Jongensnamen topic
maandag 10 februari 2014 om 16:34
Ik vind Floris ook een heel leuke naam, ik zie dan zo'n guitig blond ventje voor me.
Mijn vriend en ik hadden de namen Jesse en Joshua in ons hoofd voor een knul, maar ik had laatst gedroomd dat mijn schoonzus een zoon kreeg en zij noemde hem Cas. Vanaf het moment dat ik mijn droom heb verteld aan mijn vriend kan hij die naam niet meer loslaten.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Joshua, maar ik wil best over Cas nadenken.
Mijn vriend en ik hadden de namen Jesse en Joshua in ons hoofd voor een knul, maar ik had laatst gedroomd dat mijn schoonzus een zoon kreeg en zij noemde hem Cas. Vanaf het moment dat ik mijn droom heb verteld aan mijn vriend kan hij die naam niet meer loslaten.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Joshua, maar ik wil best over Cas nadenken.
maandag 10 februari 2014 om 16:41
Thijs met lange ij kan niet, omdat we in Duitsland wonen. Hier zou iedereen nogal moeite hebben met de lange ij, deze klank bestaat hier niet en t wordt dan uitgesproken als Tiejs. Wat ik vreselijk zou vinden. In NL zou het een Gijs worden.. maar dat kan hier natuurlijk ook niet.
Pelle en Bart zijn directe familieleden, maar vind ik leuke namen. Bouke heeft in DL een andere betekenis.
Koen vind ik leuk.
Floris is ook heel leuk, helaas hier een vervelende kennis.
Pelle en Bart zijn directe familieleden, maar vind ik leuke namen. Bouke heeft in DL een andere betekenis.
Koen vind ik leuk.
Floris is ook heel leuk, helaas hier een vervelende kennis.
maandag 10 februari 2014 om 19:00
Deze topics zijn erg nuttig in onze zoektocht naar de naam, maar tot nu toe nog geen knopen doorgehakt...partner is Marokkaan, ik Nederlandse, zoon krijgt zijn achternaam maar een Nederlandse voornaam. Wij houden van namen als Constantijn, Floris, Maurits, Boudewijn etc. maar dus nog niet eentje waarvan we beide 100% enthousiast worden. Het leukste vinden wij meerdere lettergrepen, achternaam begint met een B (3 lettergrepen) . Iemand ideeën?
maandag 10 februari 2014 om 20:35
maandag 10 februari 2014 om 20:52