Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 4 april 2007 om 18:57
quote:
quote: Anouk reageerde
Ik doe nog een poging voor je Catnip:
Huub Ik ken een stomme huub
Tijn mwah
Tijmen ken al een hoop Thijmens
Max ken ook al een hoop maxen
Kasper een ander neefje heet Kasper
Milo vind ik een hondennaam
Finn wel aardig
Owen leuk
Quintin nee past niet zo bij Chris
Joost leuk
Brent nee
Roy jakkie
Silvan nee
Bram erg leuke naam maar zo heet mijn broertje al
Jannick schoonbroer heet Yannique
Jay / Jayden past niet zo bij Chris vind ik
Dion Celine
o enne Rowan / Roan zou ik niet doen bij Johan inderdaad....
Bedankt voor je mening.
Jammer want het is een leuke naam.
Misschien als vriendlief nu zijn naam veranderd.....hoi Catnip,
inderdaad is Owen een leuke naam. Volgens mij kan je het ook nog anders spellen (in de originele schotse/ierse spelling) en dan was t iets als Euwen of Eiwen. Weet t niet zeker, heb t vandaag nog gezien, maar briefje is inmiddels weggegooid. Of Euwin of id dat zou ook nog kunnen. Haha, hier heb je veel aan he?:P
iris
quote: Anouk reageerde
Ik doe nog een poging voor je Catnip:
Huub Ik ken een stomme huub
Tijn mwah
Tijmen ken al een hoop Thijmens
Max ken ook al een hoop maxen
Kasper een ander neefje heet Kasper
Milo vind ik een hondennaam
Finn wel aardig
Owen leuk
Quintin nee past niet zo bij Chris
Joost leuk
Brent nee
Roy jakkie
Silvan nee
Bram erg leuke naam maar zo heet mijn broertje al
Jannick schoonbroer heet Yannique
Jay / Jayden past niet zo bij Chris vind ik
Dion Celine
o enne Rowan / Roan zou ik niet doen bij Johan inderdaad....
Bedankt voor je mening.
Jammer want het is een leuke naam.
Misschien als vriendlief nu zijn naam veranderd.....hoi Catnip,
inderdaad is Owen een leuke naam. Volgens mij kan je het ook nog anders spellen (in de originele schotse/ierse spelling) en dan was t iets als Euwen of Eiwen. Weet t niet zeker, heb t vandaag nog gezien, maar briefje is inmiddels weggegooid. Of Euwin of id dat zou ook nog kunnen. Haha, hier heb je veel aan he?:P
iris
vrijdag 6 april 2007 om 12:10
hihi Otismeisje, als je graag een lijstje wil, dan krijg je een lijstje hoor 
Rubin niet leuk
Myrdin te buitenlands
Espen hmmm....is dat een naam?:P
Boas te bijbels
Figo / Viggo leuk!
Tijl nee, doet me denken aan de afwas
Zeger (s) leuke vent, maar als voornaam..
)
Otis superleuk, wie weet, maar zoontje vage vriendin heet zo
Quintus komt niet lekker me mond uit
Rajan (betekent overigens Koning) doet me te veel aan Ryan denken, ik ken er 1 en die haat ik bijna (betekenis wel weer grappig)
Stenz zo heet een vervoerder op mijn werk...dat is dus een bedrijf
Chander te buitenlands
Kiran / Kieran op zich wel leuk....lijkt veel op de meisjesnaam die we leuk vinden
Redmar nee
Dante (streepje op de e)nee
Pascal te sjakie
Rivas op zich leuk, maar denk loopt niet lekker met achternaam
Zeno ken er 1, leuke vent...meer voor iemand met een mooi tintje
Rune ???? nee dus
Jonas te bijbels
Axel bleh nee
Cyril sorry ook niet
Ward of wrat...nee sorry
Eerst zo maar ff, ik zit ook op mn werk
Laat maar ff weten wat je hier van vindt, dan kan ik daarna misschien ergens op door gaan.....
Hey Anouk,
Er zitten dus maar weinig namen tussen die ik leuk vind.
Tis ook heel persoonlijk en zoals jij al zei, je moet vooral doen wat je zelf mooi vindt. Maar met jongens namen hebben we echt zoveel moeite, dat iedeetjes van anderen meer dan welkom zijn. En Nesta vinden we wel leuk, maar ik moet zo vaak aan Nescafe en Nestea denken;) dat ik gewoon enorm twijfel of ik er ooit aan zal wennen. Vandaar toch ff peilen snappie.
Ik blijf hier gewoon nog even snuffelen tot we eruit zijn.
Bedankt in ieder geval! En wie weet wordt het Otis of Viggo/Figo.

Rubin niet leuk
Myrdin te buitenlands
Espen hmmm....is dat een naam?:P
Boas te bijbels
Figo / Viggo leuk!
Tijl nee, doet me denken aan de afwas
Zeger (s) leuke vent, maar als voornaam..

Otis superleuk, wie weet, maar zoontje vage vriendin heet zo
Quintus komt niet lekker me mond uit
Rajan (betekent overigens Koning) doet me te veel aan Ryan denken, ik ken er 1 en die haat ik bijna (betekenis wel weer grappig)
Stenz zo heet een vervoerder op mijn werk...dat is dus een bedrijf
Chander te buitenlands
Kiran / Kieran op zich wel leuk....lijkt veel op de meisjesnaam die we leuk vinden
Redmar nee
Dante (streepje op de e)nee
Pascal te sjakie
Rivas op zich leuk, maar denk loopt niet lekker met achternaam
Zeno ken er 1, leuke vent...meer voor iemand met een mooi tintje
Rune ???? nee dus
Jonas te bijbels
Axel bleh nee
Cyril sorry ook niet
Ward of wrat...nee sorry
Eerst zo maar ff, ik zit ook op mn werk

Hey Anouk,
Er zitten dus maar weinig namen tussen die ik leuk vind.
Tis ook heel persoonlijk en zoals jij al zei, je moet vooral doen wat je zelf mooi vindt. Maar met jongens namen hebben we echt zoveel moeite, dat iedeetjes van anderen meer dan welkom zijn. En Nesta vinden we wel leuk, maar ik moet zo vaak aan Nescafe en Nestea denken;) dat ik gewoon enorm twijfel of ik er ooit aan zal wennen. Vandaar toch ff peilen snappie.
Ik blijf hier gewoon nog even snuffelen tot we eruit zijn.
Bedankt in ieder geval! En wie weet wordt het Otis of Viggo/Figo.
vrijdag 6 april 2007 om 12:52
quote:
Hoi,
Ik ben pas net weer zwanger en dus is het nog een beetje een ver van mijn bed show maar vragen kan nooit kwaad toch? Wat vinden jullie passen bij Tijn en Madelief (zo heten m'n twee kinderen)?? Alle ideeen zijn welkom!!
Tijn , Madelief en....
Robin
Aaron
Bram
Daan
Gijs
Joris
Koen
Leon
Niels
Pim
Rick
Steven
Wessel
Succes!
Hoi,
Ik ben pas net weer zwanger en dus is het nog een beetje een ver van mijn bed show maar vragen kan nooit kwaad toch? Wat vinden jullie passen bij Tijn en Madelief (zo heten m'n twee kinderen)?? Alle ideeen zijn welkom!!
Tijn , Madelief en....
Robin
Aaron
Bram
Daan
Gijs
Joris
Koen
Leon
Niels
Pim
Rick
Steven
Wessel
Succes!
zondag 8 april 2007 om 13:19
Bri, Buzzer kan echt niet hoor. Ten eerste omdat ik niet aan een mensje maar aan een "ding" moet denken, een soort afstandsbediening of een ander technisch geavanceerd apparaat. Ten tweede moet je het altijd spellen en dat is voor een kind ook niet echt leuk, lijkt me.
Maar als hij echt van zulke aparte namen houd, ben ik benieuwd wat het gaat worden! Wat voor namen vind hij nog meer leuk, en jij?
Manlief riep laatst Tijl, maar dat associeer ik dus ook met een ding (teil) en niet met een mens. Tijl van de lama's is dan weer wel leuk.
Wij zoeken nog even door, meisjesnaam vinden we makkelijker.
We denken nu bijvoorbeeld over Viggo, Pepijn of Hugo. Maar ik vind vooral Hugo niet zo'n lieve naam voor een mini-mensje... Het moet een naam zijn die in het begin lief is maar later ook stoer genoeg, lastig...
Maar als hij echt van zulke aparte namen houd, ben ik benieuwd wat het gaat worden! Wat voor namen vind hij nog meer leuk, en jij?
Manlief riep laatst Tijl, maar dat associeer ik dus ook met een ding (teil) en niet met een mens. Tijl van de lama's is dan weer wel leuk.
Wij zoeken nog even door, meisjesnaam vinden we makkelijker.
We denken nu bijvoorbeeld over Viggo, Pepijn of Hugo. Maar ik vind vooral Hugo niet zo'n lieve naam voor een mini-mensje... Het moet een naam zijn die in het begin lief is maar later ook stoer genoeg, lastig...
zondag 8 april 2007 om 13:28
hey hey plieno, leuk om je ook in dit topic tegen te komen (post normaal alleen in dikkebuik-topic maar moest dit ff kwijt).
vind het zelf ook geen leuke naam om dezelfde reden als jij.
pepijn en viggo staan ook in ons lijstje v namen (samen met nog 29 andere jongensnamen hahah), meisjesnaam zijn we al over uit maar dat hou ik nog ff voor mezelf ivm evt meelezende vriendin. Ennuh we zijn nog niet zwanger dus alle tijd.
vind het zelf ook geen leuke naam om dezelfde reden als jij.
pepijn en viggo staan ook in ons lijstje v namen (samen met nog 29 andere jongensnamen hahah), meisjesnaam zijn we al over uit maar dat hou ik nog ff voor mezelf ivm evt meelezende vriendin. Ennuh we zijn nog niet zwanger dus alle tijd.
zondag 8 april 2007 om 13:31
Quinn,
Ik ben zo vrij geweest om mijn mening over je namenlijstje te geven
Joes, denk ik aan zinloos geweld (Kloppenburg dan)
Silver/ Zilver - heeft je kind altijd de 2e plek, nooit goud
Boaz - apart, leuker dan bo/beau (te populair)
Lennox - nooit van gehoord, klinkt niet echt lekker, meer als achternaam
Stan - mooi
Kyan - ryan vind ik dan mooier, maar ja dan krijg je weer saving private..
Kai - gaat, veel gehoord
Lasse - in scandinavie wel leuk maar moet toch aan lassie denken
Shai - niet voor een NL kindje
Yair/Jair - heel bijzonder, niet lelijk, ook niet echt voor een oer hollandse beeb
Tijl - zie mijn vorige stukje, man vind deze errug leuk, ik denk aan een teil
Sjors - beetje ouderwets, niet lelijk
Jairo - Yaro vind ik dan leuker
Cas - volgens mij vrij populair
Namen die ik mooi vind maar het denk ik niet worden
Thijmen
Tijn
Timo
Pepijn
Hugo
Viggo
Ik ben zo vrij geweest om mijn mening over je namenlijstje te geven
Joes, denk ik aan zinloos geweld (Kloppenburg dan)
Silver/ Zilver - heeft je kind altijd de 2e plek, nooit goud
Boaz - apart, leuker dan bo/beau (te populair)
Lennox - nooit van gehoord, klinkt niet echt lekker, meer als achternaam
Stan - mooi
Kyan - ryan vind ik dan mooier, maar ja dan krijg je weer saving private..
Kai - gaat, veel gehoord
Lasse - in scandinavie wel leuk maar moet toch aan lassie denken
Shai - niet voor een NL kindje
Yair/Jair - heel bijzonder, niet lelijk, ook niet echt voor een oer hollandse beeb
Tijl - zie mijn vorige stukje, man vind deze errug leuk, ik denk aan een teil
Sjors - beetje ouderwets, niet lelijk
Jairo - Yaro vind ik dan leuker
Cas - volgens mij vrij populair
Namen die ik mooi vind maar het denk ik niet worden
Thijmen
Tijn
Timo
Pepijn
Hugo
Viggo
zondag 8 april 2007 om 13:35
Bri, zeker leuk om je hier tegen te komen en ook errug leuk dat jullie daar al zo mee bezig zijn.
Ik kan niet eens 30 leuke jongensnamen verzinnen en jullie hebben dus al zo'n lange lijst. Staan er nog meer op in de richting van Pepijn en Viggo, die hoor ik graag!
Ik ga ook onze meisjesnaam niet verklappen, je weet maar nooit wie er meeleest. Maar ik zoek wel naar een jongensnaam die er enigszins bij past, lastig hoor.
Ik kan niet eens 30 leuke jongensnamen verzinnen en jullie hebben dus al zo'n lange lijst. Staan er nog meer op in de richting van Pepijn en Viggo, die hoor ik graag!
Ik ga ook onze meisjesnaam niet verklappen, je weet maar nooit wie er meeleest. Maar ik zoek wel naar een jongensnaam die er enigszins bij past, lastig hoor.
maandag 9 april 2007 om 01:59
"we" hebben geen 30 namen maar ik heb er wel al 30 ge-opperd. Man heeft er stuk of 4 aangedragen maar die vond ik allemaal niet leuk (oepssssss), misschien dat we er nu toch uit zijn hoor. Had er 1 in mijn lijstje die op gedeeld eerste plaats bij mij stond. En nu vind hij die ook leuk. En beste van al heb die naam nog niet eerder gelezen of gehoord op dit forum en ook bij de namen van 2006 op z'on site waar je kan kijken hoe vaak een naam voorkomt stond hij niet bij (uhm beetje lange zin eej snap je hem nog??)
verder heeft ons lijstje ongeveer wel dezelfde namen als die hier op het forum voorbij komen. milan, tristan, viggo, pepijn, etc etc
verder heeft ons lijstje ongeveer wel dezelfde namen als die hier op het forum voorbij komen. milan, tristan, viggo, pepijn, etc etc

maandag 9 april 2007 om 12:13
Bri, Buzzer valt voor mij in dezelfde categorie als Bikkel of Storm. Beetje gek. Wij hebben nog geen jongensnaam, alles wat ik voorstel is niet goed. Dus als je nog een goed idee hebt voor een jongensnaam, niet met een T en niet met een J ivm achternaam lief, dan kom maar op...... Mensen zeggen: dan wordt het een jongen, als je nog geen naam hebt.....
maandag 9 april 2007 om 13:39
Hai Plieno,
Het zijn ook niet mijn favorieten hoor, gewoon wat namen die ik in mijn omgeving hoor.
Joes, zo heet mijn broer dus ik heb daar een heel andere associatie bij.
Kyan spreek je uit als Kiean
Shai is herbreeuws voor geschenk
Jairo spreek je uit als Djairo
Het is zo moeilijk. Ik ben op het moment 26 weken zwanger van nummer drie. We hebben al twee jongens en de meisjes naam is steeds dezelfde gebleven. We zijn er denk ik inmiddels wel uit qua jongensnaam, maar het blijft leuk om hier mee te lezen.
gr. en succes allemaal met DE naam uitkiezen.....
Het zijn ook niet mijn favorieten hoor, gewoon wat namen die ik in mijn omgeving hoor.
Joes, zo heet mijn broer dus ik heb daar een heel andere associatie bij.
Kyan spreek je uit als Kiean
Shai is herbreeuws voor geschenk
Jairo spreek je uit als Djairo
Het is zo moeilijk. Ik ben op het moment 26 weken zwanger van nummer drie. We hebben al twee jongens en de meisjes naam is steeds dezelfde gebleven. We zijn er denk ik inmiddels wel uit qua jongensnaam, maar het blijft leuk om hier mee te lezen.
gr. en succes allemaal met DE naam uitkiezen.....
dinsdag 10 april 2007 om 13:07
Hee Otismeisje,
Zag dat jullie de naam Nesta in gedachten hebben, maar toch nog wat twijfelen.
Vrienden van ons hebben een zoon van inmiddels 4,5 jaar en zijn naam is: Nesta! Haha! Ook van Bob Marley..
Moest er eerst wel aan wennen, vond hem absoluut niet lelijk, maar toch.. En nu weet ik niet beter! Hij is leuk!!!
Zag dat jullie de naam Nesta in gedachten hebben, maar toch nog wat twijfelen.
Vrienden van ons hebben een zoon van inmiddels 4,5 jaar en zijn naam is: Nesta! Haha! Ook van Bob Marley..
Moest er eerst wel aan wennen, vond hem absoluut niet lelijk, maar toch.. En nu weet ik niet beter! Hij is leuk!!!
dinsdag 10 april 2007 om 15:57
[fgcolor=#0099ff]fallon[/fgcolor]
Ik hoopte jou hier tegen te komen omdat ik zooo benieuwd was naar jullie naam!

Wij kennen een jongetje dat Quinten heet maar zo spreek je het niet uit denk ik? Quinten zit bij Julian in de klas.. dus is wel dichtbij vind ik..
Noah staat heel hoog op mijn lijstje en ook op die van manlief.. alleen vinden wij die wel erg populair.
Wij spreken Yannick ook uit als Yannick Noah (dan leg je toch ook de klemtoon op Yan en niet op níék? Wij zeggen nick en niet niek moeilijk uitleggen hoor).
Wat was jullie meisjesnaam of wil je die liever voor jezelf houden? Of heb je hem bij de meisjesnamen neergezet?
Wist je in je zwangerschap al dat je een 3e zoon kreeg of niet?
Tristan vind ik persoonlijk iets te Christelijk wel mooi op zich.
Ian ken ik ook persoonlijk en de anderen vind ik iets te apart.
Quentin weer niet! Zeg je kwentin?
[fgcolor=#0099ff]catnip[/fgcolor]
Ik ken een Chris en die heeft een broertje die Tim heet, idee?
Roan vinden wij ook allebei leuk hier alleen twijfel ik..
Wij waren destijds bij Julian helemaal weg van Sem maar toen kreeg de vriendin van Xander (Volumia) toen ik zwanger was van Julian een zoon en ze noemden hem Sem. Ik vermoedde toen al dat het een heel erg popu naam zou worden.. en dat is dus ook zo.
Jammer want ik vind het een topnaam!
De namen die tot nu toe op ons lijstje staan zijn:
Roan
Yoran
Noah
Marijn
En dan dus bij Julian en Yannick
dinsdag 10 april 2007 om 16:09
Bij Tijn en Madelief....ehm...
wat vind je van:
Nils neefje heet zo
Mees vind ik leuk (man niet denk ik)
Sepp komt ook al voor in naaste omgeving
Cas vind ik leuk (man niet denk ik)
Kars mwah
of hoeft het niet persé met een lettergreep te zijn?
dan zou ik zeggen neehoor hoeft helemaal niet
Imre mwah
Jonne mwah
zoiets???
Jasper of Jesper nee, te popi
Thomas nee, te popi
Lucas leuk (popi??)
Milan nee
Rick nee
Robin nee
Aaron nee
Bram leuk!
Daan leuk!
Gijs leuk!
Joris nee
Koen nee
Leon nee
Niels (dat neefje weer!)
Pim leuk!
Rick nee
Steven nee
Wessel nee
Er zitten best wat leuke in voor ons geloof ik alvast bedankt allemaal voor het zoeken!!
wat vind je van:
Nils neefje heet zo
Mees vind ik leuk (man niet denk ik)
Sepp komt ook al voor in naaste omgeving
Cas vind ik leuk (man niet denk ik)
Kars mwah
of hoeft het niet persé met een lettergreep te zijn?
dan zou ik zeggen neehoor hoeft helemaal niet
Imre mwah
Jonne mwah
zoiets???
Jasper of Jesper nee, te popi
Thomas nee, te popi
Lucas leuk (popi??)
Milan nee
Rick nee
Robin nee
Aaron nee
Bram leuk!
Daan leuk!
Gijs leuk!
Joris nee
Koen nee
Leon nee
Niels (dat neefje weer!)
Pim leuk!
Rick nee
Steven nee
Wessel nee
Er zitten best wat leuke in voor ons geloof ik alvast bedankt allemaal voor het zoeken!!
dinsdag 10 april 2007 om 16:40
quote:Hallo,
Wie weet er een leuke jongensnaam bij Chris?
We vinden op dit moment Lucas leuk.
Maar een vriendin van me die een paar maanden eerder is uitgerekend vond die naam ook erg leuk dus....
Ook vinden we Tycho leuk.
maar 1 van onze katten heet Tigris en dat vind ik toch niet zo leuk klinken samen.
Ik zoek een leuke naam met 1 of 2 lettergrepen.
Alvast bedankt!
Groetjes CatnipHoi Catnip
Het viel mij op dat je een beetje dezelfde smaak hebt als ik. Wij hebben lang met Chris in ons hoofd gelopen voor een eventueel jongetje. Deze is uiteindelijk toch afgevallen omdat een nicht van mij ook een zoontje heeft die zo heet. Vind het dan niet erg origineel.
Daarna kwamen we op Lucas, dat was hem helemaal. Tot ik erachter kwam dat een nichtje van manlief een zoontje heeft die zo heet!
Ook je reactie's op de lijstjes hier komen overeen met hoe ik erover denk. En manlief heet ook nog eens hetzelfde als jou man!
Dus ik dacht nou moet ik toch even reageren. Inmiddels zijn wij uit de naam. Mocht het een jongen worden gaat hij Sem Jorik heeten. Ben nu 32 weken zwanger, dus nog een week of 8 voor we weten of we hem gaan gebruiken!
Misschien kun je er iets mee.
Wat er verder op ons lijstje stond: Chris, Lucas, Stef, Sem/Sam, Dinand (viel inderdaad af vanwege het bn gehalte), Tijn en Floris.
Groetjes!
Wie weet er een leuke jongensnaam bij Chris?
We vinden op dit moment Lucas leuk.
Maar een vriendin van me die een paar maanden eerder is uitgerekend vond die naam ook erg leuk dus....
Ook vinden we Tycho leuk.
maar 1 van onze katten heet Tigris en dat vind ik toch niet zo leuk klinken samen.
Ik zoek een leuke naam met 1 of 2 lettergrepen.
Alvast bedankt!
Groetjes CatnipHoi Catnip
Het viel mij op dat je een beetje dezelfde smaak hebt als ik. Wij hebben lang met Chris in ons hoofd gelopen voor een eventueel jongetje. Deze is uiteindelijk toch afgevallen omdat een nicht van mij ook een zoontje heeft die zo heet. Vind het dan niet erg origineel.
Daarna kwamen we op Lucas, dat was hem helemaal. Tot ik erachter kwam dat een nichtje van manlief een zoontje heeft die zo heet!

Ook je reactie's op de lijstjes hier komen overeen met hoe ik erover denk. En manlief heet ook nog eens hetzelfde als jou man!
Dus ik dacht nou moet ik toch even reageren. Inmiddels zijn wij uit de naam. Mocht het een jongen worden gaat hij Sem Jorik heeten. Ben nu 32 weken zwanger, dus nog een week of 8 voor we weten of we hem gaan gebruiken!
Misschien kun je er iets mee.
Wat er verder op ons lijstje stond: Chris, Lucas, Stef, Sem/Sam, Dinand (viel inderdaad af vanwege het bn gehalte), Tijn en Floris.
Groetjes!