Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Alle reacties Link kopieren
Nu ik weet dat je zoon Dex heet vind Mas er nog leuker bij! Maar goed dat was em niet voor jou, jammer, moet ik zelf ooit maar een zoon fabriceren
Ik spreek toch geen Chinees?!
@vintagephoto;



Iemand in mijn omgeving heet Nils, soms wordt hij Niels genoemd, maar de meesten noemen hem wel echt Nils. Vind het een mooie naam en een mooie klank.
Alle reacties Link kopieren
quote:hormormel schreef op maandag 10 februari 2014 22:47 @vintagephoto;



Iemand in mijn omgeving heet Nils, soms wordt hij Niels genoemd, maar de meesten noemen hem wel echt Nils. Vind het een mooie naam en een mooie klank.



Wij vinden de Nils klank ook erg mooi, het is wat zachter. Maar zou het ook vervelend vinden als iedereen altijd Niels zou zeggen.

Nu verwacht ik dat onze familie en vrienden wel Nils zeggen als we het een (paar) keer 'voor doen'. Over de rest moet ik me misschien minder druk maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Nog wat korte jongensnamen voor Amperbroekies:

Nard

Wout

Walt

Derk

Niek

Nick

T(h)ijn

Stan

Lex

Maik/Mike

Mels





En wat langere voor Monty:

Jonathan

Reinout

Roeland

Christia(a)n

Benjamin

Lennard

Reindert

Lodewijk

Ewout

Arnout

Diederik

Tristan

Quirijn

Laurens

Hillebrand

Coenraad





En de naam "Nils" zou ik ook uitspreken als "Niels" als ik niet beter wist; op een andere manier heb ik het nooit eerder gehoord.
@amperbroekies



Dex en... Raf

Job

Kick

Fré

Guus
@vintagephoto



Ik zou de naam Nils ook uitspreken als Niels. Ik ken een Nils waarbij je 't namelijk uitspreekt als Niels. Maar goed, als je 't aan iedereen vertelt, snappen ze op een gegeven moment best dat je het als Nils uitspreekt.



Zo ken ik bijvoorbeeld ook een Zoë waarbij je het als zoowee uitspreekt i.p.v. (voor mijn gevoel gebruikelijk) zoowie.
Alle reacties Link kopieren
quote:vintagephoto schreef op 10 februari 2014 @ 20:52:

Wij hebben voor de naam Nils gekozen, maar twijfelen over de uitspraak. We willen sowieso een Scandinavische naam.



Zelf vinden we Nils het leukst (en het is de Scandinavische uitspraak), maar denken dat anderen eerder Niels zullen zeggen.



Wat denken jullie?Ik heb een neefje die Nils heet en iedereen zegt ook echt nils en geen Niels. Leuke naam!
Alle reacties Link kopieren
Nils spreek ik uit als Niels. Maar laat dat je niet tegen houden, je omgeving is het snel gewend.



En na 9 maanden meelezen in dit topic kan ik eindelijk de naam van onze zoon hier neer zetten het is Vigo geworden, wat wij een hele leuke en stoere naam vinden, past ook helemaal bij ons kereltje :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heet Julian nooit geen spijt van gehad
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kan wel wat inspiratie gebruiken...



Zoontje heet Robin,

Tweede is onderweg...



We houden van korte stoere (Nederlandse) namen, zoals luuk, Siem, mats, seth.

Zie hier net Nils voorbij komen, vind ik ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Stijn

Lars

@ Kimmy , Seth vind ik heel leuk!



Kick

Bas

Bram

Mees

Faas

Jort

Mick

Abel

Oscar

Ids
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kimmy> Hierboven ergens had ik al wat korte, Nederelands-achtige namen genoemd.

Hier nog een paar:



Ivo

Hugo

Aart

T(h)eun

Freek

Loek

Loed

Joost

Rob

Jef

Jos

Teus

Krijn

Abe

Ard

Ernst

Ferd(i)

Cor

Frans

Nol

Rein

Roel

Rens

Ralph

Job

Leif

Karst

Cies

Cid

Roef

Dolf

Rolf

Dion

Daaf

Seb

Mink
Alle reacties Link kopieren
quote:enamorado schreef op 13 februari 2014 @ 04:52:

Nils spreek ik uit als Niels. Maar laat dat je niet tegen houden, je omgeving is het snel gewend.



En na 9 maanden meelezen in dit topic kan ik eindelijk de naam van onze zoon hier neer zetten het is Vigo geworden, wat wij een hele leuke en stoere naam vinden, past ook helemaal bij ons kereltje :Imao:Heel leuk!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Vigo leuk! En gefeliciteerd natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van:

Max

Cas

Luc

Sam

Semm

Nic



(Nog niet zwanger hoor, planning najaar 2014, maar leuk om over na te denken. Heb Max nu op 1).
Allemaal leuk, prulletje (ook je meidennamen, haha)



Wij hebben een dochter Tessa, hopelijk wordt ze over een aantal maanden grote zus.

wat vinden jullie van deze namen:



melle

jeppe

teis (vanwege wonen in het buitenland kan de ´normale´ schrijfwijze niet)





en welke suggesties hebben jullie verder nog?
Ik vind Melle het leukst. Thijs vind ik ook leuk, maar Teis niet. Ik snap dat Thijs in het buitenland niet handig is, dus persoonlijk zou ik de naam dan laten varen in plaats van hem verbasteren tot Teis.



Andere opties:

Pelle

Jens

Jorn

Mink

Alex

Jelte

Seppe
Bedankt voor het meedenken Satire, zit helaas niets voor ons bij.

(Pelle vind ik leuk, maar zo heet familielid)



Thijs vind ik hier geen optie, Vriend wel. ik denk dat dit een standaardgesprek zou zijn wanneer het Thijs wordt:



-"hoe heet je kind? TIEJS?´´

-"Nee, THIJS."

-TAAIS. aha.

Alle reacties Link kopieren
quote:vintagephoto schreef op 10 februari 2014 @ 20:52:

Wij hebben voor de naam Nils gekozen, maar twijfelen over de uitspraak. We willen sowieso een Scandinavische naam.



Zelf vinden we Nils het leukst (en het is de Scandinavische uitspraak), maar denken dat anderen eerder Niels zullen zeggen.



Wat denken jullie?Ik ken een Nils en spreek dat ook uit als Nils maar puur omdat ik het gewend ben. Nils vind ik leuker dan Niels als denk ik dat veel mensen uiteindelijk idd vaak Niels tegen Nils zullen zeggen
@Polonaise, wordt Teis dan niet uitgesproken alsTais?



Hierbij nog wat suggesties:



Lasse

Sverre

Jon

Ties (wrs ook niet handig qua uitspraak...)

Sil

Stef

Stan

Sten

Bent

Otto

Onno

Ole



Lastig he, een jongensnaam vinden? Ik verwacht mijn jochie over een kleine 3 weken en twijfelde tot een week geleden nog steeds wel eens. Toen kwam de proefdruk van het geboortekaartje binnen en... ik vond zijn naam zoooo prachtig op papier. Nu ben ik dus echt overtuigd.

Succes met een naam kiezen.
Dankje, Satire. Inderdaad een onmogelijke opgave..



Ik ga eens joep voorstellen aan vriendlief. schoot me net te binnen.

Fijn dat het bij jullie wel gelukt is met DE naam! hoe zijn jullie er op gekomen?
@polonaise



Joep is leuk!



Mijn vriend en ik zaten qua jongensnamen niet helemaal op 1 lijn (we hadden wel een meisjesnaam). Net nadat we wisten dat ons kindje een jongetje was, zijn we een week op vakantie geweest. Daar heb ik de hele week namen over hem uit gestort ;). Uiteindelijk bleven er een paar over die we allebei leuk vonden. Overigens vind ik heel veel namen leuk, met als favorieten Berend, Pepijn, Joris, Victor. Maar daar houdt vriend helemaal niet van, helaas.



Dit was trouwens ons uiteindelijke rijtje, misschien zit er wat voor jou bij:



Jurre

Jonas

Teun

Tiemen

Abe

Otto

Olaf



Ons jochie krijgt de laatste naam. Succes!
Overigens bleef ik twijfelen tussen 3 namen, dus ik heb uiteindelijk vriend de knoop laten doorhakken. Ik kon echt niet kiezen en hij wel. Voor mij heeft dat gewerkt. Succes! Enne... volgens mij heb je nog een tijdje, of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:prulletje schreef op 13 februari 2014 @ 21:26:

Wat vinden jullie van:

Max

Cas

Luc

Sam

Semm

Nic



(Nog niet zwanger hoor, planning najaar 2014, maar leuk om over na te denken. Heb Max nu op 1).Waarom Semm met dubbel m?
Alle reacties Link kopieren
quote:vintagephoto schreef op maandag 10 februari 2014 20:52 Wij hebben voor de naam Nils gekozen, maar twijfelen over de uitspraak. We willen sowieso een Scandinavische naam.



Zelf vinden we Nils het leukst (en het is de Scandinavische uitspraak), maar denken dat anderen eerder Niels zullen zeggen.



Wat denken jullie? Scandinavische naam? Mika?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven