Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 22 januari 2009 om 10:45
Ik heet ook A.H. Nooit een probleem gevonden.
bedankt voor de lijsten weer..
ehhh, mijn (lastige!!) vriend wil geen 1 lettergreep naam. Bovendien vallen alle top 20 mnamen af, ik heb zelf een veel voorkomende naam en vind dat niet leuk. En dan vallen voor mij alle expliciet bijbelse namen af, zoals David, Lucas, Thomas Ruben en Daniël.
Basten vind ik qua klank leuk, maar t lijkt me teveel alsof ik mn kind vernoem naar Marco...
ik denk dat ik Ralf (hoewel 1 lettergr) Nicolas en Michiel nog eens ga voorleggen. Hebben allemaal al eens de revue gepasseer, maar nog maar eens. Camiel vind ik toich ook wel heel leuk, dus ga me eens proberen er overheen te zetten dat ik een rot camiel ken. En Karsten vind ik zelf geweldig, maar is afgewezen... Maar ik probeer t nog eens.
Hé Blyce , hoi! Ik hou niet zo van alle namen met een Q (wat ben ik toch n zeikerd he
bedankt voor de lijsten weer..
ehhh, mijn (lastige!!) vriend wil geen 1 lettergreep naam. Bovendien vallen alle top 20 mnamen af, ik heb zelf een veel voorkomende naam en vind dat niet leuk. En dan vallen voor mij alle expliciet bijbelse namen af, zoals David, Lucas, Thomas Ruben en Daniël.
Basten vind ik qua klank leuk, maar t lijkt me teveel alsof ik mn kind vernoem naar Marco...
ik denk dat ik Ralf (hoewel 1 lettergr) Nicolas en Michiel nog eens ga voorleggen. Hebben allemaal al eens de revue gepasseer, maar nog maar eens. Camiel vind ik toich ook wel heel leuk, dus ga me eens proberen er overheen te zetten dat ik een rot camiel ken. En Karsten vind ik zelf geweldig, maar is afgewezen... Maar ik probeer t nog eens.
Hé Blyce , hoi! Ik hou niet zo van alle namen met een Q (wat ben ik toch n zeikerd he
donderdag 22 januari 2009 om 11:32
donderdag 22 januari 2009 om 13:17
Raoul zou ik eens kunnen opperen...
Melle vind ik super, maar kan écht niet met achternaam.
Sybren kan ik ooknog wel eens opperen...
de rest zit al in vriendenkring of heb ik negatieve assosciaties mee.
Namen als Myron, Louran, Tiemen , Remon vind ik n beetje gezocht....
zucht.....
sorry...
ga vanavond wel al jullie lijstjes met vriend doorsprkeken. Wie weet levert t toch nog n eyeopener op.
Melle vind ik super, maar kan écht niet met achternaam.
Sybren kan ik ooknog wel eens opperen...
de rest zit al in vriendenkring of heb ik negatieve assosciaties mee.
Namen als Myron, Louran, Tiemen , Remon vind ik n beetje gezocht....
zucht.....
sorry...
ga vanavond wel al jullie lijstjes met vriend doorsprkeken. Wie weet levert t toch nog n eyeopener op.
vrijdag 23 januari 2009 om 10:26
b]nuska schreef op 22 januari 2009 @ 15:57:[/b]
Olivier/Oliver [te kak
Oscar niet zo mooi
Nicolai te russisch, Nicolas heb ik wel weer bij de opties staan
James nee
Victor vind de betekenis er te dik bovenop liggen. Kindje hoeft niet perse n overwinnaar te zijn
Hidde gaat op t lijstje
Emiel vind ik heel leuk, maar vriend komt niet van de ratelband-associatie af...
Rogier nee, al in familie
Philip niet mooi
Tristan[/quote] zit t woordt 'triest in'vind ik niet zo leuk...
Gisteren hoorden we op TV nog de naam Imre. Had vriend al ooit afgewezen, maar nu vond ie t ineens toch wel leuk.
En ik zet Sietse ook weer op nieuw op t lijstje. Tikje jaren 80 misschien, maar vind t toch wel n frisse naam
Olivier/Oliver [te kak
Oscar niet zo mooi
Nicolai te russisch, Nicolas heb ik wel weer bij de opties staan
James nee
Victor vind de betekenis er te dik bovenop liggen. Kindje hoeft niet perse n overwinnaar te zijn
Hidde gaat op t lijstje
Emiel vind ik heel leuk, maar vriend komt niet van de ratelband-associatie af...
Rogier nee, al in familie
Philip niet mooi
Tristan[/quote] zit t woordt 'triest in'vind ik niet zo leuk...
Gisteren hoorden we op TV nog de naam Imre. Had vriend al ooit afgewezen, maar nu vond ie t ineens toch wel leuk.
En ik zet Sietse ook weer op nieuw op t lijstje. Tikje jaren 80 misschien, maar vind t toch wel n frisse naam
vrijdag 23 januari 2009 om 17:05
quote:75twinkel schreef op 23 januari 2009 @ 10:26:
Leuke naam! Ik wil je er wel even op wijzen dat dit ook een meisjesnaam is. Ik weet niet of je dat vervelend vindt, maar bij mij op school zit een meisjes Imre.
Leuke naam! Ik wil je er wel even op wijzen dat dit ook een meisjesnaam is. Ik weet niet of je dat vervelend vindt, maar bij mij op school zit een meisjes Imre.
zondag 25 januari 2009 om 19:57
quote:foxymama schreef op 21 januari 2009 @ 11:27:
Voor ons blijft het trouwens Anne. Er komen nogsteeds veel namen voorbij maar op de een of andere manier steekt Anne er nu (nog) met kop en schouders bovenuit.
Maar bij zoon hebben we ook heel lang gedacht dat hij Odessa zou gaan heten en met 34 weken is dat toch Luka geworden, dus wie weet!
Odessa? Is dat niet een meisjesnaam?
Ik vind Anne trouwens erg mooi, zowel voor een jongen als voor een meisje.
Voor ons blijft het trouwens Anne. Er komen nogsteeds veel namen voorbij maar op de een of andere manier steekt Anne er nu (nog) met kop en schouders bovenuit.
Maar bij zoon hebben we ook heel lang gedacht dat hij Odessa zou gaan heten en met 34 weken is dat toch Luka geworden, dus wie weet!
Odessa? Is dat niet een meisjesnaam?
Ik vind Anne trouwens erg mooi, zowel voor een jongen als voor een meisje.