Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Milars schreef:
04-09-2017 17:09
Grappig want voordat jij het zei had ik er niet aan gedacht dat het ook Sjuu-lie-jen zou kunnen zijn, ook al is het een Franse naam. De sj klank is in Nederland niet zo gangbaar bij mannennamen op Sjon en SJaak etc na. Wij weten dan misschien dat het een Franse naam is maar het gros van de mensen niet (ga ik vanuit).
Mocht het wel Juliën worden dan zouden wij wel Juu-lie-jen zeggen in ieder geval..

Zo lastig dit.. We gaan er nog even over nadenken! Jurriën is voor ons geen optie, de 'r' is te hard in de naam..
Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die níet snappen dat ik een Franse naam is met bijbehorende uitspraak...wat niet weg neemt dat als mensen het standaard verkeerd zeggen je ze gewoon kunt verbeteren en daarna zeggen het mensen het gewoon 'goed' zoals jullie het willen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
-tinkerbell- schreef:
06-09-2017 15:01
Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die níet snappen dat ik een Franse naam is met bijbehorende uitspraak...wat niet weg neemt dat als mensen het standaard verkeerd zeggen je ze gewoon kunt verbeteren en daarna zeggen het mensen het gewoon 'goed' zoals jullie het willen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is een Franse naam en er hoort een Franse uitspraak bij officieel.
Alle reacties Link kopieren
Ja iedereen zijn eigen opvatting natuurlijk. Tot zaterdag had ik nog nooit aan de uitspraak Sju-lien gedacht tot Evda er mee kwam.. Ik heb de naam drie maanden geleden voorbij zien komen op een namenlijstje en daar stond niet achter dat het een Franse naam is dus in mijn hoofd was het altijd 'gewoon' Juliën. Ik zag het als een soort Julian/Jurriën met bijbehorende uitspraak. Denk niet dat veel mensen automatisch weten dat het een Franse naam is.. ik had überhaupt nog nooit van de naam gehoord eigenlijk.

Nou ja deze discussie over de uitspraak doet mij in ieder geval wel nog meer twijfelen over de naam. Juliën is voor ons wel echt dé naam maar dan alleen met de Nederlandse uitspraak maar ik ben bang dat wij en hij later vaak de uitspraak moet verbeteren dan..
-tinkerbell- schreef:
06-09-2017 14:58
Niks mis mee al had ik een etterbak van een joch in de klas vroeger dat zo heette ;-D
Nick vind ik trouwens veel leuker, maar dat vroeg je niet;)
Dank je wel en Evda ook.
Nick of Niek, ik vind ze beide leuk maar ik vraag me af of ik de naam over 20 jaar nog leuk vind. Hebben jullie nog meer alternatieven? Niet dat ik zelf de namenlijstjes nog niet 100 keer heb doorgewerkt. Maar soms is het fijn dat iemand anders wat namen onder de aandacht bengt.
Milars schreef:
06-09-2017 16:45
Ja iedereen zijn eigen opvatting natuurlijk. Tot zaterdag had ik nog nooit aan de uitspraak Sju-lien gedacht tot Evda er mee kwam.. Ik heb de naam drie maanden geleden voorbij zien komen op een namenlijstje en daar stond niet achter dat het een Franse naam is dus in mijn hoofd was het altijd 'gewoon' Juliën. Ik zag het als een soort Julian/Jurriën met bijbehorende uitspraak. Denk niet dat veel mensen automatisch weten dat het een Franse naam is.. ik had überhaupt nog nooit van de naam gehoord eigenlijk.

Nou ja deze discussie over de uitspraak doet mij in ieder geval wel nog meer twijfelen over de naam. Juliën is voor ons wel echt dé naam maar dan alleen met de Nederlandse uitspraak maar ik ben bang dat wij en hij later vaak de uitspraak moet verbeteren dan..
Ik dacht als eerste aan de Nederlandse uitspraak. En ik vind het een mooie naam.

Overigens heb ik een hele normale (nu populaire) naam, maar mensen normen mij ook vaak een andere naam. Dus stel ik heet Milou, dan word ik ook vaak Marie of Minoes genoemd.
Ik corrigeer de persoon dan een aantal keer en daarna luister ik maar gewoon naar mijn 'nieuwe' naam.

Het kan best zijn dat jullie of jullie zoon straks af en toe e uitspreekwijze van de naam moet corrigeren. Maar het is geen moeilijke naam en ik denk dat het vaak maar 1 keer nodig is, als het al nodig is. En wanneer jullie zoon naar school gaat, zit de klas vol met namen als Khees, Djailey, Thom en Deniz. Dus
Ananas schreef:
06-09-2017 21:46
Dank je wel en Evda ook.
Nick of Niek, ik vind ze beide leuk maar ik vraag me af of ik de naam over 20 jaar nog leuk vind. Hebben jullie nog meer alternatieven? Niet dat ik zelf de namenlijstjes nog niet 100 keer heb doorgewerkt. Maar soms is het fijn dat iemand anders wat namen onder de aandacht bengt.
Stef, Vince, Daan, Senn, Sil
Welke namen vinden jullie het leukst van mijn lijstje:

