jonge baby in de bakfiets [ Geen OP]

01-05-2020 10:18 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-10-2020 09:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Ik zie op straat ook regelmatig ouders die fietsen met een kind in een draagdoek of babybjorn. Dat mensen het doen maakt t niet perse veilig.
forumfossiel schreef:
01-05-2020 11:19
Ik zie op straat ook regelmatig ouders die fietsen met een kind in een draagdoek
oh vreselijk! daar kan ik ook met mijn hoofd niet bij
forumfossiel schreef:
Ik zie op straat ook regelmatig ouders die fietsen met een kind in een draagdoek of babybjorn. Dat mensen het doen maakt t niet perse veilig.
Vind ik ook vreselijk gevaarlijk en is in België ook niet toegelaten. Als je dan valt, heeft de baby geen enkele bescherming. In de maxicosi in de cabby (ik ken de systemen van andere bakfietsen niet) zit de baby wel beschermd tegen vallen en ongelukken.

Dat mensen het doen is inderdaad geen argument. Dat het in de handleiding van de fiets staat wel. Ook fietsenverkopers zeggen allemaal dat dit een veilig systeem is, waarbij het nekje van de baby niet belast wordt. Ik zou het nooit iemand durven aanraden als ik daar niet zeker van was.
forumfossiel schreef:
Goede!

TO, wat je ook van plan bent, gebruik dit ajb NIET als alternatief!!
Sorryisgoed schreef:
01-05-2020 10:51
Mijn partner kan kind niet blijven ophalen ivm werk in een andere stad. School is 1.5 km van huis, dus wel een stuk lopen. Ik moet het op een gegeven moment helaas alleen doen.
1,5 kilometer is toch prima te doen? Lekker blijven wandelen en bakfiets aanschaffen als baby oud genoeg is.
Honey, you should see me in a crown
Wij hebben onze jongste in de bakfiets vervoerd met een maxicosi op een Baby-mee systeem (dat gemaakt is om achterop de fiets te doen) vanaf 6 weken ongeveer. De bakfiets aangeschaft omdat ik tijdens verlof van de tweede bleef hangen in een cirkel van 500 meter rond ons huis. Wij hebben de baby-mee in de bakfiets geschroefd, oudste twee zaten op het bankje en keken dan naar de jongste. In het systeem zit vering, en de maxicosi sluit met die baby rol fijn rond de baby aan. Baby vond het heerlijk en lag te slapen als wij naar het pannenkoekenhuis en de appelpluk tuin fietsten. Daarna in de draagdoek verder (zoiets moet je dan wel meenemen, maxicosi is zwaar!), was prima en goed voor mijn herstel, dat fietsen!
O ja, in het begin was ik wel extra voorzichtig met van de stoep af rijden, maar dat gaat vanzelf :-)
Ik zou gewoon wandelen tot baby iets ouder is. Anderhalve kilometer is toch prima te doen met een kleuter. Mocht het door de bevalling niet lukken zal je hulptroepen in moeten schakelen.
Maartje2016 schreef:
01-05-2020 11:12
Sorry hoor, maar een meerijplankje? Voor 1500 meter? Op die leeftijd kunnen ze zelfs de avondvierdaagse lopen. Volgens mij pas je als kleuter niet eens meer op zo'n plankje.
:nope: :nut: :nut: :nut:
Doreia* schreef:
01-05-2020 11:49
:nope: :nut: :nut: :nut:
???

Omdat ik het een rare tip vind. Een kind van 5, tegen die tijd misschien 6 (heb ondertussen even geloept), heeft toch helemaal geen meerijplankje nodig? Dan jaag je TO alleen maar op kosten, terwijl een kleuter er letterlijk te groot voor is.

Edit: omdat "sorry hoor, maar..." (uit mijn oorspronkelijke bericht) geschreven is uit oprechte verbazing :)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 12:23
15.62% gewijzigd
Je kan een baby-mee in de bakfiets monteren. Dat is een frame van het merk steco waar je de maxi-cosi in doet. De baby veert dan zachtjes mee.
Ik had hem op mijn bagagedrager (dat kan ook, als je nog geen bakfiets hebt). De kinderen vonden dat altijd heerlijk.

Niet gaan fietsen met een draagdoek hoor. Ik heb eens eerste hulp moeten verlenen aan een moeder die viel. De baby heeft het niet overleefd. Het was verschrikkelijk. Voor die tijd deed ik het ook wel eens maar heb daarna meteen een maxi-cosi en baby-mee gekocht. Alle vijf de kinderen zijn zo vervoerd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Maartje2016 schreef:
01-05-2020 11:55
???

Omdat ik het een rare tip vind. Een kind van 5, tegen die tijd misschien 6 (heb ondertussen even geloept), heeft toch helemaal geen meerijplankje nodig? Dan jaag je TO alleen maar op kosten, terwijl een kleuter er letterlijk te groot voor is.
Kleuter kan evt ook meefietsen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Celaena schreef:
01-05-2020 10:25
Jawel, een auto en kinderwagen hebben meer vering. In een bakfiets hobbelen de kinderen met iedere hobbel mee.

afhankelijk van het wegdek waar je op rijdt. En de kwaliteit van de bakfiets, auto en kinderwagen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb ook een baby-mee in de bakfiets en dat ging echt al snel goed. Geeft veel minder impact dan de maxi-cosi los in de bak.

Ik heb ook een bakfiets gekocht toen ik zwanger was van de tweede. Ok heb geen rijbewijs en werd bij nummer 1 echt gek van dat beperkte rondje rondom huis of voor alles uren uit moeten trekken omdat het lopend moest. Nog steeds elke dag blij mee!
Ik vind 3 maanden eigenlijk ook nog te jong. Ik had geen bakfiets, maar een fietskar, maar dat deed ik pas vanaf een maand of 6. 1 Keer eerder geprobeerd in de maxicosi, maar omgekeerd, omdat ik schrok van het hobbelen en bewegen.
Gatinmijnsok schreef:
01-05-2020 11:45
Ik zou gewoon wandelen tot baby iets ouder is. Anderhalve kilometer is toch prima te doen met een kleuter. Mocht het door de bevalling niet lukken zal je hulptroepen in moeten schakelen.
Dit. Mijn school was op ca 1200 m en dat heb ik altijd gewandeld. Vanaf 2 jaar liepen ze hier mee en dat ging prima. We maakten er een gezellig uitje van, liepen nog even langs de winkel, speeltuintje, tuinmuurtje e.d. Als ik gelijk daarna door moest, liep ik met baby in de drager en fiets aan de hand.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 13:12
19.70% gewijzigd
forumfossiel schreef:
Doet mijn buurvrouw. Doodeng vind ik het. o_o
Jonger dan 3 maanden zou ik dat echt niet doen.

Dzw een kind van 2.5 maand zou ik misschien nog wel overwegen afhankelijk van hoe fragiel het kind nog is, maar zeker in de begin fase zou ik het niet doen.

Hier was school ook ongeveer 1.5 km van huis. Heb de eerste maanden altijd gelopen. Bij voorkeur met de kinderwagen, want op de een of andere manier wilde mijn kind altijd slapen als het net tijd was om naar school te gaan. Dan legde ik hem alvast in de kinderwagen en konden we zo doorgaan.
Ik zou voor 1,5 kilometer wandelen mijn hand niet omdraaien, maar ik loop elke week 2 km naar het zwembad met kind in de kinderwagen (nu even niet natuurlijk). Maar voor sommige mensen is dat heel ver. Hoe vaak wij niet horen dat ze ons helemaal ver weg zagen lopen met de hond. Dat is dan ook maar 1/2 kilometer van ons huis.

Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk. Mijn moeder had een hekel aan fietsen en geen rijbewijs, dus wij liepen overal heen.
Luci_Morgenster schreef:
01-05-2020 10:58
1,5 km is toch niet zo ver? Dat is nog geen 10 minuten lopen.
Ik ben helemaal team lopen! Maar 1,5km in minder dan 10 minuten is 10km/uur. Dat is hardlopen ;)

Een normaal wandeltempo ligt rond de 5,5km/uur. Dus dan zou je er ongeveer 17 minuten over doen. Ook dik prima..
Ik heb pas een bakfiets gekocht toen onze 2e een jaar was, maar ooit op vakantie eens een bakfiets gehuurd toen hij een maand of 4 was. Dat ging toen echt heel goed, hij stuiterde zeker niet in de maxicosi. Wel met maxicosi in zo'n speciale maxicosidrager natuurlijk, maar volgens mij kan dat ook niet anders met een kleine baby.

Tot die tijd zou ik lopen met draagdoek en kind op fiets/ loopfiets. Dan ben je er zo en aangezien mijn baby's alleen in die draagdoeken willen slapen zou mij dat wel lekker uitkomen ;)
Frantic schreef:
02-05-2020 12:07
Ik ben helemaal team lopen! Maar 1,5km in minder dan 10 minuten is 10km/uur. Dat is hardlopen ;)

Een normaal wandeltempo ligt rond de 5,5km/uur. Dus dan zou je er ongeveer 17 minuten over doen. Ook dik prima..
Mijn kind stopt elke tien seconden omdat hij ergens iets ziet, dus vind dit wel een positieve schatting!
Ik zou kleuter laten steppen ofzo. Dat gaat minder snel dan fietsen maar moet jij toch flink doorlopen om t tempo bij te benen en ben je er in een kwartier. Wandelen schiet met mijn kleuters echt niet op, daar zou ik een half uur voor moeten uittrekken en dat zou vooral smorgens een uitdaging zijn.

Alternatief is de auto (als je die hebt). Ietwat overdreven maar ik zie dit toch vaak bij ouders met verse babies. Qua tijd (in- /uitladen) is dat waarschijnlijk niet sneller dan lopen.
Kiwimeisje schreef:
02-05-2020 14:29
Mijn kind stopt elke tien seconden omdat hij ergens iets ziet, dus vind dit wel een positieve schatting!
Haha, ook waar :-D
Ik ben zonder kids dus ik reken anders :biggrin:
Kleuter op de (loop)fiets, baby in de kar, gaan met die banaan. Met een maandje of 7-9 als dat nekje en heel stuk steviger is dan is die bakfiets vast een topidee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven