Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
SterreWaterman schreef:
01-09-2017 18:14
Hoi allen,

Ik heb een vraag m.b.t. Een jongensnaam. Ik ben momenteel 29 weken zwanger van ons eerste kindje. We weten niet wat het wordt dus zijn zowel op zoek naar een jongens als meisjesnaam.
We hadden voor beide een hele lange lijst met namen maar zijn bij de jongens nu al tot een top drie gekomen.

In die top drie zit 1 naam die ik qua naam het mooiste vindt maar dat is ook een naam van een vriendje die ik in mijn puberjaren ongeveer 10 maanden had. Mijn man vindt dit geen probleem, als ik het geen probleem vind. Maar ik blijf mij wel afvragen of ik dit op den duur los kan laten.
Ik weet dat het mijn eigen gevoel en keuze moet zijn samen met mijn man, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties. zouden jullie het een probleem vinden als het een naam van een exvriendje betreft? Of juist helemaal niet? Wanneer wel/niet?
Als je de naam nu al niet los kan zien van de ex gaat dat denk ik ook niet meer gebeuren. En ben ik bang dat je er spijt van krijgt.
Ik zou het zelf ook niet doen trouwens.
Evda dank voor je reactie. Ik heb doordat ik de naam nu al bijna twee weken bewust thuis gebruik ook al minder het gevoel dat het nog hoort bij die persoon uit mijn verleden. Dus dat klopt wel wat je schrijft. Ik ben ook wel iemand die dan denkt 'wat zouden mijn ouders en familie er wel niet van vinden' maar dat moet ik ook maar loslaten. Het gaat inderdaad om de naam en niet de persoon uit het verleden.
Ik vind het lastig. Ik vind de naam van mijn ex ook heel mooi en deze zou zeker in mijn top 3 staan. Echter, kan ik de naam niet los zien en heb ik toch de associatie met ex. Hoe erg ik daar ook van baal. Misschien komt dat ook omdat ik verder niemand met die naam ken.
Maar hoe vaker ik een "bekende" naam bij verschillende mensen hoor, denk ik niet direct aan mijn bekende persoon. Dus misschien idd een kwestie van de naam gaan gebruiken en testen of het werkt.
Life is always rocky when you're a gem.
SterreWaterman schreef:
01-09-2017 19:05
Evda dank voor je reactie. Ik heb doordat ik de naam nu al bijna twee weken bewust thuis gebruik ook al minder het gevoel dat het nog hoort bij die persoon uit mijn verleden. Dus dat klopt wel wat je schrijft. Ik ben ook wel iemand die dan denkt 'wat zouden mijn ouders en familie er wel niet van vinden' maar dat moet ik ook maar loslaten. Het gaat inderdaad om de naam en niet de persoon uit het verleden.
Ik denk echt dat je het los gaat zien, Helemaal als je die ex niet meer ziet..de naam wordt dan gewoon je zoontje :) , omdat je het iedere dag tegen hem zegt..
Maar ik lees dat anderen er anders over denken :)

Je ouders en de rest van je familie kun je naar mijn mening hetzelfde uitleggen.
Je vindt de naam leuk, los van de persoon..
Er zijn zoveel mensen met dezelfde naam .
watdachtjehiervan schreef:
01-09-2017 18:55
Als je de naam nu al niet los kan zien van de ex gaat dat denk ik ook niet meer gebeuren. En ben ik bang dat je er spijt van krijgt.
Ik zou het zelf ook niet doen trouwens.
Als ze de naam niet los zou kunnen zien van haar ex, had ze niet overwogen om de naam aan haar zoontje te geven?!!
Dat geeft mij juist het idee dat ze totaal geen warme of koude gevoelens meer bij die ex heeft, anders zou ze het niet overwegen lijkt mij..
En de naam ga je echt wel los zien als je het dag in dag uit tegen je zoontje zegt ..
Het is ondertussen meer dan 15 jaar geleden dat ik iets met die jongen had en geen vervelende gevoelens erover. Maar ik begrijp ook de reacties van watdachtjehievan en opaque. Ik ga de naam nog een tijd testen met mijn man om er acjter te komen of ik het los kan zien of niet.
Hoi allen,

Over 8 weken ben ik uitgerekend en we komen maar niet uit de jongensnaam. We twijfelen nu tussen twee namen: Lucas en Juliën. De twijfel is bij Lucas aanwezig omdat een goede vriend van mijn vriend Luc heet. Juliën vinden we qua klank mooier maar we zijn bang dat de reactie van mensen zal zijn "hoe heet je?!", dat ze Julian verstaan en dus opschrijven/zeggen of dat de naam verkeerd uitgesproken wordt oid. Eigenlijk gewoon de angst omdat het niet echt een veel voorkomende naam is. Julian is overigens geen optie omdat mijn vriend dat niet mooi vindt..

