Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Julian is leuk, maar daar zijn we niet enthousiast over.
In dezelfde richting gatekeeper:

Jin

Lou

Vince

Ted

Elia

Noé

Bo/ Beau
Gatekeeper

James

Vick

Yves

Cedric

Didier

Oliver

Joren

Jorn

Jelmer

Tjeerd

Xavier

Tobin

Loïc

Allemaal totaal verschillende namen... Maar wie weer zit er wat tussen. Van wat voor type namen houd je?
Op mijn lijstje staan:

Armin

Colin

Quinn

Robin

Jesse

Marco

Op man's lijstje staan:

Joshua

Teun

James
James is leuk!

Vince

Jameson

Julian

Florian

Jace

Ace

Kilian
Dat zijn qua stijl echt uiteenlopende namen. Brede smaak ;). Ik ga een poging doen!

Quinten

Ivo

Milan

Noah

Jonah

Hugo

Lester

Fender

Fedor

Dex/ Dexter

Morris

Conor

Eden

Aiden

Abel

Joe

Elias

Zit er iets tussen?
Ik doe ook een poging met wat namen voor je, Gatekeeper;

Timor

Ivan

Ian

Milo

Oscar

Casper

Cas

Rowan/Roan

Manu

Fabian

Seth

Brent

Nando

Guido

Manuel

Nathan

Jurgen

Bjorn

Floyd

Dean

Boris

Jack

Ivar

Eldin

Vince

Boaz

Yannick

Sven
Ik meld me hier toch ook maar eens, ik lees al een poosje mee op zoek naar leuke jongensnamen voor onze kleine die over 5 maanden word verwacht. We hebben dus nog even.

Nu heb ik een lijstje, waarop graag jullie mening/suggesties.

En een andere vraag, ik heb van elke naam ook de betekenis opgezocht. Hoe belangrijk zouden jullie dit vinden? 1 van de namen betekend namelijk oorlog...... Tja wil ik mijn kind een naam geven met die betekenis?

Mijn lijstje:

Kylian

Kyan

Dwayne

Ryan

Dex/Dax

Aiden/Ayden

Kai/Kay

Riley

Tyler

Percy

Collin

Boyan

Kayden

Samenvatting korte bijzondere namen. Met een lichte voorkeur voor een bijzondere letter.
quote:angel-flower schreef op 01 juli 2016 @ 09:20:

Ik meld me hier toch ook maar eens, ik lees al een poosje mee op zoek naar leuke jongensnamen voor onze kleine die over 5 maanden word verwacht. We hebben dus nog even.

En een andere vraag, ik heb van elke naam ook de betekenis opgezocht. Hoe belangrijk zouden jullie dit vinden? 1 van de namen betekend namelijk oorlog...... Tja wil ik mijn kind een naam geven met die betekenis?

Samenvatting korte bijzondere namen. Met een lichte voorkeur voor een bijzondere letter.

Ik vind Collin, Aiden, Dex, Kai en Tyler leuk. De rest vind ik minder. Boyan ken ik gespeld als Bojan en vind ik ook leuk.

Nog wat namen in dezelfde stijl:

Tyson

Tyrone

Owen

Ronan

Jace

Logan

Cody

Finnley

Ilay

Mitchel

Lloyd

Betekenis vind ik niet belangrijk, tenzij het een heel bekende betekenis of naam is, waardoor iedereen een negatieve associatie bij de naam heeft.

Mijn lijstje:

Kylian

Kyan

Dwayne

Ryan

Dex/Dax

Aiden/Ayden

Kai/Kay

Riley

Tyler

Percy

Collin

Boyan

Kayden

Samenvatting korte bijzondere namen. Met een lichte voorkeur voor een bijzondere letter.Slechte betekenis niet doen! Hoe zou je dat bij jezelf vinden? Als je in een andere taal lelijkerd ofzo zou heten?
De betekenis van een naam is meestal geen letterlijke vertaling van een woord
quote:satire schreef op 30 juni 2016 @ 05:55:

Dat zijn qua stijl echt uiteenlopende namen. Brede smaak ;). Ik ga een poging doen!

Quinten

Ivo zit in de familie

Milan vind ik leuk, man niet

Noah

Jonah

Hugo vind ik leuk, man niet

Lester

Fender

Fedor

Dex/ Dexter

Morris

Conor

Eden

Aiden

Abel

Joe

Elias

Zit er iets tussen?
We hebben nu de volgende namen bedacht:

-pascal

-kaj/kai

-jesse

Man zijn voorkeur gaat uit naar Kaj/Kai en de mijne naar Pascal. Gelukkig hebben we nog een aantal maanden.
Gatekeeper, wellicht nog iets uit dit lijstje:

Gust

Kjeld

Max

Chris

Lucas

Marvin

Emiel

Bjorn

Jesper

Vigo

Mathis

Morris

Leon

Boris

Noud

Koen

Matteo

Thomas

Raf

Menno

Steven

Jochem

Michel

Wouter

Niek
Niek is leuk!!! Die gaat op mijn lijstje!

