Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
jeetje veel reacties! Ik ga ze eens even rustig doornemen. Leuk om te horen dat de naam Borre (wat overigens beer betekent) zoveel leuke reacties oproept. Wij zijn ook nog steeds héél blij met de naam!
Bedankt voor de reacties, heb er 3 namen uit die wel kunnen, Catoo, jesse en julian vind ik leuk, mijn man helaas niet, de rest is niet echt mijn type stijl.

Vooral het 2 lettergrepen namen is erg moeilijk, sorry Roelfien, alleen ruben wordt geaccepteerd.

mIsschien dat het toch 1 lettergreep word,t maar wat????
ik zou mijn zoon eigenlijk wel Enes willen noemen, alleen aangezien we in NL wonen en we hier ook een vervoersbedrijf hebben dat zo heet...
Is renzo al voorbij gekomen?

Ook heel mooi

in het Engels en nederlands
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 22:19:

ik zou mijn zoon eigenlijk wel Enes willen noemen, alleen aangezien we in NL wonen en we hier ook een vervoersbedrijf hebben dat zo heet...Hmm... bij mij op school zit een jongetje die zo heet (spreek uit: ennus) en kinderen noemen hem vaak 'anus'.
quote:blogbabe schreef op 25 maart 2010 @ 21:53:

[...]

Hmm... bij mij op school zit een jongetje die zo heet (spreek uit: ennus) en kinderen noemen hem vaak 'anus'. hahaha....dut spreek je echt uit als Enes. Als NS eigenlijk...en dan vloeiend :o
tja, dat kunnen wij wel vinden, dat je dat zo uitspreekt, maar het schoolplein denkt daar nog wel eens anders over...

iedereen trouwens bedankt voor alle suggesties, ik denk dat we er uit zijn, de ontknoping volgt natuurlijk pas over een aantal maanden...
anoniem_1209 wijzigde dit bericht op 26-03-2010 08:15
Reden: te vroeg op t knopje gedrukt
% gewijzigd
Ik ben er nog niet uit, iemand nog suggesties?

Wat is leuk bij lars?
Jorn misschien, als je het een beetje op de scandinavische toer wil houden?
Jessicaca, ik doe nog een poging:

Hidde,

Thijs

Stijn

Wessel

Quinten

Alex

Han

Rein

Thomas

Bastiaan

Duco

Pelle
Sven?

Ik houd zelf ook van Friese, Scandinavische namen... nu hadden we Brent bedacht, vind ik nog steeds erg leuk, man komt er weer op terug. Nu hebben we nog wel een hele tijd om erover na te denken (eind oktober is het pas zover), maar aangezien Lars wel in die lijn ligt, dacht ik: ik gooi eens een balletje op

Als meisjesnamen (dan weten jullie de smaak een beetje) vind ik Amarins en Jildou erg mooi.

Alvast bedankt!
Keeprunning, je zou ook aan Bernd kunnen denken. Dat is bijna hetzelfde maar is toch anders.

Of: Arne, Per, Melle, Senne, Jorre, Jorrit, Gosse, Friso, Ewald, Jelmar, Jelmer, Jelte, Jeppe, Tibbe, Tjebbe, Waldo, Wiebe
Of Bjarne, vind ik ook nog altijd mooi. Kan ook bij Lars.
of Melle?
Hee !

Ik krijg 2 meiden, maar ben toch heel benieuwd wat jullie van de jongensnaam Yenn vinden .... ???

Vind ik altijd zo mooi klinken :D !
Spreek dus uit als Jen he ;) .... met een J word 't een beetje een meiden naam , ook met dubbel nn .....

Ben benieuwd naar de reacties !

Groetjes
SummerDee, Yenn komt op mij over als een ontzettend bedachte naam. Verder klinkt het als Japans geld.
quote:shoppen schreef op 24 maart 2010 @ 22:38:

Is renzo al voorbij gekomen?

Ook heel mooi

in het Engels en nederlands

I don't get it.

Renzo op zn Engels is toch drie keer niks?!
Keeprunning,

Je zit echt helemaal in dezelfde hoek als wij! Wij zijn er ondertussen uit welke namen het gaan worden. Maar als jongensnamen vonden wij ook mooi:

Jesse, Jon, Lars, Sven, Jesper, Nils, Stan, Jorrit, Mart, Jurre

Amarins, en Jildou zijn echte Friese namen he! Ik ken een zus van een Amarins die Fardou heet. Zelf vind ik Jildou dan leuker, maar misschien voor jou wel leuk? En dan Isa he, die blijft toch ook mooi!

Zit je nog op je roze wolk ?

liefs
Keeprunning, ik vind Brent mooier dan Lars. Ik vind Lars wel een leuke naam, hoor! Maar Brent hoor je in mijn omgeving minder en is dus origineler. Verder: wat vind je van Ole, Stan/Sten, Björn, Jens, Rowan/Roan, Jörgen, Jurre, Bor, Jesse, Syl, Siem, Jonne, Niels, Sverre, Per? Of Lar ipv Lars?
Leuk dat jullie zo meedenken (kon even een paar dagen niet op internet, dus vandaar nu pas een reactie).

@ Roelfien, van jouw lijstje vind ik Jelmer wel mooi, de andere namen zijn het net niet, een beetje te fries ofzo

@ zonnetje: wat lief dat je hier komt meedenken! en grappig dat we inderdaad in dezelfde hoek zitten. Mijn man is Fries en mede daarom vind ik het extra bijzonder om een Friese naam aan ons kindje te geven (daarnaast vind ik die namen ook erg mooi!). Van jouw lijstje vind ik Stan en Jurre ook erg leuk (en Sven en Lars, dus) Al ben ik ergens ook wat bang dat er een generatie Svens aankomt

@ Blogbabe: mijn voorkeur gaat ook meer uit naar Brent. Van jouw lijstje vind ik Stan en Jurre mooi.

Ik ga wat namen voorleggen aan mijn man, als jullie nog meer ideeen hebben: graag!
@Keeprunning:

Stijn

Milan

Jorn / Yorn

Jorne

Daan

Jarne

Timo

Jens

Timon

Rens / Renze

Twan

Iwan

Toby

Ivan

(sorry als ze al eerder genoemd zijn)
keeprunning,

Friese namen vind ik ook mooi, bv. Thije of Jelte
keeprunning, inderdaad als je man en vandaan komt is het nog extra leuk!

Ik denk dat de generatie Svens groter was geworden als er geen foute wissel zou zijn geweest

Even denken welke namen ik nog meer leuk vind in die hoek:

En aangezien we in het jongensnamentopic zitten hou ik het evenbij de jongensnamen:

Jelle,

Jelmer,

Jelte,

Niek

Fenne,

Finn,

Erben,

Gijs,

Sil

Ties,

En toen was mijn inspiratie weer op!
keeprunning; wat vind je nog van Camiel/Kamiel?

Of van; Mats, Jarne, Jochem, Tijn, Maarten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven