Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Eehhh gewoon "Jan" komt weer in. Ook leuk voor een meissie. Net als "Kees" trouwens
Okay even serieus. Wat vind je van:

Dante

Ceasar

Duco

Hein

Aaron

Mink

Tom

Dyk (spreek je uit als Diek)

David

Dik

Luuk

Jan (vind ik dus een mooie naam) kan je ook met 2 nn schrijven weer net even wat aparter

Jann
quote:Rosawinde schreef op 06 februari 2010 @ 16:50:

Hoi, wij zoeken nog een jongensnaam voor onze toekomstige baby, we hebben nu 2 namen om uit te kiezen maar komen er niet uit. Wat vinden jullie (en argumenten voor/tegen):

Youri of Roelof ?

Toekomstige baby, als in je bent nog niet zwanger?

En ik vind beide namen echt even niet-mooi. De ene naam; Youri vind ik soort van ordi, en Roelof vind ik een beetje een kampers naam, maar dan de ouderwetse variant.

Ze zijn ook beiden zo verschillend. Hoe kom je hierop?

En wat vind je nog meer mooi?
quote:Zoyla schreef op 06 februari 2010 @ 19:33:

[...]

Toekomstige baby, als in je bent nog niet zwanger?

En ik vind beide namen echt even niet-mooi. De ene naam; Youri vind ik soort van ordi, en Roelof vind ik een beetje een kampers naam, maar dan de ouderwetse variant.

Ze zijn ook beiden zo verschillend. Hoe kom je hierop?

En wat vind je nog meer mooi?

O ik ben wel zwanger hoor (7 mnd), beetje verkeerde woordkeuze misschien

Dit zijn de twee namen die man en ik beide wel mooi vinden, de overige namen zijn gesneuveld omdat een van beide ze niet mooi vond.

Ik had zelf nog wel: Jarno, Sybren, Roan, Olav en Joris hoog op mijn eigen lijstje staan.

Hoi, wij zoeken nog een jongensnaam voor onze toekomstige baby, we hebben nu 2 namen om uit te kiezen maar komen er niet uit. Wat vinden jullie (en argumenten voor/tegen):

Youri of Roelof ?Roelof vind ik erg ouderwets en niet mooi, ik denk bij deze naam aan een oude vent. Youri vind ik dan leuker, maar dan wel geschreven als Yuri.
@rosawinde, Wat vind je verder van:

Joep, Jonas, Jonah, Nolan, Yari, Bram, Leon, Stef
Roelof is wel een ouderwetse naam, maar dat vind ik wel mooi. Stijlvol, netjes. Ik vind niet dat je kind persé een hippe naam moet hebben ofzo. Van die hippe Amerikaanse namen vind ik bijvoorbeeld helemaal niets! Dus het heeft wel iets vind ik. Namen die ik erbij vind passen: Julius, Wouter, Matthijs, Ruben, Maarten, Thijmen, Julian, Pepijn, Marnix, Maurice, Bastiaan, Nathan, Kasper, Jonas, David.

Youri vind ik dan juist een beetje simpel/goedkoop (kan het niet goed omschrijven). Youri vind ik wel echt een totaal andere naam dan Roelof. Wel bijzonder dat jullie 2 heel verschillende namen mooi vinden. Bij Youri denk ik ook aan: Danny, Wesley, Jordy, Kevin, etc.

Persoonlijk zou ik voor Roelof gaan, of een naam uit het rijtje wat ik erbij gaf.
quote:Rosawinde schreef op 07 februari 2010 @ 09:21:

Ik had zelf nog wel: Jarno, Sybren, Roan, Olav en Joris hoog op mijn eigen lijstje staan.En wat dacht je van Rowan ipv Roan? Andere namen die ik erbij vind passen: Jasper, Ivar, Ribas, Kian, Timon, Maurijn, Ewolt.

Youri of Roelof ?Phoe moeilijk, dit zijn heel verschillende namen voor mij. Ik vind ze allebei niet zo leuk geloof ik. Youri is een naam die in 1995 heel hip was en door die i op het einde altijd een beetje een onvolwassen naam blijft. Roelof vind ik daarentegen weer niet bij een jong kind passen, maar meer bij een zestigjarige natuurkundeleraar. En het -lof op het einde maakt het voor mij ook een beetje pedante naam. Roald, Raoul of Ralph vind ik daarentegen wel heel leuk! Is dat misschien iets?
Hey, bedankt voor de reacties!

Tja, het zijn een beetje compromis namen, we zitten met een lastige achternaam (vind ik) waar veel namen niet bij passen.

En mijn man vindt andere namen leuk dan ik.......

Maar goed, ik vond er wel een paar hele leuke tussen zitten: Jonas, Yari, Casper en Raoul vond ik het leukst, die ga ik nog even voorstellen.
Jason

Julian (als in djoe-lie-en)

Maurits

Anthony (op z'n engels)

:-)

Wij zijn druk op namenjacht, verwachten in september mijn eerste, zijn tweede!
P.S. Als iemand suggesties heeft.. Ik vind een stoere, korte naam wel leuk maar mijn vriend vind stoere engelse namen leuker (ons kindje wordt een halfbloedje, dus namen als gijs, joep en jasper gaan 'm niet worden).. Pff lastig hoor!
Hier nog steeds op zoek naar een jongensnaam die niet met een R begint (in verband met naam vader en broertje) en die past bij Ronald.

We houden niet van aparte namen. Wie heeft suggesties? Zelf heb ik Laurens in gedachte, maar daar is man nog niet helemaal mee eens.
Ronald & Martijn

Ronald & Joost

Ronald & Niels

vind ik wel leuk klinken.. :-)
een Martijn en een Joost hebben wij al in de directe familie, dus daar gaat het niet worden. Niels vind ik niet zo.
quote:gizz schreef op 07 februari 2010 @ 15:39:

Hier nog steeds op zoek naar een jongensnaam die niet met een R begint (in verband met naam vader en broertje) en die past bij Ronald.

We houden niet van aparte namen. Wie heeft suggesties? Zelf heb ik Laurens in gedachte, maar daar is man nog niet helemaal mee eens.

Dit vind ik wel bij elkaar passen:

Ronald & ....

Vincent

Alex

Lennart

Pieter

Jochem

Kevin

Mark

Wouter

Emiel

Dennis

Paul

Victor

Jacob

Jeroen

Oscar

Erik

Koen

Sander

Zo eerst maar eens, laat je even weten wat je er van vindt?
quote:MaMarije schreef op 07 februari 2010 @ 14:37:

Jason

Julian (als in djoe-lie-en)

Maurits

Anthony (op z'n engels)

:-)

Wij zijn druk op namenjacht, verwachten in september mijn eerste, zijn tweede!

Jake

Morris

Brent

Axl

Roy

Mick

Aaron

Kevin

Wes

Zoiets?
quote:Anouk schreef op 08 februari 2010 @ 11:10:

[...]

Dit vind ik wel bij elkaar passen:

Ronald & ....

Vincent

Alex

Lennart

Pieter

Jochem

Kevin

Mark

Wouter

Emiel

Dennis

Paul

Victor

Jacob

Jeroen

Oscar

Erik

Koen

Sander

Zo eerst maar eens, laat je even weten wat je er van vindt?Veel namen hebben we al in onze omgeving. Lennart en Jochem zijn wel leuk. (pff echt heel lastig. Ik geloof dat we er deze keer weer pas aan het einde uit gaan komen wat het wordt)
Het is ook moeilijk hoor Gizz, gewoon veel inspiratie op doen, dé naam zit er vast tussen.

Dus hierbij nog wat inspiratie:

Jacco

Stefan

Dion

Arno

Chris

Philip

Simon

Freek

Charl

Maarten

Thijs

Tristan

Wessel

Sjoerd

Jasper

Jonas

Guido

Lukas

Bas

Pepijn

Zit hier nog iets bij wat je leuk vindt?
Hmm nee het is het allemaal niet echt. Ik ga man gewoon net zo lang aan zn kop zeuren totdat hij Laurens ook leuk vindt

Het lastige is dat ik veel associeer met namen. Dus dat ik een minder prettig persoon ken/ooit heb ontmoet die zo heet en dan valt de naam al helemaal af bij mij
Gewoon de naam heel vaak laten vallen, dan went hij er langzamerhand vast wel aan hihi Succes verder!! Mocht je nog meer inspiratie zoeken, geef maar een brul, dan maak ik weer een lijstje voor je.
Ik kan natuurlijk ook heel sneaky zoon alvast die naam leren zeggen: "baby heet Laurens" en dan tegen man zeggen tja: hij kan de naam al zeggen, dan moeten we het afgaan leren is ook zo zielig.. Nee laten we dat maar neit doen.
Ik doe ook nog even een gooi... (kan zijn dat ze al genoemd zijn hoor)

Ronald en

Stijn

Melle

Jarne

Thom

Jesse

Mees

Ruben

Vince

Thijmen

Tijn

Joran

Sven

Morris

Justen

Luuk

Chris

Merlijn

Renz

Max

Jesper
Heyy anouk!

Ik vind Mick, Aaron en Wes(ley) ook hele mooie! Zal ze eens voorleggen aan vriendlief ..

Bedankt voor het meedenken!!
quote:gizz schreef op 07 februari 2010 @ 15:39:

We houden niet van aparte namen. Wie heeft suggesties? Zelf heb ik Laurens in gedachte, maar daar is man nog niet helemaal mee eens.Sander, Jeroen, Stefan, Wouter, Tom, Bas, Daan, Guus, Gijs, Joep, Jaap, Paul, Peter, Simon, Julius, Julian, Koen, Bram, Erik, Alex/Alexander, Ivo, Dirk, Jasper, Kasper, Lucas, Sjoerd, Maarten, Martijn, Thomas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven