Jongensnamen topic
vrijdag 18 april 2014 om 23:37
Van Nouschi vind ik Oscar leuk,
Jort ook wel maar ik heb een Jorn en een Jornt in mijn kennissenkring.Sven kwam man ook mee, maar is het nét niet, de Sv/ Sw klank vind ik niet lekker bekken.
Brent/ Fedor: fout, klinkt ordi op een of andere manier, of dat associeer ik er iig bij.
Mendy
In de familie al (namen die veel lijken op) Kyran/ Yannik veel van de andere namen vind ik alleen in het Engels goed klinken, Zack en Nathan bijvoorbeeld zijn met NL'se uitspraak ronduit lelijk.
Jort ook wel maar ik heb een Jorn en een Jornt in mijn kennissenkring.Sven kwam man ook mee, maar is het nét niet, de Sv/ Sw klank vind ik niet lekker bekken.
Brent/ Fedor: fout, klinkt ordi op een of andere manier, of dat associeer ik er iig bij.
Mendy
In de familie al (namen die veel lijken op) Kyran/ Yannik veel van de andere namen vind ik alleen in het Engels goed klinken, Zack en Nathan bijvoorbeeld zijn met NL'se uitspraak ronduit lelijk.
vrijdag 18 april 2014 om 23:56
quote:mrsnem schreef op 18 april 2014 @ 23:45:
Lestatte:
Rune Hippie meisjesnaam (sorry )
Walt Oude mannennaam en Breaking Bad associatie
Ivo leuk
Job
Boaz
Aron
te bijbels
Dex
Mees
Lasse
Nee, past gewoon niet bij ons
Dani is een voetballer
Siem te boers
Tije
Quinn
Alex Leuk! Ook als het een meisje zou zijn. Jammer van directe familie met die naam...
Jurre
Nils
Elian
Ivan
Vigo
Gaat wel, nog niet super
Troy
Xem
Knox
Zijn geen namen die je een kind aan moet doen
Bram wel leuk
Mats
Davewel leuk
Hidde
Let us know wat in de buurt komt.
Lestatte:
Rune Hippie meisjesnaam (sorry )
Walt Oude mannennaam en Breaking Bad associatie
Ivo leuk
Job
Boaz
Aron
te bijbels
Dex
Mees
Lasse
Nee, past gewoon niet bij ons
Dani is een voetballer
Siem te boers
Tije
Quinn
Alex Leuk! Ook als het een meisje zou zijn. Jammer van directe familie met die naam...
Jurre
Nils
Elian
Ivan
Vigo
Gaat wel, nog niet super
Troy
Xem
Knox
Zijn geen namen die je een kind aan moet doen
Bram wel leuk
Mats
Davewel leuk
Hidde
Let us know wat in de buurt komt.
zaterdag 19 april 2014 om 00:05
zaterdag 19 april 2014 om 01:54
quote:lestatte schreef op 18 april 2014 @ 10:32:
Ik ben zwanger van de tweede en we weten nog niet wat het wordt. Maar met name jongensnamen vind ik een crime.
Namen die ik leuk vind, maar het om diverse redenen niet worden zijn
-Rowan/ Roan
-Chris
-Ilja
-Lars
Onze voorkeur gaat uit naar een korte naam (een of twee lettergrepen) Die niet al te populair is (Finn valt voor mij om die reden af) en bij voorkeur ook in het Engels redelijk uit te spreken.
Alec
Xander
Marnik
Jarmo
Jarrick
Simme
Jurriën
Lucan
Quint(en)
Ik ben zwanger van de tweede en we weten nog niet wat het wordt. Maar met name jongensnamen vind ik een crime.
Namen die ik leuk vind, maar het om diverse redenen niet worden zijn
-Rowan/ Roan
-Chris
-Ilja
-Lars
Onze voorkeur gaat uit naar een korte naam (een of twee lettergrepen) Die niet al te populair is (Finn valt voor mij om die reden af) en bij voorkeur ook in het Engels redelijk uit te spreken.
Alec
Xander
Marnik
Jarmo
Jarrick
Simme
Jurriën
Lucan
Quint(en)
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 21 april 2014 om 15:48
Slalom, ik ben iemand die heeeeel snel associaties heeft bij namen. Dus douwe wordt in mijn hoofd meteen gevolgd door Egberts en daarna komt de associatie met duwen, zit es niet te douwe, brabants voor; zit eens niet te duwen. Je had misschien op positieve reacties gehoopt, sorry. Als jullie de naam super vinden dan moet je hem natuurlijk ook gewoon gebruiken. Wat mensen er ook van vinden
dinsdag 22 april 2014 om 10:06
Ook ik ben weer op zoek naar een leuke jongensnaam
Mijn favoriet is Otis (vind mn man alleen niet leuk).
Mn man is zelf helemaal weg van Noah (moet ik nog aan wennen).
En Jack vinden we allebei leuk, maar past jammergenoeg niet bij onze achternaam, zoiets als Jack Kras.
Bij onze eerste waren we tussen L.ennox en Ilay aan het twijfelen, Maar Ilay vinden we nu opeens niet leuk genoeg voor de tweede.
Dus wie weet hebben jullie nog leuke ideen, de naam hoeft trouwens niet perse bij L.ennox te passen. Alvast bedankt!
En Jack vinden we allebei leuk, maar past jammergenoeg niet bij onze achternaam, zoiets als Jack Kras.
Bij onze eerste waren we tussen L.ennox en Ilay aan het twijfelen, Maar Ilay vinden we nu opeens niet leuk genoeg voor de tweede.
Dus wie weet hebben jullie nog leuke ideen, de naam hoeft trouwens niet perse bij L.ennox te passen. Alvast bedankt!
dinsdag 22 april 2014 om 11:28
Slalom; Sam vind ik hartstikke leuk! Leuk voor een lief jongetje maar kan ook prima voor een stoere vent. Past bij alle soorten beroepen later (dat is iets waar ik zelf altijd over nadenk, past het bij iemand die schoonmaker is? Bij een bakker? Bij een advocaat? Sam kan altijd) Sam kan iedereen onthouden en spellen, is niet makkelijk te rijmen om te pesten en roept geen associaties op met negatieve of gekke mensen/dingen. Hopelijk zakken de hormonen weer een beetje
dinsdag 22 april 2014 om 11:37
quote:MissShopping schreef op 22 april 2014 @ 10:06:
Leuke naam heeft jullie eerste!
Hier een lijstje met namen;
Odin
Owen
Mick
Zack
Jazz
Jax
Fender
Bently
Ronan
Keenan
Collin
Flynn
Vince
Duco
Levi
Fedde
Ferre
Yorrick
Lance
Don
Nolan
Boaz
Ivar
Leuke naam heeft jullie eerste!
Hier een lijstje met namen;
Odin
Owen
Mick
Zack
Jazz
Jax
Fender
Bently
Ronan
Keenan
Collin
Flynn
Vince
Duco
Levi
Fedde
Ferre
Yorrick
Lance
Don
Nolan
Boaz
Ivar
woensdag 23 april 2014 om 07:16
Nouschi & Tinkerbell leuk dat jullie er ook zijn en voor me mee denken!
Linus , Oscar, Mas, Jilles en Roman vind ik leuk.
Miles ook, maar vind de combi met L.ennox dan iets te Engels.
Elvis vind ik ook gaaf, maar denk iets te rocking achtig en te gewaagd voor ons.
Lastig een tweede jongensnaam, omdat we de allerleukste al hebben gegeven, voelt het nu toch als tweede keus ofzo... Komt vast hopelijk nog eentje met de wow-factor voorbij.
Meisje was trouwens Milla of Liva geworden, misschien helpt dat ook nog wat op weg voor jongensnamen in die trant.
Linus , Oscar, Mas, Jilles en Roman vind ik leuk.
Miles ook, maar vind de combi met L.ennox dan iets te Engels.
Elvis vind ik ook gaaf, maar denk iets te rocking achtig en te gewaagd voor ons.
Lastig een tweede jongensnaam, omdat we de allerleukste al hebben gegeven, voelt het nu toch als tweede keus ofzo... Komt vast hopelijk nog eentje met de wow-factor voorbij.
Meisje was trouwens Milla of Liva geworden, misschien helpt dat ook nog wat op weg voor jongensnamen in die trant.