Sil
Stef
Vince
Xavi
Lenn/ Senn (of met 1 "n" ?)
Juliën
Julius
Alex (ander)
Alle reacties Link kopieren
Julius en Alex(ander) vind ik beide heel erg mooi!
Life is always rocky when you're a gem.
Alexander!
Alle reacties Link kopieren
Bericht van een vriendin op mijn account:

Hoi! Mijn man en ik verwachten een zoontje en nu twijfelen we over de naam. Ik ben Nederlandse en mijn vriend is Zuid-Amerikaans. We willen heel graag iemand in de familie van mijn vriend gaan vernoemen; deze man heet Rico Pablo. We vinden beide namen mooi, zeker omdat de associatie met de persoon positief is. Maar.. mijn moeder wees me op de ordinaire associaties die Rico oproept en we zijn bang dat mensen bij een Zuid-Amerikaans kindje dat Pablo heet alleen denken aan Pablo Escobar. Suggesties? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Evda2016 schreef:
08-09-2017 17:19
Welke namen vinden jullie het leukst van mijn lijstje:

Sil
Stef
Vince
Xavi
Lenn/ Senn (of met 1 "n" ?)
Juliën
Julius
Alex (ander)
1. Len
2. Stef
3. Xavi
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Evda2016 schreef:
08-09-2017 17:19
Welke namen vinden jullie het leukst van mijn lijstje:

Sil
Stef
Vince
Xavi
Lenn/ Senn (of met 1 "n" ?)
Juliën
Julius
Alex (ander)
Juliën, Julius, Alex
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wij hebben nog wel even maar de grote zoektocht naar een jongensnaam is begonnen! Voor een meid hadden we genoeg ideeen, maar het wordt edn knul en we vinden het heel moeilijk! Een paar namen die we leuk vinden: Mick, Yannick, Leander, maar ze zijn misschien nog net te soft... We zoeken een krachtige naam, niet te standaard (geen top 20) maar ook niet te exotisch ;-)
Hebben jullie suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Evda2016 schreef:
08-09-2017 17:19
Welke namen vinden jullie het leukst van mijn lijstje:

Sil
Stef
Vince
Xavi
Lenn/ Senn (of met 1 "n" ?)
Juliën
Julius
Alex (ander)
Leuke namen!!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
09-09-2017 13:44
Bericht van een vriendin op mijn account:

Hoi! Mijn man en ik verwachten een zoontje en nu twijfelen we over de naam. Ik ben Nederlandse en mijn vriend is Zuid-Amerikaans. We willen heel graag iemand in de familie van mijn vriend gaan vernoemen; deze man heet Rico Pablo. We vinden beide namen mooi, zeker omdat de associatie met de persoon positief is. Maar.. mijn moeder wees me op de ordinaire associaties die Rico oproept en we zijn bang dat mensen bij een Zuid-Amerikaans kindje dat Pablo heet alleen denken aan Pablo Escobar. Suggesties? Alvast bedankt!
Inderdaad, ook bij mij roept dit een ordinaire associatie op.
Rick / Ricardo wellicht een suggestie?

Pablo vind erg leuk, en daar heb ik geen associatie mee met Escobar.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Bedankt voor de reacties.
Opvallend dat de meeste Alex(ander) leuk vinden, dit is best een veilige/ standaard naam. Maar ik vind m ook leuk, anders zou het niet op mijn lijstje staan :) .
Julius vind ik een twijfelgeval omdat ik dat juist een erg bijzondere naam vind. Ken ook niemand die zo heet, vraag me dus ook af of het niet te apart is.
Maar het klinkt wel leuk ook :) .
Juliën vind ik nog steeds mooi op papier maar qua Franse uitspraak niet zo lekker uit te spreken en weet niet of k daaraan kan wennen.
Alle reacties Link kopieren
karzou schreef:
11-09-2017 19:56
Hoi dames, wij hebben nog wel even maar de grote zoektocht naar een jongensnaam is begonnen! Voor een meid hadden we genoeg ideeen, maar het wordt edn knul en we vinden het heel moeilijk! Een paar namen die we leuk vinden: Mick, Yannick, Leander, maar ze zijn misschien nog net te soft... We zoeken een krachtige naam, niet te standaard (geen top 20) maar ook niet te exotisch ;-)
Hebben jullie suggesties?
Jarrick
Mas
Caspar
Remert
Elmar
Ebian
Marnik
Quinten
Xander
Cesco
Oscar
Alec/Alek
Tristan
Fender
Mart
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
09-09-2017 13:44
Bericht van een vriendin op mijn account:

Hoi! Mijn man en ik verwachten een zoontje en nu twijfelen we over de naam. Ik ben Nederlandse en mijn vriend is Zuid-Amerikaans. We willen heel graag iemand in de familie van mijn vriend gaan vernoemen; deze man heet Rico Pablo. We vinden beide namen mooi, zeker omdat de associatie met de persoon positief is. Maar.. mijn moeder wees me op de ordinaire associaties die Rico oproept en we zijn bang dat mensen bij een Zuid-Amerikaans kindje dat Pablo heet alleen denken aan Pablo Escobar. Suggesties? Alvast bedankt!
Ik vind Rico inderdaadogal ordinair en het door iemand genoemde Ricardo nog erger. Pablo vind ik dan eigenlijk wel weer leuk en associeer ik niet met escobar. Ché vind ik ook erg leuk en associeer ik ook niet met Guevara bijvoorbeeld.
Ik spreek toch geen Chinees?!
karzou schreef:
11-09-2017 19:56
Hoi dames, wij hebben nog wel even maar de grote zoektocht naar een jongensnaam is begonnen! Voor een meid hadden we genoeg ideeen, maar het wordt edn knul en we vinden het heel moeilijk! Een paar namen die we leuk vinden: Mick, Yannick, Leander, maar ze zijn misschien nog net te soft... We zoeken een krachtige naam, niet te standaard (geen top 20) maar ook niet te exotisch ;-)
Hebben jullie suggesties?
Owen, Tije, Jelte, Mecc, Dex, Niek, Morris, Lennon, Durk, Senn, Vosse, Tijl, Krijn,Kars, Jis, Jisse, Ive, Ole of Fabian.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Zal ze doorgeven aan vriendin, ik vind zelf Pablo ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
karzou schreef:
11-09-2017 19:56
Hoi dames, wij hebben nog wel even maar de grote zoektocht naar een jongensnaam is begonnen! Voor een meid hadden we genoeg ideeen, maar het wordt edn knul en we vinden het heel moeilijk! Een paar namen die we leuk vinden: Mick, Yannick, Leander, maar ze zijn misschien nog net te soft... We zoeken een krachtige naam, niet te standaard (geen top 20) maar ook niet te exotisch ;-)
Hebben jullie suggesties?
Brent
Jort
Kjeld
Sven
Jorrit
Christian
Jack
Stef
Jurgen
Stan
Rens
Timor
Jurre
Ilan
Kai
Wout
Sverre
Vikhui schreef:
09-09-2017 13:44
Bericht van een vriendin op mijn account:

Hoi! Mijn man en ik verwachten een zoontje en nu twijfelen we over de naam. Ik ben Nederlandse en mijn vriend is Zuid-Amerikaans. We willen heel graag iemand in de familie van mijn vriend gaan vernoemen; deze man heet Rico Pablo. We vinden beide namen mooi, zeker omdat de associatie met de persoon positief is. Maar.. mijn moeder wees me op de ordinaire associaties die Rico oproept en we zijn bang dat mensen bij een Zuid-Amerikaans kindje dat Pablo heet alleen denken aan Pablo Escobar. Suggesties? Alvast bedankt!
Grappig hoe persoonlijk associaties zijn. Ik lees hier dat meer mensen Rico ordinair vinden, maar ik ken juist iemand met die naam, die ik eerder als kakker, dan als ordinair of aso zou omschrijven. Ik zou Rico daardoor nooit als ordinair bestempelen. Hoewel het mijn smaak is het niet, vind ik het een prima naam. Maar ordinair vind ik hem dus zeker niet.

Pablo doet me wel direct aan Escobar denken, zeker nu Netflix me continu aan het nieuwe seizoen van Narcos herinnert. Maar goed, dat duurt ook niet eeuwig.

Maar eigenlijk moet je je van al die associaties niets aantrekken. Uiteindelijk zal je omgeving jullie kind als associatie bij die naam hebben. Een eventuele ordinaire en/of Escobar associatie is dan helemaal niet meer aan de orde.
Graag jullie mening:

Er is een jongensnaam die ik echt heel mooi vind (al heel lang ).
Alleen helaas is hier een paar dorpen verder een jongetje overleden door een tragisch ongeval toen hij 3 jaar oud was, met dezelfde naam. (2 jaar geleden)
Het is een jongen die ik alleen van gezicht kende.
Kennissen van mij kende de jongen wel heel goed.
Zouden jullie om die reden de naam niet kiezen?
Of staat de naam los van het tragische ongeval .

De naam noem ik niet ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Evda2016 schreef:
17-09-2017 10:15
Graag jullie mening:

Er is een jongensnaam die ik echt heel mooi vind (al heel lang ).
Alleen helaas is hier een paar dorpen verder een jongetje overleden door een tragisch ongeval toen hij 3 jaar oud was, met dezelfde naam. (2 jaar geleden)
Het is een jongen die ik alleen van gezicht kende.
Kennissen van mij kende de jongen wel heel goed.
Zouden jullie om die reden de naam niet kiezen?
Of staat de naam los van het tragische ongeval .

De naam noem ik niet ivm herkenbaarheid
Ik zie daar het probleem niet van in. Als ze nu in hetzelfde dorp woonden en je kende ze goed, maar dat is beide niet aan de orde. Ik zou de naam dus gewoon kiezen.
Is het een naam die heel weinig voorkomt evda of ken je meer mensen die zo heten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven