Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic

Er ging even wat mis. En dan krijg ik het bericht niet meer weg, maar moet ik toch iets invullen. Ligt dat aan mij?
Tren is volgens mij Limburgs en waait nu door naar hier= Brabant
ja, is lastig he Lavendel, als je een negatieve associatie hebt met een naam, terwijl je hem wel leuk vindt?
quote:raspberry71 schreef op 07 augustus 2010 @ 23:08:

Tren is volgens mij Limburgs en waait nu door naar hier= Brabant

Klopt, ik had het even opgezocht bij babynamen en dit stond er bij.

Tren (Oud Limburgs jongensnaam)

De naam Tren is afgeleid van de Nederlandse naam Pieter. De naam Pieter werd in het dialect omgevormd tot Petran. De afkorting hiervan werd weer Tren.
quote:raspberry71 schreef op 07 augustus 2010 @ 23:09:

ja, is lastig he Lavendel, als je een negatieve associatie hebt met een naam, terwijl je hem wel leuk vindt?

Klopt. Ik vond Iris voor een meisje altijd helemaal geweldig. Totdat ik een Iris in de klas kreeg bij mijn eerste baan.Dat was zo'n draak, dat ik er niet meer over zou denken om een meisje Iris te noemen,

wat raar dat tren afgeleid is van Pieter? verwacht je toch niet. De accordeonist van Rowen Heze heet ook zo, by the way.

haha ja, die Iris. Ja jammer is dat. Ik heb het ook op mijn werk, werk op de kinderafdeling. en daar heb je natuurlijk vaste ernstig chronisch zieke kinderen. Je kind hetzelfde noemen als een van die kinderen lijkt de goden over je afroepen, stom he?

ben benieuwd naar de reacties van zonnetje en kloontje....
Ik ken anders ook een heel leuke Iris . Maar je hebt gelijk, namen en associsties. Het is wat he?

Zo vind ik Lisanne weer een draak van een naam. En waarom? Zeg het maar.

Net als Lianne, Rianne, Lisette enz.

Gewoon zo inspiratieloos
mee eens vivamp, worden tegenwoordig ook weinig meer gebruikt gelukkig.

Alhoewel ik op de kraam weer een kaartje zag hangen met Harry en eentje met Carolien. Hallo, 2010!!!

ooit een babytje gehad, jaar of drie terug, veel te vroeg geboren, heette Herman! Je komt wat tegen hoor, jij ook natuurlijk.
Hahahahaha Herman vind ik dan weer BRILJANT!!!

En Carolientje ( als in Caro) vind ik ook niet heel afschuwelijke. Net als Christina of Suzanne. Leuk en tijdsloos. Maar Trudy, Miep of Ans, dat kan echt niet meer hoor.

Terwijl Jet en Wies weer heel hip zijn.

Net zoals je je zoon niet snel voluit Bernhard, Wim, Frits of Jozef zou noemen, maar wel weer: Kees, Jan of Moos....
ja, oud hollands is ook weer in idd.

Ik hoor nu veel Cato, Sien en Saar en Jet

en voor jongens dus Ties en jan, hoor je ook nog wel eens.

Maar Harry, neuhhh
Hahaha Harry en Henk en Wubbe en Fokje en Ina en Johan, IEUW!!!

Sien vind ik ook niet zo trouwens, zal dan wel hip zijn, maar nee dankje.

Dan vind ik Ine ipv Ina, een miljard keer leuker en Sjoerd en Roemer als oudhollandsche namen weer een triljard keer leuker als Piet en Jaap en Hans. Maar wie ben ik?

Ties is trouwens ook geweldig leuk vind ik.
Of Tosca en Trui, en Trijntje, en Zus, en Mien, en Geziena, Fokke en Bertus, Lambert en Greet, Joke en Martha en Lambertien en Durk...

Wat ERRUG!!!
hahaha, maar ik vind die over de top Engelse namen ook heel erg, zoals Destiny en Summer en Sunshine en weet ik veel allemaal, je zal maar een depressief kind zijn, heet je Sunshine
quote:Vivamp schreef op 07 augustus 2010 @ 22:06:

Lenn is ook tof. Of Lennon...

Beide heel leuk!

Of Lennox
Lennox is ook wel geinig idd. Maar zoals eerder gezegt ben ik niet zo'n fan van engelse of amerikaanse namen.

Zeker die gekunstelde antilliaanse varianten vind ik vaak enorm erg. Maar goed, als je een donker kindje hebt, is het vaak al anders. Maar om je hoogblonde meisje met grote blauwe kijkers Sheniqua of Chanelle Chevaughn te noemen....Neh....

Dyoniysia, AsainaJoella, Jenaia, Santellia, Sunny, Pumpkin, Prescious, Darling, Girlygirl, Goldylocks, Farellia, Maialencia, need i go on??
ja, en dan Janssen met de achternaam....
quote:Vivamp schreef op 08 augustus 2010 @ 08:59:

Sien vind ik ook niet zo trouwens, zal dan wel hip zijn, maar nee dankje.

.Onze poes heet Sien hahaha
vind het voor een poes ook leuker...lavendel
Ik woon in Drenthe (ben import) en daar valt het me op dat er toch wat andere namen gegeven worden dan waar ik vandaan kom. Hier lopen nog kleintjes rond die Astrid, Simone, Stephanie en Marjolein heten. Nou ik ben al flink in de 30 en met zulke namen zat ik vroeger zelf al in de klas.

En op mijn werk kom ik Lammie, Geziena, Bertus, Annechien enzo toch ook nog geregeld tegen (lijkt me niet zo leuk als je 12-13 bent).
ja, vind het idd niet erg hip, lavendel, om maar te zeggen ouderwets. Wel grappig dat het streekgebonden is...

heb ook het idee maar weet niet of het waar is, dat er in de randstad meerl van die uberhippe namen zoals Storm, Bloem, Splinter,Vlinder etc. gegeven worden?

Ben ik zelf niet zo fan van, van die zelfstandige naamwoord namen (sommigen kunnen natuurlijk wel zoals Merel,Iris, Mees, die zijn al meer ingeburgerd)
quote:raspberry71 schreef op 08 augustus 2010 @ 08:29:

haha ja, die Iris. Ja jammer is dat. Ik heb het ook op mijn werk, werk op de kinderafdeling. en daar heb je natuurlijk vaste ernstig chronisch zieke kinderen. Je kind hetzelfde noemen als een van die kinderen lijkt de goden over je afroepen, stom he?

ben benieuwd naar de reacties van zonnetje en kloontje....

Toen ik zwanger was van de oudste had ik een jongen in de klas die Robin heette (adhd-er maar verder heel leuk). Ik vond het ook een leuke naam. Toen ik een keer les aan het geven was zei Robin: "Mevrouw, als het een mogooltje wordt noem je hem dan Robin?" (ik had natuurlijk nooit verteld dat Robin een optie was, die vraag kwam helemaal uit het niets)

Ik heb Robin toen gelijk van mijn lijstje geschrapt, durfde dat geoon niet meer te doen.
raar he, slaat eigenlijk nergens op, maar goed, je gaat het risico ook niet nemen.

net als nu niemand meer zijn kind Joran noemt, althans zou ik, ook al zou ik het een mooie naam vinden, wat ik niet vind, niet meer doen
quote:raspberry71 schreef op 08 augustus 2010 @ 10:29:

dat er in de randstad meerl van die uberhippe namen zoals Storm, Bloem, Splinter,Vlinder etc. gegeven worden?

Ben ik zelf niet zo fan van, van die zelfstandige naamwoord namen (sommigen kunnen natuurlijk wel zoals Merel,Iris, Mees, die zijn al meer ingeburgerd)

Angela Schijf heeft een Bloem en een Mensje. Mensje vind ik dus echt geen naam

Maar dan vind ik Lente weer wel een hele leuke naam. Als je nou in maart-april geboren wordt en je heet Lente. Daar word ik gewoon helemaal vrolijk van.
ja, dat klopt ook wel weer, sommige namen zijn wel weer leuk.

Mensje vind ik ook afschuwelijk gruwelijk.

Sterren geven soms ook wel hele gruwelijke namen
Nee, Joran zou ik ook nooit meer doen. Wel lullig als je nu een Joran hebt. Als ik in de stad loopt en een moeder roept Joran, dan roept dat gelijk allerlei associaties bij me op.

Dat is dus het lastige met die namen. Als er ooit een rare kwast met jouw naam rondloopt, dan zit je er maar mooi aan vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven