Jongensnamen topic

zaterdag 2 april 2016 om 21:55
zaterdag 2 april 2016 om 21:59
Mari86. Robin is uniseks dus kan voor zowel jongen als meisje. Dat het daardoor ooit verwarring op zal leveren is dan wel het risico. (Vriendin noemde haar dochter Bobby en kreeg bijv een felicitatiekaart om ze te feliciteren met haar zoon. Dat soort kleinigheden kunnen natuurlijk gebeuren met een uniseks naam.) Als dat je niet uitmaakt, gewoon doen.
Lesleyyy:
Niek
Niels
Jorg
Bram
Stef
Sven
Remco
Hugo
Boris
Vincent
Stijn
Fabian
Jasper
Jelmer
Wouter
Jorrit
Quinten
Daan
Tim
Guus
Mart
Pepijn
Chris
Ruben
Lucas en Noud vind ik leuk combineren, maar dan heb je 2 namen uit gtst te pakken, dus lijkt het dan haast alsof je een of andere superfan bent. Dat zou voor mij een reden zijn om Noud niet te kiezen
Lesleyyy:
Niek
Niels
Jorg
Bram
Stef
Sven
Remco
Hugo
Boris
Vincent
Stijn
Fabian
Jasper
Jelmer
Wouter
Jorrit
Quinten
Daan
Tim
Guus
Mart
Pepijn
Chris
Ruben
Lucas en Noud vind ik leuk combineren, maar dan heb je 2 namen uit gtst te pakken, dus lijkt het dan haast alsof je een of andere superfan bent. Dat zou voor mij een reden zijn om Noud niet te kiezen
zaterdag 2 april 2016 om 22:03

zaterdag 2 april 2016 om 23:44
quote:mendy schreef op 02 april 2016 @ 21:59:
Lucas en Noud vind ik leuk combineren, maar dan heb je 2 namen uit gtst te pakken, dus lijkt het dan haast alsof je een of andere superfan bent. Dat zou voor mij een reden zijn om Noud niet te kiezenVoor mij zou dit ook een reden zijn. En ik kijk het nooit
Lucas en Noud vind ik leuk combineren, maar dan heb je 2 namen uit gtst te pakken, dus lijkt het dan haast alsof je een of andere superfan bent. Dat zou voor mij een reden zijn om Noud niet te kiezenVoor mij zou dit ook een reden zijn. En ik kijk het nooit
zondag 3 april 2016 om 10:14
quote:lesleyyy schreef op 02 april 2016 @ 21:33:
Hallo!
Mijn zoontje heet Lucas en krijgt er een broertje bij.
Maar we komen er tot nu toe niet uit.
Het soort Namen die op het lijstje staan:
Mees
Milo
Noud
Maar we zijn nog niet overtuigd en kijken dus nog verder.... leuke Namen zijn welkom.
We houden niet van: Dean, Davey, Joshua of Tyler.
Mees vind ik er super leuk bij. Milo vind ik meer voor een Bulgaarse bierzuipende lompe bouwvakker die fluit naar alles wat vrouw is en ademt
Noud heb ik een (ongegronde) gruwelijke hekel aan.
Ideeën:
Len
Nick
Stan
Stef
Jorn
Jard
Rense
Milan
Tijn
Timo
Timme
Joppe
Thom
Hallo!
Mijn zoontje heet Lucas en krijgt er een broertje bij.
Maar we komen er tot nu toe niet uit.
Het soort Namen die op het lijstje staan:
Mees
Milo
Noud
Maar we zijn nog niet overtuigd en kijken dus nog verder.... leuke Namen zijn welkom.
We houden niet van: Dean, Davey, Joshua of Tyler.
Mees vind ik er super leuk bij. Milo vind ik meer voor een Bulgaarse bierzuipende lompe bouwvakker die fluit naar alles wat vrouw is en ademt
Noud heb ik een (ongegronde) gruwelijke hekel aan.
Ideeën:
Len
Nick
Stan
Stef
Jorn
Jard
Rense
Milan
Tijn
Timo
Timme
Joppe
Thom
Ik spreek toch geen Chinees?!

maandag 4 april 2016 om 15:55
maandag 4 april 2016 om 23:46
MisseD. Wij hebben dat ook. Gelukkig waren we het in mijn eerste zwangerschap wel snel eens over een jongensnaam en bleek het een jongen. Bij de tweede zwangerschap had ik moeite een jongensnaam te bedenken die ik net zo leuk vond als die van onze zoon. Na een tijdje had ik dé naam, vond mijn vriend het niks! Een meisjesnaam vonden we deze keer makkelijker. Ik ben mijn favoriete naam toch af en toe blijven noemen, maar ben toen ook gaan zoeken naar andere namen. Ik hield een lijstje bij met leuke namen. Soms kwamen er twee namen bij. Als hij er 1 echt lelijk vond ging die eraf. Mijn favoriet liet ik echter staan. Vlak voor de 20-weken echo zei hij opeens dat hij toch was gaan wennen aan die naam en dat hij hem nu toch mooi vond en dat we die naam tochaar moesten kiezen als het een jongen was. Het bleek een meisje. Qua naam vond ik dat wel fijn, want hoor een dochter hadden we een naam waar we allebei van overtuigd waren. Qua jongensnaam zou ik anders toch altijd het gevoel hebben gehad dat hij hem misschien toch nooit zo mooi vond als ik. Wil je dat we nog wat namen noemen voor je?
Komt jouw vriend zelf ook met namen of keurt hij alleen af wat jij noemt?
Komt jouw vriend zelf ook met namen of keurt hij alleen af wat jij noemt?

zondag 10 april 2016 om 14:24
Hallo allemaal,
Wie vindt het leuk om ons te helpen? Een meisjesnaam hebben we (al jaren ) maar een jongensnaam wil maar niet lukken. Ik heb een naam die ik heel erg mooi vind (Noah) maar die is gelijk van tafel geveegd door mijn man. Ik heb een voorkeur voor 'lieve/zachte' jongensnamen die meestal niet bij mijn man in de smaak vallen. Mijn man heeft zelf nog geen idee wat hij mooi vindt Erg lastig dus
Wat ik leuk vindt:
- Noah
- Lenny
- Joël
- Noël
- Lynden
- Sem
- Melle
Mijn man vindt al deze namen buiten Joël niets, maar er is al een kindje in onze nabije omgeving die zo heet dus dat vind ik lastig...
Waar we niet van houden: 'harde' namen, namen die ook een zelfstandig naamwoord zijn, namen als dylano, kyano etc
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Wie vindt het leuk om ons te helpen? Een meisjesnaam hebben we (al jaren ) maar een jongensnaam wil maar niet lukken. Ik heb een naam die ik heel erg mooi vind (Noah) maar die is gelijk van tafel geveegd door mijn man. Ik heb een voorkeur voor 'lieve/zachte' jongensnamen die meestal niet bij mijn man in de smaak vallen. Mijn man heeft zelf nog geen idee wat hij mooi vindt Erg lastig dus
Wat ik leuk vindt:
- Noah
- Lenny
- Joël
- Noël
- Lynden
- Sem
- Melle
Mijn man vindt al deze namen buiten Joël niets, maar er is al een kindje in onze nabije omgeving die zo heet dus dat vind ik lastig...
Waar we niet van houden: 'harde' namen, namen die ook een zelfstandig naamwoord zijn, namen als dylano, kyano etc

zondag 10 april 2016 om 14:40
quote:maddies schreef op 10 april 2016 @ 14:24:
Hallo allemaal,
Wat ik leuk vindt:
- Noah
- Lenny
- Joël
- Noël
- Lynden
- Sem
- Melle
James
Julian
Lucas
Mika
Jelte
Jurre
Hallo allemaal,
Wat ik leuk vindt:
- Noah
- Lenny
- Joël
- Noël
- Lynden
- Sem
- Melle
James
Julian
Lucas
Mika
Jelte
Jurre

zondag 10 april 2016 om 16:15
zondag 10 april 2016 om 17:50
Wat een heerlijk topic is dit toch voor de inspiratie!
Mijn man en ik hebben nogal een andere smaak qua namen, maar we hebben er nu eentje die we allebei wel 'goed' vinden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden: Ian. Lekker kort en krachtig, ook geschikt voor engelstalig gebruik. Niet al te veel voorkomend. Wat vinden jullie van Ian?
Mijn man en ik hebben nogal een andere smaak qua namen, maar we hebben er nu eentje die we allebei wel 'goed' vinden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden: Ian. Lekker kort en krachtig, ook geschikt voor engelstalig gebruik. Niet al te veel voorkomend. Wat vinden jullie van Ian?

zondag 10 april 2016 om 18:02
quote:Leonie1983 schreef op 10 april 2016 @ 17:50:
Mijn man en ik hebben nogal een andere smaak qua namen, maar we hebben er nu eentje die we allebei wel 'goed' vinden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden: Ian. Lekker kort en krachtig, ook geschikt voor engelstalig gebruik. Niet al te veel voorkomend. Wat vinden jullie van Ian?Leuk!
Mijn man en ik hebben nogal een andere smaak qua namen, maar we hebben er nu eentje die we allebei wel 'goed' vinden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden: Ian. Lekker kort en krachtig, ook geschikt voor engelstalig gebruik. Niet al te veel voorkomend. Wat vinden jullie van Ian?Leuk!
zondag 10 april 2016 om 19:47
Leonie1983: heel leuk! Ik had hem ook in mijn top 15 staan, toen wij een naam zochten. Inderdaad niet veel voorkomend, maar niet te moeilijk. En ik vind het passen bij allerlei type jongens/mannen
Kittycat;
Timor
Ivar
Karsten
Collin
Lloyd
Floyd
Flynn
Dean
Mitch
Joachim
Jake