle kamers leeggeruimd worden omdat ze morgen met radiatoren en buizen bezig moeten.

En natuurlijk is het bij manlief nu heel druk (vrachtwagenchauffeur met sneeuwschuifdiensten) dus die gaat 's morgens om 5 uur de deur uit en is er 's avonds vaak pas tegen 21 uur weer. Niet zo gezellig maar ja....

Niek was de afgelopen dagen ziek, hoge koorts en alleen maar huilen en jammeren. Zo zielig. Bij mij is het gelukkig overgewaaid. Heb alleen steeds meer last van mijn rug en bekken. Weet niet precies waar de pijn vandaan komt maar het is wel heel vervelend. Omdraaien in bed wil niet meer behalve als ik eerst uit bed stap en dan weer opnieuw in de goede positie ga liggen.....en dat 10 keer per nacht haha.

Maar ach.....nog maar max 5 weken en dan zit het erop.
@mamamuis: ja, omdraaien lukt steeds minder he? Gelukkig draai ik max. drie keer. Van rechts naar links, van links naar rechts, van rechts naar links en nog één keer terug. Ja, er zit echt een patroon in. Helaas moet ik elke keer als ik wakker word ook naar de wc...

@Floortje: is wel schrikken dat je ineens niks meer mag! Maar gelukkig was de controle gisteren goed bij je!

Ik moest gisteren ook even terugkomen n.a.v. het bezoek aan de gyn afgelopen donderdag, maar alles was prima in orde. Overmorgen de echo voor de exacte positie van de beeb! En dat is meteen mijn laatste werkdag, kijk er echt naar uit! Gisteren met collega's uit eten geweest. Heel lief, ze hadden allemaal kleine cadeautjes gekocht en in een mandje gedaan: Zwitsal spulletjes, chocola, douchegel voor mezelf, een puzzel voor tijdens mijn verlof, tijdschrift. Echt lief. Vandaag kerststukje gemaakt op mijn werk :-), ben nu bekaf en duik zometeen mijn bed maar eens in.
@mamamuis: wel lekker dat je dan verwarming krijgt, maar wel even een hoop gedoe lijkt me! En dat omdraaien.... heel herkenbaar! Ik draai trouwens over mijn buik, steunend op mijn armen, dat heb ik op de gym geleerd en gaat ook heel goed! Grappig dat er bij Mickey een echt patroon inzit. Ik worstel gewoon de hele nacht door!

@mickey: fijn dat alles goed was, en we hebben gelijk onze laatste werkdag, fijn he? Ik ben er echt ook helemaal klaar mee eerlijk gezegd!

@floortje: balen dat je je zo rot voelt! Hopelijk kan je nog een beetje rust vinden! En kleertjes koop je anders maar gewoon via internet, hardstikke leuke dingen te koop!

@sofia: leuk, de foto's! Ik denk er nu toch wel over om ook wat foto's van mijn blote buik te maken. Ik vind hem toch wel erg bijzonder, ondanks de minder mooie striae. En ook al doe ik er niets mee, je kunt het niet meer overdoen, behalve bij een volgende zwangerschap natuurlijk!

Mijn controle bij de VK vandaag liep een beetje onverwachts, ik voel het kindje namelijk toch echt wel veel minder bewegen, en ik had daar ook al een keer over gebeld. Eerlijk gezegd zat me dat toch wel dwars, dus ik zei het toch bij de verloskundige. Voor ik het wist, had ze de telefoon in haar hand om een afspraak in het ziekenhuis te maken voor direct erna voor een ''consult minder leven''. Ik schrok wel een beetje van de plotselinge actie, maargoed, een uur later lag ik dus op een ziekenhuisbed aan de CTG. Daar heb ik een uur aan gelegen, maar gelukkig was alles goed! Hartritme, bewegingen, mijn bloeddruk, ook nog een echo voor de hoeveelheid vruchtwater, alles goed. Blijft een beetje gek dat ik dus de meeste bewegingen gewoon helemaal niet voel! Daar hadden ze niet echt een verklaring voor, want de placenta ligt ook gewoon achter enzo. Maargoed, het belangrijkste nieuws is dat alles goed is! Toen ik pas laat thuiskwam met mijn man was ik helemaal kapot. Ik ben ineens helemaal op merk ik, het is toch een hoop spanning denk ik! nog 2 dagen werken......
Goede morgen dames...

Nou vandaag voor de controle naar de gyn. Hopelijk niets aan de hand maar als ik naar mijn urine kijk.... dan vrees ik het ergste, het ziet er vrij troebel uit..

De hele nacht denk maar een uurtje of 3 geslapen van de pijn aan me polsen, heb meer in de badkamer onder de kraan met me armen gelegen dan in bed. De bracen helpen helaas niet meer.

Ga toch eens vragen of de gyn daar geen oplossing voor heeft. plastabletten ofzo.. of inleiden nog beter.... Want dan weet ik dat ik binnen 3 dagen van de pijn af ben. Maar de gedachte dat ik zo nog 4 weken door kan lopen, afschuwelijk.

Ben nu 36 wkn en 1 dag, wordt dus vervolgt... of vanuit thuis of vanuit het zkh. Me koffertje gaat in iedergeval wel mee in de auto.
Succes vandaag Sinojo! Balen dat je zo'n rotnacht hebt gehad, pijn is echt naar!

Teepje, gelukkig alles goed... Heeft toch veel spanning zo'n dag dan he?
Sinojo: heel veel sterkte! Ik hoop dat ze je van die pijn af kunnen helpen of iig kunnen verlichten....

Toen wij op controle kwamen bij de VK en ik aangaf dat ik veel vocht verlies op het moment (sorry dames) en ik zoveel krampen heb, werden we meteen doorgestuurd naar de gyn. Mijn VK dacht dat de vliezen misschien gebroken waren (vorige week al). Dus wij met koffertje en al naar het ziekenhuis, want als de vliezen echt gebroken waren, had ons kindje vandaag moeten komen. Maar helaas... we zijn weer geen papa en mama geworden. Ik verlies geen vruchtwater maar dunne afscheiding en op de echo was ruim vruchtwater te zien. Konden we weer terug naar huis... Ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje teleurgesteld was geen mama te zijn geworden. Het is nu zevenendertig en een halve week en ik begin heeeeeeeeeel ongeduldig te worden. Eerst dreigde de kleine veel te vroeg te komen en nu zul je zien... in week 42 loop ik nog met een dikke tetter! Whaha....
Hoi dames daar ben ik weer. Mijn vluchtkoffer wordt vanaf vandaag een logeerkoffer spijtig genoeg, Mag niet meer thuis bevallen en moet in het zkh bevallen ivm de nog steeds te hoge bloeddruk. Verder nergens last van, urine was toch goed, wat ik erin zag was afscheiding en geen eiwitten.. bloed ook goed, en meteen bij de verpleegkundige aansluitend geweest om de bevalling in het zkh te bespreken. waneer te bellen enzo..

Het is een grote domper maar ja de gezondheid gaat voor en leg me er maar bij neer.

Jammer genoeg voor de polsen is niets maar dan ook niets aan te doen dan bevallen, MMMMMaar er werd wel aangegeven dat ik volgende week als ik naar de gyn moet (vandaag was een assistent gyn vk) dat ik dan wel aan kan geven als mijn pijngrens bereikt is, dat ze dan evt kunnen ingrijpen en dat is wel een hele prettige gedachte...

Maar goed we zien wel hoe het schip strand.
Hoi,

Oh zo herkenbaar. De laatste dagen word ik al om 5 uur wakker en blijf doorwoelen tot 7 uur. Dan sta ik maar op, kleed mij aan, om vervolgens weer heel moe te worden in bed te gaan liggen en tot half 11 weer te slapen. Pffff!

Gisternacht dacht ik van onderen te voelen (haha hoe zeg ik het anders) dat mijn vliezen gebroken waren. Toen dacht ik 'maar ik ben er nog helemaal niet klaar voor, help!'. Durfde amper op te staan uit bed. Maar alles bleef zitten dus loos alarm. Nu toch maar eens serieus werk maken van vluchtkoffers en dergelijke!

Bedankt nog voor de tip om via de buik te draaien in bed, ga ik proberen.

@sinojo, bij onze vk hangt poster van accupunctuur tegen zwangerschapsklachten. Misschien iets voor jou? Lijkt mij heel vervelend van je polsen/tunnelsyndroom! Moet je wel een accupuncturist in de buurt hebben natuurlijk.

Hou je taai iedereen!

Groetjes Mojitolise
Dacht dat zoontje wakker werd maar ik krijg nog even wat tijd om te reageren. Zal niet lang zijn.

Het klinkt wel heel erg pijnlijk bij jou Sinojo! Sterkte en inleiden bij 37 weken lijkt me een verlossing voor je. Zeker nu je niet meer thuis mag bevallen is het minder erg dat het niet vanzelf gebeurt lijkt me.

Iedereen moeite met slapen, hier ook. Bed staat inmiddels op kratten en ik lig heel hoog maar het valt me niet tegen. Moet er sowieso een paar keer uit om te plassen maar het in slaap vallen, valt nog erg zwaar. Ik schrik gewoon van de buikpijn als ik eenmaal ontwaakt ben en kan daardoor echt nauwelijks meer slapen. Alleen als ik slaap ben ik pijnvrij.

Zoontje is nu echt wakker en wil eruit, zwaai.

Morgen ga ik zelf weer naar de gyn. Ben benieuwd.

Sinojo: je bent nu wel thuis toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven