Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Goudkever ik denk dat wij dezelfde smaak hebben. Mees vind ik erg leuk, net als Jip (enig), Sepp, Tijn (zeeeeer leuk ) en Sam.

Ik vind Jip, Sepp of Tijn het leukste bij Mees staan.
dt50 misschien anders danique of yanique/yannick ik denk nog even na voor andere

.

.
quote:Selma Duim schreef op 31 mei 2010 @ 22:11:

Goudkever ik denk dat wij dezelfde smaak hebben. Mees vind ik erg leuk, net als Jip (enig), Sepp, Tijn (zeeeeer leuk ) en Sam.

Ik vind Jip, Sepp of Tijn het leukste bij Mees staan.

Leuk, dezelfde smaak! Deze 3 namen staan dus op mijn top 3 lijstje met Jip op 1!

Sepp vind ik ook erg leuk, maar twijfel of dat dat niet Sep moet worden. Ik hou van eenvoud.

Tijn is ook superleuk! (jij hebt een Tijn??) Enige nadeel is dat ik 2 Tijnen ken.

Wil je ook nog even bij het meisjesnamentopic kijken? Heb ik ook gepost.
Manlief is nog niet weg van Jip omdat hij dat geen mannennaam vindt. Ik snap 'm wel, maar ik vind dat niet zo.
Goudkever: ik vind Jip ook erg leuk, maar kan me idd een man van 35 die Jip heet, nog niet echt voorstellen. Maar misschien ook omdat de naam nu wat vaker te horen is en die kindjes nog niet groot zijn?

Mijn man begint zich terug te trekken met de jongensnaam. We hadden Noud staan, maar hij krijgt teveel GTST associatie erbij en dat vind hij niks...

Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden van Kees. Te ouderwets? Of leuk? Ik weet het niet zo goed, vind het wel grappig, maar ben niet overtuigd.

Verder hebben we nog Willem en Joris op ons lijstje. De andere kinderen heten Minke, Guus en Teun*.
Dat denk ik ook wat betreft Jip; je kent nu nog geen volwassenen die zo heten. Als dat straks wel zo is, is dat heel gewoon.

Ik ken ook een Noud en vind het een supernaam! Absoluut geen associatie bij GTST (ik wist niet eens dat daar een Noud in speelt, kijk het nooit).

Kees vind ik dan weer minder; idd te ouderwets. Dan vind ik

Joep, Jan, Willem (oh nee, die heb je al) veel leuker.
Thanx Goudkever! En ik zou Jip gewoon even "in de marinade leggen" bij je man...

Kees wordt het niet. Ik krijg er steeds meer afkeer van.
Ik leerde laatst een jongen/man kennen, leuk typ dacht ik, toen ik hoorde dat hij Jip heette vond ik dat heel raar passen... niet zo erg stoer/leuk.

Pinkeltje; Kees vind ik wel leuk, maar tis wel wat ouderwets. Jan vind ik dan leuker ook ouderwets, maar toch. Willem vind ik overigens ook gaaf maar niet heel erg bij de andere namen passen.

Bij Minke en Guus en Teun vind ik Krijn, Sam, Siem, Jop, Loek, Tijn goed passen
Goudkever, Sep met 1 p kan ook maar ik vind met dubbel p net iets mooier eigenlijk terwijl ik ook erg van eenvoud hou.

En ja, de mijne heet Tijn

Mijn man vond Jip ook niet zo mannelijk daarom is die naam het ook niet geworden. Jammer, ik vind 'm enig!

Ik ga even bij de meidennamen kijken.
dt50;

Lastige naam Angelique om te vernoemen... ik kom niet veel verder dan Ange, Anne, Angus, Angelos..
pinkeltje; weet je al zeker dat het een jongen wordt of hebben jullie ook een meisjesnaam? (heb je vast al eens verteld, maar ik weet het niet meer) ben zo benieuwd naar de meisjesnaam

goudkever; ik ken een mees met een grote broer sepp. mooie combi vind ik dat.
quote:goudkever schreef op 01 juni 2010 @ 08:57:

Manlief is nog niet weg van Jip omdat hij dat geen mannennaam vindt. Ik snap 'm wel, maar ik vind dat niet zo.

Jouw man heeft helemaal gelijk!

Denk is een 30 jaar verder, een volwassen man die Jip heet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn leraar Nederlands heette Jip en dat heb ik nooit raar gevonden. Die man was dik in de 40, hele leuke vent met een bos krullen.

Ieder zijn smaak natuurlijk, ik vind het wel leuk. Leuker iig dan al die uitgekauwde namen zoals Tim, Daan, Nick etc.

En trouwens, over 30 jaar zijn er zoveel 'bijzondere' namen dat het helemaal niet meer opvalt volgens mij.
quote:Selma Duim schreef op 02 juni 2010 @ 09:26:

Mijn leraar Nederlands heette Jip en dat heb ik nooit raar gevonden. Die man was dik in de 40, hele leuke vent met een bos krullen.

Ieder zijn smaak natuurlijk, ik vind het wel leuk. Leuker iig dan al die uitgekauwde namen zoals Tim, Daan, Nick etc.

En trouwens, over 30 jaar zijn er zoveel 'bijzondere' namen dat het helemaal niet meer opvalt volgens mij.Dat denk ik nu ook. Jip vindt iedereen nu meer een kindernaam omdat je hem bij volwassenen niet hoort, maar als je 30 jaar verder bent zijn zoveel kindernamen volwassen geworden.
Sepp vind ik toch ook wel erg leuk....
Cato...we weten zeker dathet een jongen is. De piemel was niet te missen en hij showde hem expres nog drie keer... ;)

Als het een meisje was geweest had ze Elin Janne geheten...

Krijn vind ik ook leuk, maar op de een of andere manier komen mijn namen niet aan bij pinkelman.

Sepp vind ik ook leuk Goudkever!
Sorry, maar Sepp vind ik niks, maar smaken verschillen hoor! Overigens ken ik een Seph, dus als je een andere spelling wil.

Lev heet zijn broertje, vind ik ook niks...

Eens kijken, ik vind

Teije, Simon, David, Eli, Quinten wel mooi (en nu mogen jullie spuien;-))
ik vind seph leuker dan sepp

lev vind ik dan wel weer aardig

simon, david en quinten te veel voorkomend

teije wel orgineel

eli... tjah kweeniet zo goed wat ik hiervan vind
pinkeltje; Elin Janne vind ik echt geweldig mooie naam!

Ik ga nog wat namen voor je bedenken; Evan, Rune, Timon, Faas, Flint, Seije, Abe, Rein, Kas, Kris, Pelle, Boris, Bas, Len, Mels, Toon, Fender, Roemer, Hugo, Sebas, Lode.

punkiedunkie; ben je op zoek naar een naam?
Euh, nee... ik gaf jullie dit lijstje, omdat het ons lijstje was vlak voor de geboorte van onze zoon... ik dacht, eens kijken wat jullie vinden, voordat ik zeg wat het geworden is;-)... Teije dus!
O Teije vind ik geweldig!!

Verreweg de leukste uit jouw lijstje!! (had niet begrepen dat ik moest raden )
wis
wis
Liam vind ik niet zo leuk, vigo (met 1 g) wel.
Ik heb ook nog een vraag over doopnamen. We krijgen een jongetje, en overwegen hem met zijn doopnamen naar de oma's te noemen, maar daar krijgen we ook geen leuke mannelijke variant van:

Els en Marie-José

Iemand suggesties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven