Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Heel leuke naam, maar het klinkt inderdaad wel als No one.. tsja, lastig. Als dat je echt stoort kun je natuurlijk proberen een naam te vinden die jullie net zo mooi vinden, maar misschien is dat wel een onmogelijke opgave. Wat zijn andere namen die jullie net niet mooi genoeg vinden? Dan kunnen we meedenken. In de stijl van Noan denk ik aan:

Nolan

Noam

Ilan

Roan

Bowen

Ronan

Ian

Joas

Ivan

Tobin

Boaz

Timor

Novan

Jonah

Ivar

Timo

Milo

Silas

Keeran

Tiago

Vigo

Sverre
Echt lastig, Noan is echt nummer 1. Op het lijstje stond ook;

Bjorn

Lukas

Nathan

Roan

Jorn
En Roman ipv Noan?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Of Jolan ipv Noan?
Roman doet mij iets te veel denken aan een boek. Jolan mhaw. Roan vind ik dan wel een goede kanshebber. Thanks voor het meedenken trouwens!
Noan super gaaf!!

(als Nowan geschreven nog een idee?!)
@Applekit, misschien is Evan een optie?
Een goeieavondl! We weten inmiddels dat we in verwachting zijn van een jongen maar wat vinden we jongensnamen moeilijk! We hebben nu twee namen maar nog niet het "dat is hem gevoel (denk ik )" (maar is misschien kwestie van wennen??)

De namen die een optie zijn, zijn Jonah en Lyndon/Lynden... ben benieuwd wat voor een gevoel deze namen oproepen en wellicht nog suggesties kn deze richting? Alvast bedankt!
Associaties:

Jonah: zeurderig kindje, de hele tijd bij papa en mama willen zijn, bangig. Echt een heel negatieve associatie mee dus.

Lyndon/lynden: nooit van gehoord, maar eigenlijk wel leuk! Geen specifieke associatie mee,. Als Lyndon vind ik het mooier geschreven, maar wel onhandiger in de Nederlandse taal/maatschappij met die schrijfwijze.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Jonah, leuke naam maar wel een tikje soft. Niet echt passend bij een stoere jongen.

Lynden/Lyndon heb ik ook niet eerder gehoord, maar vind ik leuk. Een stuk stoerder ook.

Andere namen waar ik aan denk;

Joas

Nolan

Fender

Vesper

Benz

Lennon

Timor

Ilan

Silas

Mikai

Kian

Otis

Ronin

Tiago

Bento
@tinkerbell en mendy: dank jullie wel voor jullie reacties!! Inmiddels is Lyndon weer weggestemd door mijn man en twijfel ikzelf enorm aan Jonah . Zouden het de zwangerschapshormonen zijn? . Ik vind de djo- klank ineens vreselijk en Joo naa vinden we allebei niet mooi

Dus mocht er nog iemand suggesties hebben

Heel graag!!!
Maddies:

Ik blijf even hangen bij de o-a klank..

Noah

Boaz

Olaf

Jonas

Bij ons is het dilemma verdwenen trouwens: we krijgen een meisje, dus ik hoef geen jongensnaam te kiezen. Gelukkig, want we kwamen er nog steeds niet uit, ondanks de berg met aanbevelingen hier .
@bloemetjesolifant: dank je wel voir je berichtje! Noah staat al jaaaaaren op mijn lijstje maar mijn man vjnd hem niet geweldig en hij wordt zo vaak gegeven tegenwoordig...als ik alleen mocht kiezen werd het toch Noah...vind ook eerlijk gezegd niets anders wat me hetzelfde gevoel geeft

De andere namen die je noemt spreken me helaas niet aan... Meisjesnamen vind ik zooooo veel makkelijker!!! Pff lastig dit...

Dus mochten er nog suggesties zijn wederom heel graag
Wat vind je van Jozua? Die hoorde ik laatst; niet superbekend, maar wel richting de namen die je zoekt. Moet wel je ding zijn, denk ik.
Hoi bloemetjesolifant! Dank je wel! Nee sorry dat is niet zo mijn smaak...sowieso zit ik hier ook weer met die J/djo klank...ik vind bijvoorbeeld het achterste gedeelte van Jonah wel mooi maar die J/djo niet...
Maddies, lastig om suggesties te doen, ik vind Lynden heel stoer en Noah heel zacht, dus erg verschillend, maar ik doe mijn best:

Samuel

Manu

Timo

Jelte

Roald

Thorben

Rowan

Melle

Milo

Ilay

Juliën

Matheo

Déon

Misha

Giel

Simeon

Jethro

Manuel

Enzo

Gio

Ferdi

Reduan

Tobin

Joshua

Gideon

Dano

Kai

Silvan

Fabio

Xavi

Tobian

Luka

Juno

Lloyd

Joël

Keith
quote:Appletree86 schreef op 03 juli 2016 @ 22:07:

Bedankt voor al jullie suggesties. Zitten zeker een paar goede bij!

Zat zelf idd ook te denken omdat joost maar 1 lettergreep is wat dan mooi is qua tweede naam.

Sebastiaan vond ik ook mooi, maar heeft dat geen hoog kakker gehalte?

Marten is ook favoriet (hadden we zelf ook al bedacht ivm link naar familie)

Valentijn vind ik zelf ook heel leuk!Zijn jullie er al uit? Mijn stiefzoon heet ook Joost, met als tweede naam Lucas. Vind ik nog steeds een hele mooie combinatie!
@mendy, heel erg bedankt voor je moeite en lijst!! Helaas staat er geen naam tussen die me echt aanspreekt sorry. Vindt het sowieso lastig omdat ik Lynden/L yndon echt mooi en apart vindt en Noah altijd mooi heb gevonden en ik vindt gewoon geen andere namen die datzelfde gevoel oproepen... Met Noah heb ik ook het gevoel alsof ik mijn zoontje al ken of zo...ik weet niet hoe uit te leggen
Ik vind Esra overigens ook mooi maar mijn vindt deze te vrouwelijk...misschien dat jullie daar nog iet aan hebben?
@ Maddies, ik ga ook een poging doen!

Mika

Luca

Lennox

Otis

Phyllon

Dean

Mischa

Ilja

Eliah

Joe

Jay

Sorry voor eventuele dubbelingen!
@satire: dank je wel voor je moeite! Van jouw lijstje vind ik Phyllon wel wat hebben maar meer omdat ik hem apart vind dan dat ik hem bij ons vindt passen...sorry..

"Jouw" Joe bevestigd voor mij weer dat ik de "djo"klank niet mooi vindt...helaas...want dan hadden we een naam
quote:maddies schreef op 27 juli 2016 @ 20:18:

@mendy, heel erg bedankt voor je moeite en lijst!! Helaas staat er geen naam tussen die me echt aanspreekt sorry. Vindt het sowieso lastig omdat ik Lynden/L yndon echt mooi en apart vindt en Noah altijd mooi heb gevonden en ik vindt gewoon geen andere namen die datzelfde gevoel oproepen... Met Noah heb ik ook het gevoel alsof ik mijn zoontje al ken of zo...ik weet niet hoe uit te leggen

Maar waarom kunnen die namen het dan niet worden?

Misschien nog Resa/ Kenji/ Kilian/ Seth/ Shane/ Kane/ Ryan/ Ayton/ Benji/ Layton/ Nils/ Steward/ Doy/ Lenn/ Riley/ Logan/ Linux/ Jace/ Senna/ Mathew/ Finnian/ Elton/ Everon/ Clyde/ Wayne/ Lance/ Benz/ Devin/Collin/ Chase/ Mitchel/ Lenn/ Silvan/ Bowen
@mendy: omdat mijn man ze niet mooi vindt

Hij heeft ook een hele andere smaak dan ik ...echt zo lastig...
Dank je wel weer voor je lijstje! Stel ik erg op prijs! Van jouw lijstje vind ik Ayton leuk (al zou ik dan voor Aiden kiezen maar die vindt man niets). Logan hen ik ook al paar keer geopperd maar die wordt ook telkens weg gestemd.. Lenn, dan vond ik Lenny leuk maar ook weg gestemd,... Man vond Collin leuk maar ik niet zo...

Man vindt bijvoorbeeld Jamie en Max leuk... En ik niet

What to do
quote:maddies schreef op 27 juli 2016 @ 20:58:

Dank je wel weer voor je lijstje! Stel ik erg op prijs! Van jouw lijstje vind ik Ayton leuk (al zou ik dan voor Aiden kiezen maar die vindt man niets). Logan hen ik ook al paar keer geopperd maar die wordt ook telkens weg gestemd.. Lenn, dan vond ik Lenny leuk maar ook weg gestemd,... Man vond Collin leuk maar ik niet zo...

Man vindt bijvoorbeeld Jamie en Max leuk... En ik niet

What to do

Connor misschien? Jaxx? Giome? Of

Lev, Juul, Robin, Morris, Evan, Leander, Thor, Lex, Terrence, Marvin, Dwight, Steve, Fellon, Rens, Kyano, Vince, Timo, Ravi, Yannick, Jorg, Jurjen, Dinand

Lastig zeg. Wat ik destijds deed was mijn favoriete namen in een lijstje zetten (ok, ok misschien kun je die van hem er ook bij zetten) en er beiden elke week even naar kijken. Bij mijn man gingen sommige namen na een tijdje naar 'misschien' en weer wat later naar 'ja leuk'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven