Jongensnamen topic
maandag 7 maart 2016 om 13:55
Sebastiaan vind ik echt een super leuke naam maar de combinatie Sebastiaan Christiaan klinkt inderdaad niet.
Christiaan kan wel in combinatie met de andere namen.
Van de namen die jij noemt vind ik Olivier Christiaan de leukste combinatie
Andere namen die me zo te binnen schieten:
Pepijn
Tobias
Matthias
Matthijs
Marius
Roderik
Gabriel
Daniel
Thomas
Michel
Marcus
Maximilliaan
Leonard
Lennart
Christiaan kan wel in combinatie met de andere namen.
Van de namen die jij noemt vind ik Olivier Christiaan de leukste combinatie
Andere namen die me zo te binnen schieten:
Pepijn
Tobias
Matthias
Matthijs
Marius
Roderik
Gabriel
Daniel
Thomas
Michel
Marcus
Maximilliaan
Leonard
Lennart
maandag 7 maart 2016 om 21:49
@MtB2016
Uit jullie rijtje vind ik Olivier de mooiste. Verder dacht ik ook nog aan Jonathan of Kasper voor jullie.
Overigens zou ik me niet laten tegenhouden door het feit dat twee namen niet super mooi achter elkaar passen. Als jullie Sebastiaan echt een hele mooi naam vinden en Christiaan is voor jullie een belangrijke naam dan zou ik het gewoon doen. Of de verkorte versie: Chris Sebastiaan de Vries bijvoorbeeld vind ik prima klinken, roepnaam Sebastiaan.
Uit jullie rijtje vind ik Olivier de mooiste. Verder dacht ik ook nog aan Jonathan of Kasper voor jullie.
Overigens zou ik me niet laten tegenhouden door het feit dat twee namen niet super mooi achter elkaar passen. Als jullie Sebastiaan echt een hele mooi naam vinden en Christiaan is voor jullie een belangrijke naam dan zou ik het gewoon doen. Of de verkorte versie: Chris Sebastiaan de Vries bijvoorbeeld vind ik prima klinken, roepnaam Sebastiaan.
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 10 maart 2016 om 08:50
Hier alvast een beetje aan het nadenken over namen. Nu 15 weken zwanger en het gevoel voor een jongen is onwijs sterk!
Eigenlijk zijn wij zowel voor een jongen als meisje er redelijk uit qua voornamen. Hebben genoeg opties.
Onze favoriete jongensnaam, vind ik niet mooi met de achternaam erachteraan. Het klinkt onaf. Ik wil dus eigenlijk een 2e naam erbij. Vernoemen is ook niet echt een optie. Ik vind het namelijk niet zulke mooie namen en om er dan iets van te knutselen vind ik eigenlijk geen vernoeming meer.
Onze favoriet is Odin. In onze omgeving onbekend terwijl dat helemaal geen pre was voor ons. Maar eigenlijk vonden wij deze naam direct al leuk. Ik heb nog even getwijfeld of het niet té apart is.
Wij willen graag een naam die internationaal uitspreekbaar is en bij voorkeur niet is af te korten, maar dit is vooral voor de 1e naam bedoeld.
Verder hadden wij nog:
Bruce - uitspraak niet heel handig in NL.
Brent - vind vriend minder.
Lucas - twijfelen of het te kak is voor ons.
Jonas - zou het ook nog wel eens kunnen worden, maar ik blijf toch een beetje aan de walvis denken
Joris - niet (mooi) internationaal uitspreekbaar..
Jax - compleet andere richting. Vinden wij erg leuk, maar ook wel een beetje neigen naar een tokkie-achtige naam.
Ik lees al jaren mee en heb hier vele namen voorbij zien komen.
Toch kan ik zelf niet een leuke 2e naam bij Odin bedenken. Achternaam begint met een W.
Iemand suggesties?
Eigenlijk zijn wij zowel voor een jongen als meisje er redelijk uit qua voornamen. Hebben genoeg opties.
Onze favoriete jongensnaam, vind ik niet mooi met de achternaam erachteraan. Het klinkt onaf. Ik wil dus eigenlijk een 2e naam erbij. Vernoemen is ook niet echt een optie. Ik vind het namelijk niet zulke mooie namen en om er dan iets van te knutselen vind ik eigenlijk geen vernoeming meer.
Onze favoriet is Odin. In onze omgeving onbekend terwijl dat helemaal geen pre was voor ons. Maar eigenlijk vonden wij deze naam direct al leuk. Ik heb nog even getwijfeld of het niet té apart is.
Wij willen graag een naam die internationaal uitspreekbaar is en bij voorkeur niet is af te korten, maar dit is vooral voor de 1e naam bedoeld.
Verder hadden wij nog:
Bruce - uitspraak niet heel handig in NL.
Brent - vind vriend minder.
Lucas - twijfelen of het te kak is voor ons.
Jonas - zou het ook nog wel eens kunnen worden, maar ik blijf toch een beetje aan de walvis denken
Joris - niet (mooi) internationaal uitspreekbaar..
Jax - compleet andere richting. Vinden wij erg leuk, maar ook wel een beetje neigen naar een tokkie-achtige naam.
Ik lees al jaren mee en heb hier vele namen voorbij zien komen.
Toch kan ik zelf niet een leuke 2e naam bij Odin bedenken. Achternaam begint met een W.
Iemand suggesties?

donderdag 10 maart 2016 om 09:45
Ik vind Odin een hele leuke naam. Als tweede naam vind ik Lucas en Jonas de leuksten. Lucas vind ik zelf niet heel erg kak en door de combinatie met Odin zou ik dat gevoel er helemaal niet meer bij hebben.
Andere mogelijkheden:
Odin Victor
Odin Roman
Odin Oscar
Odin Jelle
Odin Hugo
Odin Adam
Odin Alex
Odin Arthur
Odin Yves
Odin Thomas
Odin Vince
Odin Noah
Odin Ryan
Odin Scott
Odin Lloyd
Odin Sean
Odin Aaron
Odin David
Odin Chris
Odin Lance
Odin Josh
Odin Jules
Odin Leon
Andere mogelijkheden:
Odin Victor
Odin Roman
Odin Oscar
Odin Jelle
Odin Hugo
Odin Adam
Odin Alex
Odin Arthur
Odin Yves
Odin Thomas
Odin Vince
Odin Noah
Odin Ryan
Odin Scott
Odin Lloyd
Odin Sean
Odin Aaron
Odin David
Odin Chris
Odin Lance
Odin Josh
Odin Jules
Odin Leon

vrijdag 11 maart 2016 om 08:51
Odin wordt wel gewoon zijn roepnaam. Dus inderdaad zal het meestal voorkomen dat de achternaam er direct achteraan uitgesproken wordt. Maar meer met formele gelegenheden en ook op papier vind ik het toch wel mooi; een 2e naam. Daarnaast is Odin toch nog vrij apart, in ieder geval in NL, en is er dan altijd nog de keus voor de 2e naam mocht hij hem verschrikkelijk vinden
Bedankt voor de suggesties.
Jonas wil ik niet weggeven als 2e naam omdat wij hem nog steeds erg hoog op ons lijstje hebben staan. Dus misschien wordt het toch opeens Jonas, of misschien ooit nog voor later.
Odin Lucas - zat ik zelf ook het meest aan te denken.
Odin Aaron - leuk!
Odin Vince - Vince ooit als 1e naam overwogen, vind het erg leuk staan zo! Serieuze overweging!
Tussen de andere namen zitten zeker een aantal mooie, maar voor ons toch wat te lang en/of klassiek (of niet onze smaak). Dat past wat minder bij ons. De vlottere namen liggen ons wat meer. Hoe mooi sommige ook zijn!
Volgende week weten wij wat het wordt. Zou toch wel even raar opkijken als het een meisje blijkt te zijn . Maar net zo leuk! Gek hoe sterk je een gevoel over iets kan hebben!
Bedankt voor de suggesties.
Jonas wil ik niet weggeven als 2e naam omdat wij hem nog steeds erg hoog op ons lijstje hebben staan. Dus misschien wordt het toch opeens Jonas, of misschien ooit nog voor later.
Odin Lucas - zat ik zelf ook het meest aan te denken.
Odin Aaron - leuk!
Odin Vince - Vince ooit als 1e naam overwogen, vind het erg leuk staan zo! Serieuze overweging!
Tussen de andere namen zitten zeker een aantal mooie, maar voor ons toch wat te lang en/of klassiek (of niet onze smaak). Dat past wat minder bij ons. De vlottere namen liggen ons wat meer. Hoe mooi sommige ook zijn!
Volgende week weten wij wat het wordt. Zou toch wel even raar opkijken als het een meisje blijkt te zijn . Maar net zo leuk! Gek hoe sterk je een gevoel over iets kan hebben!
vrijdag 11 maart 2016 om 10:38
@MtB2016, ik vind Sebastiaan het minst leuk van de vier namen, de andere 3 zijn leuk! Fedde vind ik denk ik de leukste. Is ook zonder twijfel een bestaande naam, zelfs steeds meer in opkomst! Laat de gegevens van het Meertensinstituut maar eens aan je man zien zien, haha!
Floris is ook leuk! Ik vond het eerst ook een wat kakineuze naam, maar toen een vriendin van mij (en zij is alles behalve kak) deze naam aan haar zoon gaf heb ik dat gevoel helemaal niet meer. Sindsdien vind ik het juist een hele stoere naam, een soort 'Floris de ridder' gevoel.
Floris is ook leuk! Ik vond het eerst ook een wat kakineuze naam, maar toen een vriendin van mij (en zij is alles behalve kak) deze naam aan haar zoon gaf heb ik dat gevoel helemaal niet meer. Sindsdien vind ik het juist een hele stoere naam, een soort 'Floris de ridder' gevoel.

vrijdag 11 maart 2016 om 11:11
quote:Fitzgerald schreef op 11 maart 2016 @ 11:04:
Odin Ezra
Wauw, die ga ik vanavond even heeeeeul enthousiast voorleggen aan vriend! Dat is zeker een mooie combinatie. Het zijn trouwens allebei namen die op mijn lijstje (van 30 namen) staan voor een toekomstig kind. Hebben jullie voor een meisje ook een tweede naam?
Odin Ezra
Wauw, die ga ik vanavond even heeeeeul enthousiast voorleggen aan vriend! Dat is zeker een mooie combinatie. Het zijn trouwens allebei namen die op mijn lijstje (van 30 namen) staan voor een toekomstig kind. Hebben jullie voor een meisje ook een tweede naam?

vrijdag 11 maart 2016 om 11:27
Teemo
Daar heb je gelijk in.
Nee, ik vind onze (momenteel 1e keus) meisjesnaam op zichzelf al zo mooi en eigenlijk prima passen bij de achternaam. Ik heb dus niet, zoals bij Odin, dat ik daar perse een 2e naam bij wil.
Het gaat dan om Norah. Een vrij populaire naam, maar bij ons in de omgeving totaal niet.
Ook mooi:
Eleanor; maar wel een beetje pestgevoelig en wat minder vlot.
Ava; dan zou ik wel voor een 2e naam gaan.
Moïse; zo mooi, maar misschien te apart!
Abby is ook een kanshebber. Maar ik vind namen die eindigen op een ie klank normaal gezien niet zo leuk bij volwassenen. Dus dat houdt mij wel een beetje tegen. Alleen vind ik het bij deze naam dus niet zo storend. Raar eigenlijk.
Bovenstaande was misschien meer voor het meisjesnamen topic bedoeld!
Daar heb je gelijk in.
Nee, ik vind onze (momenteel 1e keus) meisjesnaam op zichzelf al zo mooi en eigenlijk prima passen bij de achternaam. Ik heb dus niet, zoals bij Odin, dat ik daar perse een 2e naam bij wil.
Het gaat dan om Norah. Een vrij populaire naam, maar bij ons in de omgeving totaal niet.
Ook mooi:
Eleanor; maar wel een beetje pestgevoelig en wat minder vlot.
Ava; dan zou ik wel voor een 2e naam gaan.
Moïse; zo mooi, maar misschien te apart!
Abby is ook een kanshebber. Maar ik vind namen die eindigen op een ie klank normaal gezien niet zo leuk bij volwassenen. Dus dat houdt mij wel een beetje tegen. Alleen vind ik het bij deze naam dus niet zo storend. Raar eigenlijk.
Bovenstaande was misschien meer voor het meisjesnamen topic bedoeld!

vrijdag 11 maart 2016 om 11:35
quote:Fitzgerald schreef op 11 maart 2016 @ 11:04:
Odin Ezra
Wauw, die ga ik vanavond even heeeeeul enthousiast voorleggen aan vriend!
Dan heb je alleen wel als initalen O.E.W.
Ik vraag mij wel eens af hoe erg je met alles rekening moet houden? Hoe gek zouden jullie zoiets vinden staan?
Wauw! Erg mooi!
Ik vind de initialen helemaal niet storend.
Odin Ezra
Wauw, die ga ik vanavond even heeeeeul enthousiast voorleggen aan vriend!
Dan heb je alleen wel als initalen O.E.W.
Ik vraag mij wel eens af hoe erg je met alles rekening moet houden? Hoe gek zouden jullie zoiets vinden staan?
Wauw! Erg mooi!
Ik vind de initialen helemaal niet storend.
donderdag 17 maart 2016 om 16:15
Hoi allemaal,
Ik ben nu 17 weken zwanger en we weten dus nog niet wat het wordt. Onze eerste kindje is een stoere jongen met de naam Levi. We willen daar graag een stoere jongensnaam bij vinden maar we vinden het zo ontzettend moeilijk. Zelf zaten we op dit moment te denken aan Ravi, Bodie of Ezra. Maar deze namen zijn het allemaal net niet. We willen liever geen namen met een L, D, R of C in verband met de post en achternaam.
Hebben jullie leuke ideeën bij de naam Levi?
Ik ben nu 17 weken zwanger en we weten dus nog niet wat het wordt. Onze eerste kindje is een stoere jongen met de naam Levi. We willen daar graag een stoere jongensnaam bij vinden maar we vinden het zo ontzettend moeilijk. Zelf zaten we op dit moment te denken aan Ravi, Bodie of Ezra. Maar deze namen zijn het allemaal net niet. We willen liever geen namen met een L, D, R of C in verband met de post en achternaam.

donderdag 17 maart 2016 om 18:55
quote:dme96 schreef op 17 maart 2016 @ 16:15:
Hoi allemaal,
Bowie
Xavi
Vic
Eloi
Elmar
ian
Nick
Hoi allemaal,
Bowie
Xavi
Vic
Eloi
Elmar
ian
Nick
Ik spreek toch geen Chinees?!

vrijdag 18 maart 2016 om 11:59
Wauw bedankt voor alle reacties!
Ik merk dat ik zelf de korte namen, dus 3 of 4 letters het leukste vind passen bij Levi, en vooral de I klank achteraan vinden we erg leuk. Voor een meisje hebben we ook twee namen op onze shortlist bovenaan staan die eindigen op een i-klank. Maar er zijn meer namen die inmiddels aan ons favoriete lijstje staan.
Namen die op ons lijstje komen:
- Morris - vinden wij beiden helemaal geweldig maar is al in de nabije omgeving daarom een twijfel
- Juno - vind man leuk, ik iets minder
- Jesse - vinden we beiden wel leuk maar is het net niet
- Boaz - vind ik leuk, man vind het te apart naast Levi
- Eloi - leuk!!
- Ferris/Ferry - Ferris vind ik geweldig, man vind Ferry leuker maar vind ik dan weer mwah
Zo krijgen jullie misschien een beetje een beter beeld van wat voor namen we leuk vinden.
Ik merk dat ik zelf de korte namen, dus 3 of 4 letters het leukste vind passen bij Levi, en vooral de I klank achteraan vinden we erg leuk. Voor een meisje hebben we ook twee namen op onze shortlist bovenaan staan die eindigen op een i-klank. Maar er zijn meer namen die inmiddels aan ons favoriete lijstje staan.
Namen die op ons lijstje komen:
- Morris - vinden wij beiden helemaal geweldig maar is al in de nabije omgeving daarom een twijfel
- Juno - vind man leuk, ik iets minder
- Jesse - vinden we beiden wel leuk maar is het net niet
- Boaz - vind ik leuk, man vind het te apart naast Levi
- Eloi - leuk!!
- Ferris/Ferry - Ferris vind ik geweldig, man vind Ferry leuker maar vind ik dan weer mwah
Zo krijgen jullie misschien een beetje een beter beeld van wat voor namen we leuk vinden.

vrijdag 18 maart 2016 om 12:12