Wat vinden jullie van beide namen? Welke heeft jullie voorkeur?
Juliën! Staat hier ook op het lijstje.
Lucas is wat meer standaard, veilig
SterreWaterman schreef:
02-09-2017 09:31
Het is ondertussen meer dan 15 jaar geleden dat ik iets met die jongen had en geen vervelende gevoelens erover. Maar ik begrijp ook de reacties van watdachtjehievan en opaque. Ik ga de naam nog een tijd testen met mijn man om er acjter te komen of ik het los kan zien of niet.
Heb je nog een andere hele mooie naam?
Milars: waarom denk je eigenlijk dat er snel Julian wordt gezegd? Ik vind dat heel anders klinken
Hoe zou jij Juliën uitspreken?
Als: Sjuu-lie- jen of Juu-lie- jen
Evda2016 schreef:
02-09-2017 14:21
Milars: waarom denk je eigenlijk dat er snel Julian wordt gezegd? Ik vind dat heel anders klinken
Hoe zou jij Juliën uitspreken?
Als: Sjuu-lie- jen of Juu-lie- jen
Ja klopt vind ik ook. Maar heb zelf een naam die met 1 letter ook een andere veel voorkomende naam is en die wordt soms ook zo herhaald of opgeschreven. Niet heel irritant ofzo hoor. Maar ik ben zeg maar een Tim die soms een Tom wordt, beide even bekende namen. Juliën is onbekender dus ben ik er bang voor dat mensen denken dat het Julian zal zijn wat ze horen.

Als Juu-lie-jen. Jij?
Ik vind Juu- lie- jen eigenlijk wel het leukst klinken en snap dan de associatie met Julian, als zou ik zelf wel goed het verschil kunnen verstaan :)
Maar volgens mij hoor je het als Sjuu-lie- jen uit te spreken... ?! (Franse naam).
Al mag je dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar zo zat de naam in mijn hoofd.. staat dus ook bij mij op het lijstje, maar twijfel vanwege de "sjuu" klank . ...
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 02-09-2017 14:43
42.91% gewijzigd
Evda2016 schreef:
02-09-2017 14:39
Ik vind Juu- lie- jen eigenlijk wel het leukst klinken en snap dan de associatie met Julian.
Maar volgens mij hoor je het als Sjuu-lie- jen uit te spreken... ?!
Oh echt waar? Nou ja zie daar ga je al.. dat bevestigt mijn twijfels..
Had er nog een stukje bijgeschreven :) .
Ik zou het nu ook wel zeker willen weten .
Weet iemand wat de meest gangbare uitspraak van Juliën is?
Ikzelf vind dit qua uitspraak

Frans: Sju-lie-jàn
Engels: Djuu-lie-jen
Nederlands: Juu-lie-jun

Denk dat het door de trema ook wel een Nederlandse naam/ uitspraak lijkt. In Frankrijk wordt de trema er niet bijgegeven..
Maar inderdaad ben wel benieuwd naar meer meningen nu.

Zou jij dan ook voor de Sjuu gaan omdat dat logischer is of ben je bang dat iedereen denkt dat hij Sjuu-lie-jàn/jun heet?
Nou ik dacht serieus dat de enige goede uitspraak Sjuu-lie-jen was (ivm Franse naam) .. de andere opties waren niet in me opgekomen.
Ik twijfelde over de naam omdat ik zelf de ''Sjuu" versie onhandig vind met uitspreken.
Op papier vind ik de naam prachtig.
Als de naam ook als Djuu-lie-jen of Juu-lie-jun kan worden uitgesproken dan zou ik het nog eerder overwegen..
Maar als die Nederlandse/Engelse uitspraak niet bij de naam Juliën hoort, zou ik er niet voor kiezen .
http://www.zwangerschapspagina.nl/threa ... Bn.513686/

Meningen zijn duidelijk verdeeld. Juu-lie-jun kan wel gewoon dus..
Ik zou juliën ook uitspreken als zjuuliejèn, met klemtoon op èn. Franstalig dus. Het zou niet in mij opkomen dat je het zou uitspreken net als Julian maar dan met een e.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Vergelijkbaar met hoe jullie het zouden willen uitspreken is de naam Jurriën, misschien is dat nog iets?
Ja dat denk ik dus ook Tinkerbell, mensen mogen natuurlijk zelf weten hoe ze het uitspreken en er zal vaak een eigen draai aan worden gegeven .
Maar ik denk ook dat "Zjuu-lie-jen" de enige uitspraak is die "taal-technisch" echt klopt, omdat het een Franse naam is .
Grappig want voordat jij het zei had ik er niet aan gedacht dat het ook Sjuu-lie-jen zou kunnen zijn, ook al is het een Franse naam. De sj klank is in Nederland niet zo gangbaar bij mannennamen op Sjon en SJaak etc na. Wij weten dan misschien dat het een Franse naam is maar het gros van de mensen niet (ga ik vanuit).
Mocht het wel Juliën worden dan zouden wij wel Juu-lie-jen zeggen in ieder geval..

Zo lastig dit.. We gaan er nog even over nadenken! Jurriën is voor ons geen optie, de 'r' is te hard in de naam..
Haha sorry voor het in de war schoppen van je keuze :facepalm: .
Nee Jurrien is het voor mij ook niet ..
Mijn man kwam vandaag met de naam Niek. Wat vinden jullie daarvan?
Leuke naam Ananas! Ik hou wel van korte stoere namen
Ananas schreef:
05-09-2017 22:31
Mijn man kwam vandaag met de naam Niek. Wat vinden jullie daarvan?
Niks mis mee al had ik een etterbak van een joch in de klas vroeger dat zo heette ;-D
Nick vind ik trouwens veel leuker, maar dat vroeg je niet;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven