Jongensnamen topic
dinsdag 15 augustus 2017 om 21:05
dinsdag 15 augustus 2017 om 21:09
-tinkerbell- schreef: ↑15-08-2017 19:26L.ukas en...
Len dit klinkt onaf
Tristan te engels
Justin opzich mooi maar te engels
Fender te apart
Menno oeeeh slechte associaties
Manuel gewoon nee
Lennard te ouwelijk
Brent te engels
Remert nee, beetjr gek
Xander leuk maar vriend niet
Axel te engels
Alec te engels
Joris buurkind heet zo
Marten
Mart leuk maar neef heet zo
Jurre
Jurriën mwa
Mees ja, heel leuk!!!!!!
Jarick nope
Ebian te apart
Elmar te apart
Lennon te engels
Silvijn te apart
Tijmen ook leuk!!!
dinsdag 15 augustus 2017 om 21:12
Bedankt voor het meedenken!
Mees en thijmen staan op lijstje.
Vriend is ook heel enthousiast over mees.
Voortbordurend op mees, wat past daarbij als 2e naam? Liefst een twee lettergreep naam. Anders is het kort kort en korte achternaam.
M.ees t.hijmen
M.ees t.eije/t.hije
Ik zag hier ook ergens o.tis. Dat is ook engels of niet? Wel heel leuk maar dan voor ons als 2e naam. Kan dat m.ees o.tis?
Wat past nog meer bij m.ees?
Mees en thijmen staan op lijstje.
Vriend is ook heel enthousiast over mees.
Voortbordurend op mees, wat past daarbij als 2e naam? Liefst een twee lettergreep naam. Anders is het kort kort en korte achternaam.
M.ees t.hijmen
M.ees t.eije/t.hije
Ik zag hier ook ergens o.tis. Dat is ook engels of niet? Wel heel leuk maar dan voor ons als 2e naam. Kan dat m.ees o.tis?
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:00
Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over mees! Tijmen vind ik er qua klank goed achter passen, al vind ik mees een super leuke naam en Tijmen zelf echt vechrikkelijk hahaha.
Otis vind ik er persoonlijk te Engels bij. Overigens kun je namen zoals Justin en Alec e.d. Uit mijn lijstje gewoon op zijn Nederlands uitspreken he? Doe ik zelf ook. Misschien dat ze dan wel een optie zijn?
En anders:
Mees Pieter
Mees Tiemen
Mees Rune
Mees Quinten
Mees Sieme (of dan beter Sieme Mees, roepnaam Mees)
Mees Simon
Mees Floris
Mees Abel
Mees Thomas
Mees Laurens
Mees Timme
Mees Jesse! Dit vind ik een leuke combinatie!
Otis vind ik er persoonlijk te Engels bij. Overigens kun je namen zoals Justin en Alec e.d. Uit mijn lijstje gewoon op zijn Nederlands uitspreken he? Doe ik zelf ook. Misschien dat ze dan wel een optie zijn?
En anders:
Mees Pieter
Mees Tiemen
Mees Rune
Mees Quinten
Mees Simon
Mees Floris
Mees Abel
Mees Thomas
Mees Laurens
Mees Timme
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:18
Hi tinkerbel, haha grappig dat je thijmen verschrikkelijk vindt. Smaken verschillen, gelukkig maar.-tinkerbell- schreef: ↑15-08-2017 22:00Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over mees! Tijmen vind ik er qua klank goed achter passen, al vind ik mees een super leuke naam en Tijmen zelf echt vechrikkelijk hahaha.
En anders:
Mees Pieter
Mees Tiemen
Mees Rune
Mees Quinten
Mees Simon
Mees Floris
Mees Abel
Mees Thomas
Mees Laurens
Mees Timme
Jouw suggesties roepen nog geen ja!!! Gevoel op. Timme vind ik wel leuk maar die combi niet.
De andere namen vind ik en sich niet zo passend bij ons.
Alec op zn nl vind ik wat hard klinken en justin op nl doet me denken aan jim bakkum. neehee het is geen djim maar gewoon jim
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:30
Lennfashionx schreef: ↑08-08-2017 12:08Hallo dames,
Ik weet dat we nog even tijd hebben, maar bij mij begint de paniek al toe te slaan. ( 31 weken zwanger)
We hebben nog steeds geen naam waarvan we denken JA dat is hem.
We verwachten een jongetje, wie heeft nog suggesties? We houden van simpel, hollands maar niet té bekend.
Dit is wat we tot nu toe hebben:
Mees
Twan
Hidde
Sef
Dax
Guus
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:34
Hebben jullie niet een mooie naam in de familie als een vernoeming? Dat is misschien ook wel bijzonder.Bloemetjefresia schreef: ↑15-08-2017 21:12
M.ees t.hijmen
M.ees t.eije/t.hije
Mees Thije, leuk!
Mees Otis.. ik vind Otis een prachtige naam! Het is misschien niet wat je in eerste instantie zou verwachten bij Mees, maar agh, dat maakt het ook weer leuk!
Mees Jonah nog een optie?
woensdag 16 augustus 2017 om 15:26
Beetje afwijkend, maar hopelijk niet minder leuk..
Ik ben op zoek naar dé naam voor het zwarte katertje dat ik over een paar weken mag krijgen.
Ik heb nu al kater Joep en in het verleden had ik bijvoorbeeld Abel, Karel, Oscar.. Ik houd dus van namen die mensen ook kunnen hebben, niet Tijgertje of Minoes ofzo. Verder geen voorkeur, mag ook Engels of Spaans of Arabisch of Russisch zijn. Ga los zou ik zeggen.
Wat vinden jullie leuke kattennamen?
Ik heb nu al kater Joep en in het verleden had ik bijvoorbeeld Abel, Karel, Oscar.. Ik houd dus van namen die mensen ook kunnen hebben, niet Tijgertje of Minoes ofzo. Verder geen voorkeur, mag ook Engels of Spaans of Arabisch of Russisch zijn. Ga los zou ik zeggen.
woensdag 16 augustus 2017 om 15:52
Ik vind Engelse namen altijd wel leuk! Dat kan een naam zijn die je ook nog een kind zou geven (Lewis, Seamus of Floyd) of juist iets mega-ouwbolligs. Ik zie de humor wel in van een luie rooie kater die Nigel, Angus of Fergus heet.Vikhui schreef: ↑16-08-2017 15:26Beetje afwijkend, maar hopelijk niet minder leuk..Ik ben op zoek naar dé naam voor het zwarte katertje dat ik over een paar weken mag krijgen.
Verder nog: Winston, Sullivan, George, Spencer, Arthur, Benjamin, Archibald, James, Nico/Nicodemus.
Een Amerikaanse kennis van me heeft een heeeeeel oude oma die haar zwarte katertje Nigger heeft genoemd ("Hoezo? Hij is toch zwart?"). Dat zou ik dan misschien weer niet doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
woensdag 16 augustus 2017 om 19:36
Ik houd er van als katten een naam krijgen waar een soort koninklijke of artistieke 'lading' aan zit:Vikhui schreef: ↑16-08-2017 15:26Beetje afwijkend, maar hopelijk niet minder leuk..Ik ben op zoek naar dé naam voor het zwarte katertje dat ik over een paar weken mag krijgen.
King Arthur
Salvador Dali (of alleen salvador)
Lady Di
Julius
Caesar
Alexander
Rafaël
Rembrandt
Etc. Maar vrees dat dat niet is wat je zoekt
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 16 augustus 2017 om 19:42
Joep en Gijs?Vikhui schreef: ↑16-08-2017 15:26Beetje afwijkend, maar hopelijk niet minder leuk..Ik ben op zoek naar dé naam voor het zwarte katertje dat ik over een paar weken mag krijgen.
zondag 20 augustus 2017 om 17:11
Jonah vind ik heel leuk, vriend vind het te soft (???)Suze27 schreef: ↑15-08-2017 22:34Hebben jullie niet een mooie naam in de familie als een vernoeming? Dat is misschien ook wel bijzonder.
Mees Thije, leuk!
Mees Otis.. ik vind Otis een prachtige naam! Het is misschien niet wat je in eerste instantie zou verwachten bij Mees, maar agh, dat maakt het ook weer leuk!
Mees Jonah nog een optie?
zondag 20 augustus 2017 om 17:12
Joppe, ook leuk!! Vriend spreekt veto uit. Helaas
zondag 20 augustus 2017 om 17:26
Soms moet je ook een beetje wennen aan de naam. Een aantal keer opschrijven, met achternaam erbij. Een aantal keer uitspreken en herhalen. Ik vind Mees dan weer "softer" dan Jonah, maar das weer heel persoonlijk natuurlijk.
maandag 21 augustus 2017 om 07:56
Hoi ik ben pril zwanger van de 3e, we hebben een zoon met naam die past in het rijtje Thijs, Max, Bram
En een dochter met een naam die past in het rijtje: Sara, Eva, Emma
Korte Hollandse namen dus.
Hebben jullie een idee voor een naam wat er wel bij past, maar deze keer liever geen top tien naam en hoeft niet perse kort of Hollands te zijn.
Hebben jullie een idee voor een naam wat er wel bij past, maar deze keer liever geen top tien naam en hoeft niet perse kort of Hollands te zijn.
maandag 21 augustus 2017 om 08:02
Jelte, Alex, Timo, Raoul, Jelle, Tijl, Jack, Jens, Stef, Jurre, Jonas, Tije, Jur, Giel, David, Tieme, Stijn, Krijn, Ruben, Luca, Mees of Sven.Evda2016 schreef: ↑21-08-2017 07:56Hoi ik ben pril zwanger van de 3e, we hebben een zoon met naam die past in het rijtje Thijs, Daan, Bram
maandag 21 augustus 2017 om 13:51
Bedankt voor het meedenken: helaas vallen Jelle, David, Jack, Jens, Ruben, Mees al af ivm namen van kinderen van vrienden.watdachtjehiervan schreef: ↑21-08-2017 08:02Jelte, Alex, Timo, Raoul, Jelle, Tijl, Jack, Jens, Stef, Jurre, Jonas, Tije, Jur, Giel, David, Tieme, Stijn, Krijn, Ruben, Luca, Mees of Sven.
Alex staat al op het lijstje, Stef ook, de rest niet zo mijn smaak.
maandag 21 augustus 2017 om 17:48
Misschien;
Dex, Jack, Max, Ben (weer wat liever vind ik), Jake, Ian, Bryce ?
maandag 21 augustus 2017 om 18:07
Jace, Seth, Vince, Dex misschien?
vrijdag 1 september 2017 om 18:14
Hoi allen,
Ik heb een vraag m.b.t. Een jongensnaam. Ik ben momenteel 29 weken zwanger van ons eerste kindje. We weten niet wat het wordt dus zijn zowel op zoek naar een jongens als meisjesnaam.
We hadden voor beide een hele lange lijst met namen maar zijn bij de jongens nu al tot een top drie gekomen.
In die top drie zit 1 naam die ik qua naam het mooiste vindt maar dat is ook een naam van een vriendje die ik in mijn puberjaren ongeveer 10 maanden had. Mijn man vindt dit geen probleem, als ik het geen probleem vind. Maar ik blijf mij wel afvragen of ik dit op den duur los kan laten.
Ik weet dat het mijn eigen gevoel en keuze moet zijn samen met mijn man, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties. zouden jullie het een probleem vinden als het een naam van een exvriendje betreft? Of juist helemaal niet? Wanneer wel/niet?
Ik heb een vraag m.b.t. Een jongensnaam. Ik ben momenteel 29 weken zwanger van ons eerste kindje. We weten niet wat het wordt dus zijn zowel op zoek naar een jongens als meisjesnaam.
We hadden voor beide een hele lange lijst met namen maar zijn bij de jongens nu al tot een top drie gekomen.
In die top drie zit 1 naam die ik qua naam het mooiste vindt maar dat is ook een naam van een vriendje die ik in mijn puberjaren ongeveer 10 maanden had. Mijn man vindt dit geen probleem, als ik het geen probleem vind. Maar ik blijf mij wel afvragen of ik dit op den duur los kan laten.
Ik weet dat het mijn eigen gevoel en keuze moet zijn samen met mijn man, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties. zouden jullie het een probleem vinden als het een naam van een exvriendje betreft? Of juist helemaal niet? Wanneer wel/niet?
vrijdag 1 september 2017 om 18:46
Sterrewaterman: ik zou dat niet als een probleem zien..
Het gaat niet om de persoon, je vindt gewoon de naam mooi.
Op den duur gaat die naam bij je kind passen en ik denk dat je dan niet meer die ex ermee associeert.
Mijn zoontje heeft ook een naam die iemand heeft die ik ken..een onprettig persoon is dat..maar de naam vind ik super leuk,mijn zoon met zijn naam is een individu en ik associeer die vervelende man met dezelfde naam er totaal niet mee..
Het gaat niet om de persoon, je vindt gewoon de naam mooi.
Op den duur gaat die naam bij je kind passen en ik denk dat je dan niet meer die ex ermee associeert.
Mijn zoontje heeft ook een naam die iemand heeft die ik ken..een onprettig persoon is dat..maar de naam vind ik super leuk,mijn zoon met zijn naam is een individu en ik associeer die vervelende man met dezelfde naam er totaal niet mee..