Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai;

Joan; We duimen voor je. Ik zou wel willen vragen of je al vanalles voelt, mar dat is met die zooi die je slikt misschien zo ie zo wel. Ik hoop dat je het een beetje trekt, wel fijn dat je weer wat kunt werken en naar het theater gaat, volgens mij werkt afleiding het beste. Wel lastig dat je rustig aan moet doen, want dan gaat de tijd juist langzaam he?

Eef; wat lekker dat jullie weer een bezichtiging hebben, succes met het schoonmaken! Niet het leukste karweitje, en zeker niet met zoon en zwanger zijn lijkt me.

Hier wacht nog een halve badkamer op me, hij schreeuwt heel hard om aandacht maar ik hoor hem niet.

Lab; hele goede zet van je hoor om meis even weg te brengen. Hier van het weekend ook gedaan en dat is echt fijn om even tijd voor jezelf te hebben.

Ik hoop dat het effect heeft!

Nijn; wat naar zeg dat je zo beroerd bent geweest, hopelijk is het snel helemaal achter de rug ook met alle gekke dingen enzo.

Heb er zelf ook wel last van ivm luie darmen, en je denkt vaak meteen aan het ergste. Maar ook hier altijd te horen gekregen dat je vooral geen zwarte ontlasting moet hebben (want dat is oud bleod, uit een stuk eerder van je darm) Helder is meestal een probleempje in de buurt van de uitgang zeg maar.

Vanacht hier drama, gisteren ook al, ze was toen 2 uur wakker. Ze krijgt van ons altijd drinken en dan slaapt ze redelijk goed verder meestal, maar ik was er ineens klaar mee. Ze heeft dus een uur gehuild, niet aan een gebroken, maar tussen neurien door, toen ben ik naar haar toe gegaan en een knuffel gegeven, daar werd ze wel rustig van, en toen heeft ze nog een kwartier gehuild en is toen gaan slapen, ik voelde me zeer ontaard, maar ook zo kwaad. Man vond het helemaal niet leuk, hij moest er om 6 uur uit.

Vanochtend werd ik om 9.20 wakker van een kletsend meisje wat zelf haar slaapzak uit had gedaan en die triomfantelijk aan mij overhandigde.

Geen spportje dorst of honger te bekennen.

(we geven dus altijd drinken omdat we denken dat ze dorst heeft, maar ze wil het denk ik omdat ze anders niet in slaap kan komen.

Hopelijk hooguit nog vannacht, maar hoop dat we er mee klaar zijn.

Ik voel me nu erg duf.

liefs Joep
Hey Joep,

Jullie dus ook aan de "harde" maatregelen wat betreft slapen... Ik wil dat hier ook, maar krijg Man dus niet mee. Aangezien het halve huishouden EN het nieuwe huis naast zijn werk nu op zijn bordje komt, snap ik ook wel dat hij zoiets heeft van "geef dat kind drinken en een Liga, dan kunnen we tenminste weer slapen"

Zelf ben ik momenteel echt stronsagerijnig, dus Man krijgt het straks te verduren als hij thuiskomt ben ik bang. Zoon is al de hele dag aan het dreinen, zeuren, huilen en driftkikkeren, omdat hij moe is van vannacht. Ik doe hem dus niet naar bed, want anders is het aankomende nacht weer pet. Maar ik ben het joch even goed zat zeg!

grtz E.
ahhh eef; Goed begrijpbaar. Meis was gisteren ook in zon bui en dan kan ik haar af en toe wel. Te moe om leuk mee te werken.

Ik geloof ook niet dat man het een goed plan vond, maar ik was het echt zat. De nacht ervoor 2 uur wakker geweest, en toen kreeg ze wel drinken, dus het kon wat mij betreft niet slechter.

En hier is de ervaring dat het doorbreken vaak een nacht of 2 kost.

Doe het ook met het oog op tandbedref, en link; eerst drinken dan pas kunnen slapen, en eventueel over een half jaar zindelijkheid, als je ze echt niet drinken moet geven.

Er komt vandag echt niets uit mijn handen, nu maar atwt kijken
Helloo

Wat een weertje he?

Ik dacht dat het zou regenen enz maar hier schijnt volop de zon, mooie blauwe lucht enz.

Yara ligt nu in bed, maar als ze wakker is, gaan we lekker even de stad in. Heeeel even maar, want dan moeten we alweer bijna eten...Maargoed dan hebben we dat gehad. Voor het straks ineens wel gaat regenen enz.

Nijnvriend moest heeel hard lachen toen ik vertelde dat Lab en Joep ook wel vaker bloed hebben bij ontlasting......Hij dacht echt en ik ook eigenlijk dat het heeeeel apart was en dat het toch eigenlijk stiekem niet helemaal goed is enz enz en hij maakte zich nog steeds wel een beetje zorgen.. Nu niet meer...:-)

Nu noemt ie het vrouwenkwaaltje...NOUJA..... :-D

Ik ga nu even stoffen en stofzuigen..dan hebben we ook DAT weer gehad!

Yara wil helemaal niet slapen. Ze maakt zich heel durk op dit moment....GOh heeft Fiep haar dat ingefluisterd?? Kan FIep foto's instralen???

(deed me nl even denken aan een post die Lab postte deze week dat Fiep heel boos in bed lag te gillen)
Oh enne Eef werkt het wle ZOon niet naar bed doen? Is het dan niet zo dat hij 's nachts te moe is om te slapen???

Hoe is het vannacht gegaan?

En bij jou Joep??

Ik snap de mannen ook wel hoor, maar ad andere kant sorry dat ik het zeg het is ook zijn kind. En dat hij de volgende dag moet werken, ja das heel jammer, maargoed je moet wat.

Je kunt moeilijk omdat hij moet werken kind continu zijn zin geven tot hij ineens niet hoeft te werken..Dat snapt zo'n kind echt niet.

Maargoed sorry ik heb 1: geen moeilijk slapend kind en 2: geen man die mij niet zijn gang laat gaan omdat hij vroeg op moet. Hij ziet dat zelf ook wel zo dat je vooral niet moet gaan toegeven.

Maar nogmaals dit is niet om iemand voor zijn hoofd te stoten. Meer dta ik even zoiets had van pardon?? Zo snel mogelijk stil krigen hoe dan ook, ook al gaat het tegen de 'regels' in omdat papa moet werken??

Maarja dat ken ik dus gewoon niet omdat wij hier (nog) geen slaapdrama's hebben. En wie weet zou het hier als dat wel zo was/wordt ook zo zijn..

Dus geen kritiek. Gewoon niet te snappen even...
Aaaaahhhhh

Even ego....

Ik begin al langzaam aan gek te worden.....vanaf vandag kan het misgaan (dag 8) Ik voel van alles en ik voel niks. Gisteren tijdens mijn werk had ik het idee dat de ongi eraan zat te komen (vaak naar het toilet geweest, jee wat zal ik daar nog vaak komen deze dagen)

Het is zo zenuwslopend, niet normaal. Gelukkig gaat de tijd iets sneller nu ik weer aan het werk ben.

Gooi al jullie weet ik wat deze kant op en laten we hopen dat er 1 of 2 emmies blijven zitten!!! Ik wil het zooooo graag.

Ben zo bang dat het misgaat (kan nu al wel janken)

K..dagen en wat duren ze lang (kon ik maar gaan slapen tot dinsdag)

Grtzzz een onzekere en bange Joan
Lieve Joan

Ik begrijp je...je wilt zo graag zekerheid. en de hoop is echt killing...dat afwachten en je kunt niets doen...behalve de tijd doorkomen. Ik stuur alle positieve energie jouw kant op.

En ja dat je alles en niks voelt, zegt ook alles en niks. Ik heb me wel 100x zwanger gevoeld dan wist ik het echt zeker en bleek het niks te zijn. 1x voelde ik me echt niet zwanger en was het wel zo.

Probeer afleiding te zoeken tot dinsdag. Wat waarschijnlijk helemaal niet lukt, want natuurlijk ben je er mee bezig in je hoofd! Ik wens je heel veel sterkte en hoop op goed nieuws dinsdag.

Liefs Manderley
Och Joan meis..

Ik duim voor je. Probeer je idd te focussen op leuke dingen, je werk enz.

Natuurlijk is dat heel moeilijk... maar wel het beste denk ik...

Dikke knuf vanuit hier
ahh Joan;

Meis wat leef ik met je mee, ik wilde dat ik iets kon doen om het snel dinsdag te laten zijn, veel slapen, is het enige wat ik je kan aanraden.

Ik hoop zo dat het een paar hardnekkige emmys zijn, het is je zo gegund!

Heeel veel sterkte en knuffels

Joep
Even snel van Lel (haha):

LIEVE JOAN, ik tel de dagen mee af en heel veel 'good luck' vibes jullie kant op. Als ik het toch eens voor het zeggen had, he...?!

Toitoitoi! Veel dikke knuffels, C.

Grote knuffel voor Joan! Ik duim voor je, ik duim voor je, ik duim voor je!

Vanochtend had ik een hele lap tekst getypt, maar prompt liep het forum vast.

Enniewee, mijn moe-igheid is nu griep. Yach.

Liefs voor jullie allemaal, Lab
Dames ik ben een weekje skien in frankrijk!!!! Joan zet 'm op in de tussentijd.

Als ik terugkom ga ik gelijk hoe het is gegaan....

groetjes allemaal en tot de 17de denk ik.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

PS: ik stuur geen kaartje ;)

Belle
Dag meiden,

Jemig zeg! Ik heb wel een uur (!) bij moeten lezen.

Had de afgelopen tijd geen zin in Viva. Ben beetje moe-ig, en de tijd die ik vrij heb, wil ik liever anders besteden. Op de een of andere manier voelt achter internet zitten niet als vrije tijd. Ik weet ook niet hoe dat komt. Ik vind bijkletsen enorm gezellig, en als ik iemand bel, kan ik rustig een uur of anderhalf kletsen en echt het gevoel hebben dat ik zit te relaxen, maar achter de computer heb ik dat gevoel gewoon niet (behalve als ik spelletjes aan het spelen ben, hihi).

Het gaat echt wel goed met ons hoor. Maken jullie je maar geen zorgen. Kasper is nog steeds een schatje, hij groeit enorm goed: Was op 25 februari (precies een half jaar) 72 cm en 9,4 kilo. Echt een heerlijk ventje! Hij heeft een beetje moeilijke week gehad een paar weken geleden. Ik dacht dat dat kwam door de aanhankelijkheids-fase, maar het bleek dat ie gewoon honger had. Hij dronk enorm veel, had veel plasluiers, en nog was het niet genoeg. Nu zijn we dus begonnen met fruithapjes, liga rijstebloempapjes en dat soort prut.

Ik vind het wel lastig om uit te zoeken hoe zijn regelmaat is. We hebben niet echt vaste tijden waarop ik hem voed, en waarop hij zijn hapjes eet. Hij slaapt nog niet door, en ik moet dus regelmatig 's nachts eruit om hem te voeden. Soms is dat om 4 uur, soms om 2 uur, soms om 3 uur. geen peil op te trekken. Dat maakt de rest van de dagindeling dus ook onvoorspelbaar. Ik probeer in ieder geval een soort volgorde aan te houden van

0) nachtvoeding om ongeveer half 4: borst

dan ochtend:

1) borst

2) LIGA+fruit+borst

middag:

3) borst

4) warm eten + borst

avond

5) borst

eventueel een keer extra

6) borst

6-7 voedingen dus nog... :S

Maargoed. Zolang ik niet werk gaat t goed.

oh, ga later wel verder. Kasper huilt...

daag!

Fien
Zo, Kleine vent slaapt, en ik ben weer klaar voor internet. haha.

Nouja, het gaat dus wel goed. Ik heb alleen geen behofte aan dingen doen. Beetje gek. Ik vind het heerlijk om lekker thuis te zijn bij Kasper. Beetje huis aan kant houden, spelen met de kleine jongen, boodschapjes doen, en dan 's avonds gezellig met Sander een spelletje doen. huiselijk...

Sinds de verhuizing hebben we ook niet veel bezoek gehad. ouders en schoonouders komen natuurlijk regelmatig, maar verder hebben we maar een vriendin uit Utrecht gehad. en eentje uit Groningen (die hoefde dus niet ver te reizen).

Zelf zijn we de afglopen weken bijna elke week wel een keer naar Utrecht geweest. Dat was echt te druk, maarja... verjaardagen enzo... dan ga je toch wel. EN natuurlijk was het heel gezellig.

Ik vind het wel fijn dat over anderhalve week goede vriendin uit Utrecht/amersfoort deze kant op komen. Even huisje bekijken enzo. Fijn als mensen de moeite nemen om die auto in te stappen...

De dozen zijn nu echt allemaal uitgepakt. 11 maart komt het verhuisbedrijf ze allemaal ophalen. Die dag wordt ook mijn nieuwe fiets geleverd. joeppie!!!! Nog even wachten en dan mag Kasper lekker mee op de fiets! Dat wordt leuk!

Nog even korte reactie op wat jullie is overkomen:

Joan: Ik duim voor je. het klinkt allemaal zo goed als het maar zijn kan. Maarja, het blijft afwachten he? Vreselijk! sterkte de komende dagen.

Joep, eindelijk even NIET ziek. en meis ook niet. zucht!!!

Eef, we bellen langs elkaar heen he? maak je het nog wel goed? ik wou dat ik nog in de buurt woonde, dan kwam ik even helpen poetsen...

Lab, taartjes zijn lekker als ze chocola hebben, en marsepein, en schuim, en after eight, en eeeehm... nouja, dat is al behoorlijk smakelijk denk ik zo...

Manderley, wanneer kom je hier?

Nijn, ik had de foto's van je nieuwe huis nog nieteens gezien. Wat moooooi! Ik zal ook echt binnenkort foto's gaan maken en op yahoo zetten. Ik heb alvast wat recentere foto's van Kasper erop gezet. Hij is nu echt enorm! hahaha

Belle, Frankrijk he? hmmmmm

Lel: eindelijk internet! joeppie!

Nou, ik ga nog even iets doen in het huis voordat mijn kereltje weer wakker wordt.

Liefs,

Jozefien

PS: zo schrijf je niks, zo heb je een hele webpagina vol! oeps!
noujaaaazeg.

Schrijf ik eindelijk iets, is er niemand online :D

hahaha
Hallo Fien,

ik ben er hoor. Leuk dat je weer online bent. Kasper is ook lekker gegroeid. Ik ga morgen Rosa weer wegen en meten dus dan komen haar statistieken hier.

Hier is ook geen regelmaat. We hebben dan wel geen nachtvoeding, maar 's ochtends komt ze tussen 6 en 8 en de rest van de dag is daarvan afhankelijk.

Ons schema:

's ochtends papfles

fruit en een fles water met een beetje roosvicee

fles

(sinds een paar dagen tussendoor een liga, soepstengel of broodkorst)

fles

warm eten

fles

fles

De laatste fles krijgt ze tussen half 8 en half 9.

Op dit moment zijn we dus ook erg veel met eten bezig, maar ja dat hoort bij deze fase.

Ik ga eerst even iemand uit de stront halen.

Liefs Manderley
hoi Manderley,

klopt het dat Rosa vaak overdag drinkt/eet?

Als ik het zo zie ongeveer elke 3 uur? en dan 'snachts niet?

Kasper heeft meestal wel ongeveer 4 uur tussen de voedingen zitten, maar dat gaat dus ook 's nachts door. :S

liefs

Fien
Hoi Fien,

ja dat klopt, ze drinkt of eet om de 3 uur, soms zit er 2 uur tussen soms 4 uur. Rosa heeft rond de kerstdagen wel een paar dagen een schema ghad dat er 4 uur tussen zat, maar nu niet meer.

Maar ik vind het ook wel lekker dat ze 's nachts doorslaapt. en overdag redt ik me er ook wel mee. Ik doe gewoon mijn dingen tussendoor en ik weet dat ze elk moment kan komen. Maar dat zit er al zo in dat me dat niet stoort.

Liefs Manderley
haha, dat snap ik wel ja. Heerlijk toch als je van 9-6 echt vrij bent :-)

lekker van genieten hoor.

Wanneer kom je lngas? Heb je dagen dat het extra goed uitkomt doordeweeks?

greets

fien
Hihi grappig, dat een half jaar zo'n verschil uitmaakt. Hier zou ik dus echt NIET weten hoeveel uur er tussen eten in zit. Heb ook niet het idee dat we de hele dag met eten bezig zijn hier.

Ik heb zojuist mijn laatste tentamens nagekeken (2 dagen na de deadline :-s) en dat voelt echt lekker!

verder niet veel te melden hier. Mijn buik is booming, doet nu een beetje zeer. Begin me zwanger te voelen...
Millië: vrijdags komt me niet zo goed uit, verder maakt het mij niks uit.

Eef: ja het komt hier vooral omdat ik de groente en fruithap introduceer. En dat moet tussen de andere voeding door. Ik heb begrepen dat het beter wordt over een maand of 2 a 3. Ik hoop het ook wel.

Ik ga zo slapen ik ben een beetje ziekjes.

Liefs Manderley
Waaaaaaahhhhhhhh

Spanning stijgt......vorige behandeling was ik afgelopen nacht ongesteld geworden.....nu nog niets te bekennen.

Ik hou het niet meer!!!!!

Krijg steeds meer hoop en straks val ik knetterhard.....

Kom morgen terug, we gaan zo naar Ciske de Rat en daarna uit eten met vrienden, leuk, leuk, leuk. Hopelijk blijft het leuk....

Duimen blijven draaien he?

Tot morgen.
Whoeee Joan, Wat spannend!!! Ik hoop dat vandaag veel afeliding geeft, dat zou mooi zijn, dan is er weer een dag voorbij. Moet je dinsdag naar het ziekenhuis om bloed te prikken of mag je zelf een thuis test doen. (Ik ga er maar vanuit dat je dan niet ongesteld bent!)

Manderley en milli; het wordt echt beter hoor, bv is wel handig, hoef je nergens over te denken, het introduceren is lastig. Meis wilde een maand niets en toen ineens van de een op andere dag at ze een bord vissenprut op, sindsdien ging het ok.

Nu moet je nog veel nadenken, maar op een gegeven moment is het zon routine, en na een jaar is de honger minder en ook minder accuut, als ik nu weg ben kan meije het best een ochtend zonder fruit doen en dan krijgt ze het smiddags bijvoorbeeld. En de ene keer krijgt ze smiddags een koekje, de andere keer niets.

Ik ben gisteren met een zusje en vriendin naar een meidendag geweest van onze gemeente, er waren er zon 200. Het was echt super gezellig, ik Heb ook schilderijen geexposeerd, niets verkocht, wel veel genetwerkt. Me helemaal lens gegeten aan soesje gedoopt in warme witte chocolade, lekker cakejes, berlinerbollen etc etc.

Ik voel me vandaag dus zelf een soes, maar even rustig doen dus.

Ohhh Joan ik vind het zooo spannend!!

Heel veel liefs Joep
Joan, dat is wel spannend ja! Ik kan me voorstellen dat je je helemaal op zit te vreten.

Manderley en Millie, het klopt dat er routine in komt. Hier was het introduceren lastig, maar dat komt omdat de eerste 2-3 maanden je met melk én de fruit en groente zit. Daarna gaat de hoeveelheid melk ineens razendsnel achteruit, en dan is het aantal eetmomenten weer normaal. Als ik hier kijk:

's morgens pap

tussendoor drinken (geen roosvicee, teveel suiker -> wij hebben diksap van de AH) + kaakje

voor het slapen gaan fruit

na het slapen boterham

tussendoor drinken + kaakje

's avods eten + toetje

voor slapen gaan melk

De melk voor het slapen gaan is puur omdat het voor ons mannetje een routine is om de dag af te sluiten. Want je kan die melk ook bijvoorbeeld tijdens of na de warme maaltijd geven.

We hebben gisteren op de Open Huizenroute een stel gehad dat ons huis kwam bekijken! Ze waren wel enthousiast, dus ik heb goede hoop. Kijker van afgelopen vrijdag heeft nog niks laten horen, maar makelaar zei dat zijn ouders op vakantie waren en dat hij eerst met hen wilde overleggen... dat is dus ook nog niet helemaal 'klaar', dus alle kansen staan nog open.

Ik ga zo eens op Hyves neuzen of ik die jongen van gisteren kan vinden (hij heeft naam en adrs achtergelaten in zo'n boekje van de makelaar, heb zijn voornaam onthouden + weet woonplaats, dus misschien vind ik wel iets... hopelijk heeft hij een blog (en een toegankelijke site :-) )

Grtz E.
Mmm heb ze gevonden op Hyves. Hij is 21 jaar, zij heeft haar profiel afgeschermd, hij niet. Beetje bal-type (zo kwam hij niet op me over gisteren)

Hij geen blog, jammer... nu weet ik nog niet meer (geduld, geduld...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven