Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zaterdag 17 januari 2009 om 21:51
quote:kaboinkie schreef op 14 januari 2009 @ 20:36:
[...]
Haha, helemaal mijn stijl, die eerste naam. Zo heet onze zoon namelijk .
Voor wie er iets mee kan: in mijn kennissenkring hebben we ook nog een ...
Iven (dat hoor je echt zelden),
Raff,
Lauran,
Loek,
Tieme (een van mijn favorieten voor een tweede, maar man vindt het niets...)
Timme,
Tobin,
Xavier,
Senna (ja, een jongen)
en 'Thian' die ik net ergens hierboven tegen kwam vind ik ook leuk en apart!Is dat raar dan? Echt een jongensnaam namelijk.
[...]
Haha, helemaal mijn stijl, die eerste naam. Zo heet onze zoon namelijk .
Voor wie er iets mee kan: in mijn kennissenkring hebben we ook nog een ...
Iven (dat hoor je echt zelden),
Raff,
Lauran,
Loek,
Tieme (een van mijn favorieten voor een tweede, maar man vindt het niets...)
Timme,
Tobin,
Xavier,
Senna (ja, een jongen)
en 'Thian' die ik net ergens hierboven tegen kwam vind ik ook leuk en apart!Is dat raar dan? Echt een jongensnaam namelijk.
zaterdag 17 januari 2009 om 21:57
zaterdag 17 januari 2009 om 22:00
zondag 18 januari 2009 om 10:22
Saul is gaaf!
Verder vind ik Yaron ook heel leuk, ken ook een leuke yaron
Ik ken trouwens zowel jongens als meisjes die ongeveer loek heten;
meisje wat loekie heet, jongen die louk heet en nog een andere jongen die loek heet. Vind persoonlijk Louk dan wel leuk, hou niet van de associatie met die leeuw... (dat meisje krijgt dat dan ook altijd te horen..logisch)
Verder vind ik Yaron ook heel leuk, ken ook een leuke yaron
Ik ken trouwens zowel jongens als meisjes die ongeveer loek heten;
meisje wat loekie heet, jongen die louk heet en nog een andere jongen die loek heet. Vind persoonlijk Louk dan wel leuk, hou niet van de associatie met die leeuw... (dat meisje krijgt dat dan ook altijd te horen..logisch)
zondag 18 januari 2009 om 18:51
Zonnetjexx,
Is Yael geen meisjesnaam? Vrienden van ons hebben een dochter en die heet Yael anders had onze dochter zo geheten (of Noa maar dat vond vriend niks ) en bij mijn dochter in de klas zit ook een Yael en dat is ook een meisje.
Yaron is leuk! Of anders:
Aaron
Alón
Levi
Alex
Gabriël
David
Benjamin
Is Yael geen meisjesnaam? Vrienden van ons hebben een dochter en die heet Yael anders had onze dochter zo geheten (of Noa maar dat vond vriend niks ) en bij mijn dochter in de klas zit ook een Yael en dat is ook een meisje.
Yaron is leuk! Of anders:
Aaron
Alón
Levi
Alex
Gabriël
David
Benjamin
maandag 19 januari 2009 om 12:11
Help!!!!
Wij zoeken een mooie jongensnaam die bij Melle past.
De volgende namen vinden we mooi,maar zijn het net niet...
Volken
Abe
Hidde
Teun (ik dan vooral...)
Liefst 2 lettergrepen ivm korte achternaam. En liefst niet met een S of M beginnen (ivm achternaam en Melle)
De 2de en 3de naam is al wel bekend. Het zal
..... Maarten Alexander worden. Nu die puntjes nog!!!!
Hopelijk hebben jullie nog goeie suggesties! Aangezien ik nu wel zwanger ben, en er erg zenuwachtig van word dat vooral manlief er totaal niet mee bezig is...
Bedankt en liefs!
Wij zoeken een mooie jongensnaam die bij Melle past.
De volgende namen vinden we mooi,maar zijn het net niet...
Volken
Abe
Hidde
Teun (ik dan vooral...)
Liefst 2 lettergrepen ivm korte achternaam. En liefst niet met een S of M beginnen (ivm achternaam en Melle)
De 2de en 3de naam is al wel bekend. Het zal
..... Maarten Alexander worden. Nu die puntjes nog!!!!
Hopelijk hebben jullie nog goeie suggesties! Aangezien ik nu wel zwanger ben, en er erg zenuwachtig van word dat vooral manlief er totaal niet mee bezig is...
Bedankt en liefs!
maandag 19 januari 2009 om 13:29
quote:Catooo schreef op 17 januari 2009 @ 11:39:
zonnetje;
allemaal niets voor ons..
Shyte;
Aaron nee
Cevin nee
Thije Nee
Edin nee
Milan nee
Hugo leuk, vind vriend te oud klinken
Elias nee
Jelle nee
Ruben zo heet onze beste vriend
Rune leuk
Lucas nee
David nee
Siebe leuk
Jorrit nee
Jelmer vind vriend heel leuk
Wessel van diepen.. nee
Rocco co nee
Hidde luek
Finne nee
Rein nee (ken een Rein en dat is een galbak...)
Misschien zitten er ook wel leuke namen in het rijtje van de ander ben benieuwd.
bedankt voor het meedenken.. nog meer mensen ideeen????
liefs Shyte
zonnetje;
allemaal niets voor ons..
Shyte;
Aaron nee
Cevin nee
Thije Nee
Edin nee
Milan nee
Hugo leuk, vind vriend te oud klinken
Elias nee
Jelle nee
Ruben zo heet onze beste vriend
Rune leuk
Lucas nee
David nee
Siebe leuk
Jorrit nee
Jelmer vind vriend heel leuk
Wessel van diepen.. nee
Rocco co nee
Hidde luek
Finne nee
Rein nee (ken een Rein en dat is een galbak...)
Misschien zitten er ook wel leuke namen in het rijtje van de ander ben benieuwd.
bedankt voor het meedenken.. nog meer mensen ideeen????
liefs Shyte
maandag 19 januari 2009 om 13:52
maandag 19 januari 2009 om 21:15
Wow, wat veel reacties alweer! Tof! Dank voor het meedenken allemaal!
Dorinde, ik vind Floor een hele stoere naam! (maar combineert niet bij ons) Ik ken Loek trouwens voor mannen en vrouwen. Meestal Louk voor de man en Loek voor de vrouw.
mevrouwk, moest ook wel lachen om Boet. Butu (spreek uit Boetoe) is namelijk lul in het Maleis, maar goed, zo kom je natuurlijk een boel betekenissen in verschillende talen tegen.
Wist trouwens niet dat Elias een reddingsbootje is en misschien velen met mij?? (of moet ik me schamen?
)
Saul vind ik een mooie naam, maar ik kan m zelf niet zo heel lekker uitspreken..
Martine, jij ook thanks! Jarne vind ik een leuke naam, maar toch iets te Nederlands klinken. Leuk dat hij een vriendje Noah heeft
Ottelien, Fraser vind ik een mooie naam.
Nuska, Aron stond hier ook op het lijstje, toch Yaron leuker, denk ik. Levi is hier pas in de familie gekomen .
Ik ken een meisjes-Yael en een jongens-Jael (spreek uit als Djael) dus volgens mij ook een redelijke unisex-naam.
Blyce, ik vind Morrison een mooie, stoere naam! Maar moet idd wel bij je achternaam passen.
Mama D en Shyte, ik zal zo ook eens nadenken over namen in onze omgeving.. Lijstje volgt!
bloem1704 Ik vind Siep niet zo.. Zou dan eerder voor Sybren gaan.
En Yaron lijkt hier wel goed te vallen.. Ik begin er zelf steeds meer aan te wennen en vriend vond hem ook mooi.. Noah en Yaron. Misschien wordt t m toch wel.. scheelt me weer een paar weken stress, haha!
Nogmaals thanks en suggesties zijn nog steeds welkom Ik hou het topic sowieso in de gaten..
Zon
Dorinde, ik vind Floor een hele stoere naam! (maar combineert niet bij ons) Ik ken Loek trouwens voor mannen en vrouwen. Meestal Louk voor de man en Loek voor de vrouw.
mevrouwk, moest ook wel lachen om Boet. Butu (spreek uit Boetoe) is namelijk lul in het Maleis, maar goed, zo kom je natuurlijk een boel betekenissen in verschillende talen tegen.
Wist trouwens niet dat Elias een reddingsbootje is en misschien velen met mij?? (of moet ik me schamen?
Saul vind ik een mooie naam, maar ik kan m zelf niet zo heel lekker uitspreken..
Martine, jij ook thanks! Jarne vind ik een leuke naam, maar toch iets te Nederlands klinken. Leuk dat hij een vriendje Noah heeft
Ottelien, Fraser vind ik een mooie naam.
Nuska, Aron stond hier ook op het lijstje, toch Yaron leuker, denk ik. Levi is hier pas in de familie gekomen .
Ik ken een meisjes-Yael en een jongens-Jael (spreek uit als Djael) dus volgens mij ook een redelijke unisex-naam.
Blyce, ik vind Morrison een mooie, stoere naam! Maar moet idd wel bij je achternaam passen.
Mama D en Shyte, ik zal zo ook eens nadenken over namen in onze omgeving.. Lijstje volgt!
bloem1704 Ik vind Siep niet zo.. Zou dan eerder voor Sybren gaan.
En Yaron lijkt hier wel goed te vallen.. Ik begin er zelf steeds meer aan te wennen en vriend vond hem ook mooi.. Noah en Yaron. Misschien wordt t m toch wel.. scheelt me weer een paar weken stress, haha!
Nogmaals thanks en suggesties zijn nog steeds welkom Ik hou het topic sowieso in de gaten..
Zon
anoniem_33092 wijzigde dit bericht op 19-01-2009 21:18
Reden: aanvulling nav andere post
Reden: aanvulling nav andere post
% gewijzigd
maandag 19 januari 2009 om 21:15
quote:blyce schreef op 19 januari 2009 @ 13:07:
Wat vinden jullie van de naam Morrison? Kwam gister opeens in me op en vind 'm erg stoer. We zullen dan vooral Morris gaan zeggen. Maar is ie niet te wannabe hip?
Naar mijn mening alleen leuk als je ook een Engelse achternaam hebt. Morrison de Boer is wannabe hip.
De naam Morris blijft voor mij altijd onlosmakelijk verbonden met dat irritante joch uit GTST. Sorry!
Wat vinden jullie van de naam Morrison? Kwam gister opeens in me op en vind 'm erg stoer. We zullen dan vooral Morris gaan zeggen. Maar is ie niet te wannabe hip?
Naar mijn mening alleen leuk als je ook een Engelse achternaam hebt. Morrison de Boer is wannabe hip.
De naam Morris blijft voor mij altijd onlosmakelijk verbonden met dat irritante joch uit GTST. Sorry!
maandag 19 januari 2009 om 21:28
maandag 19 januari 2009 om 21:36
Ik bedacht net nog:
Melle & Jeppe (namen die op een e eindigen vind ik wel leuk bij Melle, dan past het mooi bij elkaar. Of een naam met een M)
Melle & Milo
Melle & Milan
Melle & Midas
Melle & Minos (Griekse naam)
Melle & Wytse
Melle & Jonne
Melle & Senne
Ik werk op een basisschool, dus daar kom je nog weleens wat aparte/bijzondere namen tegen.
Melle & Jeppe (namen die op een e eindigen vind ik wel leuk bij Melle, dan past het mooi bij elkaar. Of een naam met een M)
Melle & Milo
Melle & Milan
Melle & Midas
Melle & Minos (Griekse naam)
Melle & Wytse
Melle & Jonne
Melle & Senne
Ik werk op een basisschool, dus daar kom je nog weleens wat aparte/bijzondere namen tegen.
dinsdag 20 januari 2009 om 12:43
Ik las vanmorgen in de krant de overlijdensadv. Stonden er in een adv de de namen van drie kinderen: Lieve, Mits en Mij. (niet zelf overleden hoor, hun opa)
Lieve heb ik nog wel van gehoord, maar mits en mij niet. Wat vinden jullie daar nou van.
Ik heb zelf drie jongens die alledrie geen top 20 naam hebben. Ik vind een bijzondere naam leuk maar dit vind ik wel ver gaan.
Succes met het vinden van een leuke naam!
Lieve heb ik nog wel van gehoord, maar mits en mij niet. Wat vinden jullie daar nou van.
Ik heb zelf drie jongens die alledrie geen top 20 naam hebben. Ik vind een bijzondere naam leuk maar dit vind ik wel ver gaan.
Succes met het vinden van een leuke naam!
dinsdag 20 januari 2009 om 13:28
t kunnen ook coosnaampjes ( ) zijn. mensen gebruiken in overlijdensadvertenties wel eens koosnaampjes. Zoals de overledene ze noemde of zo.
Ik gooi m er maar weer eens in, heb t al eerder gedaan, maar er zijn hier steeds andere mensen:
Wij zoeken een jongensnaam voor bij Pepijn. We denken aan Lander. in Vlaanderen is dat een top -10 naam, maar hier in Nederland komt ie weinig voor. Wat vinden jullie?
Ik gooi m er maar weer eens in, heb t al eerder gedaan, maar er zijn hier steeds andere mensen:
Wij zoeken een jongensnaam voor bij Pepijn. We denken aan Lander. in Vlaanderen is dat een top -10 naam, maar hier in Nederland komt ie weinig voor. Wat vinden jullie?
dinsdag 20 januari 2009 om 14:28
quote:coos schreef op 20 januari 2009 @ 12:43:
Ik las vanmorgen in de krant de overlijdensadv. Stonden er in een adv de de namen van drie kinderen: Lieve, Mits en Mij. (niet zelf overleden hoor, hun opa)
Bij mij op school zit wel een Mitch en ook een Mijs. Mits vind ik best leuk klinken. Mij vind is toch wel een beetje vreemd. Dan neem je de telefoon op: Ja, met mij.
Pepijn en Lander klinkt leuk! Heb echt nog nooit van Lander gehoord. Bedoel je niet: Leander?
Bij mij op school zit wel een Mitch en ook een Mijs. Mits vind ik best leuk klinken. Mij vind is toch wel een beetje vreemd. Dan neem je de telefoon op: Ja, met mij.
Pepijn en Lander klinkt leuk! Heb echt nog nooit van Lander gehoord. Bedoel je niet: Leander?