Jongensnamen topic
donderdag 7 juli 2016 om 21:10
Heel leuke naam, maar het klinkt inderdaad wel als No one.. tsja, lastig. Als dat je echt stoort kun je natuurlijk proberen een naam te vinden die jullie net zo mooi vinden, maar misschien is dat wel een onmogelijke opgave. Wat zijn andere namen die jullie net niet mooi genoeg vinden? Dan kunnen we meedenken. In de stijl van Noan denk ik aan:
Nolan
Noam
Ilan
Roan
Bowen
Ronan
Ian
Joas
Ivan
Tobin
Boaz
Timor
Novan
Jonah
Ivar
Timo
Milo
Silas
Keeran
Tiago
Vigo
Sverre
Nolan
Noam
Ilan
Roan
Bowen
Ronan
Ian
Joas
Ivan
Tobin
Boaz
Timor
Novan
Jonah
Ivar
Timo
Milo
Silas
Keeran
Tiago
Vigo
Sverre
woensdag 13 juli 2016 om 20:59
Een goeieavondl! We weten inmiddels dat we in verwachting zijn van een jongen maar wat vinden we jongensnamen moeilijk! We hebben nu twee namen maar nog niet het "dat is hem gevoel (denk ik )" (maar is misschien kwestie van wennen??)
De namen die een optie zijn, zijn Jonah en Lyndon/Lynden... ben benieuwd wat voor een gevoel deze namen oproepen en wellicht nog suggesties kn deze richting? Alvast bedankt!
De namen die een optie zijn, zijn Jonah en Lyndon/Lynden... ben benieuwd wat voor een gevoel deze namen oproepen en wellicht nog suggesties kn deze richting? Alvast bedankt!
woensdag 13 juli 2016 om 22:24
Associaties:
Jonah: zeurderig kindje, de hele tijd bij papa en mama willen zijn, bangig. Echt een heel negatieve associatie mee dus.
Lyndon/lynden: nooit van gehoord, maar eigenlijk wel leuk! Geen specifieke associatie mee,. Als Lyndon vind ik het mooier geschreven, maar wel onhandiger in de Nederlandse taal/maatschappij met die schrijfwijze.
Jonah: zeurderig kindje, de hele tijd bij papa en mama willen zijn, bangig. Echt een heel negatieve associatie mee dus.
Lyndon/lynden: nooit van gehoord, maar eigenlijk wel leuk! Geen specifieke associatie mee,. Als Lyndon vind ik het mooier geschreven, maar wel onhandiger in de Nederlandse taal/maatschappij met die schrijfwijze.
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 13 juli 2016 om 23:14
woensdag 27 juli 2016 om 17:12
@tinkerbell en mendy: dank jullie wel voor jullie reacties!! Inmiddels is Lyndon weer weggestemd door mijn man en twijfel ikzelf enorm aan Jonah . Zouden het de zwangerschapshormonen zijn? . Ik vind de djo- klank ineens vreselijk en Joo naa vinden we allebei niet mooi
Dus mocht er nog iemand suggesties hebben
Heel graag!!!
Dus mocht er nog iemand suggesties hebben
Heel graag!!!
woensdag 27 juli 2016 om 17:39
@bloemetjesolifant: dank je wel voir je berichtje! Noah staat al jaaaaaren op mijn lijstje maar mijn man vjnd hem niet geweldig en hij wordt zo vaak gegeven tegenwoordig...als ik alleen mocht kiezen werd het toch Noah...vind ook eerlijk gezegd niets anders wat me hetzelfde gevoel geeft
De andere namen die je noemt spreken me helaas niet aan... Meisjesnamen vind ik zooooo veel makkelijker!!! Pff lastig dit...
Dus mochten er nog suggesties zijn wederom heel graag
De andere namen die je noemt spreken me helaas niet aan... Meisjesnamen vind ik zooooo veel makkelijker!!! Pff lastig dit...
Dus mochten er nog suggesties zijn wederom heel graag
woensdag 27 juli 2016 om 19:05
Maddies, lastig om suggesties te doen, ik vind Lynden heel stoer en Noah heel zacht, dus erg verschillend, maar ik doe mijn best:
Samuel
Manu
Timo
Jelte
Roald
Thorben
Rowan
Melle
Milo
Ilay
Juliën
Matheo
Déon
Misha
Giel
Simeon
Jethro
Manuel
Enzo
Gio
Ferdi
Reduan
Tobin
Joshua
Gideon
Dano
Kai
Silvan
Fabio
Xavi
Tobian
Luka
Juno
Lloyd
Joël
Keith
Samuel
Manu
Timo
Jelte
Roald
Thorben
Rowan
Melle
Milo
Ilay
Juliën
Matheo
Déon
Misha
Giel
Simeon
Jethro
Manuel
Enzo
Gio
Ferdi
Reduan
Tobin
Joshua
Gideon
Dano
Kai
Silvan
Fabio
Xavi
Tobian
Luka
Juno
Lloyd
Joël
Keith
woensdag 27 juli 2016 om 19:18
quote:Appletree86 schreef op 03 juli 2016 @ 22:07:
Bedankt voor al jullie suggesties. Zitten zeker een paar goede bij!
Zat zelf idd ook te denken omdat joost maar 1 lettergreep is wat dan mooi is qua tweede naam.
Sebastiaan vond ik ook mooi, maar heeft dat geen hoog kakker gehalte?
Marten is ook favoriet (hadden we zelf ook al bedacht ivm link naar familie)
Valentijn vind ik zelf ook heel leuk!Zijn jullie er al uit? Mijn stiefzoon heet ook Joost, met als tweede naam Lucas. Vind ik nog steeds een hele mooie combinatie!
Bedankt voor al jullie suggesties. Zitten zeker een paar goede bij!
Zat zelf idd ook te denken omdat joost maar 1 lettergreep is wat dan mooi is qua tweede naam.
Sebastiaan vond ik ook mooi, maar heeft dat geen hoog kakker gehalte?
Marten is ook favoriet (hadden we zelf ook al bedacht ivm link naar familie)
Valentijn vind ik zelf ook heel leuk!Zijn jullie er al uit? Mijn stiefzoon heet ook Joost, met als tweede naam Lucas. Vind ik nog steeds een hele mooie combinatie!
woensdag 27 juli 2016 om 20:18
@mendy, heel erg bedankt voor je moeite en lijst!! Helaas staat er geen naam tussen die me echt aanspreekt sorry. Vindt het sowieso lastig omdat ik Lynden/L yndon echt mooi en apart vindt en Noah altijd mooi heb gevonden en ik vindt gewoon geen andere namen die datzelfde gevoel oproepen... Met Noah heb ik ook het gevoel alsof ik mijn zoontje al ken of zo...ik weet niet hoe uit te leggen
woensdag 27 juli 2016 om 20:36
woensdag 27 juli 2016 om 20:43
quote:maddies schreef op 27 juli 2016 @ 20:18:
@mendy, heel erg bedankt voor je moeite en lijst!! Helaas staat er geen naam tussen die me echt aanspreekt sorry. Vindt het sowieso lastig omdat ik Lynden/L yndon echt mooi en apart vindt en Noah altijd mooi heb gevonden en ik vindt gewoon geen andere namen die datzelfde gevoel oproepen... Met Noah heb ik ook het gevoel alsof ik mijn zoontje al ken of zo...ik weet niet hoe uit te leggen
Maar waarom kunnen die namen het dan niet worden?
Misschien nog Resa/ Kenji/ Kilian/ Seth/ Shane/ Kane/ Ryan/ Ayton/ Benji/ Layton/ Nils/ Steward/ Doy/ Lenn/ Riley/ Logan/ Linux/ Jace/ Senna/ Mathew/ Finnian/ Elton/ Everon/ Clyde/ Wayne/ Lance/ Benz/ Devin/Collin/ Chase/ Mitchel/ Lenn/ Silvan/ Bowen
Maar waarom kunnen die namen het dan niet worden?
Misschien nog Resa/ Kenji/ Kilian/ Seth/ Shane/ Kane/ Ryan/ Ayton/ Benji/ Layton/ Nils/ Steward/ Doy/ Lenn/ Riley/ Logan/ Linux/ Jace/ Senna/ Mathew/ Finnian/ Elton/ Everon/ Clyde/ Wayne/ Lance/ Benz/ Devin/Collin/ Chase/ Mitchel/ Lenn/ Silvan/ Bowen
woensdag 27 juli 2016 om 20:58
Dank je wel weer voor je lijstje! Stel ik erg op prijs! Van jouw lijstje vind ik Ayton leuk (al zou ik dan voor Aiden kiezen maar die vindt man niets). Logan hen ik ook al paar keer geopperd maar die wordt ook telkens weg gestemd.. Lenn, dan vond ik Lenny leuk maar ook weg gestemd,... Man vond Collin leuk maar ik niet zo...
Man vindt bijvoorbeeld Jamie en Max leuk... En ik niet
What to do
What to do
woensdag 27 juli 2016 om 21:20
quote:maddies schreef op 27 juli 2016 @ 20:58:
Dank je wel weer voor je lijstje! Stel ik erg op prijs! Van jouw lijstje vind ik Ayton leuk (al zou ik dan voor Aiden kiezen maar die vindt man niets). Logan hen ik ook al paar keer geopperd maar die wordt ook telkens weg gestemd.. Lenn, dan vond ik Lenny leuk maar ook weg gestemd,... Man vond Collin leuk maar ik niet zo...
What to do
Connor misschien? Jaxx? Giome? Of
Lev, Juul, Robin, Morris, Evan, Leander, Thor, Lex, Terrence, Marvin, Dwight, Steve, Fellon, Rens, Kyano, Vince, Timo, Ravi, Yannick, Jorg, Jurjen, Dinand
Lastig zeg. Wat ik destijds deed was mijn favoriete namen in een lijstje zetten (ok, ok misschien kun je die van hem er ook bij zetten) en er beiden elke week even naar kijken. Bij mijn man gingen sommige namen na een tijdje naar 'misschien' en weer wat later naar 'ja leuk'.
What to do
Connor misschien? Jaxx? Giome? Of
Lev, Juul, Robin, Morris, Evan, Leander, Thor, Lex, Terrence, Marvin, Dwight, Steve, Fellon, Rens, Kyano, Vince, Timo, Ravi, Yannick, Jorg, Jurjen, Dinand
Lastig zeg. Wat ik destijds deed was mijn favoriete namen in een lijstje zetten (ok, ok misschien kun je die van hem er ook bij zetten) en er beiden elke week even naar kijken. Bij mijn man gingen sommige namen na een tijdje naar 'misschien' en weer wat later naar 'ja leuk'.