Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Ik heet ook A.H. Nooit een probleem gevonden.

bedankt voor de lijsten weer..

ehhh, mijn (lastige!!) vriend wil geen 1 lettergreep naam. Bovendien vallen alle top 20 mnamen af, ik heb zelf een veel voorkomende naam en vind dat niet leuk. En dan vallen voor mij alle expliciet bijbelse namen af, zoals David, Lucas, Thomas Ruben en Daniël.

Basten vind ik qua klank leuk, maar t lijkt me teveel alsof ik mn kind vernoem naar Marco...

ik denk dat ik Ralf (hoewel 1 lettergr) Nicolas en Michiel nog eens ga voorleggen. Hebben allemaal al eens de revue gepasseer, maar nog maar eens. Camiel vind ik toich ook wel heel leuk, dus ga me eens proberen er overheen te zetten dat ik een rot camiel ken. En Karsten vind ik zelf geweldig, maar is afgewezen... Maar ik probeer t nog eens.

Hé Blyce , hoi! Ik hou niet zo van alle namen met een Q (wat ben ik toch n zeikerd he :-)
Ik kom trouwens voor een meisje waarsch. uit op initialen S.M. Vind ik wel n beetje n probleem. Misschien nog maar n 3e naam er tussen dan...
ja dat zou ik ook doen, tis niet verschrikkelijk, maar met een naam er tussen is er helemaal geen probleem.

hmm wat jammer dat er niks tussen zat verder, ik ga nog ff nadenken of ik dan nog iets kan bedenken wat aan AL jouw eisen voldoet
twinkel ik weet er een!!!!

Raoul wat vind je?
Raoul is echt leuk. Anders nog;

Jorne

Melle

Myron

Simeon/Simon

Steven

Sybren

Dieter

Wouter

Laurens

Louran

Thorben

Tiemen

Remon

Rutger

Rowan/Roan
Raoul zou ik eens kunnen opperen...

Melle vind ik super, maar kan écht niet met achternaam.

Sybren kan ik ooknog wel eens opperen...

de rest zit al in vriendenkring of heb ik negatieve assosciaties mee.

Namen als Myron, Louran, Tiemen , Remon vind ik n beetje gezocht....

zucht.....

sorry...

ga vanavond wel al jullie lijstjes met vriend doorsprkeken. Wie weet levert t toch nog n eyeopener op.
Olivier/Oliver

Oscar

Nicolai

James

Victor

Hidde

Emiel

Rogier

Philip

Tristan
b]nuska schreef op 22 januari 2009 @ 15:57:[/b]

Olivier/Oliver [te kak

Oscar niet zo mooi

Nicolai te russisch, Nicolas heb ik wel weer bij de opties staan

James nee

Victor vind de betekenis er te dik bovenop liggen. Kindje hoeft niet perse n overwinnaar te zijn

Hidde gaat op t lijstje

Emiel vind ik heel leuk, maar vriend komt niet van de ratelband-associatie af...

Rogier nee, al in familie

Philip niet mooi

Tristan[/quote] zit t woordt 'triest in'vind ik niet zo leuk...

Gisteren hoorden we op TV nog de naam Imre. Had vriend al ooit afgewezen, maar nu vond ie t ineens toch wel leuk.

En ik zet Sietse ook weer op nieuw op t lijstje. Tikje jaren 80 misschien, maar vind t toch wel n frisse naam
Jill

Hilke

Hielke

Set

Jeftah

Robijn

Ramon

Remond

Hidde

Douwe

Thimo

Gabri

Jari

Jens

Lanselot

Leco

Jesper

Dennie

Baron

Bentem

Olaf

Sil

Jaron

Raff

Rens

Succes weer

groeten Dorinde
quote:75twinkel schreef op 23 januari 2009 @ 10:26:

b]nuska schreef op 22 januari 2009 @ 15:57:[/b]

Gisteren hoorden we op TV nog de naam Imre. Had vriend al ooit afgewezen, maar nu vond ie t ineens toch wel leuk.

Leuke naam! Ik wil je er wel even op wijzen dat dit ook een meisjesnaam is. Ik weet niet of je dat vervelend vindt, maar bij mij op school zit een meisjes Imre.
Sietse is leuk!
Twinkel, wat dacht je van Ingmar. Ook ken ik iemand die heet Hetzer. Vind ik zelf ook wel mooi.
Oh, en Sietse vind ik een hele leuke naam. Wytze ook trouwens.
Siebe, Wiebe, Silvan, Maurits, Maarten,
Wat vinden jullie van Pippi?
Mijn nichtje heet zo,en eerlijk gezegd vind ik het niets. Ik ben nl erg gepest met mijn naam vroeger en mijn nichtje wordt nu (6 jaar) ook al gepest.

Pip vind ik dan leuker.
Hmmm....zie nu pas je motto
Ik geef de voorkeur aan Langkous.
Leon
Fre: ik zou me totaal niet storen aan AH. Mijn neef heet zelfs SM, da's pas lullig! Maar zelfs daar heeft hij helemaal geen problemen mee. Je zegt meestal toch alleen de voornaam.
Dank je wel voor jullie reacties op AH, mijn vriend vond het al helemaal niet erg, maar ik twijfelde nog. Nu ben ik om!!

xx
Hai,

Wij zijn aan het twijfelen tussen twee namen, namelijk:

- Fabian

- Mauro

Nu uiteraard de vraag; wat vinden jullie van deze namen? Wat voor jochie denken jullie aan bijvoorbeeld?
1984; vind de namen beide mooi. Fabian denk ik eerder aan een Oer-hollands kindje. Mauro past ook goed bij een iets meer getint of donker kindje. Klinkt iets aparter.
quote:foxymama schreef op 21 januari 2009 @ 11:27:

Voor ons blijft het trouwens Anne. Er komen nogsteeds veel namen voorbij maar op de een of andere manier steekt Anne er nu (nog) met kop en schouders bovenuit.

Maar bij zoon hebben we ook heel lang gedacht dat hij Odessa zou gaan heten en met 34 weken is dat toch Luka geworden, dus wie weet!

Odessa? Is dat niet een meisjesnaam?

Ik vind Anne trouwens erg mooi, zowel voor een jongen als voor een meisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven