Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Mijn man heeft een oom en die heet toch echt Jules

Daarbij vind ik Juul echt superleuk voor een meisje, maar mijn man vindt dat dus weer geen meisjesnaam :S

Mariss: leuke suggesties, er staan wel een paar namen bij die ik ga voorstellen...
Mijn zoon heet Borre en nu komt nr 2 eraan. Ik vind het super moeilijk om een naam te vinden die een beetje bij Borre past en die ik ook nog leuk vind! Ik wil het wel een beetje in dezelfde stijl houden (fries / scandinavisch) en het liefst met 2 lettergrepen en een beetje stoer. Suggesties?
Wij zoeken ook nog een jongensnaam, meisjesnaam hebben we al. We hebben een zoon lars, en ik zou nu wel graag een 2 lettergrepen naam willen. Niet te hollands, geen teun of bram, niet te raar zoals raaf, en wel stoer. Iemand suggesties.

Vind het zooooo moeilijk

Wat vind je van jurre?
jurre is een leuke naam! Zelf vind ik Jonas, Niek, Onno, Jacco en Jorn ook erg leuke namen.....! Is zo moeilijk he een leuke naam kiezen!
@grijs, het enige wat bij me op komt is Lasse en Tebbe(weet nieteens zeker of het fries/scandinavisch is) al gegoogled?
grijs; Borre vind ik een gave naam!!! Wat ik er leuk bij vind passen is bijvoorbeeld;

Sam, Flint, Abe, Jur, Harm, Finn, Abel, Joep, Tijl, Mels, Mingus.

Jessicaca; Lars vind ik ook een mooie naam. Jurre vind ik er erg goed bij passen. Wat vind je anders nog van Jesse, Thomas, Timme, Siebe, Maurits, Julian, Twan, Milan, Reinout, Floris.
lasse vind ik erg leuk, die gaat op mijn lijstje. Heb al wat namen gegoogled inderdaad maar elke keer heb ik niet dat 'wow dat is hem' gevoel.

@catooo, finn is errug leuk!
@grijs74

Ik vind Borre ook echt een super leuke naam!

Borre en:

Vince

Bruno

Bram

Douwe

Jelle

Jouke

Linus

Fynn/ Finn (zoals catoo ook al zei, vind ik heel leuk samen!)

Kalle

Pelle

Viggo

Mika
@Jessicaca Lars en Jurre vind ik ook leuk samen!

Verder nog wat ideen.

Lars en:

Sven

Mats

Nils

Jonas

Nolan

Mas

Dex

Vince

Finn

Brent

Emil

Noud

Jens

Florian

Thijn

Nick

Kas
quote:grijs74 schreef op 24 maart 2010 @ 09:00:

lasse vind ik erg leuk, die gaat op mijn lijstje. Heb al wat namen gegoogled inderdaad maar elke keer heb ik niet dat 'wow dat is hem' gevoel.

@catooo, finn is errug leuk!

Vind je de combinatie Borre en Lasse niet té? Ik zou juist niet kiezen voor een naam met dezelfde soort uitgang.

Wat ik leuk vind passen bij Borre:

Jonas

Wout

Lars

Timon

Niels

Pepijn

Chris

Koen
Jessicaca, bij Lars vind ik passen (2 lettergrepen, niet te Hollands, niet te raar, stoer):

Jonas

Micha (spreek uit: Miegaa)

Ruben (wel erg populair)

Joris

Boris

Hugo

David
hebben jullie leuke suggesties voor een naam die zowel in het engels als in het Nederlands leuk is uit te spreken, geen verwarring oproept en niet te ingewikkeld is?
quote:allis schreef op 24 maart 2010 @ 10:08:

hebben jullie leuke suggesties voor een naam die zowel in het engels als in het Nederlands leuk is uit te spreken, geen verwarring oproept en niet te ingewikkeld is?Bedoel je dat de naam in beide talen hetzelfde klinkt, of hoeft dat niet?
nou t mag wel wat verschillen, maar het zou mooi zijn als het wel een beetje op elkaar lijkt, anders moet hij door mijn vriend anders genoemd worden dan door mij. Mijn vriend is Brits, vandaar.
quote:allis schreef op 24 maart 2010 @ 10:14:

nou t mag wel wat verschillen, maar het zou mooi zijn als het wel een beetje op elkaar lijkt, anders moet hij door mijn vriend anders genoemd worden dan door mij. Mijn vriend is Brits, vandaar.Jullie kunnen toch afspreken hoe de naam uitgesproken wordt? Ik neem aan dat hij jouw naam toch ook niet anders uitspreekt dan jij en andersom?
allis; Ik zou voor Tom gaan. Lekker simpel en in beide talen uit te spreken.
nee klopt hoor, we kunnen daar onderling natuurlijk afspraken over maken. Maar dat wil niet zeggen dat schoonouders, tantes, ooms enzo zich daar ook aan houden. We zullen natuurlijk best vaak in Engeland zijn en dan willen we het niet steeds uit hoeven leggen. En als we voor een engelse uitspraak gaan zit hij hier op zwemles en school en moet hij het daar uitleggen.

Het is trouwens nog helemaal niet zeker dat het een jongetje is... Kan net zo goed een meisje worden, maar ja, da's een ander topic
Finn, Joey, Liam, Jack, Sean, Henry, Owen, Christian, Mick, Tom, Tim.
ah, meteen al leuke namen zie ik, ik vind Liam en Owen leuk. Ik merk dat ik tweelettergrepige namen het meest vind aanspreken. Verder vinden we Thomas en Daniel ook leuk.
Allis, wat vind je van David, Joshua, Oliver, Benjamin, Samuel, Oscar, Lucas, Andrew?
Of Finian (vind ik zelf stiekem heel mooi )
haha oscar kan echt niet! Mijn vriend was een beetje alleen door de afstand en door het feit dat ik het kindje bij me draag en ij dus de enige is die echt alleen is. Toen hebben we Oscar bedacht, da's zijn lintworm. Dan heeft hij ook een kleintje in zijn buik... Maar zo kunnen we nu dus niet het kindje noemen, dan hebben we hem vernoemd naar een virtuele lintworm!
Rare naam voor een lintworm hoor. Die beesten horen Pier te heten of Lange Frans, maar geen Oscar.
quote:allis schreef op 24 maart 2010 @ 10:08:

hebben jullie leuke suggesties voor een naam die zowel in het engels als in het Nederlands leuk is uit te spreken, geen verwarring oproept en niet te ingewikkeld is?

wat vind je van:

Jayden

Nolan

Julian

Owen

Dex

Sem

Ilay

Josh

Vince

Fynn

Scott

Jack

Samuel

Luca

Noah

Toby

Finley

Kai

Kian

Ewan
quote:allis schreef op 24 maart 2010 @ 10:28:

Het is trouwens nog helemaal niet zeker dat het een jongetje is... Kan net zo goed een meisje worden, maar ja, da's een ander topicIk zal ook op het meisjesnamen topic nog wat ideeen voor je posten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven