Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
haaai;

Heb net een klacht in gediend bij de reclame code commissie vanwege de specsavers reclame. Meis schrok zich vanochtend voor de tweede keer een hoedje. Gelukkig kwam meteen erna de reclame van het wnf met een ij-biaa (ijsbeer) en was ze weer blij.

Ik ben wel vaker geschrokken van reclames om heel wat principielere redenen, maar nooit een klacht ingediend. Blijkbaar wordt het toch anders als het om je kroost gaat.

Hier onder de tekst overigens. (vinden jullie het overdreven?)

Vanochtend, toen ik het journaal wilde zien rond een uur of 9, zag ik voor de tweede keer de reclame van specsavers waarbij onder andere een oude vrouw door een verkoper van specsavers in haar knieholten gemept wordt met een soort stok. Daarvoor is er ook een incident.

Ik schrok een beetje van de venijnigheid, en het grove geweld. Ik snap best de jack-ass achtige gedachte erachter, maar om nou zinloos geweld toe tepassen op een oud vrouwtje in een winkel....

Goed; ik schrok dus een beetje, maar waar ik vooral van schrok was mijn 21 maanden oude dochtertje die ook in de kamer rond stiefelde, en ineens doodstil maar met een bleek bekkie naast me op de bank kroop, en helmaal tegen me aan kwam zitten. (het is een heel humoristisch, ongebonden, anti-knuffel kind)

Toen pas drong ten volle tot me door wat ik nou eigenlijk zat te kijken. En wat voor een boodschap deze reclame uitzend. Aan volwassenen maar ook zeker aan kinderen.

Bij wet is onlangs de pedagogische tik door ouders verboden, en ook zinloos geweld is uiteraard uit den boze. Maar dan toch zoiets uitzenden????

Hoe kan ik mijn dochtertje leren dat iedere vorm van aantasting aan het lichaam van een ander mens of dier, om welke reden dan ook, niet goed is?? (uiteraard in andere bewoordingen ) Terwijl er dit soort reclames gewoon getollereerd worden en we er de humor van in moeten zien?

Kortom; wat mij betreft is deze reclame in strijd met de goede smaak, wet (immers geweld) en gewoon de doorsnee normen en waarden, die we met elkaar hoog houden. Hij mag van mij dus van de buis verdwijnen.

Aldus Joep
anoniem_14679 wijzigde dit bericht op 03-07-2008 13:44
Reden: spellen blijft moeilijk
% gewijzigd
Gisteren mijn laatste lessen gehad, vanochtend nog met meisje naar school geweest om ea na te kijken en in te voeren. Nog 3 daagjes vergaderen en dan zit het er weer op.

Ik heb me heel bewust afzijdig gehouden van de uren verdeling voor volgend jaar, dat is altijd zon gedoe. Maar gelukkig Is het helemaal goed gegaan.

Eef; ze zijn je vast niet vergeten hoor!!! Misschien willen ze je juist even rust gunnen, en eerst familie de gelegenheid geven om langs te gaan. Zo ging dat bij mij met meis wel. Met een tweede zou ik dat zeker denken, dat lijkt me toch wel drukker.

Krijgen we nog nieuwe fotos op yahoo te zien?
Hai,

Joep, ik geef je gelijk hoor. Ik had het me eerlijk gezegd nog niet gerealiseerd. Misschien komt dat omdat de tv hier alleen voor Sesamstraat aan gaat en daar zit geen reclame in/voor. Verder gaat de tv om principiele redenen niet aan als Zoon wakker is. Dus wij zijn hier nog niet echt geconfronteerd met zulke dingen...

Manderely, jouw optie had Man ook al genoemd. Alleen... de mail die ik heb gestuurd heb ik gestuurd naar een soort 'algemene mailbox' die iedereen in kan. (Ook de enige, en iedereen lees die mail ook) Ik kan dus zien (en iedereen met mij) dat die mail er in staat. Ik kan zelfs de history bekijken en daarin zie ik dat bijna iedereen de mail heeft gelezen en de foto's heeft bekeken. Ik had die dag echter wel moeite om mijn mail te plaatsen, dus wellicht is er echt iets mis geweest met het systeem. Ik had al een collega prive benaderd, maar die was het dus echt vergeten... ook weer beetje lullig...

Hier gaat het even mwah. Dochterlief heeft nog geen drink-ritme. De ene dag komt ze om de twee uur en zit ik op twaalf voedingsmomenten... en maar happen en zoeken en op haar handjes sabbelen. De volgende dag slaapt ze weer de hele dag en moet ik haar om de vier uur echt wakker schudden voor voeding. Mijn lichaam raakt daar enigszins van in de war. Gevolg: gisterenavond voelde ik in een keer een dreigende borstontsteking opkomen. Meteen de harde plekken er uit gaan kolven, onder hete douce, twee paracetamol genomen. Maar toch had ik al koorts. De borstontsteking heeft gelukkig niet doorgezet, maar voel me wel reuze gammel nu. Tot overmaat van ramp hadden we op Man's school afgesproken om vandaag beschuit met muisjes te komen ronddelen, en ik moest mee als melkvoorziening... Ik heb het overleefd maar wel drie uur geslapen vanmiddag.

Oh dochter laat van zich horen, moet gaan

Oh en Lab, jij mag Nootje blijven zeggen hoor!

Grtz E.
Jeuj! Weekend!

Ik had vandaag al vrij hoor, maar nu is NIjnvriend ook thuis en zitten we lekker met boekje in de tuin (hebben nog net even lekker zonnetje)

OP werk nog steeds drama, het wil maar niet lukken...

Maar ik heb wel mijn ei gelegd bij UOH en heb hwel het idee dat ze nu wel door heeft dat het niet aan mij ligt en dat mijn humeur en fouten komt doordat ik me veel te veel bezig moet houden met hun fouten oplossen..en dat is al lekker idee...

voor jullie allemaal veel liefs!
oh en hier ook bijna alleen maar tv aan voor Sesamstraat.

Heel af en toe 's ochtends ook KRO kindertijd en heeeeeeeel af en toe, doe ik m nog weleens aan voor mezelf...(Verloskundigenpraktijk keek ik nog wel regelmatig 's ochtends, nu niet meer regelmatig)

Maar Yara kijkt eigenlijk alleen Sesamstraat!

Maar ik snap je wel hoor Joep!
Ik kijk zelf sochtend het journaal. Vaak dus de helft van 1 uitzending en dan reclame en dan de andere helft. (wordt achter elkaar herhaald.

Verder kijkt ze eigenlijk elke dag 20 minuutjes kindertijd, als ik aan het douchen ben in de box.

Verder staat hij niet veel aan, we entertainen ons zelf wel. Maaar zelfs in die korte tijd vind ik dat ze niet van die zooi zou moeten zien.

Ze hadden toevallig 2 keer het zelfde reclame blok op de zelfde tijd voor het journaal, ook gelukkig met de ijsbeer er achteraan.

Vandaag een lange dag gehad, sochtends zeeeeer frustrerende vergaderingen gehad en smiddags het lokaal uitgemest. Maandag weer vergaderenen uitmesten.

Blehh

Morgen gaat meisje even naar oma en wij gaan laminaat leggen en dan savonds gaan we uit eten. Leuk!
Joep, heb je nog een reactie gehad van de reclame-codecommissie?

Hier alles goed. Heb een stapel tijdschriften bij de bieb gehaald, dus vermaak me wel tijdens het voeden (als Man thuis is om Zoon te vermaken, anders ga ik boekjes met Zoon lezen. Gelukkig is hij de laatste tijd helemaal van de boekjes)

Zal zo eens proberen om wat verse foto's op Yahoo te plaatsen. Er zit ook een grappige bij van Zoon die een Einstein-look had nadat hij zonnebrandcreme en water in zijn haar had gesmeerd/gespat...
Wat is het hier STIL......
Hoi!

Mag ik van iemand een knuffel? Een een paar bemoedigende woordjes?

Dochterlief heeft vaak honger. Zo om de twee-en-een-halve uur. En dan doet ze ongeveer drie kwartier of een uur over het drinken. Ik heb dus een mini-Yara of mini-Meisje geloof ik... Ik voel me een beetje een full-time koe aan het worden. Het ergste vind ik dat ik niet echt aan Zoon toekom zo. Gelukkig is Man thuis, en komt Zoon dus niets te kort, maar ik voel me naar Man toe ook behoorlijk bezwaard. (Weet het, is is ook zijn kind, bla bla... maar toch)

Over twee weken mogen we een flesje gaan proberen. Als het zo blijft gaan zoals nu, dan ga ik, als ze de fles accepteert, denk ik twee voedingen afkolven en met de fles geven. Kolven gaat sowieso al twee keer zo snel. En dan kan Man ook een fles geven.

Vanmorgen naar de speeltuin geweest. Zaten we daar om half elf met kinderwagen en Zoon in de speeltuin. Dan voel je je toch best burgelijk hoor...
Eef: wat is het zwaar zeg! om de 2 uur voeden en dan ben je ook bijna een uur bezig. Dikke knuffel van hier. Ik vind het ontzettend knap dat je het allemaal doet en om je dochter, zoon en man denkt, maar denk ook om jezelf? Ik weet dat je heel graag alles wilt, maar zelfs een supermoeder als jij kunt niet alles en iedereen tegelijk tevreden stellen en amuseren. Geniet ervan als jij met je dochter bezig bent en geniet dat Man met jullie zoon bezig is. Dan zijn de taken ook verdeeld.

Zoon geniet vast ook van de aandacht van papa en je zoon redt zich echt wel even zonder jouw aandacht. Richt je even op jezelf zodat jij het redt de komende tijd. Daar heeft zoon (op de langere termijn) veel meer aan, dan dat hij nu even ook jouw aandach krijgt en dat je straks insort.

Heb je hulp voor morgen? Zoniet schakel die in, een moeder/vriendin/buurvrouw die je helpt met zoon.

Enneh...misschien een stomme vraag maar: Waarom mag je pas over twee weken een fles proberen?
Lieve Eef,

1. Dikke, dikke, bewonderende knuffel!

2. Er is hoop hoor. Fiepje begon de eerste weken ook zo met drinken, maar op een gegeven moment dronk ze gewoon een kwartier aan elke borst, soms korter (Fien heeft het gezien. Zat zij drie kwartier met een verliefde Kasper aan de borst, was Fiep alweer de wereld aan het verkennen).

3. Flesje geven kan ECHT eerder. Wij zijn begonnen na anderhalve week 's nachts een flesje afgekolfde melk te geven, omdat ik kapot was. CB was het er mee eens, hield de regel aan dat na anderhalve a twee weken een speen en flesje kon zonder tepel-speenverwarring. Sowieso zijn er zat kindjes die een combi van bv en kv krijgen die geen last hebben van tepel-speenverwarring.

4. Nogmaals een dikke knuffel.

Groep: ik vind het hoog tijd worden voor een meeting!
Lab: een meeting vind ik een super idee! Ik meld me vast aan. Het mag ook eventueel wel hier thuis. Al denk ik dat het voor iedereen op Fien na te ver weg is.

Lieve Eef hoe gaat het met je?
Belle had het indertijd over Balorig, in Houten geloof ik? Dat is wel centraal voor iedereen denk ik.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Ballorig in Houten!

Ik meld me ook aan!

Wij gaan vanmiddag gezellig bij Lel en dries op visite.

Verslag volgt nog

daaaaaaaaag

Belle

Ps: Eef, die eerste periode blijft lastig ook al is het je tweede kind. Ik hoop dat je idd ook aan jezelf blijft denken. Dus hup kolven zou ik zeggen...

Grote hugggggg
Ballorig lijkt me inderdaad een goed idee, maar wanneer?

De laatste twee weken van juli komen hier erg goed uit!
S. heeft vakantie van 10 juli t/m 10 augustus. Ergens in die tijd gaan we op vakantie maar ik weet niet precies wanneer, hangt van het weer af. Maar in principe zou ik dus ook kunnen in de laatse twee weken van juli.
Manderley en Labyrint gaan elkaar in ieder geval ontmoeten!
ik kan dan ook wel volgens mij

op maandag vrijdag en in het weekend.
Helloe,

Thanks voor de bemoedigende woordjes hier en voor de sms (Nijn) met knuffel. Ik voel me vandaag alweer iets positiever. Dochter maakt al 'nachten', al doet ze dat tussen 19.30 en 03.00 uur. Maargoed, als ik dus vroeg naar bed ga, kan ik ook best goede nachten maken :-) (Zoon deed het destijds echt precies hetzelfde, die maakte ook nachten die in de avond begonnen en midden in de echte nacht voorbij waren. Om 23.00 er uit halen voor voeding hielp niet. Bij Dochter ook niet. Komt ze gewoon toch weer om 03.00 uur)

Misschien ga ik idd eerder beginnen met kolven/fles. Manderley, ik wilde pas met 4 weken beginnen met een fles in verband met de zogenaamde 'tepel-speen-verwarring'. Onze kraamhulp zei met 6 dagen al dat ik best met een fles kon beginnen, omdat de bv dus echt liep/loopt als een tierelier (ze snapt hoe het werkt, zeg maar. Op het vaak drinken en lang drinken na)

Over de meeting: ik kan ook in juli. Ik kan de hele zomer :-)

Zijn De Mannen ook welkom? Iemand van plan om heur Man mee te nemen? (Niet dat ik denk dat de mijne zin heeft, maar ik ben gewoon nieuwsgierig) (komt Quizzie ook? Qui-zie Qui-zie Qui-zie!)
Fijn dat het iets beter gaat Eef!

De enige dag dat ik niet kan is op woensdag en ja, Quizz komt mee. Als mijn chauffeur en verder speciaal voor Eef.....:)
Fien werkt natuurlijk op maandag, woensdag en vrijdag....

Fien zal ik je dan ziek melden? Bel ik gewoon je baas en dan zeg ik wel dat je heel raar uit je oogjes kijkt en dat je beter een dagje kunt gaan spelen.....
hahahahaha

man gaat niet mee hier. Het is ook dnek ik niet leuk voor hem. Hij kent niemand....

Dus hij mag lekker thuis blijven....

Weekens kan ik ook trouwens, ivm Fien
Haidiehai!

Hier ook een dikke knuf, Eef! Beter laat dan nooit, hehehe

Ik ben ook voor een date! Ik zit nu ook al in mijn feestjurk klaar voor Belle en Frouk Wat is dat voor iets, Ballorig? Klinkt wel goed Houten is goed te doen. Ik werk alleen wel op zaterdagen, mag het misschien op een zondag...? Werk ook op woens- en donderdagen, trouwens. Lijkt mij helemaal leuk, maar S is meestal niet voor dat soort dingen te porren. Oeh, de laatste 2 weken van juli is al snel, hoor! Leuk!

Goh Joep, toevallig zei mijn moeder ook nog dat ze die reclame van Specsavers ook zo achterlijk vond. Ik zeg maar zo: achterlijke opticien, achterlijke reclames (ze zijn niet echt onze concurent, maar geeneen opticien is blij met nog een keten, he?). Ik vind 'em ook niet leuk (boeoeoeoeoeoe!). Gelukkig is die van Het Huis wel enig (ahum)...

Dries doet het trouwens wel goed zonder papa. Hij mist hem wel, gaat soms zoeken (vooral als we met z'n 2en op pad zijn geweest, soms zat S dan al thuis op ons te wachten) en hij moet er ook wel van huilen als hij er dus niet blijkt te zijn. Mijn hart breekt dan wel een beetje, eerlijk gezegd Arm Driesje S belt wel vaak, zo'n 2 a 3 x per dag, maar Dries zegt gewoon niks terug door de telefoon. Als S dan weer opgehangen heeft gaat Dries wel door de hoorn kletsen

Misschien kunnen we trouwens op Datumprikker (.nl) een mooie datum prikken...? Wil ik wel doen, maar heb dan wel alle emailadressen nodig. Kan naar mij gestuurd worden, of even op Yahoo zetten.

Tot snel, meisjes!
Eef: fijn dat je je weer iets beter voelt. Ik weet dat wij de eerste weken ook gingen slapen zodra Rosa sliep. Dus dan lagen we vaak al om half 9 in bed, om zo toch nog aan onze slaap te komen.

speen-tepel-verwarring had ik niet aangedacht. Ik weet ook niet vanaf wanneer het wel kan.

Misschien neem ik mijn man ook wel mee als chauffeur. Ik durf namelijk niet te rijden op onbekend terrein. (lees verder als en straal van 30km vanuit mijn woonplaats, dan neem ik liever de trein of bus, al vindt ik dat ook geen doen met Rosa)

Lel: mijn emailadres is mijn msnadres. 18 juli kan ik niet.

oh we krijgen visite..doei

Liefs manderley
Olaaaa meisjes,

Nou.... Frouk en ik hebben het huis van Lel even flink verbouwd hahahahahahaha

Het duurde even voordat de kids samen gingen spelen maar na een tijdje stonden ze samen op het bed van Lel te springen.!!

Het was erg gezellig! En op de terugweg stond ik lekker in de file met een dikke plensbui op mijn kop....

Maar we zijn weer thuis en frouk ligt voor pampus in d'r bedje.

Mijn emailadres stuur ik je even per hyves.

daaaaaaaaaaaag

Belle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven