Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Plous misschien ook nog:

Jorg

Bjorn

Noud

Huub

Menno

Joep

Lex

Job

Bart

Edwin

Leon

Lennard

Chris

Bram

Luuk

Arthur

Manu

Manuel

Thijn

Stijn

Stefan

Sjuul

Maarten
@Mendy dankjewel! Van jouw tweede lijst ga ik Bram en Leon overwegen.

Ook leuk: Luuk, Chris en Menno, maar die komen al voor in onze omgeving. En T(h)ijn mag dus niet van man
Goeiemorgen, ik sluit ook even aan op dit topic. Leuk om mee te lezen/denken en zelf te vragen. De jongensnaam vinden we erg lastig! We weten niet wat het wordt. ;)

Plous, nog wat suggesties:

Tijmen

Jesse

Stijn

Jens

Sem

Jorn

Timo

Lars

Twan
Plous, fijn dat je een paar namen hebt om op je lijstje te zetten.

Duizeltje, wat voor naam zoek je? Wat voor stijl, lang of kort, juist wel of niet beginnend met bepaalde letters?
We willen een Bijbelse naam de je niet zo heel vaak hoort. Hebreeuwse namen vind ik vaak heel mooi. Het mag ook afgeleid zijn van een bijbelse naam.

We hebben een heel klein lijstje, wat vinden jullie van:

Noam

Jenoah

Elijah
Elijah vind ik mooi.

Wij hebben de naam ook overwogen. Alleen dan op een andere manier gespeld.
quote:duizeltje schreef op 19 november 2015 @ 10:04:

We willen een Bijbelse naam de je niet zo heel vaak hoort. Hebreeuwse namen vind ik vaak heel mooi. Het mag ook afgeleid zijn van een bijbelse naam.

Noam

Jenoah

Elijah

Ik vind Jenoah en Elijah mooi. Die laatste naam zal misschien wel wat vaker verkeerd uitgesproken worden. Noam vind ik minder mooi, omdat het ook een snoepmerk is (of is dat Moam??)

Andere ideeën (met hulp van internet, want ik ben niet zo thuis is bijbelse- hebreeuwse namen);

Solomon

Evron

Jaïr

Joshuah

Tobias

Nathaniël

Ismaël

Abel

Eliam

Eliaz

Jadon

Samuel

Jedaiah

Matthieu

Sion

Yaron

Noam

Jenoah

Elijah

Noé (Franse variant van Noah)

Aäron

Jadon

Simeon

Jakob

Silas

Adam

Ezra

Joas

Izaäk

Mozes

Zacharias

David

Ethan

Gabriël

Michaël

Rafaël

Elon

Jesua

Jethro

Nathaniël

Boaz

Daniël

Amos

Benjamin

Eleazar

Gideon
Dankjewel voor de suggesties!

Noé (Franse variant van Noah): Noah is favoriet! Maar wil mijn man niet

Aäron: moah misschien

Jadon: nee

Simeon: al dichtbij

Jakob: te gewoon

Silas: nee

Adam: nee

Ezra: Moah misschien

Joas: al dichtbij

Izaäk: al dichtbij

Mozes: nee

Zacharias: nee

David: al dichtbij

Ethan: op zn Engels uitgesproken wel mooi

Gabriël: nee

Michaël: al dichtbij

Rafaël: nee (van der vaart :p)

Elon: moah

Jesua: nee, Joshua misschien

Jethro: Moah misschien

Nathaniël: Nathan dichtbij

Boaz: al dichtbij

Daniël: mooi, misschien te 'gewoon'

Amos: nee

Benjamin: mooi, misschien te 'gewoon'

Eleazar: nee

Gideon: Moah misschien
quote:mendy schreef op 19 november 2015 @ 11:24:

[...]

Ik vind Jenoah en Elijah mooi. Die laatste naam zal misschien wel wat vaker verkeerd uitgesproken worden. Noam vind ik minder mooi, omdat het ook een snoepmerk is (of is dat Moam??)

Andere ideeën (met hulp van internet, want ik ben niet zo thuis is bijbelse- hebreeuwse namen);

Solomon: nee

Evron: nee

Jaïr: moah

Joshuah: mooi

Tobias: moah

Nathaniël: al dichtbj

Ismaël: mooi, misschien te christelijk?

Abel: moah

Eliam: mooi

Eliaz: mooi

Jadon: nee

Samuel: al dichtbij

Jedaiah: mooi

Matthieu: nee

Sion: nee

Yaron: nee

Noam een snoepje? Nooit van gehoord ;)

Klinkt Elijah niet te christelijk/bijbels? Ik zou t wel op zn Nederlands uitspreken: Elia. Niet ielaija.

Jenoah vind ik erg mooi. Maar ons zoontje zijn naam begint ook met J en eindigt op ah. Is dat gek?
Snoepmerk is geloof ik maoam, en dat spreek je volgens mij uit als mau-am. Dus dat vind ik er niet echt op lijken.

Wat betreft de combinatie met je zoons naam en Jenoah: Het ligt eraan wat je zoons naam is, als zijn naam bijvoorbeeld Jonah is dan lijkt Jenoah er wel erg veel op. Maar als zijn naam Jeftah, Jeremiah of Joshuah is dan kan die combinatie best.

De bijbelse namen die je niet veel hoort, worden wel extra geassocieerd met de bijbel, omdat deze namen bijna alleen voorkomen in gelovige families. Daarentegen komen namen als David, Daniel, Thomas en Lucas zoveel voor dat mensen soms niet eens weten dat het bijbelse namen zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat jullie het een mooie naam vinden en als mensen jullie zoontje kennen dan associëren ze daarna de naam met je zoontje en niet meer zo met de bijbel (Zo vond ik Florian best kak en nu ken ik een super leuke baby Florian, waardoor ik de naam nu met hem associeer ).

Als je graag de uitspraak Elia wil, dan zou je ook voor deze schrijfwijze kunnen kiezen. Dan is de bijbelse associatie ook wat minder. En misschien vind je Elio, Eloy, Ilya of Luca, nog wat?
Ik haal het zo weer weg, ons zoontje heet J. Dus J en Jenoah...

Ilya en Elias vind ik leuk, man wat minder. Wat je zegt is zeker waar. Je moet even aan een naam wennen, en als het je eigen kindje is dan past gewoon! Dus misschien verdwijnt het gevoel dan wel... dat het te christelijk is. En inderdaad we willen wel een wat aparte naam. Daniël, David en Thomas e.d. hoor je erg vaak, voelt niet zo bijbels meer.
Ik vind de naam Jenoah prima kunnen met de naam van je zoon (leuke naam trouwens).
Ik ben een pietlut in combinaties van namen en zou dus zelf niet kiezen voor 2 namen die beginnen met dezelfde letter of eindigen op dezelfde klank.

Misschien us de spelling Eliah een idee. Dan zou ik zelf denken aan de uitspraak zoals jullie hem willen. Met Elijah zou ik denken dat je het uitspreekt als ie-lei-zjah.

Ik heb het even nagekeken en het snoep-merk heet inderdaad Maoam (naar mijn weten wordt het in de reclame uitgesproken als Moo-am). Dus mijn associatie met Noam is niet helemaal logisch, misschien.

Hoi! Lees hier al best een poosje mee en wil nu graag jullie hulp inroepen. Ben zwanger van ons eerste kindje en we weten niet wat het wordt. Meisjesnaam waren we supersnel uit, maar een jongensnaam..

Wat we mooi vinden is een vrij korte naam (max 2 lettergrepen), geen rare letters op rare plekken (geen "Dj" aan t begin) liefst niet te "Engels" hoewel Morris nu als favoriet op de lijst staat, maar iets als het hierboven genoemde Elijah klinkt gewoon niet met onze oerhollandse achternaam.

Nu op de shortlist:

Morris

Gijs

Daan

Benieuwd naar jullie suggesties!
quote:Miss.Speeseend schreef op 19 november 2015 @ 19:06:

Hoi! Lees hier al best een poosje mee en wil nu graag jullie hulp inroepen. Ben zwanger van ons eerste kindje en we weten niet wat het wordt. Meisjesnaam waren we supersnel uit, maar een jongensnaam..

Wat we mooi vinden is een vrij korte naam (max 2 lettergrepen), geen rare letters op rare plekken (geen "Dj" aan t begin) liefst niet te "Engels" hoewel Morris nu als favoriet op de lijst staat, maar iets als het hierboven genoemde Elijah klinkt gewoon niet met onze oerhollandse achternaam.

Nu op de shortlist:

Morris

Gijs

Daan

Benieuwd naar jullie suggesties!

Ralf

Kai

Oscar

Niels

Mats

Gaat dat een beetje de goede kant op?
Ik heb een vraag...wat vinden jullie ervan als namen beginnen met de combinatie Il? Dat geldt zowel voor jongens als meisjes. Bv Ilse of Ilias. Storen de I en de l? of juist niet?
Ik vind dat niet storend hoor! Ilya, Ilias, Ilan... leuk!
@ Miss Speeseend

Ik had hem al voor iemand anders er op gezet. Maar misschien past dit lijstje ook wel bij jou...

Tijmen

Jesse

Stijn

Jens

Sem

Jorn

Timo

Lars

Twan
Huidprobleem, ik vind dat ook geen enkel probleem. Ik had er zelfs nog nooit bij stil ge staan dat dat een minpunt kon zijn.

Speeseend:

Casper

Boris

Brent

Nathan

Finn

Karst

Lars

Thijn

Niek

Jort

Bas

Bram

Luuk

Koen

Jelle

Max

Stef

Stan

Roel

Ravi

Pim
quote:duizeltje schreef op 19 november 2015 @ 08:21:

Goeiemorgen, ik sluit ook even aan op dit topic. Leuk om mee te lezen/denken en zelf te vragen. De jongensnaam vinden we erg lastig! We weten niet wat het wordt. ;)

Plous, nog wat suggesties:

Tijmen

Jesse

Stijn

Jens

Sem

Jorn

Timo

Lars

TwanDankje voor je lijstje! Twan/Toine ga ik nog aan man voorleggen. Jesse is ook mooi maar al dichtbij helaas.
@duizeltje Van jouw lijstje vind ik Jenoah en Eliah mooi. Zou wel de spelling kiezen die Mendy zegt.

@huidprobleem Geen probleem toch? Mooie namen die je noemt!
Speeseend:

Bas

Siebe

Evan

Siem

Olivier

Job

Rob

Jaap

Pim

Owen

Juul

Geert

Max

Richard
Mag ik jullie mening vragen over de volgende 2 namen? Zwanger van de eerste en grote moeite om een naam te vinden.

Che (met een streepje op de e, maar geen idee hoe je dat op de ipad doet)

Ronin

Dank jullie wel!

Noam

Jenoah

Elijah

Ik had net als mendy echt meteen de associatie met Maoam bij de naam Noam. Om die reden zou ik hier dus niet voor kiezen.

Elijah zou ik uitspreken als elijzja of ielijzja, absoluut niet als Elia. Maar misschien ligt dat aan mijn gebrek aan bijbelse kennis
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven