jonge baby in de bakfiets [ Geen OP]

01-05-2020 10:18 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-10-2020 09:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Het staat er niet voor niks op dat het van af drie maanden is.
Voor mijn werk met kinderen gebruik in een bakfiets en eerlijk gezegd vind ik zelf drie maanden nog te klein,het stuitert soms behoorlijk. ze zitten dan wel in een babyschaal maar dat beschermd daar echt niet genoeg tegen.
Niet doen hoor! Het hobbelt echt teveel en die babyschaal biedt niet zoveel stevigheid voor het nekje.

Ik vond het zelfs met 3 maanden nog te eng.
een baby mag toch "vervoerd" worden in een maxicosi. Dan maakt het toch niet uit of dat dit in een auto of bakfiets of onderstel van een kinderwagen.

Het is eerder iets om zich juridisch af te dekken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Die eerste 3 maanden heb jij nog verlof. Dus als je man dan je oudste naar school kan brengen, of de zorg van de baby oven op zich neemt, hoeft je baby niet mee. Ik ben altijd gaan lopen met de kinderwagen en een meerijd plankje maar hier was het kdv maar 15 minuten lopen .
Die kleintjes zijn nog zo kwetsbaar en een bakfiets hotst en stuitert toch behoorlijk, zeker als de weg niet egaal en zonder gaten geasfalteerd is.
hamerhaai schreef:
01-05-2020 10:23
een baby mag toch "vervoerd" worden in een maxicosi. Dan maakt het toch niet uit of dat dit in een auto of bakfiets of onderstel van een kinderwagen.

Jawel, een auto en kinderwagen hebben meer vering. In een bakfiets hobbelen de kinderen met iedere hobbel mee.
hamerhaai schreef:
01-05-2020 10:23

Een auto is toch niet te vergelijken met een fiets wat schokken betreft. Ik zou het echt niet doen.
Hoe ver is school van huis? Ik liep het met de kinderwagen. Toendertijd nog naar de peuterspeelzaal met mijn oudste. Dat was 1200 meter verderop.
Je hebt van die plankjes voor aan de kinderwagen om een ouder kind op te vervoeren eventueel.
Echt niet doen hoor.
echt niet doen hoor
zoek een alternatief:
- auto
- kinderwagen
- door anderen laten halen&brengen (papa?)
Je kunt ook een baby-mee plaatsen in je bakfiets.
Dat is een maxicosi-drager met veel vering.
Mijn partner kan kind niet blijven ophalen ivm werk in een andere stad. School is 1.5 km van huis, dus wel een stuk lopen. Ik moet het op een gegeven moment helaas alleen doen.
papayas schreef:
01-05-2020 10:49
Je kunt ook een baby-mee plaatsen in je bakfiets.
Dat is een maxicosi-drager met veel vering.
Wat is dat precies? Kun je hier meer uitleg over geven?
Niet doen. Ik heb als nanny met een baby en kleuter op een elektrische bakfiets gefietst en vond het echt vreselijk. Bij elke beweging schudde baby door de maxi cosi heen. Elke hobbel vloog de maxi cosi omhoog (ondanks dat hij vastzit). Nee, slecht voor baby’s nek.
1.5 km is prima te lopen met een rijplankje aan de kinderwagen, leuk is anders.. maar prima voor een tijdelijke oplossing.
Sorryisgoed schreef:
01-05-2020 10:51
Mijn partner kan kind niet blijven ophalen ivm werk in een andere stad. School is 1.5 km van huis, dus wel een stuk lopen. Ik moet het op een gegeven moment helaas alleen doen.
1,5e km is prima te doen hoor, deed ik ook met kinderwagen
Vrijwillig zelfs :)
Sorryisgoed schreef:
01-05-2020 10:52
Wat is dat precies? Kun je hier meer uitleg over geven?
Of je doet google even aan.
Sorryisgoed schreef:
1,5 km is toch niet zo ver? Dat is nog geen 10 minuten lopen.

Of heb je last van je bekken?

Je moet nog bevallen en gaat echt over de eerste paar maanden na bevalling waar je je zorgen over maakt?
Je hebt ook een partner en die heeft recht op ouderschapsverlof hoor.

Wat als jij bekken problemen krijgt of die keizersnede geneest niet zo lekker ect...

Ik zou voor zo'n kleine baby ook geen babyschaal in een hobbelige bakfiets doen. Wel of geen klachten na de keizersnede of bevalling.
Zodra je oke ben en wel dat kleine stukje kan lopen is toch prima. Ik snap niet dat je helemaal een bakfiets overweegt voor die tijd daarvoor.

Je hebt samen kinderen en dat kan niet want 'werk' daar krijg ik toch zo'n jeuk van. Hij kan nu al overleggen voor die eerste paar weken/maanden.

;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 11:11
50.32% gewijzigd
In een gazelle cabby kan je adapters voor de maxicosi plaatsen. Daar zit vering op. Dan kan het wel.
SamiBoho schreef:
01-05-2020 11:01
In een gazelle cabby kan je adapters voor de maxicosi plaatsen. Daar zit vering op. Dan kan het wel.
Dat zit op de gemiddeld bakfiets. Althans, waar ik op gefietst heb wel. Juist daardoor schoot kind continu omhoog met maxi cosi en al. Soort kermis gevoel kreeg ik ervan.
Sorryisgoed schreef:
1500 meter is toch prima te doen? Met een meerijdplankje voor de oudste.
Hoe oud is je oudste tegen die tijd eigenlijk? En hoe ga je nu naar school dan?
Doreia* schreef:
01-05-2020 11:03
1500 meter is toch prima te doen? Met een meerijdplankje voor de oudste.
Sorry hoor, maar een meerijplankje? Voor 1500 meter? Op die leeftijd kunnen ze zelfs de avondvierdaagse lopen. Volgens mij pas je als kleuter niet eens meer op zo'n plankje.
Treurniet12 schreef:
01-05-2020 11:03
Dat zit op de gemiddeld bakfiets. Althans, waar ik op gefietst heb wel. Juist daardoor schoot kind continu omhoog met maxi cosi en al. Soort kermis gevoel kreeg ik ervan.
De adapters hebben vering.

Ik heb het gedaan met mijn baby van enkele weken en ze lag rustig te slapen zonder schokken. In mijn omgeving zie ik dagelijks baby's op die manier vervoerd worden. In de handleiding van de cabby staat ook uitdrukkelijk vermeld dat baby's op die manier veilig vervoerd kunnen worden.
Ik zou ook voor lopen kiezen. Of de auto als lopen niet lukt. En anders is er misschien iemand in de straat/buurt die oudste af en toe mee kan nemen? Ik zou dat best doen voor een vriendje van mijn kind.

Ik vind een maxi cosi erg wiebelig in een bakfiets. Zou daar niet voor kiezen. Nog een voordeel van lopen vind ik dat baby gewoon lekker kan slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven