Jongensnamen topic
donderdag 19 november 2015 om 08:21
donderdag 19 november 2015 om 11:24
quote:duizeltje schreef op 19 november 2015 @ 10:04:
We willen een Bijbelse naam de je niet zo heel vaak hoort. Hebreeuwse namen vind ik vaak heel mooi. Het mag ook afgeleid zijn van een bijbelse naam.
We hebben een heel klein lijstje, wat vinden jullie van:
Noam
Jenoah
Elijah
Ik vind Jenoah en Elijah mooi. Die laatste naam zal misschien wel wat vaker verkeerd uitgesproken worden. Noam vind ik minder mooi, omdat het ook een snoepmerk is (of is dat Moam??)
Andere ideeën (met hulp van internet, want ik ben niet zo thuis is bijbelse- hebreeuwse namen);
Solomon
Evron
Jaïr
Joshuah
Tobias
Nathaniël
Ismaël
Abel
Eliam
Eliaz
Jadon
Samuel
Jedaiah
Matthieu
Sion
Yaron
We willen een Bijbelse naam de je niet zo heel vaak hoort. Hebreeuwse namen vind ik vaak heel mooi. Het mag ook afgeleid zijn van een bijbelse naam.
Noam
Jenoah
Elijah
Ik vind Jenoah en Elijah mooi. Die laatste naam zal misschien wel wat vaker verkeerd uitgesproken worden. Noam vind ik minder mooi, omdat het ook een snoepmerk is (of is dat Moam??)
Andere ideeën (met hulp van internet, want ik ben niet zo thuis is bijbelse- hebreeuwse namen);
Solomon
Evron
Jaïr
Joshuah
Tobias
Nathaniël
Ismaël
Abel
Eliam
Eliaz
Jadon
Samuel
Jedaiah
Matthieu
Sion
Yaron
donderdag 19 november 2015 om 12:34
Noam
Jenoah
Elijah
Noé (Franse variant van Noah)
Aäron
Jadon
Simeon
Jakob
Silas
Adam
Ezra
Joas
Izaäk
Mozes
Zacharias
David
Ethan
Gabriël
Michaël
Rafaël
Elon
Jesua
Jethro
Nathaniël
Boaz
Daniël
Amos
Benjamin
Eleazar
Gideon
Noam
Jenoah
Elijah
Noé (Franse variant van Noah)
Aäron
Jadon
Simeon
Jakob
Silas
Adam
Ezra
Joas
Izaäk
Mozes
Zacharias
David
Ethan
Gabriël
Michaël
Rafaël
Elon
Jesua
Jethro
Nathaniël
Boaz
Daniël
Amos
Benjamin
Eleazar
Gideon
donderdag 19 november 2015 om 13:54
Dankjewel voor de suggesties!
Noé (Franse variant van Noah): Noah is favoriet! Maar wil mijn man niet
Aäron: moah misschien
Jadon: nee
Simeon: al dichtbij
Jakob: te gewoon
Silas: nee
Adam: nee
Ezra: Moah misschien
Joas: al dichtbij
Izaäk: al dichtbij
Mozes: nee
Zacharias: nee
David: al dichtbij
Ethan: op zn Engels uitgesproken wel mooi
Gabriël: nee
Michaël: al dichtbij
Rafaël: nee (van der vaart :p)
Elon: moah
Jesua: nee, Joshua misschien
Jethro: Moah misschien
Nathaniël: Nathan dichtbij
Boaz: al dichtbij
Daniël: mooi, misschien te 'gewoon'
Amos: nee
Benjamin: mooi, misschien te 'gewoon'
Eleazar: nee
Gideon: Moah misschien
Noé (Franse variant van Noah): Noah is favoriet! Maar wil mijn man niet
Aäron: moah misschien
Simeon: al dichtbij
Jakob: te gewoon
Silas: nee
Adam: nee
Ezra: Moah misschien
Joas: al dichtbij
Izaäk: al dichtbij
Mozes: nee
Zacharias: nee
David: al dichtbij
Ethan: op zn Engels uitgesproken wel mooi
Gabriël: nee
Michaël: al dichtbij
Rafaël: nee (van der vaart :p)
Elon: moah
Jesua: nee, Joshua misschien
Jethro: Moah misschien
Nathaniël: Nathan dichtbij
Boaz: al dichtbij
Daniël: mooi, misschien te 'gewoon'
Amos: nee
Benjamin: mooi, misschien te 'gewoon'
Eleazar: nee
Gideon: Moah misschien
donderdag 19 november 2015 om 14:00
quote:mendy schreef op 19 november 2015 @ 11:24:
[...]
Solomon: nee
Evron: nee
Jaïr: moah
Joshuah: mooi
Tobias: moah
Nathaniël: al dichtbj
Ismaël: mooi, misschien te christelijk?
Abel: moah
Eliam: mooi
Eliaz: mooi
Samuel: al dichtbij
Jedaiah: mooi
Matthieu: nee
Sion: nee
Yaron: nee
Noam een snoepje? Nooit van gehoord
Klinkt Elijah niet te christelijk/bijbels? Ik zou t wel op zn Nederlands uitspreken: Elia. Niet ielaija.
Jenoah vind ik erg mooi. Maar ons zoontje zijn naam begint ook met J en eindigt op ah. Is dat gek?
[...]
Solomon: nee
Evron: nee
Jaïr: moah
Joshuah: mooi
Tobias: moah
Nathaniël: al dichtbj
Ismaël: mooi, misschien te christelijk?
Abel: moah
Eliam: mooi
Eliaz: mooi
Samuel: al dichtbij
Jedaiah: mooi
Matthieu: nee
Sion: nee
Yaron: nee
Noam een snoepje? Nooit van gehoord
Klinkt Elijah niet te christelijk/bijbels? Ik zou t wel op zn Nederlands uitspreken: Elia. Niet ielaija.
Jenoah vind ik erg mooi. Maar ons zoontje zijn naam begint ook met J en eindigt op ah. Is dat gek?
donderdag 19 november 2015 om 14:27
Snoepmerk is geloof ik maoam, en dat spreek je volgens mij uit als mau-am. Dus dat vind ik er niet echt op lijken.
Wat betreft de combinatie met je zoons naam en Jenoah: Het ligt eraan wat je zoons naam is, als zijn naam bijvoorbeeld Jonah is dan lijkt Jenoah er wel erg veel op. Maar als zijn naam Jeftah, Jeremiah of Joshuah is dan kan die combinatie best.
De bijbelse namen die je niet veel hoort, worden wel extra geassocieerd met de bijbel, omdat deze namen bijna alleen voorkomen in gelovige families. Daarentegen komen namen als David, Daniel, Thomas en Lucas zoveel voor dat mensen soms niet eens weten dat het bijbelse namen zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat jullie het een mooie naam vinden en als mensen jullie zoontje kennen dan associëren ze daarna de naam met je zoontje en niet meer zo met de bijbel (Zo vond ik Florian best kak en nu ken ik een super leuke baby Florian, waardoor ik de naam nu met hem associeer ).
Als je graag de uitspraak Elia wil, dan zou je ook voor deze schrijfwijze kunnen kiezen. Dan is de bijbelse associatie ook wat minder. En misschien vind je Elio, Eloy, Ilya of Luca, nog wat?
Wat betreft de combinatie met je zoons naam en Jenoah: Het ligt eraan wat je zoons naam is, als zijn naam bijvoorbeeld Jonah is dan lijkt Jenoah er wel erg veel op. Maar als zijn naam Jeftah, Jeremiah of Joshuah is dan kan die combinatie best.
De bijbelse namen die je niet veel hoort, worden wel extra geassocieerd met de bijbel, omdat deze namen bijna alleen voorkomen in gelovige families. Daarentegen komen namen als David, Daniel, Thomas en Lucas zoveel voor dat mensen soms niet eens weten dat het bijbelse namen zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat jullie het een mooie naam vinden en als mensen jullie zoontje kennen dan associëren ze daarna de naam met je zoontje en niet meer zo met de bijbel (Zo vond ik Florian best kak en nu ken ik een super leuke baby Florian, waardoor ik de naam nu met hem associeer ).
Als je graag de uitspraak Elia wil, dan zou je ook voor deze schrijfwijze kunnen kiezen. Dan is de bijbelse associatie ook wat minder. En misschien vind je Elio, Eloy, Ilya of Luca, nog wat?
donderdag 19 november 2015 om 14:32
Ik haal het zo weer weg, ons zoontje heet J. Dus J en Jenoah...
Ilya en Elias vind ik leuk, man wat minder. Wat je zegt is zeker waar. Je moet even aan een naam wennen, en als het je eigen kindje is dan past gewoon! Dus misschien verdwijnt het gevoel dan wel... dat het te christelijk is. En inderdaad we willen wel een wat aparte naam. Daniël, David en Thomas e.d. hoor je erg vaak, voelt niet zo bijbels meer.
Ilya en Elias vind ik leuk, man wat minder. Wat je zegt is zeker waar. Je moet even aan een naam wennen, en als het je eigen kindje is dan past gewoon! Dus misschien verdwijnt het gevoel dan wel... dat het te christelijk is. En inderdaad we willen wel een wat aparte naam. Daniël, David en Thomas e.d. hoor je erg vaak, voelt niet zo bijbels meer.
donderdag 19 november 2015 om 14:54
Ik ben een pietlut in combinaties van namen en zou dus zelf niet kiezen voor 2 namen die beginnen met dezelfde letter of eindigen op dezelfde klank.
Misschien us de spelling Eliah een idee. Dan zou ik zelf denken aan de uitspraak zoals jullie hem willen. Met Elijah zou ik denken dat je het uitspreekt als ie-lei-zjah.
Ik heb het even nagekeken en het snoep-merk heet inderdaad Maoam (naar mijn weten wordt het in de reclame uitgesproken als Moo-am). Dus mijn associatie met Noam is niet helemaal logisch, misschien.
Misschien us de spelling Eliah een idee. Dan zou ik zelf denken aan de uitspraak zoals jullie hem willen. Met Elijah zou ik denken dat je het uitspreekt als ie-lei-zjah.
Ik heb het even nagekeken en het snoep-merk heet inderdaad Maoam (naar mijn weten wordt het in de reclame uitgesproken als Moo-am). Dus mijn associatie met Noam is niet helemaal logisch, misschien.
donderdag 19 november 2015 om 19:06
Hoi! Lees hier al best een poosje mee en wil nu graag jullie hulp inroepen. Ben zwanger van ons eerste kindje en we weten niet wat het wordt. Meisjesnaam waren we supersnel uit, maar een jongensnaam..
Wat we mooi vinden is een vrij korte naam (max 2 lettergrepen), geen rare letters op rare plekken (geen "Dj" aan t begin) liefst niet te "Engels" hoewel Morris nu als favoriet op de lijst staat, maar iets als het hierboven genoemde Elijah klinkt gewoon niet met onze oerhollandse achternaam.
Nu op de shortlist:
Morris
Gijs
Daan
Benieuwd naar jullie suggesties!
Wat we mooi vinden is een vrij korte naam (max 2 lettergrepen), geen rare letters op rare plekken (geen "Dj" aan t begin) liefst niet te "Engels" hoewel Morris nu als favoriet op de lijst staat, maar iets als het hierboven genoemde Elijah klinkt gewoon niet met onze oerhollandse achternaam.
Nu op de shortlist:
Morris
Gijs
Daan
donderdag 19 november 2015 om 19:12
quote:Miss.Speeseend schreef op 19 november 2015 @ 19:06:
Hoi! Lees hier al best een poosje mee en wil nu graag jullie hulp inroepen. Ben zwanger van ons eerste kindje en we weten niet wat het wordt. Meisjesnaam waren we supersnel uit, maar een jongensnaam..
Nu op de shortlist:
Morris
Gijs
Daan
Ralf
Kai
Oscar
Niels
Mats
Gaat dat een beetje de goede kant op?
Nu op de shortlist:
Morris
Gijs
Daan
Ralf
Kai
Oscar
Niels
Mats
Gaat dat een beetje de goede kant op?
donderdag 19 november 2015 om 21:52
vrijdag 20 november 2015 om 08:08
quote:duizeltje schreef op 19 november 2015 @ 08:21:
Goeiemorgen, ik sluit ook even aan op dit topic. Leuk om mee te lezen/denken en zelf te vragen. De jongensnaam vinden we erg lastig! We weten niet wat het wordt.
Plous, nog wat suggesties:
Tijmen
Jesse
Stijn
Jens
Sem
Jorn
Timo
Lars
TwanDankje voor je lijstje! Twan/Toine ga ik nog aan man voorleggen. Jesse is ook mooi maar al dichtbij helaas.
Goeiemorgen, ik sluit ook even aan op dit topic. Leuk om mee te lezen/denken en zelf te vragen. De jongensnaam vinden we erg lastig! We weten niet wat het wordt.
Plous, nog wat suggesties:
Tijmen
Jesse
Stijn
Jens
Sem
Jorn
Timo
Lars
TwanDankje voor je lijstje! Twan/Toine ga ik nog aan man voorleggen. Jesse is ook mooi maar al dichtbij helaas.
zondag 22 november 2015 om 21:45
Noam
Jenoah
Elijah
Ik had net als mendy echt meteen de associatie met Maoam bij de naam Noam. Om die reden zou ik hier dus niet voor kiezen.
Elijah zou ik uitspreken als elijzja of ielijzja, absoluut niet als Elia. Maar misschien ligt dat aan mijn gebrek aan bijbelse kennis
Noam
Jenoah
Elijah
Ik had net als mendy echt meteen de associatie met Maoam bij de naam Noam. Om die reden zou ik hier dus niet voor kiezen.
Elijah zou ik uitspreken als elijzja of ielijzja, absoluut niet als Elia. Maar misschien ligt dat aan mijn gebrek aan bijbelse kennis
Ik spreek toch geen Chinees?!