Mijn lijstje:

Kylian

Kyan

Dwayne

Ryan

Dex/Dax

Aiden/Ayden

Kai/Kay

Riley

Tyler

Percy

Collin

Boyan

Kayden

Kylian, Kyan, Kai en Kayden vind ik persoonlijk heel ordinair, zou ik dus niet doen. Maar goed, dat is persoonlijk dus. De rest is niet mijn smaak, maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor Dex gaan. Mogelijk wat ideeen:

Ilay

Eloi

Mikai (twijfel even hoe dit geschreven moet worden)

Elroy

Lyo

Manoa

Connor

Che

Logan

Floyd

Jake

Lewis

Lennox

Troy
Ik spreek toch geen Chinees?!
Wie o wie wil mij helpen een leuke tweede naam voor onze zoon te bedenken :-) reden dat er een tweede naam "moet" komen is omdat onze dochter dat ook heeft, lijkt me wel zo leuk.

De 1e naam wordt Joost

En de achternaam begint met een J. Daarom willen we liever geen tweede naam met een J. Beetje too much

Ben pas over paar maanden uitgerekend maar dan kan ik er vast over nadenken

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik vind Joost wel een naam waar best veel bij past, zo lang het niet een über hippe naam is maar een naam die in de jaren 80/90 ook bekend was.

Joost Timo

Joost Kasper

Joost Tijmen

Joost Faber

Joost Pepijn

Joost Mathijs

Joost Marten

Joost Lennard

Joost David

Joost Linus

Joost Berend

Joost Pascal

Joost Victor

Joost Hugo

Joost Oscar

Joost Axel

Joost Christian
Ik spreek toch geen Chinees?!
Joost is leuk!

Joost Merijn

Joost Melle

Joost Pieter

Joost Olivier

Joost Marius

Joost Tjerk

Joost Leander

Joost Xander

Joost Quirijn

Joost Roemer
@Angel- Flower, uit jouw rijtje vind ik Dex het mooist. Ik heb een totaal andere smaak qua namen, dus ik vind het lastig om mn mening te geven over je rijtje. Ik sluit mij aan bij Tinkerbell, een aantal namen uit je rijtje vind ik ook nogal ordi. Dat vind ik niet van de naam Dex.

Wat betreft de betekenis, het zou niet mijn voorkeur hebben. Maar als je het echt mooi vind, zou ik het gewoon doen. Maar weinig kensen houden zich bezig met een betekenis.

Andere suggesties:

Jax

Joe

Noah

Eliah

Joshua

Cody

Senn

Jonah/ Yonah
Hoi appletree, ik wilde je een pb sturen maar je kan geen berichten ontvangen...
Met Joost kan inderdaad heel veel als tweede naam. Ik vind het zelf altijd mooi met een naam die 1 lettergreep heeft om dan te kiezen voor een wat langere tweede naam, dus bijv:

Joost Sebastiaan

Joost Leonard

Joost Valentijn

Joost Alexander

Joost Christiaan

Joost Florian

Joost Michaël

Maar ook leuk vind ik bijv:

Joost Pepijn

Joost Leon

Joost Robin
quote:zomersterre80 schreef op 03 juli 2016 @ 20:53:

Hoi appletree, ik wilde je een pb sturen maar je kan geen berichten ontvangen...Als het goed is moet het nu wel lukken
Bedankt voor al jullie suggesties. Zitten zeker een paar goede bij!

Zat zelf idd ook te denken omdat joost maar 1 lettergreep is wat dan mooi is qua tweede naam.

Sebastiaan vond ik ook mooi, maar heeft dat geen hoog kakker gehalte?

Marten is ook favoriet (hadden we zelf ook al bedacht ivm link naar familie)

Valentijn vind ik zelf ook heel leuk!
Wij verwachten in augustus ons eerste kindje. Uit de meisjesnaam zijn we wel uit maar de jongensnaam is een stuk lastiger!

Dit namentopic al flink doorgespit maar er is nog geen naam waarvan ik denk die is leuker dan mijn voorkeursnaam.

Ik vind de naam Noan leuk, uitspraak als Noo-an. Maar we zijn bang dat mensen er een negatieve associatie bij hebben, dat het klinkt als het Engelse "no one". Wat vinden jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven